ist-MB.46 » Metrobüs Numaralandırma Sistemi
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
BU kizginlikla söylenmis bir söz gibi yani aradaki mantiki baglantiyi kuramadim da, bence Metrobus e M olacak ise numaradan sonra olmali, önde olacak ise MB olsunO zaman hepsine birden "M" densin. Yenibosna'ya kadar metro gelmişti. Avcılar-Yenibosna arası da yapılacak deniyordu. Onun yerine metrobüs yaptılar. Ona da "M1" desinler o zaman.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İlham gelmiş...
Metrobus yeni yıla yeni hat numarasıyla girdi...
İETT, ilhamı İstanbul`dan aldı !
Hizmete alındığı günden bu yana İstanbul’un gündemini değiştiren metrobusun hat numarası değiştirildi. Yeni uygulamayla Avcılar-Zincirlikuyu hattı 34, Avcılar-Topkapı hattı 34T oldu. İETT'nin ilham kaynağı İstanbul oldu.
Metrobus, hat numarasıyla da özel...
Geçtiğimiz yılın Eylül ayında hizmete alınan ve sefere başladığı günden bu yana İstanbul’un gündemine oturan metrobus yeni yıla yeni hat numarasıyla girdi. İlhamını İstanbul’un plakasından alan hattın yeni numaraları 34 ve 34T olarak değiştirildi. Bundan böyle metrobusle seyahat eden yolcular Avcılar-Zincirlikuyu hattı için 34, Avcılar-Topkapı hattı için 34T numaralı araçları kullanacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bundan sonrada metrobüslerin numaralandırılması 34 Serisi üzerinden devam edecektir, Harf-Sayı kombinasyonu olarak baktığımızda başında MB gibi bir ibare ile başlasa belki daha iyi olabilirdi bana göre, bu hali ile tabii kaç tane daha metrobüs hattı yapılır bu tartışılır, İki baş duraktan birisine göre harfte verilebilirdi ama bu da sistem yaygınlaşır ise mahsurlu olacak bir yapı, kaldı ki aslında şu an ortadaki sistemde bundan ibaret
Başdurak temelli bir sistem olsa idi şöyle olamazmıydı?
34A / Avcılar - Zincirlikuyu
34B / Beylikdüzü - Zincirlikuyu
34S / Söğütlüçeşme - Edirnekapı
34T / Avcılar - Topkapı
Ben buna büyük ihtimal ile Beylikdüzü hattının 34B olarak katılacağını düşünüyorum, yukarı bakıncada bir çorba görüyorum, T neden T, Topkapı diye mi? Söğütlüçeşme neden A?34 / Avcılar - Zincirlikuyu
34A / Söğütlüçeşme - Edirnekapı
34T / Avcılar - Topkapı
Başdurak temelli bir sistem olsa idi şöyle olamazmıydı?
34A / Avcılar - Zincirlikuyu
34B / Beylikdüzü - Zincirlikuyu
34S / Söğütlüçeşme - Edirnekapı
34T / Avcılar - Topkapı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İşte ben hep diyorum tarihi ile övünen bir kurum ama yıktığı tarih ile onlar hala İstanbul yakası Anadolu yakası ayrımında kalmışlarda ohooo Dersaadet Tramvay Şirketini tekrar kurup yeniden başlasınlar. Yani numara sistemi kafadan çökmüş Anadolu yakasında ikinci bir metrobüs hattı olursa numarası ne olacaktı acaba, çok merak ettim 35A? 34A2
- 58olgu90
- Abonman
- Mesajlar: 25
- Kayıt: 18 Tem Cmt, 2009 19:54
hat numarali
Otobüs numaralari 10 dan 1000 - 2000 - yada 3000 e kadar yapalim.
mesela: 426 Kadiköye yönüne giderse Kadiköy yazsin. Kadiköy - Pendik yazmasin. Yolcular sasiriyor.
65HT veya 21MK cok sacma. harfler ciksin, rakamlar konulsun
mesela: 426 Kadiköye yönüne giderse Kadiköy yazsin. Kadiköy - Pendik yazmasin. Yolcular sasiriyor.
65HT veya 21MK cok sacma. harfler ciksin, rakamlar konulsun
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sizi gidi Alamancılar sizi hahahahaha bırakın yahoo bura İstanbul. Hahah arkadaşlar kızmıyorsunuz dimi?
Olgu bak sende güzel bir konuya değinmişsin, otobüsün önünde neden 2 baş durağında adı yazar? Hangisine gidiyor? Bunun cevabını istersen size ne derler biliyormusun, "Ya kardeşim İstanbul' da yolcu standart zaten adam hergün gidiyor, biliyor o hangi duraktan hangi yöne gideceğini" böyle yazmasalar bile böyle düşünürler. Zaten öyle olmasa tabelalarda senin söylediğin gibi sadece gittiği yeri yazardı. Ve kötü olan bu düşünce maalesef toplu taşımacılık konularında tartışan, böyle kelli felli mesajlar yazan bizim gibi amatör prof lerde de var, yani yolcu kanıksamış, neyi nasıl değiştireceksin.
Ha bir yerden başlamak lazım, ok. Başar' ın da dediği gibi bir zamanlar bir yerlerde deli gibi yazmıştı bu konuda, açsın bir başlık otobüs numaralama diye sende İstanbul' u biliyorsun, Başar' da biliyor, kentte yaşayan ve konuya ilgili arkadaşlarımızda var, tartışılsın.
Harf/Rakam kombinasyonu bence yerine göre kullanılmalı ama bu kadar abartılı değil tabii ki, fakat bazı hatların tanımlanmasında harf kombinasyonu gerekli olabilir.
Olgu bak sende güzel bir konuya değinmişsin, otobüsün önünde neden 2 baş durağında adı yazar? Hangisine gidiyor? Bunun cevabını istersen size ne derler biliyormusun, "Ya kardeşim İstanbul' da yolcu standart zaten adam hergün gidiyor, biliyor o hangi duraktan hangi yöne gideceğini" böyle yazmasalar bile böyle düşünürler. Zaten öyle olmasa tabelalarda senin söylediğin gibi sadece gittiği yeri yazardı. Ve kötü olan bu düşünce maalesef toplu taşımacılık konularında tartışan, böyle kelli felli mesajlar yazan bizim gibi amatör prof lerde de var, yani yolcu kanıksamış, neyi nasıl değiştireceksin.
Ha bir yerden başlamak lazım, ok. Başar' ın da dediği gibi bir zamanlar bir yerlerde deli gibi yazmıştı bu konuda, açsın bir başlık otobüs numaralama diye sende İstanbul' u biliyorsun, Başar' da biliyor, kentte yaşayan ve konuya ilgili arkadaşlarımızda var, tartışılsın.
Harf/Rakam kombinasyonu bence yerine göre kullanılmalı ama bu kadar abartılı değil tabii ki, fakat bazı hatların tanımlanmasında harf kombinasyonu gerekli olabilir.