ist-M.03:03 » M1B Otogar-Kirazlı (Halkalı) Metrosu 1.Etap

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzt, 2010 00:30

Dediğim gibi burada zaten Otogar - Kirazlı hattı kapsamında bu resme göre sağ üst tarafa yeni bir istasyon inşa edildi, bana göre çok komik bir erişim ile inşa edilmiş olsa da (bana ne oluyorsa) yeni istasyon yeni istasyondur :) Yani çözüm üretildi demek yanlış aslında, bu çözüm zaten vardı ama İBB cebinden para harcamak istemedi, zaten biri bu hattı yapacak bu hat kapsamında da bir Esenler istasyonu söz konusu o zaman burası olsun denildi.

Bu istasyonun geçmişine göz atarsak aslında hat Otogar' a kadar açıldığında ortada gördüğünüz bu demir yığını dahi yokmuş, ben kurumdaki eski arkadaşların anlatımı ile bunu aktarıyorum bilginiz olsun. Burada bir istasyon zaten yapılmamış, hatta kuruma gelen çalışanlar Otogar' dan bir araca binip garaj sahası içerisinde iniyorlarmış, ya masal gibi oluyor bu -mış lar yüzünden ama kusura bakmayın :) fakat burada gördüğünüz şu mantar binaların ihtiyacı hem de çalışanların ihtiyacının karşılanması için "geçici" olarak bu yapı inşa ediliyor, bu geçici durum nerede ise 20 yıl sürdü ama olsun. :)

Benim 1998 yılındaki çalışmalardan bildiğim kadarı ile burada 2 istasyon söz konusu idi birisi şu an ki yerinde bir diğeri de hattın diğer ucunda tünele girmeden önce, o yıllarda bugünkü istasyonun yeri de biraz tartışmalı idi, hani olacak olmayacak gibi, fakat temel atma töreni sonrasında gördük ki asıl planlanan kuzeydeki istasyon iptal edilmişti ve bu istasyon bölgesine kalıcı istasyon projelendirilmişti, bugün baktığımızda aslında doğru bir karardır, çünkü herkes burada bir istasyon yerine artık tamamen alışmıştı.

Yeni istasyondan son görüntüleri Kemal abim vermişti:
Kemal yazdı:Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzt, 2010 08:12

Ben Esenler'e 1991-1994 arası bir senede ilk gitmiştim. O zamanlar sanki istasyon bir kafesimsi son ile bitiyordu gibi bir şeyler hatırlıyorum. Çok garip bir konstrüksyondu. Belki metal merdivenler vardı, hakikaten pek hatırlayamıyorum, ama çevresi felâketti. Oradan HT bilmemne otobüs hatları kalkıyordu galiba ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzt, 2010 08:27

91-94 te o gördüğün resimden çok farklı değildi, dediğim gibi istasyonun üstü pleksi ile kapalı, peron kısmı metal sacdı işte. Çevre içinde ne görüyorsan o bende 94 ü iyi hatırlıyorum bugün Menderes metro istasyonunun yapıldığı yerden aşağı bakınca bir tane boyalı ve çatılı ev yoktu, geçen sürede o evlerin dış görünüşü düzeldi sadece biraz. :)

İstasyon ise işte nerede ise 20 yıl o şekilde hizmet verdi, önceki mesajımda -mişli geçmiş zaman ile anlatırken, bayağı bir zaman istasyon yok gibi söz ettim çünkü anlatılanlar öyle idi ama şu an tarihçe ile ilgili bir şey yapıyorum orada gördüm, elimdeki bilgiye göre (kaynağını hatırlamıyorum) Esenler istasyonu 1989 da hizmete girmiş.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzt, 2010 08:36

Ben de 87 ile 89 arası bir şey hatırlıyorum, evet. Korkunç bir istasyon, daha da korkunç bir semtti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Çrş, 2010 02:13

Başakşehir hattı başlığında bu hattı da ilgilendiren bir haber vermiştik, linkini buraya da koyalım

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 3189#13189

aşağıdaki resimlerde hem yeni Esenler istasyonu ile ilgili hemde Kirazlı da yapılan çalışma ile ilgili resimler yer alıyor, Kirazlı' da ki yapı oldukça ilginç, oradaki durumu bir türlü çözemedik gitti zaten :)

Kirazlı istasyon kompleksiden görüntü, burasının Kirazlı olduğunu daha önce Mehmet' in yüklediği resimlerden yola çıkarak tahmin yolu ile yazıyorum herhalde yanlış değildir.
Resim

Resim

Yeni Esenler istasyonundan bir kaç kare
Resim

Resim

Bu da Esenler istasyonundan tünel ağzına gidiş istikameti, bu komplike makas grupları araçların atölye ve garaj sahasına girişi için yapılmış durumda, resimde en soldaki yol giriş çıkış yolu, en sağdaki yarım yol ise hatta araç indirilmesinde falan kullanılmak amacı ile olduğunu tahmin ediyorum, çünkü rampa ucunda bitiyor, ortada kalan iki yol ise hatta ait işletme yolları
Resim

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 07 Tem Çrş, 2010 18:38

En sondaki resimde kaç bölüm ray var(tamımı iyi yapamamış olabilirim :D)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Çrş, 2010 19:20

Normalde 3, en solda ki atölye giriş çıkış yolu, ortadaki 2 yol işletme yolu, yani soldan sağa doğru sayarsak, 1. yol atölye yolu, 2. yol Otogar yönü, 3. yol Kirazlı yönü, 4. ve en sağdaki yarım yol ise bir rampada bitiyor orasıda geçmişte araçların garaj sahasına indirilip bindirilmesinde yaşanan sorunları aşmak için inşa edilmiş olsa gerek bir rampa.

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 11 Tem Pzr, 2010 15:02

Ortada tuhaf bir durum var.Bağcılar İstasyonu'nda nasıl M3 ile T2 hatları aktarma yapabiliyor?Valla ben de Ulaşım A.Ş'nın haritasının yalancısıyım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Tem Pzr, 2010 15:43

Yürüyerek ... orada tramvayda bir iki durak uzatma yapmayacaklar mıydı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Pzr, 2010 19:08

Yürüme mesafesinde bir aktarma istasyonu, teoride de pratikte de Aksaray - Yusufpaşa aktarmasından daha farklı bir durum olduğunu sanmıyorum. Evet o harita da o aktarmayı da ben göstermiştim, bu kadarlık bir yürüme mesafesi raylı sistemi kıt bir şehir normal bir aktarma metresi bence :)

Tramvay oradan daha ileri gitmeyecek, o planlar rafa kalkalı çok oldu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Tem Pzt, 2010 15:56

Ama bir tramvayı metroya yaklaştırmamak biraz "abes" değıl mi? Kaç metre yol oluyor? Berlin'de eskiden en uzak yol 350 metreydi, o da fazla olduğu için, koskoca S-Bhf. Charlottenburg'u kısmen yıkıp, U-Bhf. Wilmersdorfer Straße'ye doğru kaydırdılar, artık 100 metre mi ne ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Tem Pzt, 2010 21:35

Bağcılar tramvayının ileriye uzatılması ile ilgili sitemizdeki arkadaşlara ait düşünceler.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=7418#7418

İBB nin yıllar önceki hat uzatma planında da hat metro istasyonuna yaklaşmıyordu zaten, ayrıca mevcut tramvay istasyonu ile metro istasyonunun arası 350 metre, eğer caminin tramvay durağı tarafına bir giriş yapılırsa giriş hesabı ile 250 metre yapar, kim buna abartılı bir mesafe diyebilir ki? Yusufpaşa' dan Aksaray metro istasyonu da 250 metre hemde alt geçit üst geçit tırmanmaları ile birlikte yani daha zahmetli, Aksaray tramvay ile Aksaray metro arası ise 480 metre civarında ama düz ayak olduğu için yürümesi Yusufpaşa aktarmasından 1 dk daha kısa sürüyor, Bağcılar da da bu aktarma metroya iniş hariç düz ayak ve maksimum 350-400 metre olsun perona kadar inişle birlikte. Bu belediyeci olarak bakış açısı idi, yürüyün koçlarım. :)

Vatandaş gözü ile bakarsak tabii ki keşke Bağcılar Meydan dan dönen bir tramvay hattı olsaydı, şöyle tüm tramvaylı kentler de olduğu gibi, göze güzel görünen hava katan bir şekilde, böylece aktarma mesafesi de sadece metronun merdivenleri kadar olsaydı :):)

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön