ist-DN.07 » İDO dan Haberler

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Dinamik Fiyat!

Mesaj gönderen Kamil16 » 19 Tem Prş, 2012 21:13

kenanmar yazdı:
İDO’nun yüzde 30 ortağı Akfen Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın,

İSTANBUL Deniz İşletmeleri (İDO) yönetimi, yolculardan gelen yoğun tepkilerin sonucunda uyguladığı “dinamik fiyat” politikası yerine tek fiyat politikasına döneceğinin sinyallerini verdi.

http://www.thelira.com/haber/102936/hat ... ur-dileriz
"Dinamik Fiyat" ifadesi "Kazık Fiyat" ifadesinin kamufle edilmiş halidir. Bu tür fiyat uygulamalarının yapıldığı Hatlarda alternatif olmak zorundadır. alternatif yok ise bu tür uygulama yapılamaz ama nedense Rekabet Kurulu, Yetkili Kamu Mercileri de olaya şimdiye kadar göz yumdu. 8)

Yunanistan'ı bu konuda örnek almalı idiler. Yunanistan'da tüm iskeleler devletin, taşıyıcı firmalar özeldir. Sen IDO'yu iskeleleri ile beraber satarsan olacağı budur!

Yıllardır gidip geldiğimiz Hatlarda yapılan uygulama tüm dünya ünversitelerinde özelleştirme konularına "örnek vaka" olarak anlatılacak durumdadır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Tem Prş, 2012 21:43

Özelleştirmelerrr … bizde ne satılmadı ki? Ne satılmıyor ki? Hem de hiç düşünmeden! Hep diyorum, Türkiye Almanya’dan bin kat moderin :x

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 12:33

-------------------------------------------------------------------------------------
Ulaşım projeleri Şehir Hatları'nın rotasını değiştirecek
29 Ağustos 2012

Yolcularının büyük bölümünü metrobüse kaptıran Şehir Hatları, yaklaşık iki hafta önce açılan Kadıköy-Kartal Metro Hattı ile yeniden bazı eski yolcularının tercihi oldu. Ancak Osmanlı'nın Şirket-i Hayriyesi gelecek yıllarda Marmaray, Lastik Tekerlekli Tüp Geçit ve 3. köprü projelerinin hayata geçirilmesiyle, yolcu sayısının daha da düşeceği endişesini taşıyor.

Şehir Hatları AŞ, “yaklaşan tehklike”ye karşın, turistik taşımacılığa daha da ağırlık vermeyi, arabalı vapur seferleri başlatmayı ve Marmara'da ağır yük taşımacılığı işine girmeyi planlıyor.

Şehir Hatları Genel Müdürü Süleyman Genç, bu yılın başında azalma eğilimi gösteren yolcu portföyünün nisan ayı itibariyle artmaya başladığını ifade ederek, Fatih Sultan Mehmet (FSM) ve Haliç köprülerindeki bakım çalışmaları sırasında yolcu sayısındaki artışın yüzde 10'u geçtiğini, bu artışın Boğaz hatlarında yüzde 40'lara, Küçüksu-Beşiktaş gibi bazı hatlarda ise yüzde 100'lere ulaştığını bildirdi.

Genç, “Yaz döneminde rekor kırdık. İstanbullular'ın bir bölümünün kent dışında olmasına karşın bayramda da korkunç bir yolcu artışı oldu. Günde yaklaşık 240 bin kişi taşıdık. Bu rakam, tarihi 161 yıl öncesine dayanan Şehir Hatları'nın geçmişinde günlük bazda taşıdığı en yüksek yolcu sayısıdır, tüm zamanların rekorunu kırdık” diye konuştu.

Yılın ilk yarısında 23 milyonun üzerinde yolcu taşıdıklarını, 2012 sonunda bu rakamın 46-47 milyon olmasının beklendiğini, rakamların, bu beklentinin aşılacağını gösterdiğini kaydeden Genç, “Adalar'da, turistik taşımacılıkta da yılların en yüksek portföyünü yaşadık. Boğaz gezilerinde de bu yaz rekor kırdık” dedi.

“Çok başarılı bir proje” olarak gördüğü metrobüsün denizden yolcu çektiğini ve günlük bazda sadece Kadıköy'den 1500'ün üzerinde vapur yolcusu aldığını belirten Genç, Kadıköy-Kartal metrosunu uzun zamandır beklediklerini, hattın hizmete girmesiyle Kadıköy vapur yolcusu sayısının yüzde 15 arttığını, bu rakamın daha da yükselmesini beklediklerini kaydetti.

“Farklı alanlara yönelmemiz gerekiyor”

Süleyman Genç, raylı sistem ile yarışamayacaklarını ifade ederek, İstanbul Rehberler Odası ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) ile devam eden çalışmaları kapsamında, turistik taşımacılığı ilerleteceklerini, İstanbul'un böyle bir geleceği olduğunu, kentin ulaşım projelerine bakıldığında yolcu taşımacılığının yanı sıra farklı alanlarda hizmet geliştirmeleri gerektiğini söyledi.

Genç, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Turistik taşımacılığa ağırlık vereceğiz. İstanbul içinde deniz taşımacılığı yapanlar bu yolu tercih etmek zorunda kalacaktır. Çünkü Marmaray, 3. köprü, hatta Lastik Tekerlekli Tüp Geçit Projesi, Haliç'te metro geçiş projesi... Biz ve özel sektör, deniz taşımacılığının yüzde 80-90'ını Beşiktaş, Kabataş, Karaköy, Eminönü, Kadıköy, Haydarpaşa ve Üsküdar'dan oluşan alan içinde yapıyoruz. Söz konusu ulaşım yatırımlarına, projelere baktığımızda bazı hatların yaklaşık yüzde 70 oranında etkilenebileceğini görüyoruz. Örneğin Üsküdar-Eminönü, en çok yolcu taşıdığımız hattır. Marmaray ile bu hat eski işlevini yitirebilir.Marmaray iki yaka arasında hızlı geçişin ilk tercihi olacaktır. Bizi sevenler de bu hattı kullanacaktır.”

İstanbul'daki turistik taşımacılığın potansiyeline de işaret eden Genç, son 2 yılda kruvaziyer turizminin çok geliştiğini, uluslararası ve yerli birçok toplantıya ev sahipliği yapan kentte turistik taşımacılığın gelişiminin kaçınılmaz ve bu alanda İstanbul'un “bakir bir cennet” olduğunu söyledi.

“Yük taşımacılığını özel sektöre yaptırma anlamında altyapı çalışmalarımız var”

Şehir Hatları Genel Müdürü Genç, Tekirdağ'dan Ambarlı'ya, Anadolu yakasında da Maltepe, Kartal'dan başlayıp Derince, Gölcük, Armutlu ya da Mudanya'ya kadar olan alan içinde ağır yük taşımacılığı yaptırma konusu ile ilgilendiklerini ifade ederek, “Bu tür çalışmaları ortak payda olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile yapıyoruz. İlla taşımayı kendimiz yapacak değiliz, yaptırabiliriz. Genel yürütümün, kontrolün Şehir Hatları üzerinden olması nedeniyle alanların tahsis edilerek özel sektöre yaptırma anlamında altyapı çalışmalarımız var” şeklinde konuştu.

Kısa vadeli planları arasında Boğaz'ın birkaç noktasında araba vapuru ile taşımacılığın bulunduğunu, bunun için Boğaz'ın 4'er noktasında karşılıklı geçiş mecralarını araştırdıklarını belirten Genç, İstinye-Çubuklu'nun “en iyi hatlardan biri” ve bu hattı hayata geçirmenin ilk hayalleri olduğunu, ilgili otoritelerin desteği ile önümüzdeki yıl bu hatta seferlerin başlayabileceğini duyurdu.

Genç, önümüzdeki yıl Boğaziçi Köprüsü'nün bakıma alınacak olmasının vapur seferlerine ilgiyi artıracağını, buna yönelik hazırlık yaptıklarını da bildirdi.
http://www.hurriyet.com.tr/gundem/21331251.asp
-------------------------------------------------------------------------------------


Not: İstanbul Şehir Hatları Turizm ve Tic. San. AŞ. 2010 yılı Eylül ayında kuruldu ama bizim forum başlıklarında görülmüyor. Bu sebeple haberi buraya eklemek durumunda kaldım.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

IDO, Mudanya'ya Ticari araç taşıyacak...

Mesaj gönderen Kamil16 » 08 Eyl Cmt, 2012 21:58

"Ancak İDO Yönetim Kurulu Başkan Vekili Önder Sezgi, Bursalılara güvence vererek, ticari araçları taşıyacak seferlerin, gece on iki ile sabah altı arasında yapılacağını belirtiyor."

http://www.olay.com.tr/makaleler/mustaf ... 16050.html

Bu proje baştan Ambarlı - Güzelyalı(Burgaz) arası TIR taşıma şekli idi, şimdi İstanbul - Güzelyalı arası ticari araca dönüştü. İstanbul'da iskele neresi olacak? Yazıda belirsiz! 8)

Ara sıra Tirilye'ye gittiğim için yoldaki gelişmeleri takip ediyorum. :)

Geçit - Tepedevrent arası üç şerit gidiş-geliş sıcak asfalt bitti. Şimdi Tepedevrent-Güzelyalı arası devam ediyor. Ancak bitişi 2013 bahar olur herhalde... :?

Taşımanın gece yapılması ana yol trafiği için doğru bir karar ancak Güzelyalı'daki iskeleden yola çıkana kadar Mahalle içinden geçiliyor. Gece yarısı ağır tonajlı araç gürültüsü sorun olacak. 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İDO'ya kötü haber

Mesaj gönderen Esat » 03 Eki Çrş, 2012 16:35

Esnek fiyat politikası adı altında yaptığı keyfi zamlarla ‘hakim durumu kötüye kullandığı' iddiasıyla 20 Haziran 2012 tarihinde İDO’yu Rekabet Kurumu’na şikayet eden Bursa Milletvekili Turhan Tayan’a 29 Eylül’de gelen cevapta, İDO hakkında inceleme kararı çıkarıldığı ifade edildi.
http://ekonomi.milliyet.com.tr/ido-ya-k ... efault.htm

İDO hakkında rekabet kurumundan inceleme kararı çıktığı ifade ediliyor, bakalım kurum ne diyecek, sonuçta geri adım atılmış olsa da yapılan yeni fiyatlandırma politikası hem yolcuya hemde firmaya zarar verdi, şimdi yine kendilerini uçaklarda bu politika ile fiyat veriyor falan diye mi savunurlar nasıl bir hukuki argüman bulurlar bilemiyorum tabii, hani aman cezalandırılsın da demiyorum da bir şekilde ortada bir yanlış varsa, vatandaşın zararına bir iş varsa kim olursa olsun ortaya çıkarılmalı düşüncesindeyim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Ara Prş, 2012 17:00

Aslında olay sadece İDO değil aynı zamanda işletme için ruhsat bekleyen diğer firmalarıda ilgilendiren bir konu ama ben buraya taşıyorum, Rekabet Kurulu Marmara denizinde yapılan ve yapılacak yolcu taşımacılığı ile ilgili olarak bir açıklama yapmış, daha önce kurul başkanına isnat edildiği şekilde bir söz söylenmediğini ve burada işletmecilik yapma hakkının kimseninde tekelinde olmadığını belirtmişler, yani İDO alanlara astarından pahalıya gelecek gibi ama hiç umrumda değil, beni ilgilendiren kaliteli hizmet lütfen rakip olmak isteyenler bunuda dikkate alsınlar, sadece 2 gemi aldım hadi gelin sizi taşıyalım değil, güvenli ve kaliteli hizmetide sunsunlar tek isteğim bu. Bu açıklamada rekabete engel bir durum olmadığı ama İDO'nun kuralları ihlal edecek bir uygulamada bulunmadığı da belirtilmiş, yani sorun yok bildiğin gibi devam et ama karşına da birileri çıkar ayağını denk al demişler kibarca.
Kurul görüşünde, İDO'daki İBB hisselerinin blok satış yöntemiyle özelleştirilmesinin uygun bulunduğu ifade edilen açıklamada, ''Ancak, Marmara Denizi'nin kuzeyi ve güneyi arasındaki feribot taşımacılığı pazarında yer alan hatlardan, Eskihisar-Topçular hattı ile Pendik-Yalova hattının, Yenikapı-Bursa hattı ile Yenikapı-Bandırma veya Yenikapı-Yalova hattının birlikte satışının ilgili piyasadaki rekabet açısından endişeler yaratabileceği belirtilmiştir'' denildi.

Bununla birlikte 14 Mayıs 2011'de İBB tarafından İDO'nun özelleştirilmesine ilişkin kuruma yapılan nihai bildirimde, birbirine rakip olabilecek hatların ayrı ayrı teşebbüslere verilmesine ilişkin kurul görüşünün benimsenmediği ve İDO'nun blok olarak tek bir teşebbüse devredileceğinin anlaşıldığı hatırlatılan açıklamada, şu bilgilere yer verildi:

''Müteakiben kurul, 4 Mayıs 2011 tarihinde, nihai bildirimi 4054 sayılı Kanun'un 7. maddesi çerçevesinde değerlendirmiş ve bildirimde adı geçen teklif sahiplerinden herhangi biri tarafından gerçekleştirilecek muhtemel devralma işlemi sonucunda hakim durum yaratılmasının veya mevcut hakim durumun güçlendirilmesinin ve böylece rekabetin önemli ölçüde azaltılmasının söz konusu olmaması nedeniyle, işleme izin verilmesinde sakınca olmadığına dair nihai kararını vermiştir.''
http://www.ekotrent.com/sektorler/haber ... erine-vize

Yazı bayağı uzun linkten okuyabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

İDO kötü yönetildiği dönemde y

Mesaj gönderen Kamil16 » 28 Ara Cum, 2012 06:15

"İDO kötü yönetildiği dönemde yaklaşık 1 milyon yolcu kaybetti." 8)

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/22240365.asp

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Şub Cum, 2013 20:48

İDO ya ait Yeditepe isimli deniz otobüsü Kız kulesi açıklarında bir akaryakıt tankeri ile çarpışmış, gemi bir başka deniz otobüsü tarafından çekilerek Kabataş iskelesine yanaşmış. Şimdilik haberler çok net değil, yaralı sayısı ve durumları ve kazanın içeriği ile ilgili bilgi henüz yok.

http://gundem.milliyet.com.tr/bogazda-t ... efault.htm

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Şub Cum, 2013 22:06

Ouv, böylesini görmedim daha. Çok acıklı, inşaallah herkes iyileşir ve kalıcı zarar olmaz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Ağu Pzt, 2013 16:52

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

IDO'ya Rakip Gelmesi Çok İyi oldu...

Mesaj gönderen Kamil16 » 07 Ağu Çrş, 2013 08:36

IDO'ya Rakip Gelmesi Çok İyi oldu...

Bayram arifesinde beklemeden Eskihisar'dan Topculara'a eskiden geçmek mümkün olmazdı. 8)

Resim

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 21 Ağu Çrş, 2013 22:25

Yalova-Yenikapı arasında çalışan feribotlardan biri

Resim

Cevapla

“Deniz Yolları” sayfasına dön