ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Haz Çrş, 2010 23:23

Son olarak 5 numaralı alan, yanlış hatırlamıyorsam burada 2 tane şaft vardı şimdi ne haldeler bilmiyorum. Bu alanın bir kısmı Kadıköy istasyonundan da ilerisi oluyor yani kuyruk tünellerinin üzeri.

Resim
Resim
Resim

Burada da işler artık bitme aşamasına gelmiş...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Haz Çrş, 2010 23:29

Daha önce eklemiştim ama çok oldu, hatırlayalım tekrar.

Resim

2 nolu girişin olduğu yerde herhangi bir çalışma yok, acaba ileride yapılması planlanan bir giriş-çıkış yeri mi diye düşünüyorum. Çünkü aynı olay Maltepe ve Kartal'da da var, giriş-çıkış yerleri planlarda görünüyor ama inşaat aşamasında oralarda çalışma yok.

Elimdeki Kadıköy planı 28.05.2009 tarihli ve 3.revize hali, artık sonradan değişiklikler olduysa bilmiyorum ama öyle olacağını da zannetmem çünkü inşaat başladıktan sonra değişiklik olmaz, ya da bu projdede şu ana kadar öyle bir şey olmadı...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Çrş, 2010 23:34

Bir tane de tam Eminönü iskelesinin çıkışında yokmuydu? Daha doğrusu orada çevrilmiş bir alan vardı bu iş ile ilgili ama ne içindi onu bilmiyorum tabi ki, fakat yarım yamalak orada da bir alanın kapatıldığını hatırlıyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Haz Çrş, 2010 23:40

Orada giriş-çıkış yeri yok, sadece bir şaft var. Galiba bölgedeki tescilli ağaçlar çok sorun oldu, her istedikleri yere giriş-çıkış yapamıyorlar...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Tem Prş, 2010 08:05

Orada yağmur mu yağıyor? Biz burada şu an 32 ile 35°'de kavruluyoruz yahu :(

Ağaçlara değer verilmesi hoşuma gitti. Ama bu zaten eski bir Cumhuriyet ilkesi diye biliyorum.

Ben hâlâ o hattın Üsküdar'a devam etmemesini yanlış buluyorum.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Tem Prş, 2010 11:34

Hava o kadar garip bir hale geldi ki, mesela sabah kalkıyorsunuz klasik bir İstanbul haziranı sabah hava ılıman, öğlene doğru ısınıyor. Öğleden sonra iyice yakmaya başlıyor derken aniden dolu yağışı başlıyor. Sonra haberlerde izliyoruz, şuraları su bastı sel oldu falan filan.

Haziran ayında Tuzla'nın Şifa mahallesinde sele kapılarak ölen oldu, GYTE'de laboratuarlarda mahsur kalanlar oldu, mesela dün Bakırköy'de bir sürü evi işyerini su basmış. Geçen hafta Sefaköy'de cevizden daha büyük dolu yağdı. Pazartesi günü Gebze'de aşırı yağış yüzünden arabayı sağa çekip 15 dakika bekledim, sonra 3 ya da 4 km gittim yağmur bile yağmamış.

Neyse iklim artık tamamen bozuldu, 2 sene önce barajlarda damla su kalmamıştı şimdi baraj kapaklarını açmayı planlıyorlar.

Bu arada hattın Üsküdar'a gitmesi için Kadıköy'e gitmemesi lazım, ya anneyi seveceksin ya babayı, ikisini de severim diyorsan;

bknz:marmaray

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 01 Tem Prş, 2010 11:45

O korkunç iklim değişiklikleri buraları da vuruyor, halbuka az biraz daha çok doğuyu, ha ALmanya, ha ötesi.

Yok, Kadıköy'den den Üsküdar'a gidebilirdi, ben işte öyle isterdim. Alttan (yani yeraltını kastetmiyorum da, alt tarafı diyorum, Haydarpaşa, Harem, Salacak tarafları). Olurdu, hem ana, hem baba, yoksa peçvörk ihsali olur!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Prş, 2010 12:36

Başar Hakan bence gayet güzel yazmış bkz. Marmaray diye, daha önce de tartıştık bunu hattın bu geometrisi ile mümkün değil, eğer olsaydı ben yapılırdı zaten diye düşünüyorum. Kadıköy istasyonunu şu anki yerine değil iskele önüne bile ötelesen oraya gelmek için Moda Kurbağalıdere gibi yerlerden dolaşıp gelen bir hat tasarlanması gerekirdi, Stad var cart var curt var, gerek varmı? Bence yok :) En baştan belki o şekilde tasarlansa idi olabilirmiydi bir şey diyemem ama yapılmadı, ve Marmaray olduktan sonra gerekliliği tartışılır, o arada bir erişim problemi var ise bunu tramvaya hayır diyenler düşünsün bu da benim görüşüm.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Tem Prş, 2010 18:35

Kartal, Maltepe ve Yenisahra'dan fotoğraflar geliyor. Beni izlemeye devam edin...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Prş, 2010 19:25

Hakan yazdı:Kartal, Maltepe ve Yenisahra'dan fotoğraflar geliyor. Beni izlemeye devam edin...
:) Doğru ve yerinden haber için...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Tem Prş, 2010 23:14

Resim

Kartal istasyonunda işler yarı yarıya tamamlanmış diyebiliriz.

1 numaralı girişin olacağı alanda kazılar daha yavaş ilerledi ama bitirilip istasyon yapısı inşaatı başlatıldı, 3'de 1'lik kesiminde temel üzeri yapılar inşa halinde diğer kısımlarında ise temel seviyesinde başlamak üzere. Bu girişin olacağı alandan 2 ve 3 numaralı girişler tarafına tüneller tamamlandı.

Resim
Resim

2 numaralı girişin olacağı kesimde ise işler tamamen bitmiş durumda.

Resim
Resim

Bunun dışında diğer giriş çıkış olacak yerlerde herhangi bir çalışma yok, ilk fotoğrafta görebileceğiniz üzere 3 nolu giriş tarafına bir tünel görünüyor ve E-5'in karşı tarafında alan metal plakalarla çevrili durumda yani orada sadece bir çukur kazılarak merdiven yapılacak ama 4 nolu giriş çıkış yerinin iptal edilmiş olabileceğini düşünüyorum çünkü olduğu yerde özel mülk olduğunu düşünmeme sebep olan bir şeyler var...

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Tem Prş, 2010 23:34

Maltepe;

Resim

Maltepe istasyonu için 4 giriş-çıkış yerinin fazla olduğunu düşünüyorum, neyse bir bildikleri vardır herhalde. Ana yapı 3 nolu girişinde içinde olduğu alanda, ben biraz hatalı işaretlemişim ama zaten sadece fikir versin ve az çok nerede ne olacağı belli olsun diye yapmıştım bu krokileri neyse. İstasyonun kaba inşaatı %90'ların üzerindeki bir oranda tamamlanmış durumda, çok küçük bir alanda çalışmalar sürüyor, yürüyen merdivenler gelmiş montajı bekliyor.

Resim
Resim

1 numaralı girişin olduğu yere sadece merdiven yapıalcak tüneli galiba bitti.

Resim

diğer giriş çıkış yerinin olacağı yerde de herhangi bir çalışma görünmüyor, güney taraftaki çıkışın olacağı yere doğru tünel işi de bitti ama orada da şu an merdiven kazısı yapılmıyor, başlasalar 15 günde merdiveni bitiriyorlar ama şu an çalışma yok...

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön