ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Pzr, 2010 15:48

İstanbul gibi bir kentte metro istasyonlarının üzerlerinde kalan alanların göze batmayacak yerlerde bu şekilde kullanılmasına karşı değilim hatta iyi bile belediye için iyi gelir kapısı bunlar, ama çok fazla zorlayarak görüntü kirliliği gibi beton dikilmesine de içim elvermiyor :) geçen geldiğim de hiç vaktim olmadı aslında bende diğer hatlar bir yana buradaki inşaat durumlarını ve istasyon yerlerini gözümle görmeyi çok istiyordum, gerçi sağolsun Hakan sayesinde hat ile ilgili nerede ise bilmediğimiz hiçbir şey kalmadı ama yine de gözle görmek başka olsa gerek :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Haz Pzr, 2010 18:15

Soğanlık istasyonunun yakın çevresi, şu ara inşaat şirketlerinin resmen saldırısı altında. Bölgede projesi olmayan büyük inşaat şirketi yok gibi. O kadar çok konut yapılıyor ki şaşırırsınız, yakın çevrede AVM'de çok yok, Real ve Maltepe Carrefour en yakın olanları ama onların biri Kartal istasyonunun yakınında, diğeri Esenkent istasyonun yakınında. Soğanlık istasyonun hemen güney doğusunda şu ana anadolu yakasının en yüksek binası var, Dumankaya vizyon galiba üçüz bina olacak en yükseği 105 metre gibi bir şeydi. Demem o ki bölgede ciddi bir nüfus artışı oluyor, normalde Kartal belediyesinin imar planlarında KAKS değeri 1,1 ama bu bölgede bunun çok üzerinde. Doğal olarak istasyonla entegre bir AVM mantıksız değil.

Daha önce de söylemiştim herhalde ama istasyon eski Köy Hizmetleri binasının bahçesinde, şimdi İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası olarak hizmet veriyor galiba. İstasyonun hemen batıs tarafında da 1-2 sene içinde köprülü kavşak yapılacak diye biliyorum, inşallah yapmazlar diye de ümit ediyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Pzr, 2010 18:29

Anadolu yakasında e-5 üzerinde bir metro hattında her istasyona küçük çaplı bir iş merkezi yapılsa yine iş yapar zaten o konuda bir sorun yok, hatta dediğim gibi yapılabilenlere yapılmalı, ben Anadolu yakasını nerede ise 3 yıldır görmedim o yüzden son halini de bilmeden bir şey diyemedim ama yine son durumu iyi açıklamışsın, sırıtmadıktan ve yolun kenarında kazulet gibi dikilmedikten sonra zaten yapılmalı, yıllarca orada kereste depoları ve kamyon pazarlarını yolun kenarında gördükten sonra (gerçi onlar Kaynarca ve sonrasında idi ama) doğru düzgün yapılmış binalar kimseyi rahatsız etmez zaten :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 27 Haz Pzr, 2010 18:42

Dediğin gibi, adamlar E-5'e cephe araziyi kamyon parkı olarak kullanacak kadar geri kafalı idi. Hal yok mu dersen, yine 3-5 tane var o kafadan ama onlar geride kaldı artık. Kaynarca'dan sonra bile yok. Nyese konu başka yere gitmesin, bu tarz projeler düşünlebilirdi, ama bütün projeleri baştan sona gözden geçirdiğimde başka bir istasyonda bölyle sosyal bir merkezin olmadığını görüyorum, istasyonlar bir şekilde sosyal merkezlere yakın ama hiç bir istasyon böyle bir merkezle direk bağlantılı değil. Belki ileride böyle düşüncelere girilebilir. Belki de girilemez, projenin ona göre yapılması lazım çünkü.

En azından direk metro bağlantıları yapılabilir ileride, Cevahir'de olduğu gibi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Pzr, 2010 18:51

Evet o tip bağlantılara yer verilebilir, burada daha doğrusu bu projede pek bu işlere girilmedi, İBB bu yüzdenmidir bilinmez, (aslında daha çok şu Levent istasyonunda olanlar yüzünden) olaya geç ısındı, Üsküdar metrosunda proje aşamasının sürekli gecikmesinin sebebide büyük oranda istasyonların yaşam alanına çevrilmesiydi. O hatta bazı istasyonlara sonradan yer altı çarşıları ve alışveriş alanları ilave edildiği için proje revizyonu gerekmişti, yoksa hattın ilk etabının güzergah projesi tamamlanalı çok zaman oluyor, neyse Üsküdar da başka konu :) sadece örnek vermek istedim. Bu hatta bu tip bir proje revizyonuna gidilmedi maalesef, maalesef diyorum çünkü bana göre herkes için karlı bir durum ortaya çıkacaktı.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 29 Haz Sal, 2010 18:39

http://video.ntvmsnbc.com/kadikoy-karta ... durum.html

Esat videoyu linksiz ekleyebilirsen, daha şık olur aslında. Ben pek anlamıyorum da o işlerden...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Sal, 2010 19:15

Yoldayim gece eve gecince bakacagim, videoyu cekebilirsem yuklerim.

Ek: alamadım bir türlü o videoyu, :) az daha uğraşacağım iyi saklamış keratalar.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Haz Çrş, 2010 19:38

Resim
Resim
Resim

Kadıköy'de fotoğraflarım var :D

Kadıköy'de birbirinden farklı yerlerde çalışmalar var. Ben şöyle bir gruplandıracağım sonra onlar hakkındaki fotoğrafların hangisi olduğunu anlamanıza yardımcı olacağım.

1-Haldun Taner'in kuzey tarafında yani Eminönü iskelesinin karşısında şaft var.

2-Beşiktaş iskelesinin hemen karşısında hafif Haldun Tener tarafında giriş-çıkış yeri çalışması var.

3-Beşiktaş iskelesinin hemen karşısında ama İDO iskelesi tarafında ayrı bir çalışma alanı var.

4-Kumluk durakları ve tarihi belediye dairesinin içinde olduğu adada yani iskele camisinin (galiba 3.Mustafa'nın yaptırdığı) karşısındaki parkta çalışma var.

5-En büyük çalışma alanı ise kumluk duraklarının moda tarafında kalan alanda, burada durakların olduğu yeride içine alan yaklaşık 2 dönümlük bir arazide çalışma var.

Yukarıdaki fotoğraflar 3 numaralı çalışma alanından. Devamını da getireceğim...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Çrş, 2010 20:03

Güzel çalışma yapmışsın Hakan, herhalde o çalışmaların pek çoğu merdiven çıkış noktaları için olsa gerek, ana iki adet şaft bölgesi var sanırım, birisi Kumluk dediğiniz otobüs durakları ile Moda tramvay atölyesi arasındaki yer ki dediğin gibi en büyük alan burasıydı, bir de İskelenin önünde bir alan vardı sanırım orasıda biraz genişçe bir alandı, diğer resimleri de merakla bekliyoruz.

Bu arada videoyu halletim sonunda, aslında oldukça kolay bir yöntemmiş :)

http://www.youtube.com/watch?v=7LCR66ty8No

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Haz Çrş, 2010 23:05

2 numara verdiği yerdeki çalışma alanı, bugün orada hiç çalışma yoktu.

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 30 Haz Çrş, 2010 23:11

4 numaralı alanda yapılan çalışmalarda iş hemen hemen bitmiş.

Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18149
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Haz Çrş, 2010 23:23

Evet durakların oradaki çalışma bayağı bir ilerlemiş pek çok alanda üstü dahi kapatılmış inşaatın, demek ki alt kısımdaki işte bitti. O Haldun Taner önündeki alan bana normal bir merdiven çıkış noktası gibi geldi, sen daha önce bu istasyon ile ilgili döküman yayınlamışmıydın? Belki bir proje taslağı ya da çiziminde bu giriş/çıkış noktalarını görebilsek kesin çıkarımlar da bulunabilirdik.

Resimleri çok rahat çekebilmişsin, bayağı bir açıklık var herhalde orada :) güzel oldu bunlar.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön