İETT Genel Müdürü, 6 yeni metrobüs hattı için start verdiklerini söylemiş ama yazı arasında yine bu hatların tercihli yol olarak yapılacağı yani, zaten Edirnakapı-Vezneciler arasında çizgilerle ayrılmış bölümüm direkt metrobüs diye sunulacağını da ağzından kaçırmış, bu bir yenilik değil, İSPARK burayı sanki babasınınmış gibi geldi işletiyor, burada parklanmanın yasak olması gerekirken otobüs yolu üzerinde belediye otopark işletiyor

şimdide bu yolu sanki yeniden yapılmış gibi metrobüs diyecekler, ne diyelim buna da şükür en kötü çözüm bile çözümsüzlükten iyidir, aslanlar gibi tramvay işletilebilecek hatta hemde raylı sistem işlettiğinizde kimsenin park yapmaya cesaret edemeyeceği bir yolda metrobüs, diğer projeler ile ilgili ise diyecek bir şey yok hepside gerekli Boğaz geçişi metrobüs, ve Vatan caddesi üzerinden Milliyet e kadar gidecek bir metrobüs hattı gerçekten elzem, çünkü buradaki otobüsler ya yan yollarda insanları süründürüyor ya da kalabalık trafikte saatlere mal oluyorlar bu projeye sonuna kadar destek veriyorum (şimdi buraya da orta refüjde direkler üzerine metro yapın desek bize de birileri yuh der herhalde

)
Eksikliklerle hizmete giren hatta birçok sorunun çözümlendiğini belirten Öztürk, Hollanda'dan satın alınan 50 Phileas aracının Temmuz ayında tamamlanmasıyla birlikte eksiksiz olarak çalışılacağını ve sefer aralığının da yarım dakikaya ineceğini söyledi. Öztürk, yolcu talebinin çok fazla olduğu ikinci etabı Topkapı-Mecidiyeköy hattının oluşturduğunu ve bu hatla birlikte 6 metrobüs hattı daha yaparak hat sayısını 7'ye çıkaracaklarını bildirdi. Çalışmaları devam eden Topkapı-Mecidiyeköy hattını yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini belirten Öztürk, diğer hatlara ilişkin şu bilgileri verdi: ''Bu hattı biz Mecidiyeköy'den sonra Kozyatağı'na kadar uzatacağız. Hat, Boğaz Köprüsü üzerinden geçecek. Bunun ardından Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş, Beşiktaş-Levent ve Aksaray-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) hatları yapılacak. Hatların tamamı, 2008'de bitecek. İstanbul'a yardımcı olacaksak bunları yapmamız lazım. Ben çok iddialıyım. İstanbul'un ulaşım sorununu çözeceğiz.''
Öztürk, Edirnekapı-Vezneciler ile Kabataş-Beşiktaş metrobüs hattının daha önce her iki hatta yapımı planlanan raylı sistem yerine düşünüldüğünü kaydetti. Edirnekapı-Vezneciler hattının özel, diğer hatların ise sadece tercihli yol olarak ayrılacağını ve sarıya boyanarak üzerine ''Otobüs yolu'' yazılacağını belirten Öztürk, ''Ayrılan bu yolda sadece ekstra uzun körüklü otobüs olan Capacity otobüsler çalışacak. Başarılı olursak bu şekilde devam edecek. Olmazsak o zaman tercihli yolun etrafı yine çevrilecek'' dedi. Öztürk, 50 Capacity aracın mevcut olduğunu, bunlara 100 aracın daha ilave edileceğini ve araçlar geldikçe hatları da kademeli olarak hizmete sokacaklarını söyledi.
Avcılar-Topkapı metrobüs hattının Cevizlibağ'da Zeytinburnu-Kabataş hattına entegre olduğunu, Topkapı'da da Haziran 2008'de tamamlanacak olan Topkapı-Edirnekapı-Sultançifliği hafif metro hattına entegre olacağını belirten Öztürk, Kabataş'a kadar raylı sistemle giden yolcuların buradan yine metrobüs ile Beşiktaş'a gideceğini, Beşiktaş-Levent metrobüs hattıyla da Levent'te metro hattına entegre olacağını kaydetti.
Öztürk, Aksaray'dan Bağcılar'daki Milliyet Gazetesi arasında planlanan metrobüs hattının da Vatan Caddesi üzerinden gideceğini, aynı zamanda Aksaray-Havalimanı arasında çalışan hafif metro hattına entegre olacağını ifade etti. Mehmet Öztürk, ''Topkapı-Edirnekapı-Sultançifliği hafif metro hattı bittiğinde, metrobüs hatları tamamlandığında, Otogar-Bağcılar'ı da bitirdiğimizde İstanbul'un Avrupa yakasının ulaşımında herhangi bir problem kalmayacak'' dedi.
Alıntı:
Haber7.com