ist-DN.29 » Avp. Yakası güneyinde deniz ulaşımı yap
- gokhan aslan
- Aylık Paso
- Mesajlar: 47
- Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46
ist-DN.29 » Avp. Yakası güneyinde deniz ulaş&
Yenikapı-Bakırköy arası İDO seferleri var diye biliyorum. Eskiden Avcılar'a da seferler vardı. Yolcu yetersizliğinden Avcılar iskelesi kapatıldı. Halbuki problem yolcu yetersizliği değil, yolcuların Avcılar iskelesine ulaşamamasıydı. Tamam artık metrobüs var daha hızlı, otobüs daha ucuz kabul. Ama İst Avrupa Yakası güney ilçeleri arasında (Silivri, Bçekmece, Bdüzü, Avcılar, Bköy) ve Anadolu yakası ilçelerine Turyol benzeri motorlarla İDO'ya göre daha ucuza bir ulaşım sağlanamaz mı?
Bir deniz otobüsü ağı olması şart bence.
Silivri-Büyükçekmece-Avcılar-Bakırköy-Yenikapı-Kadıköy şeklinde bir Avrupa Yakası hattı,
bir de
Bakırköy-Yenikapı-Kadıköy-Bostancı-Kartal-Pendik-Tuzla şeklinde bir Anadolu Yakası hattı olmalı.
Bunların dışında şöyle bir boğaz hattı olmalı:
Kadıköy-Eminönü-Üsküdar-Kabataş-Beylerbeyi-Arnavutköy-Anadolu Hisarı-İstinye-Beyköz-Sarıyer-Anadolu Kavağı
hatta aynı otobüs hatları gibi numaralandırmalı.
Silivri-Büyükçekmece-Avcılar-Bakırköy-Yenikapı-Kadıköy şeklinde bir Avrupa Yakası hattı,
bir de
Bakırköy-Yenikapı-Kadıköy-Bostancı-Kartal-Pendik-Tuzla şeklinde bir Anadolu Yakası hattı olmalı.
Bunların dışında şöyle bir boğaz hattı olmalı:
Kadıköy-Eminönü-Üsküdar-Kabataş-Beylerbeyi-Arnavutköy-Anadolu Hisarı-İstinye-Beyköz-Sarıyer-Anadolu Kavağı
hatta aynı otobüs hatları gibi numaralandırmalı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Saros Körfezi - Çanakkale - Gelibolu - Tekirdağ - Silivri - B.çekmece aksında özellikle yaz aylarında ciddi bir potansiyel oluşuyor, sıkış tıkış otobüsler de gitmektense tatilcileri ada vapuru gibi gemide taşımak daha ekonomik, konforlu veya karlı olabilir.
Ancak ne Beylikdüzü, Bakırköy, Zeytinburnu sahili anlamlı bir yolcu sirkülasyonu vaad etmiyor, Bakırköy - Bostancı denizyolu bile Marmaray'la bağlanınca o bile anlamsız kalıyor. Sadece Avcılar Üni.'ne Metrobüs olmadan evvel ulaşmak çok zor oluyordu o zamanlar Avcılar İdo İskelesi daha anlamlıydı ama bildiğim kadarıyla artık günümüzde o bile geçerliliğini yitirmiş gibi. Belki Kanal İstanbul olursa olaylar değişir.
Belki metrobüsten bıkan ve yılgınlık geçirenler için Silivri - B.çekmece - Beylikdüzü - Avcılar - Bakırköy - Karaköy - Kadıköy yönünde bir hat işletilebilir; hem Taksim - Beşiktaş yönüne hem de Anadolu Yakası'na hitap eden bir işletme olur.
Ancak ne Beylikdüzü, Bakırköy, Zeytinburnu sahili anlamlı bir yolcu sirkülasyonu vaad etmiyor, Bakırköy - Bostancı denizyolu bile Marmaray'la bağlanınca o bile anlamsız kalıyor. Sadece Avcılar Üni.'ne Metrobüs olmadan evvel ulaşmak çok zor oluyordu o zamanlar Avcılar İdo İskelesi daha anlamlıydı ama bildiğim kadarıyla artık günümüzde o bile geçerliliğini yitirmiş gibi. Belki Kanal İstanbul olursa olaylar değişir.
Belki metrobüsten bıkan ve yılgınlık geçirenler için Silivri - B.çekmece - Beylikdüzü - Avcılar - Bakırköy - Karaköy - Kadıköy yönünde bir hat işletilebilir; hem Taksim - Beşiktaş yönüne hem de Anadolu Yakası'na hitap eden bir işletme olur.