ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ara Cmt, 2009 21:07

İETT'lerin perşembe pazarını dolaşmaları Eminönü merkeze ulaşabilmeleri için. Oradan deniz iskelelerine ulaşarak karşıya geçme imkanları olsun diye. Marmaray açılsa da sanırım bazı iskeller yine aktif olacak. O yüzden Eminönü'ne kadar gitmeleri gerekir. Ama Haliç Tramvayı yapılınca tümden kaldırmak da düşünülebiir. Ama bence Eminönü araçları Yenikapı'ya yönlendirilmeli. Oradan aktarma ile marmaraya ve taksim hattına. Unkapanı'na da tramvay olmalı tabi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ara Cmt, 2009 21:11

Yok, bence orada iki istasyon veya bölünebilir iki duraklı bir istasyon gerekirdi. Kuzeyde gerekmez diyorsunuz, ama aktarma için ben bunu başka türlü görüyorum. Asıl güney önemli, evet, yani Unkapanı dediğimiz yer. Ama zaten boşa konuşuyoruz. Ortada olacak, bitecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Cmt, 2009 21:13

Yenikapı seçeneğini (daha önce tartışmıştık) bende dile getirecektim ama bu konu çok dağılsın istemedim, ileriye dönük olarak aslında makul olan odur bencede, bir şekilde Sur içinden geçen otobüs sirkülasyonunun minimize edilmesi gerekiyor, bunun için uygun noktalarda Topkapı-Ulubatlı civarındaki duraklar (buradaki İETT garajı otobüslerin bekleme, manevra sahası gibi kullanılabilir) ya da Yenikapı, başka bir alternatif yok sur içi ve yakınında, ya da Topkapı' dan minibüsler tamamen kalkınca, minibüsler için yapılmış olan o kapalı park alanları otobüsler için değerlendirilebilir, fakat bunun içinde şu Topkapı' dan en az 1 metronun geçmesi lazım. Dağıtmayalım diyorum bende bir dağıtıyorum darmadağın oluyor :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ara Cmt, 2009 21:23

suriçinde otobüsler olabilecek minimum sayıda olmalı. bunun için suriçindeki ana caddelere tramvay sistemi kurulmalı. unkapanı bulvardan perşembe pazarı e karaköy tramvay bağlantısı bunların en önemlisi. aksaray'a bağlanacak. Hatta Vatan Caddesinin ortasından bile giden tramvay olabilir. e6'da gidebildiği yere kadar.

Bulvardan Yenikapı ve Yedikule'ye doğru da bir tramvay sistemi şart. Banliyö kapanınca tramvay istasyonalrı bölgeyi taşır. Metronun gelmesi uzun zaman alacak. İstasyon sayısı da sadece K.MPaşa'da. Tramvay daha sık durur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 14 Ara Pzt, 2009 12:54

Tünellerde KOSKA CADDESİ İLE YENİKAPI arasında 25 m kalmış. Çok hassas bir kazı tekniği uygulanıyormuş. zemin şartları ve tünellerin yüzeye yakınlığından dolayı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Sal, 2009 00:01

Miraç yazdı:Tünellerde KOSKA CADDESİ İLE YENİKAPI arasında 25 m kalmış. Çok hassas bir kazı tekniği uygulanıyormuş. zemin şartları ve tünellerin yüzeye yakınlığından dolayı.
Kaldı kalmasına, yapılıyor yapılmasına da, göz görmeyince olmuyor işte :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Sal, 2009 12:58

Esat yazdı:
Miraç yazdı:Tünellerde KOSKA CADDESİ İLE YENİKAPI arasında 25 m kalmış. Çok hassas bir kazı tekniği uygulanıyormuş. zemin şartları ve tünellerin yüzeye yakınlığından dolayı.
Kaldı kalmasına, yapılıyor yapılmasına da, göz görmeyince olmuyor işte :)
25 m için kimse yalan söylemez kardeş :)

bilgi sağlamdır. ulaşımdan birinden. oda şantiyeden almış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Sal, 2009 14:27

Yalan demedim zaten, sadece kendi kendime hayiflandim. Neyse bosver.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Ara Sal, 2009 15:40

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17930

İstanbul Metrosu’nun en önemli geçiş güzergâhlarından Haliç Metro Geçiş Köprüsü için bir adım daha atıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin köprü inşaatında kullanılmak üzere Portekiz’de imal ettirilen platform ve çelik boru kazıklar, Normed isimli gemiyle Haliç’e getirilmişti.
İlk gemideki 13 parça çelik kazığın suya indirilme işlemi devam ediyor. Dün itibariyle 5 parça indirildi. Köprünün su içinde ayaklarını oluşturulacak çelik kazıklar Beyoğlu yakası sahiline yüzdürülüp muhafazaya alındı. Çalışmaların bugün akşama kadar tamamlanması planlanıyor.

Köprü ayaklarının temel elemanlarını oluşturulacak kazıklar 4’lü, 5’li ve 9’lu gruplar halinde çakılacak. Köprü ayakları bu çelik borular üzerine inşa edilecek.

Teknik hazırlıklar tamamlandıktan sonra önümüzdeki hafta kazık çakma işlemleri başlayacak. Şubat ayında tamamlanacak sevkiyattan sonra köprü inşaatı kademeli olarak başlayacak.

Metro inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak. Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, Şehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak, Kartal-Kadıköy Hattına bağlanacak. Metro hattı daha sonra Havalimanı-Olimpiyatköy-Başakşehir hattına bağlanacak. Beyoğlu bölgesinde ise Şişhane-Taksim-Hacıosman hattına bağlanacak.

TEKNİK BİLGİ:

* Toplam 50 parça

* Ortalama 80-100 metre arası zunlukta.

* 2.5 metre çaplı

* Çelik borular 800 ton kaldırma kapasiteli vinç ile denize indirilecek özel çekiç ile çakılacak.

* İki ayrı vinç ile tanışılacak ve hareketleri sabitlenecek

* 2 adet hafriyat dubası, 1 adet pompa dubası kurulacak.

* Güvenlik teknesi

* Çeşitli güçlerde römorklar görev yapacak.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Sal, 2009 22:51

Metro inşa edilen köprüyle Unkapanı’na ulaşacak. Oradan kazısı bitmiş olan tünelle devam edecek metro hattı, Şehzadebaşı, Aksaray istikametinden Yenikapı’ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak, Kartal-Kadıköy Hattına bağlanacak. Metro hattı daha sonra Havalimanı-Olimpiyatköy-Başakşehir hattına bağlanacak. Beyoğlu bölgesinde ise Şişhane-Taksim-Hacıosman hattına bağlanacak.
Bu nedir yahu? Bu nedir nasıl bir anlatımdır, Kadıköy'e nasıl bağladınız ya, oha diyorum sadece.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ara Sal, 2009 23:23

Durun ben metro köprüsünün kritik önemini anlatmak için İBB'den daha güzel bir anlatım gerçekleştireyim.

Bu köprü tamamlandıktan sonra Taksim'den yola çıkan yolcu Yenikapı'da Yenikapı-Otogar hattı vasıtasıyla İstanbul-Hakkari otobüsüne aktarma yapacak ve böylece Haliç'de inşa edilen metro köprüsünün 81 vilayeti birbirine bağladığı gerçeği ortaya çıkacak.

Bu köprü sadece İstanbul ve Türkiye'ye değil, bütün dünyaya hizmet edecek. Mesela sembolik sefer düzenleyen Orient Ekspres ile Paris'den gelen yolcular, sırasıyla Sirkeci'den tramvaya, Kabataş'dan finükülere, Taksim'den metroya binecekler ve metro köprüsünden geçecekler, daha sonrası ise Yenikapı'dan bindikleri Yanikapı-Havalimanı hattı ile istedikleri uçağa aktarma yapıp mesela Paris-Sidney'ı bağlamış olacaklar.

Daha fazla saçmalama ile daha az saçmalama arasında 7 fark var mıdır peki?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Sal, 2009 23:49

:D Hakan Bey, vallahi sen beni güldürdün Allahta seni güldürsün :):) bundan daha güzel ve iyi açıklanamazdı, ama ben inanıyorum ki bu köprü ile Transsibirya demiryoluna da alternatif olacağız elhamdülillah.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön