ant-L.04 » Antalya Özel Halk Otobüsleri
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
ant-L.04 » Antalya Özel Halk Otobüsleri
Antalya'da toplu ulaşımda kullanılan 161 adet özel halk otobüsü bulunmaktadır. Bunların dışında özel halk otobüsleri kooperatifi ile birleşen minibüsçüler odasına bağlı 662 adet kayıtlı 7 metrelik midibüsler de bulunmaktadır.
161 adet halk otobüsünün marka ve modellere göre dağılımı:0
Güleryüz Cobra GD220
2004 model: 42 adet
2005 model: 40 adet
2006 model: 5 adet
2007 model: 20 adet
2008 model: 6 adet
2009 model: 5 adet
2010 model: 1 adet
Toplam Güleryüz Cobra Halk otobüsü: 119 adet
BMC Probus 215 SCB
2003 model: 4 adet
2004 model: 16 adet
BMC 220 CB ve Belde
2001 model: 7 adet
2004 model: 2 adet
2005 model: 4 adet
Toplam BMC halk otobüsü: 33 adet
MAN SL-263
2004 model: 1 adet
Tezeller
2006 model: 7 adet
2007 model: 1 adet
Toplam Tezeller halk otobüsü: 8 adet
Otokar Doruk 190H
2008 model: 1 adet
Toplam ÖHO: 162* adet
*1 adet halk otobüsü halk otobüsçüleri kooperatif başkanlığının bünyesinde bulunmaktadır.
Isuzi Urban Midibus
2008 model: 660 adet (yaklaşık)
161 adet halk otobüsünün marka ve modellere göre dağılımı:0
Güleryüz Cobra GD220
2004 model: 42 adet
2005 model: 40 adet
2006 model: 5 adet
2007 model: 20 adet
2008 model: 6 adet
2009 model: 5 adet
2010 model: 1 adet
Toplam Güleryüz Cobra Halk otobüsü: 119 adet
BMC Probus 215 SCB
2003 model: 4 adet
2004 model: 16 adet
BMC 220 CB ve Belde
2001 model: 7 adet
2004 model: 2 adet
2005 model: 4 adet
Toplam BMC halk otobüsü: 33 adet
MAN SL-263
2004 model: 1 adet
Tezeller
2006 model: 7 adet
2007 model: 1 adet
Toplam Tezeller halk otobüsü: 8 adet
Otokar Doruk 190H
2008 model: 1 adet
Toplam ÖHO: 162* adet
*1 adet halk otobüsü halk otobüsçüleri kooperatif başkanlığının bünyesinde bulunmaktadır.
Isuzi Urban Midibus
2008 model: 660 adet (yaklaşık)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam ben küçük bir ricada bulunsam belki de yapmışsınızdır ama bu otobüsler arasında küçük bir kıyaslama yapabilirmisiniz? Yani yolculuk konforu, klimalandırma, kapasite gibi, biraz sipariş oluyor ama Antalya'da gördüğüm kadarı ile yoğun bir kullanımları var ve sizlerde bu araçlar bayağı kullanıyorsunuz, dolayısı ile iyi bir gözlem yaptığınızı düşünüyorum.
Ben yerli otobüs konusunda taraftarım ama geçmişte yapılan kamyondan bozma otobüsler sonrasında hep biraz çekingen kaldım, en son İstanbul'da Güleryüz'ün aracına binmiştim ÖHO larda bana yine kamyon motoru ve şasesi ile üzerine otobüs kaportası konulmuş gibi gelmişti, tamam eskiye göre tabii ki daha konforlu ama o kütük gibi yolculuk yine mevcut. Burada tabii ki bakış açısı ve kişisel beklentiler anlatımı yönlendirir ama yine de merak ettim düşüncelerinizi, nasıl bu araçlar, BMC ile Güleryüz ün bir kıyası yapılabilir mi?
Ben yerli otobüs konusunda taraftarım ama geçmişte yapılan kamyondan bozma otobüsler sonrasında hep biraz çekingen kaldım, en son İstanbul'da Güleryüz'ün aracına binmiştim ÖHO larda bana yine kamyon motoru ve şasesi ile üzerine otobüs kaportası konulmuş gibi gelmişti, tamam eskiye göre tabii ki daha konforlu ama o kütük gibi yolculuk yine mevcut. Burada tabii ki bakış açısı ve kişisel beklentiler anlatımı yönlendirir ama yine de merak ettim düşüncelerinizi, nasıl bu araçlar, BMC ile Güleryüz ün bir kıyası yapılabilir mi?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
BMC'lerden özellikle Probusler felaket durumda...nasıl bu araçlar, BMC ile Güleryüz ün bir kıyası yapılabilir mi?
Cobralardn yaklaşık 1-2 yıl önce alınmaya başlandı bu otobüsler fakat şu an dökülmüş durumdalar. Motor sesi bakımında diğer BMClere göre daha iyi fakat ben pek motora bakmam.
Güleryüz Cobra'lar gerçekten çok sağlam çıktı. Bu otobüslerde de çok motor sesi var fakat konfor çok güzel. Bir BMC ile girdiğiniz çukurda feleğiniz şaşarken Cobra ile aynı çukura girdiğinizde sadece ufak bir sarsıntı ve sağa sola doğru sallantı olur, oturaktan fırlama falan yok
Ayrıca Antalya'daki Güleryüz Cobra'ların en az %70'i 10,5 m. Fakat 12 m otobüslerden daha çok yolcu alabiliyor -gerçek kapasitesi 90 kişi olsa da-.
Çünkü 12 metrelik otobüslerde koltuk düzeni çok yer kaplıyor. 10,5 m Cobralarda ise orta kapı yok, koltuklar önde 4+4 sonrasında sağda ve solda arkaya doğru tek sıra halinde, yine arkada 4+4, arka kapıda 12 m otobüslerin ortasındaki boşluğun aynısı ve en arkada 5 kişilik koltuk Toplam 31 koltuk mevcut ve otobüsün ortası ova gibi.
Bunun dışında BMC Belde otobüsler var bunlar 2001 model, eskimelerine rağmen bunlar da sağlam çıktı, fakat 2-3 sene sonra kalkabilir.
Genel olarak halk otobüslerinin tercihi Güleryüz Cobra, zaten değişim yapanlar BMC Probus'ten Güleryüze dönüyor.
Son olarak klima konusunda hem BMC probusler hem de Güleryüz Cobralar oldukça iyi. Ama Güleryüz Cobra kliması favorimdir. Hiç unutmam. Bu otobüsler ilk geldiği yıllarda, Mercedes 302'den Cobra'ya dönen 134 ÖHO 45 numaralı hatta çalışıyor o gün de en sıcak günlerden, bindim otobüse, parayı verdim oturdum, ama o klimanın serinliğinden inanın bayılacaktım. Düşünün o zamanlar çoğu kentte klimalı araç yokken biz...
Bu arada Antalya'daki toplu taşıma filosunun haliyle %100'ü klimalı
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aha, ben hepten şaşırmışım desene önden resimlere bakınca hepsinin ön yüzü birbirine benziyor önce birinin farı farklı sandım, ondan sordum sonra 1 tane MAN var deyince o da olsa olsa o yeşildir dedim Başar eski diyor ama ne bileyim böyle bakınca bayağı bir alçak duruyorbu araç fakat içten basamaklı, yeni modellerin çoğu artık içtende basamaksız. Bir de Antalya ne yapıp edip bu otobüs alma sorununu çözmesi lazım. Tamam ÖHO lar bayağı var, ama ortada bir ihtiyaçta var.ÖmerYILMAZ yazdı:Esat bey Antalya'daki MAN marka otobüs işte bu otobüs
Diğer beyaz otobüslerin hepsi Güleryüz. Aslında Güleryüz markalar da MAN alt yapılı olsa gerek çünkü bazılarının yan taraflarında MAN yazıyor. Mesela 212 filo kodlu araç.
MAN SL-263
Şu Antobüs müdür nedir o şirket aracılığı çözemiyor olmaları da açıkçası bana çok garip geliyor. Belki prosedürde illa ki Belediye Meclis onayı vardır, işin bu kısmını bilmiyorum ama en azından İstanbul'daki gibi bir yenileme ya da hat verme işi falan yaparak filo arttırma yapamıyorlar mı? Çok otobüsçü değilimdir bana göre pek çok otobüs giden yere tramvay gidebilir ama yapmamak için hep bir mazeretleri var, dolayısı ile onu yapmıyorsun bari düzgün bir otobüs şebekesi kur. Sistem adına bir takım çalışmalar yapılmış, otobüs özelinde konuşursak siz zaten kenti adım adım nerede ise bize anlattınız, anladık ki eksikleri olsa da sistem iyi. O zaman geriye kalan otobüs filosunu yenilemek, daha modern gerçek alçak tabanlı otobüsler, ve geniş bir filo kurmak değilmidir?
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 221
- Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56
Belediyenin 3 yıldır yapmak istediği de buydu zaten, ya özel araçlarla ya da belediye filosu ile...O zaman geriye kalan otobüs filosunu yenilemek, daha modern gerçek alçak tabanlı otobüsler, ve geniş bir filo kurmak değilmidir?
Şu an belediye eliyle bu durumun gerçekleşmesi zor görünüyor.
Ama özellerle bu iş olabilir. Şirketleşmeye çalışıyor esnaf. Akaydın da bunu istiyor. Tek muhatabım şirket olsun diyor. Böylece otobüs alınmasını istese aldırabilir, sorun yaşadığında daha kolay çözüm bulunur.