ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/wp-content/uploads/yen21.jpg
bu linkteki çizimde yardımcı olabilir. en doğu ile en batı arası toplam 780 m uzunluğunda bulunuyor. doğudaki alanın uzunluğu 300 m civarında. arada kapalı alan var 100 m falan, kalan kısım da 300 m civarında, sonra kuyruk var
diğer çizimlerde burada
http://www.rayturk.net/?p=7999
bu linkteki çizimde yardımcı olabilir. en doğu ile en batı arası toplam 780 m uzunluğunda bulunuyor. doğudaki alanın uzunluğu 300 m civarında. arada kapalı alan var 100 m falan, kalan kısım da 300 m civarında, sonra kuyruk var
diğer çizimlerde burada
http://www.rayturk.net/?p=7999
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sen şu çizimleri şöyle bir paşa paşa şuraya taşı, hep başka pencerelerin açılması incelemeyi zorlaştırıyor.
Bir de, mümkünse a) daha yüksek çözünürlük gerek ve b) yerüstü/uydu resminde bir kaç işaretleme yapman gerek, anlaşılmıyor yoksa.
Böyle yan gözle sadece bir park alanı gördüm ben, ama herhâlde yanılıyorum.
Bir de, mümkünse a) daha yüksek çözünürlük gerek ve b) yerüstü/uydu resminde bir kaç işaretleme yapman gerek, anlaşılmıyor yoksa.
Böyle yan gözle sadece bir park alanı gördüm ben, ama herhâlde yanılıyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben o çizimlerin hiçbirisinde ilk verilen linkteki çizimi göremedim, yüz ada mı dır beşyüz çimenlik midir nedir, orada hiçbir çizimde o ilk resimde olan bina yok, orası otopark olarak görünüyor. Bence o resim revizyonlar sırasında karanlanmış, yapsak mı acaba gibi bir şey, ya da diğer illustrasyonlar olayın tamamı ile ilgilenmemiş ama yine de gösterirdi oradaki binayı çünkü yapı tipi aynı başkasının malı olacak hali yok. Bu tüm resimlere bakınca yapılan bir çıkarım.
Ben size Metrocu Mehmet Efendi' nin ilk verdiği linkteki resim üzerinden bir şey çiziktireyim, o ilk çizimde gördüğüm makas tüneli şöyle bir şeye benziyor:

işte burada o orta yolun her halukarda, sadece istasyon değil, parklanma, manevra, baş durak, ıvır, zıvır ne için olursa olsun o soldaki makas grubuna da sahip olması gerekir diye düşünüyorum, hele ki hızlı tren için kullanılacak ise kesinlikle, mavi peronda gösterdiğim tek taraftan binişli bir peron olur, nasıl olur? iyi olur.
Ben size Metrocu Mehmet Efendi' nin ilk verdiği linkteki resim üzerinden bir şey çiziktireyim, o ilk çizimde gördüğüm makas tüneli şöyle bir şeye benziyor:

işte burada o orta yolun her halukarda, sadece istasyon değil, parklanma, manevra, baş durak, ıvır, zıvır ne için olursa olsun o soldaki makas grubuna da sahip olması gerekir diye düşünüyorum, hele ki hızlı tren için kullanılacak ise kesinlikle, mavi peronda gösterdiğim tek taraftan binişli bir peron olur, nasıl olur? iyi olur.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5582
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
İki peron var, her birinde karşılıklı bir M5 bir de transit tren durursa? Bence o mantıklı. ani aslında mantıksız, tren istasyonu nasıl olur, git, Barcelona'da gör, ama madem metro istasyonuna koskoca İstanbul'un tren trafiğini sığdıracaklar, bu karşılıklık akıllı olur, biraz "havaalanı" sistemi olur, in-karşıya-bin. Halbuki, bu da bizde olmaz yine ... hm.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
orada makas var. şehirlerarası trenler duracak. ama hala arkeolojik kazı olduğu için o planı revize etmiş olabilirler. olmayadabilirler. yenikapı'ya 4. hat daha geelcek. etüd ediliyor. iskinin oradan doğru. m1'e paralel. edirnekapı fatih aksından bir koridordan yer altında. Yenikapı'dan vazgeçmek yok. gerekirse 10 sene kazı yapılacak. attım tabi.
şekilden anladığım şehirlerarası trenlerin yenikapıda "istenirse" durabileceğidir. ama yenikapı-bağcılar-ikitelli olan metro 2'ye bölünmüş ve taksim-yenikapı-incirli olmuş, ikitelli hattı da bakırköy'e yönlendirilmişti. yani yenikapı baş gar ise ikitelli metroyu neden bakırköye yönlendirdiler? proje değişti mi?
yenikapı baş gar ise,
1.hat yenikapı havaalanı
2. hat hacıosman-yenikapı
3.hat (ikitelli) bağcılar-yenikapı (bu şimdi bakırköye yönleniyor)
4. hat: yeni hat
5. hat marmaray
şekilden anladığım şehirlerarası trenlerin yenikapıda "istenirse" durabileceğidir. ama yenikapı-bağcılar-ikitelli olan metro 2'ye bölünmüş ve taksim-yenikapı-incirli olmuş, ikitelli hattı da bakırköy'e yönlendirilmişti. yani yenikapı baş gar ise ikitelli metroyu neden bakırköye yönlendirdiler? proje değişti mi?
yenikapı baş gar ise,
1.hat yenikapı havaalanı
2. hat hacıosman-yenikapı
3.hat (ikitelli) bağcılar-yenikapı (bu şimdi bakırköye yönleniyor)
4. hat: yeni hat
5. hat marmaray
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ağustosta marmarayda 2 viraj daha geçilecek
1. viraj: tüp ile 2 buluşma üsküdarda gerçekleşecek. yani tbm tüp ile öpüşecek.
2.viraj: yenikapıdan sirkeci istasyonuna doğru tünel kazan ilk tbm şu anda kapalıçarşının altlarında, 1 ay içinde hocapaşa şaftının ucuna ulaşacak. vilayet yokuşunun köşesinin tam altında.
1. viraj: tüp ile 2 buluşma üsküdarda gerçekleşecek. yani tbm tüp ile öpüşecek.
2.viraj: yenikapıdan sirkeci istasyonuna doğru tünel kazan ilk tbm şu anda kapalıçarşının altlarında, 1 ay içinde hocapaşa şaftının ucuna ulaşacak. vilayet yokuşunun köşesinin tam altında.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18149
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37