ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cum, 2009 12:11

Tabii ki bir takım gerekçeleri vardır, bunlarda haklılık payı da vardır ama bilmiyorum, ya bir yolcu olarak düşün ve İstanbul' u bilen bir yolcu olarak, sana mantıklı geliyormu? Bence mantıksız, oradaki tek sorun gerçekten o caminin ya da oradaki gerçekten tarihi evlerin yıkımı ya da taşınması olabilir, bunu kabul edebilirim ama demiyorum ki yolun üstünde olsun Haliç' in Unkapanı kıyısına yakın olabilirdi, zaten Perşembe pazarının ipi çekileli çok oldu öyle ya da böyle gidecekler, e yukarı zaten Şişhane istasyonu hizmet ediyor, burada sorun yaşanacak yer İMÇ civarı, keşke daha yakın yapılabilse idi diye hayıflanıyorum, yoksa dediğim gibi kendilerince tabii ki haklı gerekçeleri vardır, umarım bunlar siyasi iradenin zorlaması değil de gerçekten bilimsel gerekçelerdir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Ara Cum, 2009 12:22

ben en azından küçükpazarda cadde üzeri viyadük istasyon bekliyordum. ama olmadı. denizin ortasından karaya ekstra 100 m yürünecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Ara Cum, 2009 12:29

Miraç yazdı:ben en azından küçükpazarda cadde üzeri viyadük istasyon bekliyordum. ama olmadı. denizin ortasından karaya ekstra 100 m yürünecek.
Aynen benim kast ettiğimde o zaten, yani İMÇ nin altında olsun demiyorum ama en azından dediğin yerde bir istasyon daha işlevsel olurdu, sokak dar falan bunlar boş laf bana göre, ha dersin ki orada tarihi yapılar vardı yıkmak ile taşımak ile uğraşmak istemedik, amenna :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 11 Ara Cum, 2009 12:41

ortada bir hata olduğu kesin. madem istasyonu yapmaya yer yok güzergahı neden oraya çıkarıyorsun diye sormazlar mı adama? mevcut köprüyü revize edip kara-metro geçecek bir köprü yapsalardı o güzergahta istasyonda olurdu, orası açıkça bir alan. acaba oradan geçmesine başka mani mi vardı? Topbaş DLH bu güzergahta çok ısrar etti diyor? DLH ne alaka? Niye karışıyor. Yetkisimi var ki? Anlamadım gitti bu işi kime soracağız.


şurası kaç m? istasyon sığmazsa 20 m falan peron denizin içine girermiydi? olmaz mı? çıkışlar peronun ortasından verilir.

20 m açıkta denizi doldurmayı neden düşünmediler.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Ara Cum, 2009 15:16

Şimdi, üçümüz eleştirsel, ama mimar değiliz. Bence de, (en azından) Unkapanı tarafında, köprünün sonunda bulunan ve karaya doğru uzanan veya karayı gölgeleyen bir istasyon olabilirdi. Yok peki, hiç olmadı bunlar ... o zaman köprüye iki istasyon veya iki duraklı tek bir istasyon yapılmalıydı. Çok da hoş olurdu. Haliç Kuzey ve Haliç Güney veya Haliç 1 ve Haliç 2 diye iki durak (yani, Kirazlı 99'dan daha mantıklı gibi ...). Tek istasyon yapımın avantajı, orasının aynı anda bir yaya köprüsü olması olurdu, yoksa iki peron yapılırdı, köprü uçlarından ortaya doğru, arada da bir boşluk kalırdı ... ama bence boşluğa da gerek kalmazdı, nemelâzım.

Bilmem, belki sonunda hepimiz deriz ki, yaa boşvee, hiç de problem deül. Berlin'de S Charlottenburg ile U Wilmersdorfer Straße eskiden birbirlerine 350 m uzaktaydı, yaya yolu fazla olan bir aktarma imkânlı yerdi, yani aktarma yeri değil, aktarma imkânı olan bir yer. Şimdi rejyonal tren peronlerı hâlen eski Charlottenburg garı yerinde, ama istasyonu tadilattan geçirirken, banliyö peronlarını öne doğru, cadde üzerinde olan bir köprünün üstüne çekmişler. Böylece metro istasyonuna aralık 100 kalmış. Bu çok ilginç. Başka bir yerde ortada bir metro istasyonu var – Yorckstraße. Çıkışın bir ucunda bir banliyö istasyonu – o da Yorckstraße, öteki ucunda da başka bir banliyö tren istasyonu – Großgörschenstraße (öf, yaziim, groğs-gör-şın-ştra-sı oku). Bu istasyon üçgeni öyle kaldı ... ama o bir tane istasyonun ismini Yorckstraße/Großgörschenstraße diye değiştirmişler. Bu üçgen Haliç'teki durum gibi de görünebilirdi ... de ... henüz aktarma uçları yok. Ama bir gün olabilir, daha çok tramvayla herhâlde. İşte o yüzden çift durakli tek peron bence ilginç olurdu!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ara Cmt, 2009 13:29

İstasyon ypılabilirmi diye tartıştığımız alanı yakın plana aldım. Tarihi camii ve binaların daraltması net olarak görülebilmekte. Ama madem istasyon yapılamayacak bir yer, nden güzergah oradan geçiyor diye düşünmeden edemiyorum.
Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 12 Ara Cmt, 2009 14:10

Haliç'in her iki kıyısında birer istasyon olması basit düşündüğümüzde daha mantıklı ama eğer bunun yapılmasına engel çeşitli teknik nedenler varsa o zaman bir tarafa isasyon yapmaktansa ortada tek istasyon yapmak daha mantıklı, ben burada yapılacak bir istasyonun da gayet iyi konumlanacağını düşünüyorum, bir de Haliç kıyısından bir tramvay hattı planlanıyordu, o da gerçekleştiğinde Eminönü-Eyüp hattında Taksim-Levent ve anadolu yakasına ulaşım daha kılay olacaktır...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Ara Cmt, 2009 15:34

Hayır, anlatamadım galiba. Kıyılarda istasyon olmuyormuş diyelim (ama neden o zaman Unkapanı‘nda plânlanıyordu?!). O zaman köprünün üstünde bütün köprüyü kapsayan bir istasyon yapılmalıydı, bu istasyonda da trenler iki defa duracaktı, yani tam yan taraflarda. Başta ve sonda, ama köprüde. İki istasyon da yapılabilirdi, ama o zaman arada bir kaç onlarca metre boşluk olurdu, o kadar, tasarrufu olmazdı pek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ara Cmt, 2009 18:24

alabay yazdı:Hayır, anlatamadım galiba. Kıyılarda istasyon olmuyormuş diyelim (ama neden o zaman Unkapanı�nda plânlanıyordu?!). O zaman köprünün üstünde bütün köprüyü kapsayan bir istasyon yapılmalıydı, bu istasyonda da trenler iki defa duracaktı, yani tam yan taraflarda. Başta ve sonda, ama köprüde. İki istasyon da yapılabilirdi, ama o zaman arada bir kaç onlarca metre boşluk olurdu, o kadar, tasarrufu olmazdı pek.
köprüyü boydan boya kapsayan 2 istasyon yapmak açılı-kapanır bir sistem olacağı için zor olabilir. Veya çok kaba durabilir. Siluetten dolayı bu kadar ince köprüyü zor yapıyorlar istasyon olsa hiç yapamazlar bence. Kuruldan onay çıkmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Cmt, 2009 18:55

Başar önerin pek gerçekçi gelmiyor, kuzeyde zaten bir istasyona gerek olduğuna inanmıyorum, ayrıca köprü açılır kapanır olacağı için zaten komple olamazdı bir şekilde ayrılması gerekiyordu, hadi kuzeyde gereksiz dedim ya güneyde? Baştan beri hep o yolun üzerinde bir istasyon yazılıp çizildi tasavvur edildi, sonra bir den bire bu ortada istasyon çıktı ortaya :) ilk duyduğumda şaka sanmıştım, ama komik gerçeklik dediğimiz hadiseymiş.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Ara Cmt, 2009 20:09

kuzey tarafta istasyon gereksiz gibi görülebilir o bölge gerçekten yoğun değil ancak emtro açılınca yoğun lacağını düşünüyorum. Çünkü; şehrin batısından gelen iett otobüsleri (82, 146B,78,92, 28,28T, 97B,55 VS.) eminönü'ne gitmek için Karaköy'ü dolanıyor. Karaköy'e giderken buradan yani Perşembe pazarından geçiyor. BU İETTLERDEN AKTARMA İLE TAKSİM'E VEYA DAHA KUZEYLERE GİDİLEBİLİR.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18155
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ara Cmt, 2009 20:21

Tamam işte neden dolaşsınlar ki? Unkapanın' dan dönsünler son durağı orada yapıp yolcuları Unkapanı tarafında metroya aktarsınlar, ileride tramvay da yapılırsa tam bir aktarma merkezi, zaten biraz ileride yolun kenarı otobüs durakları? Karaköy' ü dolaşmaya gerek kalmayacak ki? Tabi bunun için Perşembe pazarı dediğimiz yerdeki işletmelerin artık tası tarağı toplaması lazım.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön