ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Tem Çrş, 2010 10:16

http://www.rayturk.net/wp-content/uploads/yen21.jpg

bu linkteki çizimde yardımcı olabilir. en doğu ile en batı arası toplam 780 m uzunluğunda bulunuyor. doğudaki alanın uzunluğu 300 m civarında. arada kapalı alan var 100 m falan, kalan kısım da 300 m civarında, sonra kuyruk var

diğer çizimlerde burada

http://www.rayturk.net/?p=7999

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Tem Çrş, 2010 10:48

Sen şu çizimleri şöyle bir paşa paşa şuraya taşı, hep başka pencerelerin açılması incelemeyi zorlaştırıyor.

Bir de, mümkünse a) daha yüksek çözünürlük gerek ve b) yerüstü/uydu resminde bir kaç işaretleme yapman gerek, anlaşılmıyor yoksa.

Böyle yan gözle sadece bir park alanı gördüm ben, ama herhâlde yanılıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Çrş, 2010 12:17

Ben o çizimlerin hiçbirisinde ilk verilen linkteki çizimi göremedim, yüz ada mı dır beşyüz çimenlik midir nedir, orada hiçbir çizimde o ilk resimde olan bina yok, orası otopark olarak görünüyor. Bence o resim revizyonlar sırasında karanlanmış, yapsak mı acaba gibi bir şey, ya da diğer illustrasyonlar olayın tamamı ile ilgilenmemiş ama yine de gösterirdi oradaki binayı çünkü yapı tipi aynı başkasının malı olacak hali yok. Bu tüm resimlere bakınca yapılan bir çıkarım.

Ben size Metrocu Mehmet Efendi' nin ilk verdiği linkteki resim üzerinden bir şey çiziktireyim, o ilk çizimde gördüğüm makas tüneli şöyle bir şeye benziyor:



Resim

işte burada o orta yolun her halukarda, sadece istasyon değil, parklanma, manevra, baş durak, ıvır, zıvır ne için olursa olsun o soldaki makas grubuna da sahip olması gerekir diye düşünüyorum, hele ki hızlı tren için kullanılacak ise kesinlikle, mavi peronda gösterdiğim tek taraftan binişli bir peron olur, nasıl olur? iyi olur.

harti212
Abonman
Mesajlar: 22
Kayıt: 10 Mar Çrş, 2010 00:26

Mesaj gönderen harti212 » 14 Tem Çrş, 2010 16:14

Acil durum için raylarda birleştirme yaparlar heralde ! gizli bağlantı makası gibi

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Tem Çrş, 2010 18:26

İki peron var, her birinde karşılıklı bir M5 bir de transit tren durursa? Bence o mantıklı. ani aslında mantıksız, tren istasyonu nasıl olur, git, Barcelona'da gör, ama madem metro istasyonuna koskoca İstanbul'un tren trafiğini sığdıracaklar, bu karşılıklık akıllı olur, biraz "havaalanı" sistemi olur, in-karşıya-bin. Halbuki, bu da bizde olmaz yine ... hm.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Tem Çrş, 2010 18:32

işte transit tren o açık mavi peronun yanındaki 3. yol dediğimiz bekleme alanında duracak, eğer orada bir yolcu indirme olacaksa olacak, olmayacaksa da orası transit trenler için metro trenleri arasında boşluk bekleme alanı olacaktır, tabi eğer öyle bir şey varsa orada.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Cum, 2010 22:22

Sitenin en üst kısmına DANIŞMA yazıcam.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Tem Cmt, 2010 08:33

Of, beni de Genel Koordinasyon Müşavir Başkanlık Müdürü yapabilir misingk? Belki biraz akıl satarık ...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 23 Tem Cum, 2010 22:23

orada makas var. şehirlerarası trenler duracak. ama hala arkeolojik kazı olduğu için o planı revize etmiş olabilirler. olmayadabilirler. yenikapı'ya 4. hat daha geelcek. etüd ediliyor. iskinin oradan doğru. m1'e paralel. edirnekapı fatih aksından bir koridordan yer altında. Yenikapı'dan vazgeçmek yok. gerekirse 10 sene kazı yapılacak. attım tabi.

şekilden anladığım şehirlerarası trenlerin yenikapıda "istenirse" durabileceğidir. ama yenikapı-bağcılar-ikitelli olan metro 2'ye bölünmüş ve taksim-yenikapı-incirli olmuş, ikitelli hattı da bakırköy'e yönlendirilmişti. yani yenikapı baş gar ise ikitelli metroyu neden bakırköye yönlendirdiler? proje değişti mi?

yenikapı baş gar ise,

1.hat yenikapı havaalanı

2. hat hacıosman-yenikapı

3.hat (ikitelli) bağcılar-yenikapı (bu şimdi bakırköye yönleniyor)

4. hat: yeni hat

5. hat marmaray

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Tem Cum, 2010 23:22

Bkz. Başar Alabay. Durmadan yazıp duruyor ya, bir tane merkez olmaz falan filan bir şeyler diyor, hani ağ diyor şebeke diyor. Ağ deyince böyle resim üstünde örümcek ağı gibi çizmek değil diyor, başka bir şeyler diyor, bilmem ki ne diyor, delimidir ne.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Tem Çrş, 2010 11:35

ağustosta marmarayda 2 viraj daha geçilecek

1. viraj: tüp ile 2 buluşma üsküdarda gerçekleşecek. yani tbm tüp ile öpüşecek.

2.viraj: yenikapıdan sirkeci istasyonuna doğru tünel kazan ilk tbm şu anda kapalıçarşının altlarında, 1 ay içinde hocapaşa şaftının ucuna ulaşacak. vilayet yokuşunun köşesinin tam altında.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Tem Çrş, 2010 21:10

Ağustos ta biraz daha hareket olacak yani güzel haber, oradan ötede herhalde temkinli kazı yapmayı gerektirecek bir durum yoktur diye düşünüyorum yani Hocapaşa'yı geçtikten sonra Sarayburnu tarafındaki tüpe varılması çok uzun sürmez diye düşünüyorum, yanılıyormuyum?

Kilitli

“Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]” sayfasına dön