ist-L.04 » İstanbul' da Yeniden "Tercihli Yol" Denemesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-L.04 » İstanbul' da Yeniden "Tercihli Yol"

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzt, 2010 11:48

http://www.haberturk.com/yasam/haber/56 ... i-uygulama

Aslında pek çok sitede haber var ama şu an ilk gördüğüm linki yerleştirdim, arayınca ulaşırsınız zaten pek çoğunuzda okumuştur. Bu habere bir yandan sevindim diğer yandan uygulanabilirlikteki zorluk nedeni ile halen çekinceliyim. Bu konuda ilk 3 yıl kadar önce başka bir sitede yazmıştım, daha sonra bizim sitede de değindim diye hatırlıyorum. O zaman örnek verdiğim yer Saraçhane-Edirnekapı arasında yapılmaya çalışılmış ve başarılamamış olan projeydi. O güzergahta bu haberlerde bahsedilen bir çalışma yapılmıştı, yolun en sağ şeridi otobüs yolu olarak ayrılmış, ayrı renkle işaretlenmişti ama neden park eden arabalara bir çözüm bulunamadı. Şimdi aynı sistem yeniden ve kent genelindeki ana arterler üzerinde kurulacakmış. Ben ilk etapta bunun T1 tramvayının iptaline sebep olacağını düşündüğüm için açıkçası tedirgin oldum ama yapılan açıklamalarda yolun sağ şeridi kullanılacağı belirtiliyor, bakalım bu sefer umarım başarılır.

Bir de ben bu sistemin metrobüs olarak adlandırılmasına karşıyım, çünkü bir metrobüs frekansı yakalanması imkansız olduğunu düşünüyorum. Ayrıca bu proje ile birlikte bu güzergahlarda da Trambus denilen metrobüs hattında kullanılan uzun körüklü otobüslere geçilmelidir diye düşünüyorum. Bu sistemin bir diğer dezavantajı hatlara ayrım noktalarında trafik ışıklarının yeniden düzenlenmesi gerekliliği olacaktır, bu da diğer karayolu araçlarının ışıklarda ikinci bir bekleme ile karşılaşmasına sebep olabilir ama bu kaç noktada meydana gelir şu an kestiremiyorum.
Büyükşehir Belediyesi, İstanbul genelinde belirlediği 5 güzergâhta sağ şeritlerdeki park yapan araçların önüne geçecek ve yolun kullanıma katılabilmesini sağlamak amacıyla özel otobüs yoluna dönüştürecek.

Sabah gazetesinin haberine göre, İBB tarafından yapılan fizibilitenin ardından Millet Caddesi - Taksim, Kızıltoprak - Bostancı - Tuzla, Beşiktaş - Maslak, Yenikapı - Başakşehir ve Şirinevler - Mahmutbey güzergâhları uygulama için belirlendi. Bu 5 güzergâhtan ilk etapta Millet Caddesi - Taksim hattı pilot proje olarak seçildi. Güzergâh, Millet Caddesi, Atatürk Bulvarı ve Tarlabaşı Bulvarı olarak üç kısımda incelendi.

Çalışmanın ilk ayağı olan Millet Caddesi'nde Topkapı-Aksaray yönündeki parklanmadan dolayı 3 şerit olan yolun 2 şeride düşmesi nedeniyle, araç parkları yasaklanarak İETT ve özel halk otobüslerine tahsisli bir şerit oluşturulacak. Uygulama, Topkapı-Taksim arasını 20 dakikaya indirecek.

Topkapı-Aksaray yönünde Kızılelma kavşağında trafik sıkışıklığına yol açan otobüs durakları da bu uygulama sonucunda disiplin altına alınarak caddenin trafik kapasitesi artırılacak.

Aksaray-Topkapı yönünde İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi önünde oluşan taksi beklemeleri de otobüs şeridi uygulaması çerçevesinde çözüme ulaştırılacak. Güzergâhın ikinci bölümü olan Atatürk Caddesi'nde yol kesit yetersizliği ve artere olan giriş-çıkış noktalarının yoğunluğu sebebiyle Aksaray üst geçidinden Şişhane bölgesine kadar olan kesimde toplu taşıma araçları mevcut trafik ile birlikte hareket edecek.

Park sorunu yüzünden kapasitesinin altında çalışan Tarlabaşı Bulvarı, otobüs şeridi tahsisi ve Taksim Meydanı Projesi ile düzenlenerek mevcut sistemin verimli bir şekilde kullanılması sağlanacak. 7,5 kilometrelik güzergâhta otobüs şeritleri özel boyayla, gerekli görülen bölümlerde ise hareketli fizikî engelle ayrılacak.
En son Esat tarafından 10 Oca Prş, 2013 22:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Pzt, 2010 12:14

Tercihli yol dünyanın her yerinde olan bir şey. Bizde yapılmaması hayretlik bir durum. Eskiden vardı, kalktı mı onlar? Aslında bazı otobüslerin tramvay yolundan da gitmesi mümkün. Ama meselâ Çapa'da tüm hatları raylara oturtsan, tramvaya yer kalmaz ... Raylı sistem ağı yok, tercihli yol yok, ve ... sıkı bir siyaset de yok. Bazı kentlerde plâkaya göre kısıtlamalar olur. Herkes salladığı gibi arabaya binemez işte. Ama binemez işte derken de 24/7 servis yapılmalı evvelden, haha ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzt, 2010 12:53

Daha önce dediğim gibi tamamen izole edilmiş tercihli yol uygulamaları vardı, Millet caddesi ve Taksim-Mecidiyeköy arasında (neydi ya o caddenin adı?) daha sonradan yine bildiğim kadarı ile Fatih ten Edirnekapı ya uzanan güzergahta bu sistemin bir benzeri denendi, fakat o parklanma sorunu hiç bitmedi, o daracık yolda bir şerit park eder ikinci şeritte üstüne biner gelde otobüsleri geçir.

Bu sistem aslında güzel, ama dediğim ilk handikap parklanma bu çözülür, ikincisi sağa dönüşler ve ana yola katılımlarda ne olacak? Öncelikler, bu saatten sonra otobüslerin trafikteki kurallarını millete öğretmek lazım, bir öğreniriz ki bizde :) Bir de dediğim gibi birleşim noktalarında mesela Aksaray meydan da bu otobüsler trafiğe mi karışacak? Yoksa kendi şeridinden mi devam edecek, bu işin doğrusu o ayrım noktasını kendi şeridinden geçmeleridir, bu da diğer karayolu araçlarını etkiler. Zaten Saraçhane' den sonra Taksim' e kadar olan güzergah karışık trafik olacakmış bu beyanatlarda var.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Pzt, 2010 17:48

Hakiki tercihli yollarda otobüslerin kendi ışıkları olur, tramvay ışığı gibi, yani kırmızı-sarı-yeşil değil de, küre, kare, çizgi ... Ama saat mekanizması gibi işleyecek şeyler bizde? Haha. Burada otobüsler bir sunucuyla normal ışıklara sinyal veriyor, yani toplu taşım öncelikle işliyor. Her yerde.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzt, 2010 17:54

Onunla ilgili geçen yazmıştım, ışıklarda talep almak İstanbul için doğru bir iş değil, toplu taşıma tabii ki öncelikli buna şüphe yok ama bahsettiğimiz İstanbul' un en berbat otobüs taşımacılığının yapıldığı güzergahlar. Bir başlıkta yayınlamıştım Çapa durağının halini, aynı anda orada 10 dan az otobüs göremezsin, gece anca. Şimdi gel sen o yol üstünde talepli ışık sistemi yap, olmaz. Bir tarafa kolaylık sağlarken diğer tarafı felç eder. Ama bu sistemde dediğim gibi eğer uygulanır ise benim en iyi bildiğim yer olan Millet caddesinde ve Vatan caddesi üzerinde kesinlikle bu araçlara özel bir kere ışık yanmak zorunda kalabilir.

Bir diğer husus, başka araçlar bu şeride girmediği gibi otobüslerde zaruri haller dışında o şeridin dışına çıkmamalı. Fakat ben iddia ediyorum hayata geçse bile ilk zaman pek çok bölgede yolu izole etmek durumunda kalacaklar, en azından şu üstünden geçince yamulan plastik uyarılar ile. Aksaray için bir çizim yapacağım da uğraşamadım şimdi ya.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 11 Eki Pzt, 2010 18:12

İşte mantıklı iş için zeki adam gerek. Ve Çapa'dan aynı anda on otobüsün geçmesi işte gerizekâlılık. Diyorum ya, herşey yanlış. Hatlandırma da. Oradan dört beş hat geçecek, o kadar. Gerekirse, üç dakika aralıkla. Londra, Paris, Berlin nasıl becermiş? Aman, batı oldu yine ... Singapur, Tokyo, Bağdat nasıl becermiş?

Boşver Esat, BOŞver! Ne yaparlarsa yapsınlar. Şatıl yapsınlar, gitsin, bitsin.
En son alabay tarafından 11 Eki Pzt, 2010 19:40 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Eki Pzt, 2010 18:49

Hem haklısın hem de abartılı, başarılamayacak bir iş değil. Sorun bazen iş yapan adamları küstürmemekte, bu bence çok basit bir proje. Proje basit uygulaması zor, çünkü hem otobüs hatlarını ve sistemi ıslah etmek gerekir, hem de ÖHO ları ıslah etmek gerekir, hem taksi ve dolmuşlara cep alanları yapabilmek gerekir, hem yeni bir trafik lamba sistemi gerekir, hem diğer araçların hemde otobüslerin birbirine saygı ve kurallara uymasını gerektirir, ana yola katılım ve ayrımlarda diğer araçların bu yolu keserek geçmelerinde neler olacak neler neler olacak iyi düşünülmesi gerekir, yani tek yönlü sokak/cadde uygulamasına geçilmesi gerekir. Gerekir de gerekir, projesini ben bile düşünebildikten sonra kocaa belediye ve koccaa okumuş adamlar düşünemeyecek mi? Tabii ki düşünecekler, dediğim gibi sorun projelendirmek değil, uygulama.

Al sana Aksaray da ortaya çıkacak salata. Alttaki haritayı sadece kılavuz olarak düşünün, orada normal araç trafiği yer altına alındı diyelim, üstü meydan oldu sadece tramvay geçiyor (mavi alan) peki kırmızı olarak işaretlediğim ve uygulamada da muhtemelen böyle kırmızı olacak olan şeriti nasıl işleteceğiz? Mevcut köprünün tam tersini yer altına inşa etmeden hatta daha gelişmişini nasıl olacak? O zaman normal karayolu yer altına, tercihli otobüs ve tramvay yer üstüne, yani gitti meydan. :) Benim kafamı kurcalayan bu ve benzeri noktalar başka bir şey değil.
Resim

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 29 Ağu Çrş, 2012 12:23

Dönüldü dolaşıldı; yıllardır sözü edilen sağ şeritler toplu taşımaya tahsis edilsin lafına gelindi. Benim bildiğim kadarıyla EDS denetimi altında sağ şeritlerin toplu taşımaya ayrılması halihazırda Edirnekapı-Saraçhane arası, Fatih'te Fevzi Paşa Cad. de var diye biliyorum.

-------------------------------------------------------------------------------------
Toplu taşımada yeni dönem
29 Ağustos 2012

İstanbul'da sadece toplu taşıma araçlarının kullanacağı “Toplu Taşıma Yolu” (Bus Line) uygulaması başlatılıyor. Amaç, trafik yoğunluğunu azaltmak...

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından kentteki trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla dünyanın gelişmiş pek çok ülkesinde uygulanan “Toplu Taşıma Yolu” 3 Eylül Pazartesi günü başlıyor.

TOPLU TAŞIMA YOLU BÖYLE OLACAK / Foto Galeri
http://fotogaleri.hurriyet.com.tr//gale ... &rid=2&p=1

Proje ile yıllık 650 bin litre yakıt tasarrufu sağlanması planlanıyor. Belirtilen güzergâhlarda vatandaşlar zamandan da büyük tasarruf sağlayacak. Otobüs şeridi uygulaması sonucu özel araç yerine toplu taşıma sistemini belirtilen saatlerde günde yaklaşık 17 bin kişinin geçmesi öngörülüyor. Uygulama vatandaşlar tarafından benimsenmesi halinde yaygınlaştırılacak.

İSTANBUL'DA "TOPLU TAŞIMA YOLU" DÖNEMİ / WEB TV
http://webtv.hurriyet.com.tr/2/37331/0/ ... onemi.aspx

PİLOT BÖLGELER

Toplu Taşıma Yolu uygulaması pilot bölge olarak belirlenen öncelikle; Millet Caddesi- Topkapı-Aksaray ile Şirinevler-Mahmutbey yolunda başlanacak. Daha sonra güzergahlar Topkapı-Aksaray-Taksim, Kızıltoprak-Bostancı-Tuzla, Beşiktaş-Maslak, Yenikapı-Başakşehir şeklinde genişletilecek.

HAT EDS İLE GÖZETLENECEK

İBB yaptığı açıklamada uygulamanın ana hatlarını şu şekilde açıkladı:

-Uygulama trafiğin yoğun olduğu saatlerde yapılacak, bunun dışında diğer araçların kullanımına açık olacak.

-Hafta içi sabah 07.00-10.00, akşam 16.00-20.00 saatleri arasında uygulanacak.

-Uygulama saatleri ve giriş çıkışlara ait düzenlemeler, şeritlerde yatay ve düşey işaretlemeler yapıldı.

-“Toplu Taşıma Yolu" 2 mm. yüksekliğinde kompenantlı boya ile veya gereken yerlerde hareketli fiziki engelle ayrıldı.

-Toplu ulaşım araçları haricinde yola giren ve parklanma yapan araçlar, EDS kameraları ve Emniyet Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından denetlenecek.

-Belirtilen saatler içinde sağ şeritlerde yükleme-boşaltma ve parklanma yapılmayacak.

-Şerit başlangıcında, bilgilendirme levhaları ile sürücülere gerekli uyarılar yapılacak, kurallara uymayan sürücüler EDS ile tespit edilerek cezai müeyyide uygulanacak.

-Millet Caddesi; Topkapı-Aksaray her iki yöndeki sağ şerit İETT ve Özel Halk Otobüslerine tahsis edildi.

-Şirinevler-Mahmutbey yolu da sadece İETT, Özel Halk Otobüsleri ve Minibüsler tarafından kullanılacak.

-Söz konusu şeritlerde taksiler sadece duraklarda yolcu indirip bindirebilecekler.

-Araç sahiplerinin toplu taşımayı seçmesinden dolayı yıllık 650.000 litre yakıt tasarrufu ile karbondioksit salınımında 1500 ton azalma olacağı hesaplanıyor.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/21330912.asp
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Ağu Çrş, 2012 12:39

Haklisin uzun zamandir Fatih te vardi ama teoride :) millet cad. Uzerindede sari cizgiler cekilmisti, en az 1 yildir var. EDS ne kadar ise yarar gorecegiz, once serit duzenleme ve trafik yonetimini ogrenmemiz gerekmez mi?

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 02 Eyl Pzr, 2012 01:29

Vatandaşlar tarafından benimsenmesinden neyi kastettiklerini anlayabilmiş değilim. Vatandaş benimsemiyorsa zorla kabul ettirecek gücümüz yok mu demek bu?
-------------------------------------------------------------------------------------
ÖNCELİKLİ YOL" PAZARTESİ GÜNÜ BAŞLIYOR

İstanbul Büyükşehir Belediyesi toplu taşımı rahatlatmak ve arttırmak için başlattığı yatırımlara bir yenisi daha ekliyor. Sadece toplu taşım araçlarının kullanacağı “Toplu Taşıma Yolu” (Bus Lane) uygulaması başlatılıyor.
Metro yatırımları, yeni aldığı yüzlerce otobüs, Otobüs A.AŞ’nin yeni filosu ile İstanbul halkı daha hızlı ve konforlu toplu taşıma hizmetlerinden faydalanabilmesi için yeni projeler hayata geçiriliyor.

İstanbul trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla dünyanın gelişmiş pek çok ülkesinde uygulanan “Toplu Taşıma Yolu” 3 Eylül 2012 Pazartesi günü başlıyor. Belirtilen güzergâhlarda vatandaşlar zamandan büyük tasarruf sağlayacak. Uygulamanın vatandaşlar tarafından benimsenmesi halinde yaygınlaştırılacak.

Uygulama Pilot bölge olarak belirlenen öncelikle

· Aksaray -Millet Caddesi- Topkapı

· Şirinevler-Mahmutbey yolunda başlanıyor

Daha sonra güzergahlar aşağıdaki gibi genişletilecek.

· Topkapı-Aksaray–Taksim,

· Kızıltoprak–Bostancı–Tuzla,

· Beşiktaş–Maslak,

· Yenikapı–Başakşehir

Uygulama trafiğin yoğun olduğu saatlerde yapılacak, bunun dışında diğer araçların kullanımına açık olacak.

Hafta içi sabah 0700.-10.00, akşam 16.00-20.00 saatleri arasında uygulanacak.

Uygulama saatleri ve giriş çıkışlara ait düzenlemeler, şeritlerde yatay ve düşey işaretlemeler yapıldı.

“Toplu Taşıma Yolu” 2 mm. yüksekliğinde kompenantlı boya ile veya gereken yerlerde hareketli fiziki engelle ayrıldı.

Toplu ulaşım araçları haricinde yola giren ve parklanma yapan araçlar, EDS kameraları ve Emniyet Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından denetlenecek.

Belirtilen saatler içinde sağ şeritlerde yükleme-boşaltma ve parklanma yapılmayacak.

Şerit başlangıcında, bilgilendirme levhaları ile sürücülere gerekli uyarılar yapılacak, kurallara uymayan sürücüler EDS ile tespit edilerek cezai müeyyide uygulanacak.

Millet Caddesi; Topkapı-Aksaray her iki yöndeki sağ şerit İETT ve Özel Halk Otobüslerine tahsis edildi.

Şirinevler-Mahmutbey yolu da sadece İETT, Özel Halk Otobüsleri ve Minibüsler tarafından kullanılacak.


Söz konusu şeritlerde taksiler sadece duraklarda yolcu indirip bindirebilecekler.

Otobüs şeridi uygulaması sonucu özel araç yerine toplu taşıma sistemini belirtilen saatlerde günde yaklaşık 17 bin kişinin geçeceği öngörülmektedir.

Araç sahiplerinin toplu taşımayı seçmesinden dolayı yıllık 650.000 litre yakıt tasarrufu ile karbondioksit salınımında 1500 ton azalma olacağı hesaplanıyor.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=6268
-------------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 02 Eyl Pzr, 2012 11:21

Kahve falım bu sabah: Olmayacak!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Eyl Pzr, 2012 17:57

kenanmar yazdı:Vatandaşlar tarafından benimsenmesinden neyi kastettiklerini anlayabilmiş değilim. Vatandaş benimsemiyorsa zorla kabul ettirecek gücümüz yok mu demek bu?
Bence kast ettiği şey özel araç sahiplerinin uygulama saatleri esnasında bu yolu ihlal edip etmeyeceğinin tespiti, açık konuyaşım Millet caddesinde ilk zaman çok can yanar ve acayipte para kazanırlar, pekiiii sorumu sorayım bu sivri fikirle birlikte Millet caddesi üzerindeki parklanmaya da çözüm bulacaklar mı? Önce parklanma sorununu çözsünler, ondan sonra otobüsler en sağ şeridi verdik desinler bence daha iyi olur. Kanaatime gelince, geçen hafta internette haberi verildi bu hafta uygulanıyor, 15 milyonluk kent için harika bir bilgilendirme başarısı, vallahi bak. Çünkü 3 milyonluk kentleri yönetenler geri zekalı bir değişiklik yapacağı zaman 2 ay önceden bildiriyor, 2 ay boyunca her hafta televizyon ve gazetelerde "bilgilendirme" amaçlı "şov" ya da "başkanın talimatı" amaçlı olmayan şekilde halka anlatılıyor, son 2-3 hafta da bombardıman yapılıyor resmen. Her yerde milletin gözüne sokuluyor, bu ne demek? Şu demek, ben anlattım hala anlamadı isen canını yakarım demek. Bizdeki sistemi anlatıyorum, 1 hafta kala twitterdan duyur (Allaha şükürler olsun İBB nin twittter ı varda haber alıyoruz) 1 hafta sonra uygulamaya geç, çatır çatır cezaları gönder, millet ne cezası yediğinden bile habersiz ödesin. Harika iş, hep demişimdir bizdeki pratik zeka dünyada hiçbir millette ve ülkede yoktur.

Millet caddesini çok merak ediyorum bu uygulama ile, uyulmaz demiyorum, uyulacaktır ama zaman alacaktır, pek çok kişinin uyması için EDS den cezayı yiyip neymiş la bu diye sorup öğrenmesi ile sistem rayına oturabilir, şüpheliyim ama olmaması için bir sebep yok. Haaa bu uygulama yeni mi? Değil Fatih'teki şu ismi aklıma gelmeyen caddedeki batı ucu Atikali de doğusunu unuttum, her ne ise, orada bu uygulama yıllardır var. Ama sözde var, pratikte başarılamadı ki. Şimdi yeniymiş gibi yine ısıtıldı servis edildi, alanı genişletildi, eh işte sarı çizginin içinde kalan şeridide herhalde boyamışlar, bir de bu sefer haber vermek zahmetine katlandılar Allah razı olsun.

Bu arada İBB TWİTTER dan buyurmuşlar, Yürütülen çalışmayla, Öncelikli Yollardan giden otobüsler kırmızı ışığa gelmeden 100 m. öncesinde ışık yeşile dönecek. Demek ki şunu anlıyoruz Millet caddesi üzerinde Topkapı'dan Aksaray'a kadar diğer yönlere hiç yeşil yanmayacak demektir, ya bari yaptığınız şeyi anlatmayı becerin yav.

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön