Esat yazdı:İstanbul Büyükşehir Belediyesi, ulaşım yatırımları kapsamında, toplam 42 kilometre uzunluğunda monoray (havaray) hattı çalışması yürütüyor.
Etüd aşamasında olan çalışmaya göre,
* 3 kilometre uzunluğunda Kartal - D-100,
* 10,5 kilometre uzunluğunda Ataşehir-Ümraniye,
* 4,5 kilometre uzunluğunda Şişli (Zincirlikuyu)-Beşiktaş-Sarıyer(Rumeli Hisar Üstü),
* 7,7 kilometre uzunluğunda Sabiha Gökçen Havalimanı-Formula,
* 3,6 kilometre uzunluğunda Maltepe-Başıbüyük,
* 5,5 kilometre uzunluğunda 4. Levent-Gültepe-Çeliktepe-Levent,
* 7,2 kilometre Sefaköy-Kuyumcukent-Havaalanı havaray hattı planlanıyor.
Bu hatların, araçlarla birlikte kilometre maliyeti, 25 milyon dolar olarak hesaplanıyor. Monoray ile günde ortalama 40-50 bin yolcu taşınabiliyor.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23031
Daha önce İBB kaynaklı yukarıdaki haberde verdiğimiz bilgiler, şimdi ise direkt İBB nin yayınladığı bilgiler, karşılaştıralım bakalım o günden bu güne değişen bir şey varmı.
* 5,8 km - Şişhane-Şişli - daha önceki listede yok, zaten bildiğim kadarı ile yüksek kamulaştırma maliyetleri nedeni ile ıh ıh.
* 4,5 km - Zincirlikuyu-Sarıyer
* 5,5 km - 4.Levent-Levent
* 10,5 km - Ataşehir-Ümraniye
* 7,2 km - Sefaköy-Atatürk Havalimanı
* 3,6 km - Maltepe-Başıbüyük
* 3 km - Kartal-D100
* 7,7 km - Sabiha Gökçen Havalimanı-İstanbul Park
Bu arada tebrik ediyorum İBB kendi kentindeki havalimanlarının adını ya da yerleri projelerde doğru düzgün yazmıyor, Sabiha Gökçen dediğimiz yerin sonuna Havalimanı, Havaalanı dediğiniz yere Atatürk Havalimanı, Formula 1 dediğiniz yere ise İstanbul Park derseniz kenti tanıdığınıza ya da sahip çıktığınıza inanacağım, hadi biz köylüyüz yalan yanlış yazıyoruz, kenti yöneten birimler böyle yapmasın bari.
Konuya gelir isek, daha önce verilenler ile yeni veriler arasındaki tek fark daha önce belirtilmeyen Şişhane-Şişli hattının yeniden listeye girmiş olması.