ist-M.03:05 » M3 Başakşehir-Kirazlı (Bakırköy) Metrosu
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
yok abi hergün gitmiyorum. geçen cumartsi gittim sadece. bol bol çektim. konutların bahçesinden çektim. ancak bu kadar yaklaşabildim. güvenlik duruyordu. yanına gittim. rahatsız etmedim umarım dedim. abi bize kıyorlar dedi. müdahal etmem lazımdı ama uzaktasın diye bir şey demedim dedi. bende kusura bakma dedim. ama bi yakından çekeyim şöyle dedim. beni zor duruma bırakma abi dedi. bende eyvallah dedim.Esat yazdı:Mehmet sende oraya iyi bir erişim bulmuşsun herhalde her gün oradasın, madem o kadar gittin git viyadüğe çık baride yakından çek:D biraz gaz vereyim
hattın rijit katener olduğu kesin. yapan firma istanbul'da ilk diye anlatıyor
http://www.em.com.tr/index.php?option=c ... 2&Itemid=9

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Arkadaslar gordum hemen yazayim dedim ayrica bravo benim hic dikkatimi cekmemisti katener telleri.
Konuya geleyim, o gordugunuz havai katener dedigimiz standart katener tipi, rijit ile ilgili daha once bir seyler yazmistim. 3. Rayin tavana asilmisi olarak dusunun ama teknik bazi ustunlukleri var.
Mehmetin mesajı benden kıl payı önce gelmiş
o linkte baktığınız zaman zaten ilk resimler ile son resimler ve Mehmet in resimleri arasındaki farkı göreceksiniz. Bu hatta rijit katener uygulaması tünel kesimlere uygulanmış, zaten diğer türlü açık alanlarda rijit katener uygulaması da yok. Yani hattın tamamı rijit değil sadece tünel kesimleri.
Konuya geleyim, o gordugunuz havai katener dedigimiz standart katener tipi, rijit ile ilgili daha once bir seyler yazmistim. 3. Rayin tavana asilmisi olarak dusunun ama teknik bazi ustunlukleri var.
Mehmetin mesajı benden kıl payı önce gelmiş

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
hımm, zaten olimpiyatköy-ikitelli sanayi arası ayrı bir hat idi. havaalanı-olimpiyatköy hattının kuzey ayağı idi. o kısım farklı olmuş demek ki. peki bu durumda incirli'de ortak istasyon dahi olsa M2 buraya giremez dimi? m2 3.raydan alıyor buranın tünelleri farklı yerden alıyor. o zaman benim ana omurga şaştı.Esat yazdı:Arkadaslar gordum hemen yazayim dedim ayrica bravo benim hic dikkatimi cekmemisti katener telleri.
Konuya geleyim, o gordugunuz havai katener dedigimiz standart katener tipi, rijit ile ilgili daha once bir seyler yazmistim. 3. Rayin tavana asilmisi olarak dusunun ama teknik bazi ustunlukleri var.
Mehmetin mesajı benden kıl payı önce gelmişo linkte baktığınız zaman zaten ilk resimler ile son resimler ve Mehmet in resimleri arasındaki farkı göreceksiniz. Bu hatta rijit katener uygulaması tünel kesimlere uygulanmış, zaten diğer türlü açık alanlarda rijit katener uygulaması da yok. Yani hattın tamamı rijit değil sadece tünel kesimleri.




- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Maalesef giremez, zaten araç genişlikleri aynı mı? Yani gabari kurtaracak mı bir de o var.Mehmet Kasım yazdı:peki bu durumda incirli'de ortak istasyon dahi olsa M2 buraya giremez dimi? m2 3.raydan alıyor buranın tünelleri farklı yerden alıyor. o zaman benim ana omurga şaştı.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
m2 buralara gelmeyeceğine göre artık daha netlik kazandı bazı şeyler. o zaman farklı senaryolar üzerine konuşmaya devam edebiliriz.şöyle ki; başakşehir metrosu ile incirlide kesişecek olan beylikdüzü metrosu arasında bir ilişki olabilir mi? zayıf ihtimal ama sormak istedim. yani idare ben başakeşhir araçalrını beylikdüzü hattında da kullanıcam diyebilir mi? o yüzen beylikdüzü hattını da bu standartta yapmayı düşünebilir mi? şu durumda başakşehir hattı ile aksaray havaalanı hattı arasında peron uzunluğu dışında nasıl bir fark var? daldan dala atlıyorum ama anlamaya çalıştığım şey, m1, başakşehir ve beylikdüzü hatlarının birbirleriyle ilişkisini kurmaya çalışıyorum. m2 ok orası net.




- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aralarındaki ilişkiyi onlar bilirler kanunen bize suçlama yapma imkanı yokbaşakşehir metrosu ile incirlide kesişecek olan beylikdüzü metrosu arasında bir ilişki olabilir mi?

Tabii ki, der ama bunun için ikinci ihalede tüm inşaa şartlarını teknik durumları yapılan bu hat ile aynı olarak belirlemeli, yoksa niye olmasın, ama şu var, bu araçlar bu hat için alındı buraya bile yetmeyecek o zaman neden bir başka hatta kullanılsın? Senin sorun bu araçların devamı satın alınır mı olsa gerek, işte o konuda korkunç tereddütlüyüm hangi aracın devamı alınmış ki? Sonra darılıyorsun bana, merak etme kıyas yapmayacağım ama böyle olmaması lazım bu işin, o hatta 3 tane bundan bu hatta 5 tane bundan 10 sene sonra Allah büyükyani idare ben başakeşhir araçalrını beylikdüzü hattında da kullanıcam diyebilir mi?

Gabariyi bilmiyoruz, yani araç genişliği ve perona rayın mesafesi falan filan, başka aklıma bir şey gelmiyor.o yüzen beylikdüzü hattını da bu standartta yapmayı düşünebilir mi? şu durumda başakşehir hattı ile aksaray havaalanı hattı arasında peron uzunluğu dışında nasıl bir fark var?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
yakında öğreniriz sanırım. belediye ne var ne yok satıyormuş. 5 milyar gelir bekliyormuş, baaşr abiye söylemekalzım siwisotelde satılıyormuş müşteri olur mu
para toplaıp biz alalım. bugelen paralar metroya giecek. 2. sıradaki hat kirazlı-bakırköy hattı. bu hatta başlamak zorundalar zaten. neden? marmaray banliyö kapaması yakında. Bakırköy İstasyonu büyük gar olarak düşünülüyor. alttan bu metro geçecek, o yüzden oraya başlarken işi ibb yapacak. aynı ayrılıkçeşme aktarma merkezi gibi. orayı da ibb planlıyor ve yapıyor. dolayısıyla bakırköy işine başladın mı otomatikman kirazlı hattına başlamış oluyorsun. kirazlı'da zaten tünel ağzı için yer açtılar. o açılan yer uzun süre öyle beklememesi lazım. mühendisler daha iyi bilir ama o katmanlı şeyler varya, fore kazıkla çakılıyor grmeli şeyler var, onalrın belli ömrü var. o ömür dolmadan yapıyı btirmen lazım. falan filan. çok detaynı bilmiyorum.
özetle kirazlı-bakırköy 2. sırada. dolayısıyla incirliyide yakında öğreniriz. bu arada m2'nin incirliden sonra Akıl Hastanesi diye tabir edilen yere doğru ilerlemesi ve burada bir durak olması düşünülüyor. yani yenikapı-incirli projesi aslında yenikapı-hastane. hatta hastane'den bi tünel daha çekip havaalanı yapsak mı diyorlarmış. taksim-havaalanı tek hat yani. havalanı-hacıosman hattı. bana kalsa havaalanına uzatır oradan da halkalı toplu konut hattı ile bağlarım. nerde kopar ayrı.

özetle kirazlı-bakırköy 2. sırada. dolayısıyla incirliyide yakında öğreniriz. bu arada m2'nin incirliden sonra Akıl Hastanesi diye tabir edilen yere doğru ilerlemesi ve burada bir durak olması düşünülüyor. yani yenikapı-incirli projesi aslında yenikapı-hastane. hatta hastane'den bi tünel daha çekip havaalanı yapsak mı diyorlarmış. taksim-havaalanı tek hat yani. havalanı-hacıosman hattı. bana kalsa havaalanına uzatır oradan da halkalı toplu konut hattı ile bağlarım. nerde kopar ayrı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bunu ilk defa duyuyorum, yani mühendis değilim ama biraz enteresan bir şey, bahsettiğin mesela yüksek binaların temeline de çakılıyor onun içine demir iskelet salınıyor ve beton atılıyor, bir örnek burada yer altı tramvay sistemi fore kazık ile inşa edilmiş duvarlara sahip ve yapılalı çooook uzun zaman oluyoro açılan yer uzun süre öyle beklememesi lazım. mühendisler daha iyi bilir ama o katmanlı şeyler varya, fore kazıkla çakılıyor grmeli şeyler var, onalrın belli ömrü var. o ömür dolmadan yapıyı btirmen lazım. falan filan. çok detaynı bilmiyorum.

Neden olmasın ki, çokta güzel olur diye düşünüyorum, sonrasına pek katılamıyorum ama sanırım sen zaten kuzeyden gelecek hattı kast ediyorsun, gelmişken birleşmişler diyorsun ama Mehmet uzata uzata Çorlu'ya varırsıntaksim-havaalanı tek hat yani. havalanı-hacıosman hattı.


-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=2 ... 2010/03/09
İETT hala iki hattı bir hat sayıyor, koskoca İETT yanılmıyordur herhalde, sanırım aptallık bizde, olsun sağlık olsun.Otogar-Bağcılar-Olimpiyatköy-İkitelli hafif metro sisteminin hat çalışmalarının yüzde 80'inin tamamlandığını bildiren Baraçlı, ''İSTOÇ, İkitelli, Başak konutları ve Halkalı istasyonlarının kaba işleri ve ray döşeme çalışmaları tamamlanmış, elektro mekanik çalışmaları bitme aşamasına geldi. Esenler ve Kirazlı istasyonu ise tamamlandı. Bu sene sonuna doğru deneme çalışmalarına başlanacak'' şeklinde konuştu.