ist-MB.04:02 » 34 Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Mar Cum, 2009 01:33

Evet, kaç defa söyledik! Haklısın. Daha bu sayfamız kurulmadığından evvel bile her yere anlatmaya çalıştık, bize güldüler. Bizden iyi biliyorlar ya bazıleri ...

Boş lakırdı. Anlamoylar, ama gadas gadas olcah bu da ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Mar Cmt, 2009 00:24

na ja. Bir halt bildikleri yok Başar, hem o kast ettiklerinin hem de bazı idarecilerin maalesef hiçbir şey bildikleri yok. Copy-Paste teknikleri ile bu işler olmuyor ne yazık ki. Onu bile yapabilmek için bir hayal gücü ve hayal gücü ile üretileni realiteye dökebilme kabiliyeti gerekli.

Bu işin çok basit bir çözümü var aslında, ve bu öyle ahım şahım gizli saklı bir şeyde değil hemde komple çözüm, ama önermiycem yok öyle bedava :D Belki özelden belki de daha sonra keyfim gelirse, detaylı da düşündüm ama dedim ya şimdi veresim yok.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 12 Mar Prş, 2009 17:24

Taze phileas lı fotolar...
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Prş, 2009 18:43

Merak ettim, yol görünümünden ... acaba yollar iyice dayanıklı mı? Yoksa tekerlekli tramvaylarımız kendi raylarını mı kazıyor?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Prş, 2009 20:13

alabay yazdı:Merak ettim, yol görünümünden ... acaba yollar iyice dayanıklı mı? Yoksa tekerlekli tramvaylarımız kendi raylarını mı kazıyor?

B. Alabay
Güzel soru, bu soruyu resimdeki asfalltaki izlerden dolayı sorduğunu düşünüyorum? Çünkü nedense daha senin sorunu görmeden benimde aklıma bu geldi, bu tip izlenme genelde yolun en sağ şeridinde olur otoyollarda çünkü ağır vasıta şeridi olduğundan.

Bilmem, bu asfalt ile ilgilide son yıllarda çok şey söylendi, bitüm mü bütümmü ne denilen anladığım kadarı ile karışımın yoğunluğunu belirleyen bir oran var, Türkiye' de düşük oranlı kullanıldığı bu yüzden 5 yıl gitmesi gereken bir asfaltın iki senede döküldüğünden bahsediliyordu, eğer İstanbul özelinde konuşacak isek, asfaltı üreten belediyenin şirketi zaten, hani ticari açıdan her sene asfalt satmasında sorun yok :) diğer taraftan zaten bu bilgileri o şirketin çıkarttığı bir kitapta okumuştum kendilerinin artık yüksek bitümlü asfalt üretimine geçeceklerini böylece kullanım ömrünün artacağını falan yazmışlardı.

Umarım öyle yapılmıştır, çünkü bu araçların boş ağırlığı dahi bu sefer sıklığında asfaltın canına okumak için yeterli, düşün ki bir de o yolcu yoğunluğu ile durum ne oluyor. Dolayısı ile eğer İETT yolcu sayısını öngöremediği gibi bunu da öngöremeyerek (maliyeti de düşürmek adına) böyle bir şey yapmamıştır umarım.

Çünküüüüü yapılan ilk asfalt muhtemelen ihale bedeli içerisinde yer alıyor ama sonrakiler İBB Yol Bakım Onarım ın bütçesinden gidecek yani ben yapana kadar tanırım nasıl olsa işletirken sorumluluğum yok olayı olabilir, şehir içi yolların bakım onarım yetkisi direkt İBB' de, halbuki bu sistemde sadece İETT araçları kullandığı için bence bakım ve onarım işlerinin en azından masrafları İETT' ye ait olmalıdır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 12 Mar Prş, 2009 20:59

Bitumen, Türkçesi resmî olarak bitumin. Valla, böyle işler için 1A asfalt kullanmaz da cambazlık yaparlarsa, o zaman göya cepte kalan paralar araçların süspansiyonuna, direksyon elektroniğine, lâstiklerine ve yaktıklarına âlâsıyla ve xⁿ'sine gider!

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 19 Mar Prş, 2009 16:53

Perpa Durağı...İşimi çok kolaylaştıran durak :lol:
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 19 Mar Prş, 2009 19:59

1. Neden otobüsün önünde öyle garip bir gösterge var? Yoksa "TÜNEL" gibi bir "METROBUS" semti de mi oluştu?!
2. Şoförler hâlâ durağa yanaşmayı öğrenemediler mi?

:shock:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2009 20:21

alabay yazdı:1. Neden otobüsün önünde öyle garip bir gösterge var? Yoksa "TÜNEL" gibi bir "METROBUS" semti de mi oluştu?!
2. Şoförler hâlâ durağa yanaşmayı öğrenemediler mi?

:shock:

B. Alabay
1. Yorum Yok

2. Öğrenemezler, maalesef.

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 20 Mar Cum, 2009 16:33

1."Metrobüs" ile "34 Zincirlikuyu-Avcılar"işiklı tabelada birkaç saniyede bir değişiyor...gereksiz bir süs püs :!:
2.Şoförlerimiz öyle inceliklerle pek uğraşmaz genelde, ne gerek var durağa sıfır yada 1 hatta 2 yaklaşmaya yahu :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Mar Cum, 2009 23:20

Tabiî, bizim şöffföhleh örkekk. Diyorum ya, bayan şoför gerek, onlar ince işi de yapar, kaba(dayı)lık durağa yanaşmada 21. yy. olmamalı.

B. Alabay

kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1577
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 21 Mar Cmt, 2009 00:12

Metrobüsün "metrobüs" olduğunu anlatan ışıklı tabelaya sarı zemin kartona yazılan "Edirnekapı'ya kadar gider" yazısını yazmayı niye akıl edememiş ki bu İETT...Veya Edirnekapı-S.çeşme yazarsın olur biter kunduracı tabelası gibi ön cama konur mu akıl ermiyor bu işlere velhasıl.

Cevapla

“Metrobüs & Troleybüs [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön