ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Cum, 2010 15:41

http://www.emlakkulisi.com/43384_dlh__m ... veti_yapti

Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ihalesi yapılıyor. 7 Ocak günü kazanan belli olacak, yani 5 ay sonra...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cum, 2010 17:44

Evet haberi bende lojiport ta okumuştum

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22930
Projede CR3 sözleşmesi işi, bir büyükşehir olan İstanbul'un Avrupa ve Asya yakaları arasında kesintisiz ve yüksek kapasiteli bir banliyö hattı (CR) sistemi, bir şehirlerarası (IC) yolcu hizmeti ve yük taşımacılığı sağlamak üzere, şu anda inşaat halindeki (14 kilometre uzunluğundaki) BC1 Sözleşmesini kullanarak, İstanbul Boğazının iki yakası boyunca 63 kilometre uzunluğundaki bir banliyö hattı sisteminin, FIDIC Gümüş Kitap EPC/Anahtar Teslim Projeleri için Sözleşme Koşulları kapsamında tasarımı, gerçekleştirilmesi ve tamamlanmasından oluşmakta.

Tatmin edici bir işletmenin sağlanabilmesi amacıyla, Halkalı - Kazlıçeşme ve Söğütlüçeşme-Gebze arasında CR3 sözleşmesi kısımları boyunca 2 hatlı sistem 3 hatta çıkarılacak. İki hat öncelikli olarak CR işletmeleri için tahsis edilecek. Üçüncü hat ise geçiş hatları vasıtasıyla çift yönlü IC treni ve yük taşımacılığı işletmeleri için kullanılacak. CR, IC hizmetleri ve yük taşımacılığı işletmeleri BC1 Sözleşmesi kesiminde ikiz hattı paylaşacak. Ancak pik saatlerde CR trenlerine öncelik verilecek.
Burada işletmenin de nasıl olacağı ile ilgili bir takım ipuçları verilmiş, ihalenin kapsamı ise şu şekilde belirtilmiş,
'Boğaz'ın her iki yakasında Sözleşme kapsamında 63 kilometre boyunca mevcut iki hattın tamamen yenilenmesi ve yeni bir üçüncü hattın inşa edilmesi, 36 adet yeni ve iyileştirilmiş yüzey istasyonunun inşası, yaklaşık 130 adet yeni geçiş koridoru karayolu, yaya ve dere geçişi yapılarının inşası (alt ve üst geçitler ve köprüler), CR ve IC işletmeleri için iki adet tam işlevsel İşletme Kontrol Merkezi (OCC), CR ve IC tren dizileri için yeni gare sahaları, atölye ve bakım tesislerinin temini, Marmaray Projesinin toplam 77 kilometrelik uzunluğu boyunca bütün elektro-mekanik sistemlerin yenilenmesi, bu kapsamda 2 adet yeni cer gücü trafosunun temini, 4 adet mevcut trafonun iyileştirilmesi, havai katener sistemleri, sinyalizasyon sistemleri, bir telekomünikasyon sistemi, bir gözletimsel kontrol ve veri edinme (SCADA) sistemi ve bir otomatik ücretlendirme sisteminin temini, gereken bütün testlerin yapılması ve işletmeye alma, 2 yıllık (5 yıla uzatılabilir) bakım, eğitim ve destek fonksiyonlarının temini''

Belirtilen işler, sismik olarak aktif bir bölgede gerçekleştirilecek.

Söz konusu sözleşmenin Nisan 2011 tarihinden itibaren hayata geçirilmesi, ve 2013 sonu - 2014 sonu arasında aşamalı olarak tamamlanması beklenmekte.
Sonuca bakarsak işin 1 yıl daha uzadığını görüyoruz, yani Marmaray merhaba 2014 dedi :) daha önceki sözleşme iptaline konu olan durumlar nasıl aşılacak bakalım ve madem aşılacaktı neden sözleşme yapılmış olan firmalar ile anlaşma yoluna gidilmedi, benim duyumum bir türlü yükleniciye iş alanlarının tesliminin yapılmamış olması, ve 3. yolun inşaası için bazı yerlerde gerekli istimlaklerin yapılmaması, buna rağmen bu yolun inşaasında bazı hat güvenli genişlik kriterlerinin göz ardı edilmeye çalışılması var, yani bazı yerlerde 3. hat için olmaz ama yapılacak gibi bir durum olduğu, ilk işi alan konsorsiyumunda hem bu şartlarda işi üstlenmek istememesi hemde zaten bir türlü yer tesliminin de yapılmamış olması olarak dile getiriliyor, tabii kulaktan dolma sözler ama içinde gerçeklik vardır diye düşünüyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Tem Cum, 2010 18:10

İşletme açısından tam olarak anlatılmış durum.

3 hat olan yerlerde 2 hat tamamen şehir içi işletmeye yani banliyö hattına tahsis edilmiş durumda. 1 hat ise şehirlerarası trenler ve yük taşımacılığına ayrılmış durumda. Muhtemelen bazı yerlerde mesela Gebze-Pendik-Maltepe gibi noktalarda ray sayısı 4-5 hatta daha fazla buralarda şehirlerarası trenler birbirine yol vereceklerdir.

2 hat olan yerlerde ise, burada tüp ve devamındaki kısımları kastetmişler. Burada ortak kullanım olacak ancak muhtemelen sabah ve akşam saatlerinde ya trenler avrupa yakasına geçmeyecek ya da o saatlerde şehirlerarası tren çalışmayacak.

Bu arada konuyu dağıtmak gibi bir niyetim yok ama banliyö kavramı bana biraz mantıksız geliyor, yani bugün bir Suadiye, bir Bostancı, Küçükyalı ne bileyim Maltepe, Pendik banliyö değildir. Bu yerler birebir şehir merkezidir. Dolayısıyla bu hatta da banliyö demek bana itici geliyor, demem o ki kapasite anlamında 8'li setlerden fazlası çalıştırılmayacağına göre metro desek hata etmiş olurmuyuz?

Bir diğer merak ettiğim konu ise, düşünelim ki bu proje tamamen bitti. Tüm güzergahta kaç işletme olacaktır, ne diyorsunuz? Herhangi bir duyumunuz var mı? Haydarpaşa-Gebze, Sirkeci-Halkalı, Gebze-Halkalı, Bakırköy-Bostancı ya da Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme? Neler olabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Tem Cum, 2010 19:57

Hakan yazdı:Bu arada konuyu dağıtmak gibi bir niyetim yok ama banliyö kavramı bana biraz mantıksız geliyor, yani bugün bir Suadiye, bir Bostancı, Küçükyalı ne bileyim Maltepe, Pendik banliyö değildir. Bu yerler birebir şehir merkezidir. Dolayısıyla bu hatta da banliyö demek bana itici geliyor, demem o ki kapasite anlamında 8'li setlerden fazlası çalıştırılmayacağına göre metro desek hata etmiş olurmuyuz?

Bir diğer merak ettiğim konu ise, düşünelim ki bu proje tamamen bitti. Tüm güzergahta kaç işletme olacaktır, ne diyorsunuz? Herhangi bir duyumunuz var mı? Haydarpaşa-Gebze, Sirkeci-Halkalı, Gebze-Halkalı, Bakırköy-Bostancı ya da Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme? Neler olabilir...
Ama hat halen banliyö fakat sistem Marmaray olarak işletmeye açıldığı zaman metro olacak, ha neden banliyö tabii ki tartışılır dediğin gibi zaten 8 li den daha fazla dizi sanırım zaten çalışmıyor, ama hız ve sinyalizasyon gibi sistemler halen banliyö olduğu için öyle diyoruz, ha metro desek ne fark eder :)

Herhangi bir duyumumuz yok daha önceden Mehmet' in öyle olsa böyle olsaları vardı :) benim fikrimi sorarsan, pik saat dışında ara işletme olacağını sanmıyorum, bence tam gün Halkalı-Gebze işletmesi olacak, bunun dışında pik saatlerde Gebze-Üsküdar, Halkalı-Yenikapı olması mantıklıdır, fakat adı üstünde pik saat, böyle bir saatte bu istasyonların ray hattı yapısı önemli ve çizimlerde şurda burda gördüğümüz üzere ne Üsküdar' da ne de Yenikapı' da 3 yollu 2 peronlu bir yapı yok, dolayısı ile belki bir gerideki istasyonlarda böyle bir imkan olabilir yani Kazlıçeşme ve Ayrılıkçeşme' den bu tip seferler yapılabilir, sende Ayrılıkçeşme nin çizimleri vardı sanırım. Ha tabi bir de şu var, "yaparız abi, geçer abi, arabada 5 istasyonda 15 abi" dersek, herhangi bir duraktanda araçlar geri çevrilebilir, tramvay işletir gibi metro yani neden olmasınkine, başka yerde yapan varmıdır bilgim yok, ama kritik işletmeler olan metro işletmelerinde saniyelerin önemli olduğu bir o kadarda riskli olduğu bir sistemde böylesi zar oyunlarına gerek olmadığına inandım hep.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 20:05

marmarayda sevindirici şeyler oluyor. yenikapı'da istasyon inşaatı resmen başladı. resme dikkatlice balıldığında kat kat çıkılmaya başlandığı görülüyor. hatta yolcu peronu ile iki taraftaki ray hattı istikametleri bile seçilebiliyor.


1 ay içinde yenikapı-sirkeci tünelinin biri tamamlanmış olacak. 3 ay içinde de diğeri. yani en geç kasımda yenikapı-sirkeci çift tünel okeydir.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 20:08

çizgilerin her 2 yanında yükselen demirlerin aralarına dökülecek betonlar vs....

2 yanda ray hattı ve ortada yolcu peronu.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 20:15

Mehmet Kasım yazdı:1 ay içinde yenikapı-sirkeci tünelinin biri tamamlanmış olacak. 3 ay içinde de diğeri. yani en geç kasımda yenikapı-sirkeci çift tünel okeydir.
Güzel haberler, Eylül sonu gibi Sirkeci de bir TBM görmek güzel olur, bu hatta tünellerin tüpe birleşmesi için öngörülen bir tarih varmı peki Mehmet, senin haberin vardır, Marmaray siteleri hiç güncel değil.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 20:32

sarayburnu'nda ki e-01 nolu tüp ile birleşme için hedeflenen tarih MART 2011. 1-2 Ay sapma olabilir. çünkü Sirkeci istasyonu'na ulaşan tbm'lerin ne kadar süre istasyonda bekleyeceği ile ilgili bilgim yok. istasyonu natm ile deliyorlar ama tbm'in geldiği hocapaşa ucundan tüpe doğru kazacağı diğer uca kadar gideceği yer uygun mu? yoksa natm ile uygun hale getirilmesi beklenecek mi? bu bilgileri hiç bilemiyorum. marmaray sitesinde sirkeci istasyon içi resimlerde bu uca dair bir resim yok gibi. olsa idi özellikle tbm'in kafasını sokacağı yeri resmederlerdi. beni korkutan da bu.

2012 sonunda Yenikapı-Ayrılıkçeşme kısmi açılışı gündemde. yenikapı'daki istasyon inşaatı da bunun göstergesi. istasyonun % 50'si bile olsa yapmaya çalışıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 21:15

Hep dönüp dolaşıp nefret ettiğim yere geliyoruz. Aman 2 istasyon açalım şov yapalım seçim öncesi kazları davukları toplayalım. :) Tamam tüpü geçecek bir işletme yapsınlar ama yarım yamalak olacak, nasıl açılacak mış çok merak ettim, sinyalizasyonsuz, makasları elle değiştirip çalışacaklar. Ondan sonra bana kızıyorsunuz, bu işmidir şimdi, asrın projesi diye hava at, geçen asrın işlerini içine sok, iyiymiş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 22:36

söğütlüçeşme-yeikule olarak açılma ihtimali olursa toplam 6 adet istasyon oluyor ve 15 km'lik bir metro hattı oluyor. (2 km daha eklesen zeytinburnu eder, ordan da 3 km bakırköy eder 20 km'lik metro hattı.) m2 ilk açıldığında 8 km idi. nerdeyse 2 katı. 15 km'lik sistemi sinyalizasyonlu halde açabilirler. sonra diğerlerini sisteme entegre edebilirler. banliyö hattının yüzeysel kısımlarını.

bu kaçınılmz bir şey. 76 km'yi tek celsede açmak bence en erken 2015 olur. kadıköy-kartal metrosu açılınca şişhane metro yenikapı'ya indiğinde bu aradaki tüp çok işlevsel olur. bu şehrin beklemeye ve daha fazla çile çekmeye sabrı yok.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Ağu Cum, 2010 23:03

Mehmet sinyalizasyon ihalesi yapıldı mı? Hangi kapsamda idi hatırlamıyorum ve kontrol de etmedim ben hat revizyonu kapsamında diye hatırlıyorum, dolayısı ile hat revizyonu ihalesi yapılacak, sorun olan bir sürü şey var bunlar aşılacak, 3 hat 4 hat görücez, arka planda öyle şeyler söyleniyor ki işin o kısmı ile ilgili ve bunu söyleyenler işi bilen insanlar, benim gibi burda atıp tutanlar değil, ha biri o riskleri kabul ederde işi yapar bilemem. Dediğim gibi sinyalizasyon o işin içinde ise, nasıl olacak? adamların işi alıp başlaması zaten 2011, ne bileyim. 2012 sonu demişsin gerçi, o zamana kadar sinyalizasyon yol alınabilir ve bahsettiğin gibi bir şey olabilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Ağu Cum, 2010 23:52

merak etme devletlu buyurur olur.

işi bilen insanalr neelr diyor arka planla ilgili? mesela ben hat revizyonu iptailinin danışıklı dövüş olduğunu duydum. yeni ihalenin adını da cr3 dediler. çakallık olsun diye. cr1'de bir sürü pürüz vardı mahkeme vardı. devletlu çözümü buldu :)

sinyalizasyon ihalesi yapılıyor. ocakta teklifler açılacak. sözleşmeye bir madde konup yenikapı-söğütlüçeşme arası öncelikli olarak yapılıp teslim edilir diye ifade ederler olur biter.

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön