ist-M.10:05 » Başakşehir-Kirazlı Metro Araçları - Alstom Metropolis

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Pzt, 2009 12:07

sefer sıklığı 1.5 dkika diyor. ama başlangıçta bu frekans uygulanmaz sanırım. hat 15.8 demiş ama 11 olacak. stad kolu ayrı düşünülebilir. işletme için 5 dakika sıklık desek 11 km'lik hattı, 19 dakikada katedeceği bilgi tabelasında vardı. kirazlı-başak-4 arası 19 dakika. istasyon sayısı 9 adet.

yap bakalım çizelge.


http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=143
Kirazlı 1–Olimpiyat Köyü–Başakşehir Toplu Taşıma Sistemi (Metro)

Hat uzunluğu: 15.8 km.

İstasyon sayısı: 11

Kirazlı 1–Kirazlı–Mahmutbey–İSTOÇ -İkitelli Güney Sanayi–ESKOOP–BİKSAN-Başak Konutları 1 -Başak Konutları 4-Halkalı Yolu–Olimpiyat Parkı

Sefer sıklığı: 1.5 dakika

Yolculuk kapasitesi: 70.000 yolcu / saat /yön
En son Mehmet Kasım tarafından 09 Kas Pzt, 2009 12:18 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzt, 2009 12:18

4,5 - 5 dk değişen aralıklar ile 8 set çalışabilir, diye düşünüyorum, yani eldeki setlerin testleri yapılsa onlar dahi yetiyor, yılbaşına kadar 10 set bile olsa testlere başlaması ve 5 dk da bir çalışması için yeterli görünüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Pzt, 2009 12:21

hattın ince işleri bitmiş olsa sene sonu test yapılıp işletmeye geçilebilir yani. komşu steden biri iettye yazı yazmış kasım 2010 diye cevap vermişler. inanmak istemedim. birde 20 trilyonluk pürüz varmış. revize projeye göre yüklenici istiyor belediyede vermeye yanaşmıyormuş. bunlar duyumlar.

ben ik açılışta sanayide en az 2 istasyonun pas geçilebileceğini düşünüyorum. sanayi-1 ve sanayi-2 istasyonları. başlangıçta yoğun olmazlar. o yüzden 19 dakika 16 dakikaya kadar düşebilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzt, 2009 12:32

Kasım 2010 her şeyi ile bitmiş halde işletme için normal be Mehmet değil mi? Daha hattın bir sürü işi vardır, araçların gelmesine bakma, normalde zaten böyle teslim alınması lazım, biz alıştık tabi hep hat bitiyor sonra araç geliyor :) bu sefer sürpriz oldu :P

Ha arada para mevzusu varsa o iş yatar yanlız İETT gitsin parayı LRV34 lere yatırsın sonra da İBB ye "abi bana para ver" güzel iş.

Ben 3 dk fark etmez diyorum, bizde testi yapılmıştı, hatta M1 hattında kendimde süre tuttum, peronda aracın bekleme süresi 20 sn. den uzun değil, zaten uygulamada genelde bu süreyi işletmeciler istiyor (caponları ve nevyorkluları bilemem onların metroları çok kalabalık) dolayısı ile frenleme ve hızlanmayı bile hesaba katsak 3 dk düşmez bence ama 2 dk da anlaşalım :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Pzt, 2009 12:56

Kasım 2010 her şeyi ile bitmiş halde işletme için normal be Mehmet değil mi?
kasıma kadar olan süre yüklenicinin işletmeye açıldıktan sonra 1 senede garanti verdiği bir şey var ya, o olabilir mi?

hat açıldıktan sonra garantörlük yapmaya devam ediyorlar. ilk 1 sene hatta bir şey olursa sıkıntıyı çözmek için. o yüzden kasım 2010'dan önce açılır diyebilirmiyiz.

Bu arada 1. etap istasyonu bitti sayılır. istoçta da cadde kaldırımlarını döşediler. asfalt kaldı. sanayide bir tek g.sanayi kaldı bitmeyen. diğerleri okey. tünelin ucu göründü diyebilirim.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 09 Kas Pzt, 2009 13:23

biraz alstom metropolis çalışalım. netten yüklediğim bir kaç resim. farklı hatlarda kullanılan alstom metropolis. sanırım biri budapeşte idi.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Pzt, 2009 22:19

Güzel resimler Mehmet aracın farklı versiyonlarını da görmüş olduk böylece. Bu arada cevap geldi, fabrika Alstom'un Fransa Valenciennes kenti, Belçika sınırında yer alıyor. Trenlerimiz bu fabrikada üretiliyor, daha sonra tır lar ile Belçika' nın Antwerpen kentine götürülüyor burada gemiye aktarılıyorlar.

Güzergahı bu linkten görebilirsiniz.

Şu ana kadar 36 araç taşınmış yani 9 set yapıyor, son set ne zaman yüklenmiş sormadım ama arkadaşların antlaşması 48 vagonun taşınması için yapılmış. Biz son setinde teslim alındığını var sayar isek İstanbul' da 9 set var demektir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5586
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Kas Sal, 2009 08:21

Ha, o zaman ya Belçika'daki bir yol kısmını gördük videoda, ya da Fransa'da Belçika sınırına yakın, levhalar "belçikalaşıyor" :-) Çünkü benim de burnumun dibinde Fransa/Alzas, ve her ülkenin bir "tipik" levha tarzı var. Zaten sırf ondan farkına varıyorsun, neredesin diye. Sınır yok artık. İki gün evvel Strasbourg'a bir Nouvelle Vague konserine gitmiştim. Üsküdar'dan Çekmece'ye gider gibi.

Acaba neden Antwerpen/Anvers de, Calais değil? Oradan da direk gönderebilirlerdi. Ama yine de, ne görüyoruz ... adamlar denizciliği biliyor. Biz İstanbul'dan Adana'ya, Antakya'ya veya Samsun'a neleri gemiyle göndeririz?!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Kas Sal, 2009 08:51

Şu ana kadar 36 araç taşınmış yani 9 set yapıyor, son set ne zaman yüklenmiş sormadım ama arkadaşların antlaşması 48 vagonun taşınması için yapılmış. Biz son setinde teslim alındığını var sayar isek İstanbul' da 9 set var demektir.
9 set iyi rakam. peki bir şey sorucam. 4'lü diziler düşünülüp toplam 20 set sipariş etmişler. işletmede 8'li dizi çalışırsa ne olacak? bakırköy etabı açılınca bu 20 set yeter mi pik saatlerde?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Sal, 2009 09:18

İstasyonlar 8 li diziye göremi yapılıyor ki? Bu hat LRS göre yapılıyordu diye biliyoruz, dolayısı ile ben peronlarının 8 li ye uygun yapıldığını düşünmüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Kas Sal, 2009 09:41

Esat yazdı:İstasyonlar 8 li diziye göremi yapılıyor ki? Bu hat LRS göre yapılıyordu diye biliyoruz, dolayısı ile ben peronlarının 8 li ye uygun yapıldığını düşünmüyorum.
HAT LRT DEĞİL. AĞIR METRO. 8'Lİ DİZİYE GÖRE YAPILIYOR DİYE BİLİYORUM. üstteki mesajlarda link vermiştim saatte kapasitesi 70.000 olarak planlandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18158
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Kas Sal, 2009 09:55

Ha doğru ya, ben M3 ile karıştırdım Mehmet.

Valla Bakırköy açılınca araç takviyesi yapacaklar Mehmet, işte sorun burada bak diyorsun ya Türkiye yi karıştırmadan kıyasla :) mümkün değil abi, işte benim kızdığım bu hesapsızlık, ya elin adamı bilmem kaç yıllık yapıyor antlaşmasını, alıyor 50-60 tane, diyor ki geri kalan 20-30 ne ise şu kadar sene de peyder pey teslim alacağım. Bu kadar zor bir antlaşmamı sence? Bence değil, sorun para mı? Ben İstanbul'un böyle bir problemi olduğuna da inanmıyorum. Sorun başka yerlerde, sorun kafalarda, takım elbise kravat ile oluyorsa sadece bana da çok yakışıyor yani, bıraksınlar bana da bir koltuk bende yaparım ;)

Şimdi bu alınan misal 80 araç diyelim ki Bakırköy açılınca, hat da gerçekten iş yaptı kapasite arttı, 8 li dizi olmasa bile mesafe uzadığı için yeni araç gerekecek dimi? Ne zaman, atalım kafadan 6 sene sonra. O zaman ne olacak sizce? Bence yine yamalı bohça olacak, biri anya biri gonya iki araç, yok bu bizim sisteme uymadı, kenarı kalın geldi, makasa dar geldi, sinyale yan geldi. :) Haklımıyım?

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön