ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Tem Pzt, 2010 19:04

Maalesef elimizde istasyon içi fotoğraf yok, içeride bir tanıdığımızda yok bir iki kare edinebilsek iyi olurdu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 27 Tem Sal, 2010 07:42

Kemal'in bu konuda irtibatları yok muydu?

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1608
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Tem Sal, 2010 22:30

o tanıdık konusu içime dert olmuş durumda , bi arkadaşım var ama kerataya 5 sefer söyledim hala tık yok nerede ise bitecek hala haber bekliyorum :(

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Tem Prş, 2010 18:36

Ben Yenisahra istasyon içinden bazı fotoğraflar gördüm, ayrıca Esenkent'de de alt geçitten falan fotoğraflar gördüm. Bu fotoğrafları paylaşma şansım yok ama en azından gördüklerimi aktarabilirim.

Esenkent alt geçit bildiğiniz betonarme yapı, işi bitmiş gibi sadece duvarlara seramik kaplama falan yapacaklar.

Yenisahra'da bilet holü tabir edilen katta duvarların sıvaları falan bitirilmiş ama zeminde ve duvarlarda seramik kaplama yapılmamıştı. Aynı esnada tavanlarda elektrik havalandırma işleri sürüyordu.

Gördüğüm fotoğraflar 1 ay öncesine ait...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Tem Prş, 2010 19:21

Onları bir tarayıp şuraya getirsene ;-)

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 30 Tem Cum, 2010 19:37

İstasyon inşaatları iyi güzel de tasarımı nasıl olacak?M2 gibi mi yoksa T4 veya M1 tarzı mı?

NOT:Bana kalırsa T4 Tünel İstasyonlarının tasarımları çok kötü

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cum, 2010 19:59

M1 gibi olmayacağı kesin bence, sonuçta tamamı yer altında bir işletme, delme tünel yapılarda pek çok istasyon orta peron şeklinde yapılıyor, burada da aynısı olacaktır, yani M2 istasyonları gibi olacak ama görseli nasıl olur bilemem. Başkan burası içinde bir tema emri verir, sonra okuruz haberlerde "Talimat verdim arkadaşlar yaptı, çünkü kendi kafaları çalışmıyor, herşeyi ben söylüyorum" şeklinde :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 31 Tem Cmt, 2010 18:55

Bugün temmuz ayı sona eriyor ama ne yazık ki güncel kazı rakamlarına ulaşamıyorum. Hiç bir elektronik göstergeyi güncellemiyorlar, zaten göstergelerin %80'i çalışır vaziyette bile değil. Yani bu ay başında son 2,5 km'si kalan kazıları bundan sonra takip edemeyeceğiz gibi görünüyor.

Elimizdeki en sağlam verilere göre 2009 yılı toplam kazı miktarı 30.324 metre ve 2010 yılı ilk 6 ay verisi 9603 metre. Kazıların bu yıl içerisinde bitirileceğini düşünürsek kalan 2746 metrenin de 2010 kazılarına eklenmesiyle 12.349 metreye ulaşılmış olacak.

Toplamda 56.136 metre kazı gerçekleştirilmesi gereken hattın kazılarının %54'ü 2009, %22'si ise 2010'da tamamlandı. Geriye kalan metrajların yaklaşık olarak 1 km'si 2005 ve 2006 yıllarında, 4 km'si 2007 yılında ve 8 km'si de 2008 yılında kazıldı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Ağu Çrş, 2010 18:14

Kameralardan arada sırada bakıyorum merak ettiğim bir şey var, bildiğim kadarıyla Göztepe tünelleri TBM ile kazıldı, tünel görüntülerine genelde beton mikserleri takılıyor acaba içeride nereye beton döküyorlardır? TBM yönteminde yanlış bilmiyorsam anahtar teslim tünel yapıalrak gidiliyor doğru değil mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ağu Çrş, 2010 20:05

ray zemini için beton dökümü yapılıyordur, TBM tünel yapıyor yani dairesel bir kesit oluştururarak ilerliyor, arkasından ray döşemesi su kanalları falan filan için zemin betonu yapılıyor, bunun için orada beton mikserleri olabilir. Ben öyle biliyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 07 Ağu Cmt, 2010 23:30

Ağustos başı itibariyle istasyonlardaki inşaat seviyelerini bir gözden geçirdim.

Resim

Kadıköy'de istasyon inşaatı dışarıdan görüldüğü kadarıyla tamamlandı gibi ancak, giriş çıkış yerleri henüz tamamlanmadı. Diğer istasyonlarda giriş çıkış yerleri sadece alt geçitlerden ibaret ama bu istasyon diğerlerine göre daha merkezi bir yerde ve kompleks durumda olduğu için bana göre inşaat seviyesini ciddi derecede etkiler bu yüzden benim kafamdaki yüzde çizimdeki kadar.

Ayrılıkçeşme henüz başlamadı Ekime kadar başlamaları halinde sıkıntısızca yetiştirilebilir, sonrasına kalınırsa işler kötü...

Acıbadem aç-kapa değil delme tünel inşa ediliyor ve belli ki aşağıda işler bitmiş yukarıdan giriş-çıkış yerlerinin kazısı başlatıldı, sadece merdiven ve asansör kazısı yapılacağı için burada kaba inşaat büyük oranda tamamlandı diyebiliriz.

Kozyatağı'nda istasyonun tamamında temel betonu döküldü ve kolonlar dikildi, istasyonun yarısına tekabül edecek kısımda ise tavan betonu dökülüyor, diğer kısımda da yakında o işler başlayacak. Yapı zaten tek katlı olduğu için yarı yarıya durumda.

Bostancı'da iki bloktan birinde temel betonu döküldü ve kolon dikme aşamasına geçildi, diğer blokda ise temel betonu dökülmeye başlanmadı ama belkide bu hafta başlanır seviye %30 ancak.

Hastane istasyonunda henüz beton kelimesi telaffuz edilemiyor zeminde çalışmalar sürüyor.

Soğanlık'da yapının yarısı %100 oranında tamamlandı, diğer yarısında ise çalışmalar sürüyor.

Bunun dışında Yakacık-Pendik ve Kaynarca istasyonlarını inşası için ayrı bir ihale açılacak ve henüz açılmadı. Tünellerin tamamlanması yakın, daha önce burada bahsettiğim şaft bunun için açılmış...

Kalan tüm istasyonlarda kaba inşaatlar tamamlandı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Cmt, 2010 23:40

Nerede ise toplamın %40 ı tamamlanmış diyebilirmiyiz? Yanlış mı kurdum yoksa mantığı, 8 istasyonda ki %100 lük orana göre soruyorum bu soruyu. Diğer taraftan yine toplam sayı üzerinden 4 istasyon yani %25 teki ilerleme oranınında 0 olması tabi ki iyi görünmüyor ama o istasyonlar içinde sanırım tek kompleks olan Ayrılıkçeşme, sen daha önce bununla ilgili bir şeyler yayınlamıştın, hatta bir de pdf göndermiştin bana diye hatırlıyorum, bende açıkçası acaba bu istasyon sarkarmı diye hep düşünüyordum ama benim kafamda hep Marmaray ile birlikte bir yapı vardı, senin gönderdiğin dökümanda tamamen ayrı (tabii ki birbirine bağlı) bir yapıydı, acaba bu kadar sona bırakılmasının nedeni ne olabilir.

İyi gözlem yapmışsın yine, peki sana göre toplamda durum ne, yani şu ana kadar gelinen noktayı başarılı buluyormusun yoksa sarkan yerler varmı? İnşaatın tüm işlerini baştan sona izlediğin için en iyi yorumu sen yapabilirsin.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön