Bana çok uzak bir hedef gibi göründü, İstanbul-Antalya gibi bir mesafe için 4 saat,

İstanbul-Ankara herhalde yarım saatte gidilecek benim anlamadığım bu sözleri sarf edenler DPT de yani devletin planlama teşkilatı ee neden plansızlıklar içinde yüzdüğümüzün kanıtı, bilimsel verileri nedir, güzergah nedir birileri gider dediği için mi gideri bir yana evet Antalya gibi bir kente İstanbul-Ankara hızlı tren hattına bağlantılı bir hızlı tren hattı ile birde İzmir üzerinden hızlı tren hattı gereklidir, bunun gerekliliğini tartışmak ya da başka şeyler söylemek istemiyorum, ayrıca bu hat ile yük taşımacılığı da yapılabilirmi? Bildiğiniz üzere Antalya da üretilen meyve ve sebzenin büyük miktarı İstanbul da satılıyor ve bu yolculuk karayolu ile yapılıyor, kamyonlar akşamdan sabaha İstanbul' a yetişmek için hem aracın ve yolun hemde şoförlerin sınırlarını zorlayarak bu işi yapıyorlar, bence öncelikle hattın yük taşımacılığı için fizibilitesi yapılmalı ve hızlı tren ile birlikte yoğun yük taşımacılığıda yapılmalıdır, 4 saat mevzusuna dönersek Konya ovasını hızlı tren ortalama 250 ile geçer şüphe yok ama İstanbul-Ankara, Konya-Antalya arası bölgelerde ortalama ticari hız ne olacaktır? Bu toplamda 4 saati bulmak için neler yapılacak ben şimdiden merak ettim, buyrun habere :
Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Ulaştırma ve Demiryolları Uzmanı Serdinç Yılmaz, İstanbul, İzmit, Eskişehir, Kütahya, Afyon, Burdur, Isparta güzergahlarından Antalya'ya ulaşacak demiryolu hattının, karayoluyla 12 saat olan ulaşım süresini yaklaşık 4 saate düşüreceğini belirtti. ''Antalya'nın Hızlı Demiryoluna Bağlanması ve İşletme Sistemi'' paneli, Antalya Kent Konseyi Toplantı Salonu'nda yapıldı. Toplantıda konuşan AK Parti Antalya Milletvekili Sadık Badak, demiryolu yatırımlarının, geri dönüşü uzun zaman alması ve ülke kalkınmasında ''ana motor niteliğinde'' olması özelliğiyle birçok ülkede devlet eliyle yapıldığını, işletmesinin de özel sektör tarafından gerçekleştirildiğini söyledi.
Antalya ile Ankara ve İstanbul arasında kurulması planlanan hızlı demiryolu hattının işletme finansmanının kamu-özel sektör işbirliği modeliyle yapılmasını öneren Badak, yerli ve yabancı özel sektör kurumlarından oluşacak, SPK'ya kayıtlı bir işletme şirketi modelinin değerlendirilmesi önerisinde bulundu. Sadık Badak, il gar komplekslerinin aynı zamanda alışveriş merkezi fonksiyonu göreceğini belirterek, konunun İl Özel İdaresi ve belediyeleri de ilgilendirdiğini vurguladı. Badak, Marmara bölgesinden Antalya'ya seyahat edecek yerli yolcu potansiyeli kadar, Antalya'dan Konya, Nevşehir ve Ankara'ya turistik amaçla gidiş-dönüş yapacak yabancı yolcu potansiyelinin de hesaplanmasının önemine işaret etti.
Badak, sözlerini şöyle sürdürdü: ''2015 yılından itibaren Antalya bölgesine 15 milyon turist gelecek ve her yıl bu sayı yüzde 10 seviyelerinde artacak. Gelen turistlerin yüzde 20'sinin ki bu da 3 milyon gibi bir rakama tekabül eder, Konya, Nevşehir ve Ankara'ya iki günlük gezilere götürülmesi, bu kişilerin de gezi sırasında ortalama 200 dolar harcamasıyla yılda 600 milyon dolar gelir elde edilir. Hedeflenen yıllarda Ankara, 2 günlük turlar için bir turistik destinasyon olacaktır. Tüm dünyada ülke başkentleri önemlidir ve insanlar ulaşım kolaylığı varsa orayı görmek isterler. Ankara'ya İstanbul üzerinden de turist talebi olacağını düşünmekteyim. Konya'nın tarihi ve turistik önemi biliniyor. Nevşehir, dünyada eşi olmayan bir turistik merkezdir. Ulaşım zorluğundan yeterli ziyaretçi alamamaktadır. Konya-Antalya hattının demiryoluyla bağlanması halinde yılda Antalya çıkışlı 600 milyon dolar gelir getirecek yolcu potansiyeli üzerinde değerlendirme yapılmasını önermekteyim.''
Devlet Planlama Teşkilatı Ulaştırma ve Demiryolları Uzmanı Serdinç Yılmaz da ''Türkiye'de Hızlı Tren Yatırım Planlaması ve Antalya Önceliği'' başlıklı konuşmasında, hızlı trenlerin saatte ortalama 200 kilometre hız yaptıklarını bildirdi. Türkiye'nin nüfus yoğunluğu gözönünde bulundurularak demiryolu hattının ülke geneline yayılmasının planlandığını belirten Yılmaz, hükümetin bu konuya büyük önem verdiğini ifade etti. Yılmaz, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları ile Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLHMİ) Genel Müdürlüğü'ne ayrılan bütçenin 2000 yılında 88 milyon YTL iken, bu rakamın 2007 yılında 2 milyar 22 milyon YTL'ye çıkarıldığını kaydetti. Antalya'yı İstanbul ve Ankara'ya bağlaması planlanan hızlı demiryolu hattının ise henüz etüt proje aşamasında olduğunu vurgulayan Serdinç Yılmaz, İstanbul-Antalya hattının toplam 743 kilometre olacağını bildirdi.
Yılmaz, İstanbul, İzmit, Eskişehir, Kütahya, Afyon, Burdur, Isparta güzergahlarından Antalya'ya ulaşacak hattın, kara yoluyla 12 saat olan ulaşım süresini yaklaşık 4 saate düşüreceğini ifade etti. Serdinç Yılmaz, projenin Eskişehir'den itibaren olan kısmının ise 2 milyar 730 milyon avroya mal olacağını kaydetti. Ankara'yı Antalya'ya bağlayacak 588 kilometrelik hattın Afyonkarahisar bağlantılı olacağını bildiren Yılmaz, bu hattın karayoluyla 7 saat olan süreyi yaklaşık 3 saate düşüreceğini söyledi. Yılmaz, Ankara-Antalya hızlı demiryolu hattının Afyonkarahisar'dan ayrıldıktan sonraki kısmının ise 1 milyar 830 milyon avroya mal olacağını kaydetti.