Metrobüs, Metrobüüüs.
Şu yazıda eleştirecek çok şey var:
http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=359150
Metrobüs çilesine 'tarihi' çözüm!
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, toplu taşıma araçlarına yönelik, "tarihi" olarak tanımladığı yeni projeyi açıkladı.
İstanbul- İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbulluların çilesi haline gelen metrobüs hakkında, "tarihi" olarak tanımladığı yeni projeyi açıkladı. "Otobüsler arasında radyo ringi kurmak suretiyle aradaki haberleşmeyi sağlayacağız. Sadece metrobüs hattını da kontrol eden bir komuta kontrol merkezi planlıyoruz" diyen Topbaş, kalabalık olan duraklara boş otobüs göndererek, "tarihi" bir çalışma başlatacaklarını söyledi. Topbaş şöyle devam etti: "Metrobüsle ilgili başka sistem çalışmalarımız da var. Beylikdüzü metrobüs hattında da şu an test sürüşüyle yolcu taşıyoruz. Henüz bitmedi, yürüyen merdivenleri ve asansör, montajları devam ediyor. Dikkat ediyorsanız, o bölge daha müsait olduğundan daha rahat istasyonlar yapabildik. Avcılar da iyi bir istasyon haline döndü, önceki o kargaşa bitti. Otobüsler için ise şikayetler geliyor. Dünya literatüründe de normalde otobüslerle yolcu taşıma kapasitesi saatte 12 bin ya da 15 bindir. Biz 33 bin kişiye çıkmışız. Yani bu otobüslerle olacak iş değil. Bu kadar yolcuya hafif metro ve raylı sistem olması gerekiyor. Çünkü 35 bin, 50 bin yolcu hafif metro demektir.''
Metrobüsü tramvaya veya elektrikli sisteme döndürdürmeyi de düşündüklerini ancak bu olayın trafikte problemler yaşatabileceğini belirten Topbaş, ''Metrobüsü raylı sistem haline dönüştürdüğünüzde Haliç Köprüsü'nü geçemiyorsunuz. Ayrıca köprüde viyadükler yapılması gerekiyor. Zincirlikuyu'ya geldiğinizde o zaman köprüyü geçemezsiniz. Kısmen elektriği şarj ederek gidebilir mi? Ancak dünyada örnek olarak, daha büyük uzun otobüsler ya da katar, tren gibi birbirine takılı otobüsler yapabilir miyiz? Bunları hep çalışıyoruz'' dedi.
Otobüslerin yenilenmesine paralel olarak akıllı durak projesini de başlattıklarını hatırlatan Topbaş, ''Öyle bir sistem kurguluyoruz ki, telefonunuz otobüs durağını algılayacak. Gitmek istediğiniz yeri yazdığınızda, hangi duraklardan kaç numaralı otobüslere binmeniz gerektiğini telefonunuz söyleyecek. Otobüsün bulunduğunuz yere kaç dakika sonra geleceğini göreceksiniz. Hangi aktarmaları kullanacağınızı, varmanız gereken yere kaç dakikada ulaşacağınızı öğreneceksiniz'' dedi.
14 Ağustos 2012
Yine »en«, »tarihî«, vs.
ŞImdi onlara değinmeyeyim de, asıl problem olan, tramvay sistemi konusuna bir şey diyeyim. Çünkü bizim Mehmet bu işi biraz farklı manşetlemiş:
http://www.rayturk.net/metrobus-hattini ... yapiliyor/
Metrobüs hattının tramvaya dönüştürülmesi için çalışma yapılıyor
Şimdi, ben bunu böyle okumadım. Ama düşündüm, asıl problem Boğaz Köprüsü. Hakikaten bir ara tramvay gibi bir şey yapılacaksa, yapılsa, Avrupa yakasında yapılabilir ve köprüyü geçmez. Geçmesine de belki gerek kalmaz. Neden? Çünkü bunu Marmaraya entegre etseler, yeter belki. Bu şekilde kısmen tramvay hattı olabilir. Çünkü Haliç köprüsünden tramvay geçirememe bana göre garip olur. Hadi o da olmadı, o zaman, çok evvelden bir zamanlar düşündüğümüz şu senaryo da olabilir-di: Tramvay kısa bir kesimi metroyla birlikte geçebilir (mi?). Tramvayı o zaman Unkapanına doğru yöneltmek gerekir. Ama, dediğim gibi, buna hiç gerek var mı? Olsa olsa, ağ olarak »belki« diyebiliriz, çünkü şu anki Metrobüs şebekesinin o kısmı yatar yoksa. Ama Marmaray altta kalıyor, asıl önemli olan da o. Metrobüsün Kâğıthaneden geçmesi nitekim köprüye varabilmesi için.