tr-D.01 » İstanbul-Samsun Demiryolu Projesi
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tr-D.01 » İstanbul-Samsun Demiryolu Projesi
TCDD'nin hedeflerinde ADAPAZARI TRENİ'ni EREĞLİ VE BARTIN'a uzatmak var. Bunları projelendiriyor. Bizim önerimiz BARTIN'DAN sahil boyu uzanacak İNEBOLU VE SİNOP üzerinden SAMSUNA gidecek bir BATI KARADENİZ DEMİRYOLU HATTI.
Alıntı:
http://www.dlh.gov.tr/Demiryollari/2007_adapazari.html
PROJENİN AMACI:
Ülkemizin önemli üretim merkezleri olan Ereğli Demir Çelik ve Karabük Demir Çelik fabrikaları ile bu fabrikaların üretim girdilerini sağlayan kömür üretim merkezleri, yapımı düşünülen hat ile önemli sanayi üretim merkezi olan Kocaeli bölgesine bağlanacaktır. Ayrıca Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli hattının devreye girmesi ile Bursa bölgesindeki otomotiv endüstrisinin ana girdisi olan demir ve çelik fabrikalarının ürünlerinin bu bölgeye daha kısa ve ekonomik bir şekilde ulaştırılması sağlanacaktır.
Bu proje yük taşımacılığı alanında sağladığı katkının yanında Karadeniz bölgesinin önemli turizm merkezleri olan Bartın, Kocaali, Karasu ve Ereğli’nin mevcut demiryolu ağına bağlanması ile Batı Karadeniz bölgesinin,İstanbul ve Marmara bölgesi ile Ankara ve İç Anadolu bölgesine bağlanmasıyla da yolcu taşımacılığı alanında ülkemiz ulaşım yapısında önemli rol oynayacaktır.
Alıntı:
http://www.dlh.gov.tr/Demiryollari/2007_adapazari.html
PROJENİN AMACI:
Ülkemizin önemli üretim merkezleri olan Ereğli Demir Çelik ve Karabük Demir Çelik fabrikaları ile bu fabrikaların üretim girdilerini sağlayan kömür üretim merkezleri, yapımı düşünülen hat ile önemli sanayi üretim merkezi olan Kocaeli bölgesine bağlanacaktır. Ayrıca Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli hattının devreye girmesi ile Bursa bölgesindeki otomotiv endüstrisinin ana girdisi olan demir ve çelik fabrikalarının ürünlerinin bu bölgeye daha kısa ve ekonomik bir şekilde ulaştırılması sağlanacaktır.
Bu proje yük taşımacılığı alanında sağladığı katkının yanında Karadeniz bölgesinin önemli turizm merkezleri olan Bartın, Kocaali, Karasu ve Ereğli’nin mevcut demiryolu ağına bağlanması ile Batı Karadeniz bölgesinin,İstanbul ve Marmara bölgesi ile Ankara ve İç Anadolu bölgesine bağlanmasıyla da yolcu taşımacılığı alanında ülkemiz ulaşım yapısında önemli rol oynayacaktır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
BAFRA-SAMSUN ARASI ETÜD YAPILMIŞ
http://www.ubak.gov.tr/ubak/pdf/ubak10.pdf
29. Sayfada var. O zaman geriye sadece Bartın-Bafra arasını yapmak kalıyor.
29. Sayfada var. O zaman geriye sadece Bartın-Bafra arasını yapmak kalıyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Karadeniz bölgesi yıllarca coğrafi yapısı bahane edilerek bu konuda göz ardı edildi, aslında açık konuşmak gerekir ise karadenizde bir demiryolu varmı ben onu bile bilmiyorum.
Ama Mehmet in eklediği bu projeler güzel gelişmeler, Karadeniz sahil yolu ve otobanı ile birlikte bu projelerinde ele alınıp hayata geçirilmesi gerekir çünkü her ne kadar otoyol yapılsada hava şartlarından demiryolları daha az etkileniyor malum, bunun için karadeniz illerinin tamamına uğrayan bir demiryolu hattı bence elzemdir.
Ama Mehmet in eklediği bu projeler güzel gelişmeler, Karadeniz sahil yolu ve otobanı ile birlikte bu projelerinde ele alınıp hayata geçirilmesi gerekir çünkü her ne kadar otoyol yapılsada hava şartlarından demiryolları daha az etkileniyor malum, bunun için karadeniz illerinin tamamına uğrayan bir demiryolu hattı bence elzemdir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
SADEE BARTIN-SİNOP ARASI DÜŞÜNÜLMEM
Nette yaptığım araştırmalar çerçevesinde KARADENİZ sahil kesiminde fizibilite, etüd, proje, tasarı, ideal vs. anlamında neler var göz atalım:
1-Adapazarı-Bartın (Projesi hazır yapılmaya en yakını)
2-Sinop-Samsun (Fizibilite etüdü)
3-Samsun-Fatsa (Uygulama Projesi hazır)
4-Giresun-Trabzon (Etüd Proje)
5-Trabzon-Rize-Hopa (Etüd)
6-Hopa-Batum (İdeal yada etüd)
Dediğim gibi İstanbul kalkışlı ve Karadeniz boyunca gidecek bir demiryolu hattı için sadece BARTIN-SİNOP arasını düşünmemişler. Halbu ki nasıl yararlı olur. Coğrafya bahane olamaz abi. Hangi devirde yaşıyoz. 3 şeritli otoban yapılan yere niye 2 hatlı demiryolu yapılamasın.
1-Adapazarı-Bartın (Projesi hazır yapılmaya en yakını)
2-Sinop-Samsun (Fizibilite etüdü)
3-Samsun-Fatsa (Uygulama Projesi hazır)
4-Giresun-Trabzon (Etüd Proje)
5-Trabzon-Rize-Hopa (Etüd)
6-Hopa-Batum (İdeal yada etüd)
Dediğim gibi İstanbul kalkışlı ve Karadeniz boyunca gidecek bir demiryolu hattı için sadece BARTIN-SİNOP arasını düşünmemişler. Halbu ki nasıl yararlı olur. Coğrafya bahane olamaz abi. Hangi devirde yaşıyoz. 3 şeritli otoban yapılan yere niye 2 hatlı demiryolu yapılamasın.
-
- Abonman
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 21 Şub Cmt, 2009 02:58
İstanbul- Samsun
İstanbul Samsun hattı için Adapazarı - Düzce - Karabük -Kastamonu - Samsun hattı da düşünülebilir. Ankara - Samsun bağlantısı ise Kastamonu'ndan yapılabilir. Sahilden ise bölgesel trenler işletmeye açılabilir.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Neden İstanbul-Sakarya-Bolu-Samsun Demiryolu Dü
Neden Sakarya-Düzce-Bolu-Çankırı-Çorum-Samsun Demiryolu Düşünülmez?
İstanbul-Adapazarı tren yolunun devamı olarak Düzce, Bolu, Çankırı, Çorum ve Samsun aksına hitap edecek bir demiryolu hattı düşünülmez?
İstanbul-Adapazarı tren yolunun devamı olarak Düzce, Bolu, Çankırı, Çorum ve Samsun aksına hitap edecek bir demiryolu hattı düşünülmez?
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Eyl Cmt, 2009 23:08 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
İyi de Düzce rakımı ile Bolu rakımı arasında bile uçurum var, Samsun deniz seviyesinde, tabi ki işler yalnızca haritadan çizilerek yürümüyor, Düzce-Samsun arasında otobüs bile işlemiyordur muhtemelen, İstanbul otobüslerinden 3-5 kişi inip biner en fazla.
Biz önce İstanbul-Ankara-İzmir-Adana-Bursa gibi şehirlerimizi hızlı şekilde birbirine bağlarsak zaten ülkenin 3'de 1'i birbirine hızla ulaşacak, sonra kalan yerler yavaş da olsa yapılır...
Biz önce İstanbul-Ankara-İzmir-Adana-Bursa gibi şehirlerimizi hızlı şekilde birbirine bağlarsak zaten ülkenin 3'de 1'i birbirine hızla ulaşacak, sonra kalan yerler yavaş da olsa yapılır...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Sistemi kurduğun zaman İstanbul-Samsun olacak tabi ki. Aralarda durarak iki uç arasında değil geçtiği heryere hizmet verecek. Bu aksta duble yol var. rakım meselesi bu kadar uzun bir aksta mesele olmaz. Biraz dolandırırsın kurbu ayarlarsın. Dik bayır çıkmayacağız ki.
En son Mehmet Kasım tarafından 06 Eyl Pzr, 2009 00:00 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
O kadar zahmete girilmesi için, hattın çok yoğun yolcu taşıması lazım, yani dağ başında binlerce adamı makineyi çalıştıracaksın ama hat bitiğinde günde 3 seferde yolcu talebi 0'lanacak. Böyle bir inşaatın amortisi 70 sene eder.
Dediğim gibi biz önce 5 büyük şehri birbirine bağlamalıyız, şimdilik bu bize yeter, daha sonra Antalya-Erzurum-Diyarbakır gibi daha uç noktalara ulaştırmak lazım, yani diğerleri en azından orta vadede bizim gibi ülkelere lüks....
Dediğim gibi biz önce 5 büyük şehri birbirine bağlamalıyız, şimdilik bu bize yeter, daha sonra Antalya-Erzurum-Diyarbakır gibi daha uç noktalara ulaştırmak lazım, yani diğerleri en azından orta vadede bizim gibi ülkelere lüks....
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet bence çok basite indiriyorsun, bir zamanlarda İstanbul' da metrolar için dolana dolana çıksın deniliyordu tamam olmaz değil, yapılmış yerler var daha geçen bir program izledim 8 Treni mi 8li Tren mi ne Bosna' da bir hat var, dolaşa dolaşa çıkıyor üstten bakınca 8 çiziyor ama turistik yahu, yani elzem değil.Miraç yazdı:Sistemi kurduun aman İstanbul-Samsun olacak tabi ki. Aralarda durarark iki uç arasında değil geçtiği hryere hizmet verecek. Bu aksta duble yol var. rakım meselesi bu kadar uzun bir aksta mesele olmaz. Biraz dolandırırsın kurbu ayarlarsın. Dik bayır çıkmayacağız ki.
Dolayısı ile tamam oraya da raylı sistem gitsin ama öncelik sırasına koysan 50 sene sonra sıra gelir bana kalırsa. Yıllar önce doğuya ilk gittiğimde şöyle demiştim "Yahu karayolları utanmadan bilmem kaç bin km asfalt yolumuz var diye hava atıyor, şurdan dümdüz gideceğine niye yılan gibi dolaşmış, tabi o kadar uzun yola sahip olunur" Burada düz olan yol değil benim mantığım, ama olmuyor demek ki yapmamışlar, ya da o zamanki para ve teknoloji ile o kadar oldurmuşlar, geçen yazdım ya bir Rahva geçidi için 11 sene geçti bu kaçıncı Başbakan oraya gidip şakşak yapan, yapın artık, ama olmuyor işte.