ist-B.03:03 » Marmaray Projesi [İnşaat Süreci]
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
Dünya televizyonları Marmaray ı belgesel yap&
Arkitera dan alıntıladımEn önemli deniz geçişli demiryolu projelerinden biri olan Marmaray, tüm dünyadan olağanüstü ilgi görüyor. Ünlü televizyon kanalları, projenin hikayesini belgeselleştirmek için sıraya girdi.
Aralarında Discovery, National Geographic, History Channel, BBC World ve ZDF televizyonunun bulunduğu pek çok yayın organı, projenin başlangıcından itibaren tüm aşamalarını kaydediyor.
Mayıs 2004'te temeli atılan ve asrın projesi olarak adlandırılan Marmaray'da çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Toplam 76 kilometre uzunluğunda demiryolundan oluşan ve 13 kilometresi yeraltından geçen proje her geçen gün biraz daha ilerliyor. Projenin Sirkeci ile Üsküdar istasyonunu birbirine bağlayan ve Boğaz'ın dibinden geçen bin 375 metrelik tüp geçiş kısmında da yolun yarısına gelindi. Karadaki tüneller ise teknoloji harikaları TBM'ler aracılığıyla kazılıyor. Şu anda Marmaray inşaatında 'tünel canavarı' olarak isimlendirilen 5 TBM çalışıyor. 2,5 milyar dolarlık bu devasa projenin inşaat sahalarında yürütülen arkeolojik kazılarda şimdiye kadar antik döneme ait çok sayıda eser bulundu.
Tarihin teknolojinin son harikaları ile buluştuğu asrın projesini tüm dünya yakından izliyor. Dünyaca ünlü televizyon kanalları bu tarihi olaya tanıklık etmek için projeyi adım adım kayıt altına alıyor. Proje tamamlandığında belgesel çekimi de bitmiş olacak. Marmaray belgeselini çekenler arasında dünyanın en önde gelen televizyon kanalları bulunuyor.
Marmaray'ı başından beri ilgiyle izleyen Discovery kanalının ekibi şimdiye kadar 5 kez çekim için gelmiş. Projenin bu önemli ayaklarını National Geographic ve History Channel da adım adım izlemiş. Projeyi ilgiyle izleyen kanalların başında BBC World ve Almanya'dan ZDF televizyonları da geliyor. Söz konusu yayın organları projenin her önemli adımını kayıt altına alıyor. İspanya'dan El Mundo Gazetesi, Almanya'nın ART Televizyonu, Yunanistan'dan Ta Nea Gazetesi, Almanya merkezli EPA Ajansı, gelen pek çok yayın organından birkaçı.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
2009'DA BİR KISMI AÇILAMAZ MI?
Ayrılıkçeşme-Sirkeci arasındaki 7 km'lik bölüm istenirse 2009 yılında açılabilir. Çünkü;
1-Ayrılıkçeşme-Üsküdar arası tünel kazıları bu sene sonu biter.
2-Üsküdar-Sirkeci arası da 11 tüpten 5'i batırıldı. 6 adet tüpte bu sene sonuna kadar batırılacak.
2009 yılı içinde de elektromekanik işleri yapılarak bu kısım öncelikli olarak açılabilir.
Banliyö modernizasyonu da belli seviyeye geleceğinden 2009 sonu-2010 başı GEBZE-SİRKECİ gibi bir sistem açılabilir.
İlla YENİKAPI arkeolojik kazılara takılıp kalmamalılar. Bir kısmı olsun açılır ve 2004'te temel atarken verdikleri sözü en azından kısmen tutmuş olurlar.
1-Ayrılıkçeşme-Üsküdar arası tünel kazıları bu sene sonu biter.
2-Üsküdar-Sirkeci arası da 11 tüpten 5'i batırıldı. 6 adet tüpte bu sene sonuna kadar batırılacak.
2009 yılı içinde de elektromekanik işleri yapılarak bu kısım öncelikli olarak açılabilir.
Banliyö modernizasyonu da belli seviyeye geleceğinden 2009 sonu-2010 başı GEBZE-SİRKECİ gibi bir sistem açılabilir.
İlla YENİKAPI arkeolojik kazılara takılıp kalmamalılar. Bir kısmı olsun açılır ve 2004'te temel atarken verdikleri sözü en azından kısmen tutmuş olurlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha öncede belirtmişimdir belki ama ben bu yaklaşımı biraz hatalı buluyorum, Gebze-Üsküdar işletme olarak olabilir, ama bu yer üstü sistemin metro sistemine upgrade i ve yeterli depo bakım alanlarının yapılmasından sonra olabilir, artık yarım işler yapmayalım diyorum sadece, bu mevcut bir hattın uzaması değil ki parça parça açılsın, evet ortada bir hat var ama bu hat ile modernize edildikten sonraki sistem arasında dağlar kadar fark var, elektromekanik içerisinde yer alan işletim sistemi, scada gibi yazılımların ayrı ayrı planlanıp birleştirilmesinin ekstra maliyetleri, araçların geceleme, parklanma bakım onarım problemleri ve daha bir sürü sorun, tüneli geçmesine ise hiç sıcak bakmıyorum bence bu şaaşaalı bir tören ile olmalı ve o gün Halkalıdan kalkan tren kameraların önünde Kazlıçeşmeden tünele girmeli, Sirkeci ve Üsküdar daki kurdele kesme törenlerinden sonra da Ayrılıkçeşmede ipini koparmış gibi çıkmalı tabiri caiz ise, abartıyormuyum mesleğim icabı hayır bence böyle bir sistemin açılışı bu şekilde olmalı
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18075
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaray Haberi
Marmaray ile ilgili CNNTürk te çıkan bir haber
http://www.youtube.com/watch?v=c0UG1NDFIJY
NTV de tüp tünellerden görüntüler
http://www.youtube.com/watch?v=J_UMGEhq2_U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=c0UG1NDFIJY
NTV de tüp tünellerden görüntüler
http://www.youtube.com/watch?v=J_UMGEhq2_U&feature=related
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
YENİKAPI DÜĞÜMÜNÜ ÇÖZMEK
Şimdiden 3 senelik bir gecikmeye neden olan Yenikapı arkeolojik kazılarının daha da çok gecikmeye neden olması kuvvetle muhtemeldir. Daha fazla uzatmadan güzergahta ufak bir revizyona gidilerek konu çözüme kavuşturulabilir.
DİĞER BAŞLIKTA SUNDUĞUMUZ ÇÖZÜM:
İSTASYONU YENİKAPI İDO ÖNÜNDEKİ GENİŞ ALANA ALALIM
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=1131#1131
DİĞER BAŞLIKTA SUNDUĞUMUZ ÇÖZÜM:
İSTASYONU YENİKAPI İDO ÖNÜNDEKİ GENİŞ ALANA ALALIM
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=1131#1131
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Yıldırım Marmarayı Gezdi:6 AYDA AYRILIK&
http://www.ubak.gov.tr/ubak/tr/haber_go ... ordID=1171
05.01.2008
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yaklaşık 13.5 kilometre olan Marmaray'ı 2011 yılına kadar tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi.
Yıldırım, Asya ile Avrupa'yı denizin altından birleştirecek Marmaray Projesi çalışmalarının yürütüldüğü Ayrılıkçeşme ile Kız Kulesi açıklarındaki tüp tünel batırılma işlemlerinin yapıldığı bölgeyi gazetecilere gezdirerek çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Bakan Yıldırım, Marmaray ile Anadoluray'ı birbirine bağlayacak Ayrılıkçeşme durağının Atatürk tüneli girişinde gazetecilere yaptığı açıklamada, bu geziyi İstanbullular'a Marmaray'ı daha fazla tanıtmak amacıyla düzenlediklerini belirtti.
Marmaray'ın, İstanbul'un en önemli projelerinden biri olduğunu ifade eden Yıldırım, bugüne kadar Atatürk tünelinin 850 metre, yan tarafındaki tünelin ise 1250 metreye ulaştığını söyledi. Yıldırım, ''Hedefimiz, 6 ay içinde Üsküdar'daki yaklaşım tüneline varmak. Yaklaşım tüneli de daldırma tüp tünellerine 250 metre mesafede. Dolayısıyla iş bütün hızıyla devam ediyor'' dedi.
Daha sonra Atatürk tünelinin içinde çalışmaların devam ettiği noktaya kadar yürüyen Yıldırım, burada incelemelerde bulundu.
Kazıyı yapan makinenin tünelin çevre duvarlarını da çepeçevre yerleştirdiğini anlatan Yıldırım, ''Bir yandan tünel kazısı devam ederken, bir yandan da yüzeyin hazırlanması mümkün hale gelecek. Eski usullerle tünel açmalardan çok farklı. Bir anda hem kazı, hem kaplaması yapılıyor. İş ilerledikçe tünel ortaya çıkıyor. Girişten bu tarafa 850 metre geldik'' diye konuştu.
Çalışmaların 24 saat devam ettiğini belirten Yıldırım, arkeolojik kazılardan dolayı 1.5 yıl gecikme olduğunu, onu telafi edebilmek için var güçleriyle çalıştıklarını söyledi. Yıldırım, yaklaşık 13.5 kilometre olan Marmaray Projesi'ni 2011 yılına kadar tamamlamayı hedeflediklerini kaydetti.
Bakan Yıldırım ve beraberindekiler, daha sonra Kız Kulesi açıklarındaki tüp tünel batırılma bölümüne geldi.
Deniz seviyesinin 41 metre altındaki tünele inen ve denizin altındaki tüp tünelin en derin yerinin 65 metre olacağını belirten Yıldırım, denizin altındaki kısmın 1.5 kilometre olduğunu, şu ana kadar yarısının tamamlandığını anlattı. Yıldırım, 6 tüp daha yerleştirildikten sonra denizin altındaki kısmın tamamlanacağını kaydetti.
Bakan Yıldırım, bu yılın sonuna kadar kazı işlerinin bitirilemeyeceğini, 2009'da da devam edeceğini ifade ederek, proje tamamlandığında Üsküdar-Sirkeci arasının 4, Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arasının ise 17 dakikaya ineceğini söyledi.
05.01.2008
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yaklaşık 13.5 kilometre olan Marmaray'ı 2011 yılına kadar tamamlamayı hedeflediklerini bildirdi.
Yıldırım, Asya ile Avrupa'yı denizin altından birleştirecek Marmaray Projesi çalışmalarının yürütüldüğü Ayrılıkçeşme ile Kız Kulesi açıklarındaki tüp tünel batırılma işlemlerinin yapıldığı bölgeyi gazetecilere gezdirerek çalışmalar hakkında bilgi verdi.
Bakan Yıldırım, Marmaray ile Anadoluray'ı birbirine bağlayacak Ayrılıkçeşme durağının Atatürk tüneli girişinde gazetecilere yaptığı açıklamada, bu geziyi İstanbullular'a Marmaray'ı daha fazla tanıtmak amacıyla düzenlediklerini belirtti.
Marmaray'ın, İstanbul'un en önemli projelerinden biri olduğunu ifade eden Yıldırım, bugüne kadar Atatürk tünelinin 850 metre, yan tarafındaki tünelin ise 1250 metreye ulaştığını söyledi. Yıldırım, ''Hedefimiz, 6 ay içinde Üsküdar'daki yaklaşım tüneline varmak. Yaklaşım tüneli de daldırma tüp tünellerine 250 metre mesafede. Dolayısıyla iş bütün hızıyla devam ediyor'' dedi.
Daha sonra Atatürk tünelinin içinde çalışmaların devam ettiği noktaya kadar yürüyen Yıldırım, burada incelemelerde bulundu.
Kazıyı yapan makinenin tünelin çevre duvarlarını da çepeçevre yerleştirdiğini anlatan Yıldırım, ''Bir yandan tünel kazısı devam ederken, bir yandan da yüzeyin hazırlanması mümkün hale gelecek. Eski usullerle tünel açmalardan çok farklı. Bir anda hem kazı, hem kaplaması yapılıyor. İş ilerledikçe tünel ortaya çıkıyor. Girişten bu tarafa 850 metre geldik'' diye konuştu.
Çalışmaların 24 saat devam ettiğini belirten Yıldırım, arkeolojik kazılardan dolayı 1.5 yıl gecikme olduğunu, onu telafi edebilmek için var güçleriyle çalıştıklarını söyledi. Yıldırım, yaklaşık 13.5 kilometre olan Marmaray Projesi'ni 2011 yılına kadar tamamlamayı hedeflediklerini kaydetti.
Bakan Yıldırım ve beraberindekiler, daha sonra Kız Kulesi açıklarındaki tüp tünel batırılma bölümüne geldi.
Deniz seviyesinin 41 metre altındaki tünele inen ve denizin altındaki tüp tünelin en derin yerinin 65 metre olacağını belirten Yıldırım, denizin altındaki kısmın 1.5 kilometre olduğunu, şu ana kadar yarısının tamamlandığını anlattı. Yıldırım, 6 tüp daha yerleştirildikten sonra denizin altındaki kısmın tamamlanacağını kaydetti.
Bakan Yıldırım, bu yılın sonuna kadar kazı işlerinin bitirilemeyeceğini, 2009'da da devam edeceğini ifade ederek, proje tamamlandığında Üsküdar-Sirkeci arasının 4, Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arasının ise 17 dakikaya ineceğini söyledi.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
MARMARAY AŞAMALARI
Yukarıdaki mesajda bulunan video'da ve son bakanın gezisinde verdiği bilgileri özetler isek kaba inşaatların tamamlanma tarihleri:
a-Ayrılıkçeşme-Üsküdar Tüneli:2008 ortası
b-Boğaz'daki Tüp Tüneller : 2008 ortası
c-Kazlıçeşme-Yenikapı-Sirkeci : 2009 sonu
2 SENEDE ELEKTROMEKANİK İŞLER SÜRSE;2011 TAMAM OLUR.
a-Ayrılıkçeşme-Üsküdar Tüneli:2008 ortası
b-Boğaz'daki Tüp Tüneller : 2008 ortası
c-Kazlıçeşme-Yenikapı-Sirkeci : 2009 sonu
2 SENEDE ELEKTROMEKANİK İŞLER SÜRSE;2011 TAMAM OLUR.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
VAGONLAR İÇİN TEKLİF VERME SÜRES
http://www.ubak.gov.tr/ubak/kayan_duyur ... 070108.doc
DUYURU
Marmaray Projesi, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi: Demiryolu Araçları İmali (Sözleşme CR 2) ihalesi Önyeterlik İhalesine 07 Haziran 2007 tarihinde çıkılmış olup, Önyeterlilik dosyaları 30 Temmuz 2007 tarihinde teslim alınmıştır. Altı grup Önyeterlik dosyası teslim etmiştir. Önyeterlik dosyalarının incelenmesi 30 Eylül 2007 tarihinde tamamlanmış olup; beş firma Önyeterlik aşamasını geçmiştir.
Önyeterlik aşamasını geçen firmalar alfabetik sırayla;
1- ALSTOM Ferroviara S.p.A.
2- ANSALDOBREDA S.p.A.
3- BOMBARDIER-Siemens-Nurol JV.
4- CAF
5- ROTEM Company
Yukarıdaki firmalara ihaleye davet mektubu gönderilmiş ve taslak şartnameler verilmiştir. Teklif verme tarihi 15 Ocak 2008'den 12 Şubat 2008'e uzatılmıştır.
DUYURU
Marmaray Projesi, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi: Demiryolu Araçları İmali (Sözleşme CR 2) ihalesi Önyeterlik İhalesine 07 Haziran 2007 tarihinde çıkılmış olup, Önyeterlilik dosyaları 30 Temmuz 2007 tarihinde teslim alınmıştır. Altı grup Önyeterlik dosyası teslim etmiştir. Önyeterlik dosyalarının incelenmesi 30 Eylül 2007 tarihinde tamamlanmış olup; beş firma Önyeterlik aşamasını geçmiştir.
Önyeterlik aşamasını geçen firmalar alfabetik sırayla;
1- ALSTOM Ferroviara S.p.A.
2- ANSALDOBREDA S.p.A.
3- BOMBARDIER-Siemens-Nurol JV.
4- CAF
5- ROTEM Company
Yukarıdaki firmalara ihaleye davet mektubu gönderilmiş ve taslak şartnameler verilmiştir. Teklif verme tarihi 15 Ocak 2008'den 12 Şubat 2008'e uzatılmıştır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.ita-aites.org/cms/fileadmin/ ... aLykke.pdf
ÇOK DETAYLI BİLGİLER VAR.
BU CİCİ HARİTA BAŞKA HİÇ BİR YERDE YOK...
MODELLEMEYE BAKARMISINIZ.
ÇOK DETAYLI BİLGİLER VAR.
BU CİCİ HARİTA BAŞKA HİÇ BİR YERDE YOK...
MODELLEMEYE BAKARMISINIZ.