ist-DN.06 » İDO ile Yenikapı-Çanakkale ve Gemlik Yapilamaz mi?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
ist-DN.06 » İDO ile Yenikapı-Çanakkale ve Gem
İDO Marmara Denizinden dolayı uzayan yolları kısaltmada büyük işler yaptı? Hep düşündüğüm bir konuyu paylaşmak isterim. Çanakkale'ye neden hızlı feribot ile gitmek mümkün olmaz. Bandırma-Çanakkale arası uzak olduğu için Çanakkaleliler otobüsleren ayağını çekmedi. Ama Çanakkale Merkez'e gelecek bir hızlı feribot hattı çok büyük işler görür.
Alternatifler:
*Yenikapı-Çanakkale (2.5 saatte alınır.)
*Pendik (veya) Kartal-Çanakkale
Gemlik Bursa'nın önemli bir sahil ilçesi. Oldukçada yoğun bir yer. Geçiş noktası. Yalova'dan Yenikapı'ya İDO seferleri var ama acaba GEMLİK'e de olsa nasıl olur?
*Yalova-Gemlik arasındaki trafik oldukça yoğun.
*Gemlik ile Bursa arasında önemli bir nufus var. Fabrikalar vs. var. Mudanya-Bursa arasına yoğunluk yaptırmadan direk Gemlik'ten gidiş.
*Ayrıca hergün Gemlik-Tekirdağ arası arabalı vapur var.
Alternatifler:
*Yenikapı-Çanakkale (2.5 saatte alınır.)
*Pendik (veya) Kartal-Çanakkale
Gemlik Bursa'nın önemli bir sahil ilçesi. Oldukçada yoğun bir yer. Geçiş noktası. Yalova'dan Yenikapı'ya İDO seferleri var ama acaba GEMLİK'e de olsa nasıl olur?
*Yalova-Gemlik arasındaki trafik oldukça yoğun.
*Gemlik ile Bursa arasında önemli bir nufus var. Fabrikalar vs. var. Mudanya-Bursa arasına yoğunluk yaptırmadan direk Gemlik'ten gidiş.
*Ayrıca hergün Gemlik-Tekirdağ arası arabalı vapur var.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet iki basligi birlestirdim simdilik bu sekilde gitsin.
Sorularinla ilgili yaptigim görüsmede soru olarak IDO nun baska illere ya da tamamen baska iller arasinda seferler düzenlemesi ile ilgili olarak teknik bir engel olup olmadigini ve böyle güzergahlarin isletmecilik yönünden degerlerini sormustum aldigim cevabi düzenleyerek iletiyorum;
Sorularinla ilgili yaptigim görüsmede soru olarak IDO nun baska illere ya da tamamen baska iller arasinda seferler düzenlemesi ile ilgili olarak teknik bir engel olup olmadigini ve böyle güzergahlarin isletmecilik yönünden degerlerini sormustum aldigim cevabi düzenleyerek iletiyorum;
Gelen cevapta ben kücük bir iki düzenleme yaptim umarim mazur görülür, Canakkale ile ilgili olarakta diger baslikta hattin ekonomik fizibilitesi ile ilgili görüsü iletmistim, Mehmet bu degerlendirmeler oldukca önemli bence konuyu bu görüsler üzerine sekillendirmeliyiz.Ido nun temel amacı İstanbul halkının kaynaklarının İstanbul halkının genelinin ihtiyaçlarına uygun şekilde kullanmaktır. Bu açıdan bakıldığında kısıtlı kaynaklar ancak halkın çoğunluğuna uygun olacak şekilde harcanmalıdır. Bu da ancak halkın çoğunluğunun şehir sınırları içinde seyahat etmesi ve bunun da işletme için yeterince ekonomik olması halinde (kar etmesi şart değildir) mümkün olabilir.
Bildiğimiz kadarıyla komşu il itiraz etmediği sürece Istanbul disinda iki destinasyon arasinda isletmecilik yapilmasi icin herhangi bir yasal yada teknik engel yoktur.
Öte yandan örneğin Bandırma hattının açılması Yalova belediyesini ve esnafını oldukça kızdırmıştı. Bu durumda Gemlik hattının açılması Yalova ve Bandırma esnafını ne hale getirir? Bu gibi siyasi komplikasyonları da unutmamak lazım...
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Birilerini kızdırmaktan korkarak plan yapamayız. Oranın esnafını düşünmek amenna ama ülke ekonomisini düşünmek zorundayız. İstanbul'da 3. köprüden bahsediliyor. Onun yerine böyle iskeleler kurarark dağıtsalar trafiği deniz yolu ile daha ekonomik olur kanaatindeyim.Esat yazdı:
Öte yandan örneğin Bandırma hattının açılması Yalova belediyesini ve esnafını oldukça kızdırmıştı. Bu durumda Gemlik hattının açılması Yalova ve Bandırma esnafını ne hale getirir? Bu gibi siyasi komplikasyonları da unutmamak lazım...
Hattın fizibilitesini ölçmek lazım doğru. Biraz da milleti mecburen denizyolu kullanmaaya yönlendirmek lazım. Tırcıları sokma bakalım İstanbul'a bak nasıl fizibıl oluyor bu öneriler.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 43
- Kayıt: 15 Haz Pzt, 2009 17:06
Ido ve gemlik kôrfezi
Mudanyaya gittigimde beni en çok üzen gemlik korfezindeki deniz ulasimi, Mudanyadan veya guzelyalidan Gemlige, armutluya ve yalova ya deniz yoluyla gitmek imkansiz.
En azindan Deniz otobusu iskelesi Mundayada iken, Armutluya ugrardi artik oda yok.
Bu konuda fikri olan varsa lutfen bizleri bilgilendirsin.
Kusura bakmayin baska IDO basligi olmadigindan buraya yazmak zorunda kaldim.
Saygilarimla.
En azindan Deniz otobusu iskelesi Mundayada iken, Armutluya ugrardi artik oda yok.
Bu konuda fikri olan varsa lutfen bizleri bilgilendirsin.
Kusura bakmayin baska IDO basligi olmadigindan buraya yazmak zorunda kaldim.
Saygilarimla.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 36
- Kayıt: 17 Haz Çrş, 2009 09:16
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 156
- Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17
Çanakkale zor.Çünkü mesafe uzadıkça fiyat artıyor cazibesi düşüyor.İdo sitesinde şu an anket var,Bandırma mı Güzelyalı/Mudanya mı diye?Çünkü herikisinden Susurluk'a ulaşmak aynı.Aslında Bandırma daha yakın ama yol dar olduğu için aynı sürüyor o yüzden şu an Güzelyalı daha çok tuttu o yüzden Bandırma seferleri bile azalıyor.
Gemlik 'te Yalova -Mudanya arasında kalıyor ikisinin arasında ne derece tutar bilemiyorum.
Gemlik 'te Yalova -Mudanya arasında kalıyor ikisinin arasında ne derece tutar bilemiyorum.