ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Hakan yazdı:Durun ben metro köprüsünün kritik önemini anlatmak için İBB'den daha güzel bir anlatım gerçekleştireyim.
Bu köprü tamamlandıktan sonra Taksim'den yola çıkan yolcu Yenikapı'da Yenikapı-Otogar hattı vasıtasıyla İstanbul-Hakkari otobüsüne aktarma yapacak ve böylece Haliç'de inşa edilen metro köprüsünün 81 vilayeti birbirine bağladığı gerçeği ortaya çıkacak.
Bu köprü sadece İstanbul ve Türkiye'ye değil, bütün dünyaya hizmet edecek. Mesela sembolik sefer düzenleyen Orient Ekspres ile Paris'den gelen yolcular, sırasıyla Sirkeci'den tramvaya, Kabataş'dan finükülere, Taksim'den metroya binecekler ve metro köprüsünden geçecekler, daha sonrası ise Yenikapı'dan bindikleri Yanikapı-Havalimanı hattı ile istedikleri uçağa aktarma yapıp mesela Paris-Sidney'ı bağlamış olacaklar.
Daha fazla saçmalama ile daha az saçmalama arasında 7 fark var mıdır peki?
bomba adamsın veselam

uçakla aktarma yapıp san fransisco'daki bart tüneline transfer yapılacağını unutmuşsun

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
BAŞKANDAN SALVO
İstanbul’da yapılan güzel işleri engellemeye çalışanların olduğunu belirten Başkan Topbaş, “Mahalle baskısı yapan bazı çevreler var. Bunların herhalde tuzları kuru, Hiçbir dertleri yok. Haliç Metro Geçiş Köprüsü yapılmadığı taktirde Yenikapı’ya inerek Marmaray ile buluşamazsınız. O halde bunu yapmak zorundayız ve yapacağız” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Eşi Özleyiş Topbaş’ın öncülüğünde yapılan Boğazköy Ayazma İlköğretim Okulu Ana Sınıfı’nın açılış töreninin ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı. Haliç Metro Geçiş Köprüsü ile ilgili bir soruyu cevaplandıran Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’da yaptıkları çalışmaları sürekli olarak engellemeye çalışan bazı kesimlerin olduğunu belirterek, Haliç Metro Geçiş Köprüsü dolayısıyla İstanbul'un UNESCO Dünya Mirası Listesi'nden çıkarılması tehlikesinin söz konusu olmadığını kaydetti.
“Bu köprü 19 yıldan beri tartışılan, farklı projeler içerisinden seçilmiş onaylanmış bir proje. Bu doğrultuda yer tespitini yaptık, ihalesini gerçekleştirdik. Çalışmalar sürmekte. UNESCO yetkilileri geldiğinde kendilerini köprüyle ilgili bilgilendirdik” diyen Başkan Topbaş, metro geçiş köprüsü için seçilen sistemin doğru olduğunu, proje ve yapım aşamasında şehrin olumsuz etkilenmemesi için de gerekli hassasiyeti gösterdiklerini söyledi.
UNESCO’nun yetkilerini İstanbul’a geldiklerinde bu köprüyle ilgili bilgilendirdiklerini vurgulayan Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Bize, ‘Bize böyle anlatılmıyor’ dediler ve onların tavsiyeleri doğrultusunda tasarlanan taşıyıcı ayakların yükseklikleri 55 metreye indirildi. Bu da Süleymaniye Cami’nin zemin koduna denk geliyor. Yani ayakların minareler ve kubbeyle yarışması asla söz konusu değil. Bunun altını özellikle çizmek istiyorum. Biz UNESCO’yu yaptığımız çalışmalar konusunda bilgilendiriyoruz. Yaptığımız çalışmalar da olumlu karşılandı ve doğru bulundu. Ama, maalesef çalışmalarımızı engellemek isteyenler, 19 yıldır bu köprünün yapılmasını engellemek isteyenler var. Mahalle baskısı kuran bazı çevreler, bu köprünün yapılmasını istemiyor, ‘yapılmasın’ diyorlar. Adamların ‘kayıp’ diye bir derdi yok. Şehir ne kaybediyor? Ulaşımda ne sıkıntılar çekiliyor? Böyle dertleri yok. Muhsin Ertuğrul'da da bunu yaptılar, dinlemedik ve bitirdik. Buranın Ocak ayı içerisinde açılışını yapacağız. Onların ne söylemleri vardı, hepsini açılıştaki belgeselde ortaya koyacağız. Atatürk Kültür Merkezi’nde de aynı şeyi yaptılar, orası duruyor. Mahalle baskısı yapan bu çevrelerin herhalde tuzları kuru. Hiçbir dertleri yok. Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nü de 19 yıl engellediler. Bu köprü yapılmadığı taktirde metronun geçme imkanı yok. Yenikapı’ya inemezsiniz, Marmaray ile buluşamazsınız. Şehrin ulaşım aksı olumsuz etkilenir. O halde bunu yapmak zorundayız ve yapacağız.”
Haliç’in zemininin yumuşak olması nedeniyle Galata Köprüsü'nün tehlikeyle karşı karşıya olduğunun altını çizen Topbaş, “Şu anda Galata Köprüsü ciddi anlamda risk taşımakta. Bir süre sonra belki kapaklar açılmayacak hale gelecek. Bu riskler karşısında Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nde seçilen sistem ve teknoloji doğru” dedi.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17955
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Eşi Özleyiş Topbaş’ın öncülüğünde yapılan Boğazköy Ayazma İlköğretim Okulu Ana Sınıfı’nın açılış töreninin ardından basın mensuplarının sorularını cevaplandırdı. Haliç Metro Geçiş Köprüsü ile ilgili bir soruyu cevaplandıran Başkan Kadir Topbaş, İstanbul’da yaptıkları çalışmaları sürekli olarak engellemeye çalışan bazı kesimlerin olduğunu belirterek, Haliç Metro Geçiş Köprüsü dolayısıyla İstanbul'un UNESCO Dünya Mirası Listesi'nden çıkarılması tehlikesinin söz konusu olmadığını kaydetti.
“Bu köprü 19 yıldan beri tartışılan, farklı projeler içerisinden seçilmiş onaylanmış bir proje. Bu doğrultuda yer tespitini yaptık, ihalesini gerçekleştirdik. Çalışmalar sürmekte. UNESCO yetkilileri geldiğinde kendilerini köprüyle ilgili bilgilendirdik” diyen Başkan Topbaş, metro geçiş köprüsü için seçilen sistemin doğru olduğunu, proje ve yapım aşamasında şehrin olumsuz etkilenmemesi için de gerekli hassasiyeti gösterdiklerini söyledi.
UNESCO’nun yetkilerini İstanbul’a geldiklerinde bu köprüyle ilgili bilgilendirdiklerini vurgulayan Başkan Topbaş, şöyle konuştu; “Bize, ‘Bize böyle anlatılmıyor’ dediler ve onların tavsiyeleri doğrultusunda tasarlanan taşıyıcı ayakların yükseklikleri 55 metreye indirildi. Bu da Süleymaniye Cami’nin zemin koduna denk geliyor. Yani ayakların minareler ve kubbeyle yarışması asla söz konusu değil. Bunun altını özellikle çizmek istiyorum. Biz UNESCO’yu yaptığımız çalışmalar konusunda bilgilendiriyoruz. Yaptığımız çalışmalar da olumlu karşılandı ve doğru bulundu. Ama, maalesef çalışmalarımızı engellemek isteyenler, 19 yıldır bu köprünün yapılmasını engellemek isteyenler var. Mahalle baskısı kuran bazı çevreler, bu köprünün yapılmasını istemiyor, ‘yapılmasın’ diyorlar. Adamların ‘kayıp’ diye bir derdi yok. Şehir ne kaybediyor? Ulaşımda ne sıkıntılar çekiliyor? Böyle dertleri yok. Muhsin Ertuğrul'da da bunu yaptılar, dinlemedik ve bitirdik. Buranın Ocak ayı içerisinde açılışını yapacağız. Onların ne söylemleri vardı, hepsini açılıştaki belgeselde ortaya koyacağız. Atatürk Kültür Merkezi’nde de aynı şeyi yaptılar, orası duruyor. Mahalle baskısı yapan bu çevrelerin herhalde tuzları kuru. Hiçbir dertleri yok. Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nü de 19 yıl engellediler. Bu köprü yapılmadığı taktirde metronun geçme imkanı yok. Yenikapı’ya inemezsiniz, Marmaray ile buluşamazsınız. Şehrin ulaşım aksı olumsuz etkilenir. O halde bunu yapmak zorundayız ve yapacağız.”
Haliç’in zemininin yumuşak olması nedeniyle Galata Köprüsü'nün tehlikeyle karşı karşıya olduğunun altını çizen Topbaş, “Şu anda Galata Köprüsü ciddi anlamda risk taşımakta. Bir süre sonra belki kapaklar açılmayacak hale gelecek. Bu riskler karşısında Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nde seçilen sistem ve teknoloji doğru” dedi.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17955
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://raylisistem.blogspot.com/2009/12 ... -grup.html
Haliç Metro Geçiş Köprüsü projesinde kullanılacak olan 2. grup temel kazıkları getiren gemi cumartesiyi pazara bağlayan gece (26-27 Aralık) Haliç’e giriş yapacak.
Cumartesi gece 01.00 sularında geçişe başlaması planlanan gemide 59,5 m. ile 86,5 m. arasında değişen toplam 13 parça kazık bulunuyor.
Daha önce de deniz yolu ile 13 kazık getirilerek Haliç’te şantiye alanına indirilmişti. Böylece kazık sayısı 26 parçaya ulaşacak. Son sevkiyatın Şubat 2010 başında gerçekleşmesiyle bu sayı 54 olacak.
Metro Haliç Geçiş Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere bu gruplarda Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru sırasıyla 5-5-9-9-4 gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer alacak.
İlk çakma işlemine yönelik olarak mobilizasyon çalışmaları (ana çakma çekicinin (şahmerdan) dubaya montajı, kazıkların hazırlanması işlemleri devam etmektedir. Kazık çakma çalışmalarının başlama tarihi daha sonra duyurulacaktır.
Tarih: 26 Aralık’ı 27 Aralık’a bağlayan gece
Saat : 01.00 / Geçiş Yeri: Galata Köprüsü
Not: Köprünün Eminönü ayağından tekne ile çekim yapılabilecek.
KAYNAK: ibb
Haliç Metro Geçiş Köprüsü projesinde kullanılacak olan 2. grup temel kazıkları getiren gemi cumartesiyi pazara bağlayan gece (26-27 Aralık) Haliç’e giriş yapacak.
Cumartesi gece 01.00 sularında geçişe başlaması planlanan gemide 59,5 m. ile 86,5 m. arasında değişen toplam 13 parça kazık bulunuyor.
Daha önce de deniz yolu ile 13 kazık getirilerek Haliç’te şantiye alanına indirilmişti. Böylece kazık sayısı 26 parçaya ulaşacak. Son sevkiyatın Şubat 2010 başında gerçekleşmesiyle bu sayı 54 olacak.
Metro Haliç Geçiş Köprüsü’nün her bir ayağının altında bir kazık grubu olmak üzere bu gruplarda Unkapanı’ndan Beyoğlu’na doğru sırasıyla 5-5-9-9-4 gruplar halinde 32 taşıyıcı kazık yer alacak.
İlk çakma işlemine yönelik olarak mobilizasyon çalışmaları (ana çakma çekicinin (şahmerdan) dubaya montajı, kazıkların hazırlanması işlemleri devam etmektedir. Kazık çakma çalışmalarının başlama tarihi daha sonra duyurulacaktır.
Tarih: 26 Aralık’ı 27 Aralık’a bağlayan gece
Saat : 01.00 / Geçiş Yeri: Galata Köprüsü
Not: Köprünün Eminönü ayağından tekne ile çekim yapılabilecek.
KAYNAK: ibb
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18155
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
bu hatta işler iyi gidiyor. güriş işlerinin (taksim-unkapanı) kesin kabulü yapılmış. köprü hariç işler.
http://www.rayturk.net/?p=3856
köprü için beklenen son gemide geldi. kzık çakmaya başladılar.
yenikapıda proje için protokol imzalandı. yapılacak.
http://www.rayturk.net/?p=3856
köprü için beklenen son gemide geldi. kzık çakmaya başladılar.
yenikapıda proje için protokol imzalandı. yapılacak.