1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

ank-TF.04:01 » Ankara Keçiören Kalaba Vadisi Teleferik Hattı

Gönderilme zamanı: 19 Eki Cum, 2007 16:04
gönderen kemal
Resim

TESİSİN TEKNİK ÖZELLİKLERİ :
Yatay Hat Uzunluğu - 1653 metre
Yükseklik Farkı - 65,5 metre
Halat Gergi Cinsi - Hidrolik
Kabin Sayısı - 16
Hız - 0-5 m/sn (ayarlanabilir)
Kapasite - 1200 kişi / saat
Motor gücü - 160 kw
Halat çapı - 46 mm
Tesis Kasım 2007 de açılacak.

Gönderilme zamanı: 03 Ara Pzt, 2007 14:21
gönderen kemal
Gondollar gelmiş denemeler devam ediyor:
Resim

Resim
resimler STM teleferik sitesinden...

Gönderilme zamanı: 03 Ara Pzt, 2007 15:59
gönderen Esat
Ankara Keçiörende böylesi bir ihtiyaç söz konusumuydu? Yani Ankara yı bilmediğim için soruyorum turistik mi yoksa gerçekten yolculuk amaçlımı kullanılıyor?

Bunun dışında yeni bir tesis gibi duruyor, birde görmemişin olmuş misali teleferik kabinine bayrak asmışlar herhalde :)

Gönderilme zamanı: 04 Ara Sal, 2007 00:18
gönderen kemal
Vallahi bence de öyle olmuş biraz abartılı apartmanlarıyla ünlü bir yer vede bu teleferik sadece gezinti amaçlı bir vasıta aşağıdaki Kalaba vadisi parkından tepedeki kaleye gidiyor yani süs teleferiği :wink:

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2008 09:11
gönderen Caglar35
Selam,

Aslında pek de bir süs teleferiği sayılmaz... Uzun yıllardır proje aşamasında kalmış bir hayaldi aslında bu proje Keçiören Belediyesi için. İsmi lazım değil bir firmaya 2000 yıllarında başında yaptırdıkları ( proje fiyatını hiç söylemeyim ) proje ile Ankara'da bir ilke sahip olmak istiyorlardı.

Teleferiğin alt istasyonu Atatürk Botanik bahçesinde, yaklaşık 1660 metrelik havai hat inşaatı devam edem Cumhuriyet Kulesinde bitiyor. Üst istasyonda bir kafeterya var. Tabi ileride kulaninde açılımıyla yoğunluk artacaktır. Tesis 12 ay çalışabilecek bir tesis. Otomatik Klemli olduğun 1200 Kişilik taşıma kapasitesi var. Gondollar 8 kişilik vb.

Yüklenici firmaya gelince oda STM diye bir firma :) Türkiye'nin Tek Teleferik üretici firması. 2000/9/AT Avrupa standartlarına ve OITAF tavsiyelerine göre dizayn,proje, imalat ve montaj hizmetleri vermekte. Zaten OITAF'a üye ve Üretici sınıfında. Dünya da az sayıda olan üretici firmalardan biri olmanın mutluluğu var tabi üzerimizde.

Eğer teleferikler konusunda yardımcı olursam ne mutlu bana...

Saygılar ve sevgiler...

Caglar YILMAZ

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2008 09:39
gönderen Esat
Nedense teleferik sistemleri bana hiç cazip gelmiyor, sektörde 10 yılımı dolduruyorum ama 1 kere Maçka Teleferiğine 2 kerede Eyüp teleferiğine bindim :) :D nedense tedirgin oluyorum, arkadaşlarım bunda böyle yaparsan Bursa teleferiğine hiç binemezsin diye dalga da geçerler ama Ankara' ya yolumuz düşerse bu teleferiği en azından yerden görüp resimlemek isterim :)

Çağlar teleferiğin süs olmadığını belirtmiş, tabii ki bir amaca hizmet ettiği muhakkak ve bu şekilde şehir içindeki teleferik sistemleri genelde turistik olarak kullanılıyor, yani bir toplu taşıma aracı olmaktan uzak belki de biraz da bu anlamda süs tabirini kullandık.

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2008 11:31
gönderen Mehmet Kasım
Biraz inceledim. Prestij projesi gibib duruyor. Resimelrde vadi falan diyince manzara bekledim ama binaların üstünden gider gibi.


Resim
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2008 12:35
gönderen Esat
Mehmet son yüklediğin fotoğraftan sonra daha dikkatli inceledim yahu 1650 metre diyor :) bayağı ciddi bir mesafe bizim funikülerin 3 katı nerede ise!

Ankara prestij kenti olduğu için projelerde prestij projesi oluyor demekki, teleferik sistemleri arazi şartlarının bir gereği olarak tabii ki yapılabilir ve kullanılabilir, ben bu sistemlerden toplu taşıma ya da gelir/gider dengesi açısından yaklaşmıyorum zaten, düşünsenize Eyüp teleferiğini yaptığınız para ile 4-5 km tek hat tramvay yaparsınız (yoksa çiftmiydi :roll: :?: ) ama ikisinin getirisi birbirinden çok farklı Eyüp teleferiğinin turistlerin erişimini kolaylaştırma anlamında sağladığı reklam ve tanıtım geliri ile birlikte hesaplarsanız kar eden bir işletmedir, yazın binmek için dakikalarca sıra beklemek zorunda kalıyorsunuz, yine Maçka teleferiği yaz döneminde resmen boş gidip gelmektedir ama okul döneminde yaptığı hizmet ile getirisi yükseklmektedir, bu anlamda ki teleferik işletmelerinin fizibilitesinde bence bu getiriler hesaplanmalıdır.

Gönderilme zamanı: 21 Şub Prş, 2008 12:46
gönderen Mehmet Kasım
Evet bu teleferiğin uzunluğu Taksim-Şişhane arasındaki metro kadar:) Keçiören Başbakan'ın oturduğu yer değil mi? :)

Neyse başka nerelere yapılmalı teleferik acaba?

Gönderilme zamanı: 07 May Çrş, 2008 15:40
gönderen Caglar35
Resmi açılış yapılmadı ama Keçiören Teleferik Tesisleri halk kullanımına açıldı...

Gönderilme zamanı: 07 May Çrş, 2008 15:58
gönderen Esat
Güzel gelişme yolculu test gibi bir şey desenize, hayırlı uğurlu olsun.

Gönderilme zamanı: 11 Haz Çrş, 2008 08:39
gönderen Caglar35
Esat yazdı:Güzel gelişme yolculu test gibi bir şey desenize, hayırlı uğurlu olsun.
Yolculu Test ????

2000/9/EC Yönetmeliğine uygun Kamu Kullanımına Uygundur belgesi alındıktan sonra idareye teslim edilmiştir.

Akredite olmuş kuruluş TDT'dir.