ist-L.04 » İstanbul' da Yeniden "Tercihli Yol" Denemesi
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Hoş olmamış 15 gün 1 ay süre vermeleri gerekirdi. 3 günde açıklama yapıp hurra ceza kesmek hiç hoş bir davranış değil. Özel araç sahipleri de sonuçta Suriçi'ne araçlarıyla girmek zorunda kalıyorlar. Bence İBB önce diyalog üretmeliydi. Para cezası tahsilatçılığını ileri aşamada yapmaları gerekiyordu.
Madem Cevizlibağ/Topkapı - Aksaray/Bayezid arasında şerit yetersizliği var. Buyursunlar tramvay yolunu da kullanabilen Bayezid - X yeri arasında otobüs koysunlar. Nasıl olsa tramvay yolunda hazır yol ve durak var. Otobüsler takılsın tramvayın peşine gitsinler. Sirkeci-Bayezid arası zaten özel araçlarla çakışık gidiyorlar.
Madem Cevizlibağ/Topkapı - Aksaray/Bayezid arasında şerit yetersizliği var. Buyursunlar tramvay yolunu da kullanabilen Bayezid - X yeri arasında otobüs koysunlar. Nasıl olsa tramvay yolunda hazır yol ve durak var. Otobüsler takılsın tramvayın peşine gitsinler. Sirkeci-Bayezid arası zaten özel araçlarla çakışık gidiyorlar.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bende buna değindim, bilgilendirme konusunda gözümde 0 olan değer eksilere düştü, uygulamaya destek veriyorum yapılmalı, inşallah başarılı da olur ama uygulamaya başlama şekli çok kötü idi, hep dediğimiz çeyiz yolda düzülür mantığı, gelde Başar'ın göçebelik kültürü tespitine katılma şimdikenanmar yazdı:Hoş olmamış 15 gün 1 ay süre vermeleri gerekirdi. 3 günde açıklama yapıp hurra ceza kesmek hiç hoş bir davranış değil.
Geçti artık, mesela ben geçen sene bir olay yaşadım Vatan caddesinden Edirnekapı'ya dönüşü bilirsiniz, orada yaya geçidi önüne kırmızı bir alan yapmışlardı, ben ne olduğunu bildiğim için beklemeye başladım, bakalım kim yol verecek diye, işi gücü olmayan bir adam olduğum için uzunca bir süre bekledim ve kimse yol vermedi eh tabi oradaki kameraları gördüğüm için benim içim rahat da benim yüzümden ceza yiyenlerin vebali varmıdır bilmiyorum aynı gün, oradaki T4 kumanda merkezinde bir dostumu ziyaret ettim, kendisi ile sohbet ederken sordum, nedir bu şerit diye, kendisi orası yapılırken orada sorumlulara bunu sorduğunu, onlarında bu kırmızı yaya geçidi, burada otomobiller ışık yansın yanmasın, olsun olmasın her şartta yaya ya yol vermek zorunda diye cevabı vermişler. Tabii hemen arkasında iyi de nasıl kontrol edeceksiniz diye sorduğunda hemen yaya geçidinin yanındaki kameraları göstererek EDS gerekeni yapacak demişler şimdi soruyorum. Pek çoğunuzun ehliyeti var, bu toplu taşıma ya da trafik konularını da takip ediyorsunuz, bu uygulamadan haberi olan kaç kişi var? Hangi gazetede okudunuz? Bilgilendirme haberi, broşürü, materyaline rastladınız mı? Tahminimce büyük oranda HAYIR cevabı alırım. Daha ne diyeyim, yaptım olazak.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Açıkçası İBB senin bahsettiğin kırmızı renkli yaya geçidine güvenmemiş olacak ki örneğin Kadıköy-Kartal metrosuna doğru giden yürüme yollarının D100 karayoluyla çakıştığı yerlere tümsekler yaptı.
"Yavaş" yazısı pratikte özel araç sahibine hiçbir şey ifade etmiyor meğer ki yola adım atmış yaya görmüş olsun.
Burası senin bahsettiğin Vatan Cad.'den Edirnekapı'ya dönüş yeri yerde kırmızı renkli fon içinde YAVAŞ yazısı görünüyor.
"Yavaş" yazısı pratikte özel araç sahibine hiçbir şey ifade etmiyor meğer ki yola adım atmış yaya görmüş olsun.
Burası senin bahsettiğin Vatan Cad.'den Edirnekapı'ya dönüş yeri yerde kırmızı renkli fon içinde YAVAŞ yazısı görünüyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hocam harikasın, bu foto büyük ölçüde anlatıyor, benim hiç aklıma gelmezdi bu görüntülerden çıkartmak :)
O yavaş yazısının biraz ilerisinde de tümsekle birlikte kırmızı bir alan var, işte o alan DUR demek, yani yaya var ise DUR ama cidden bizzatihi test ettim, kimse durmadı. Yani yavaşı bile kaale almıyorlar zaten.
Kast ettiğim kırmızı şerit şu, aslında böyle bile yapılmıyor ama burası hızlı bir yol olduğu için, geniş görülebilecek bir şey yapmışlar, daha da ilginç olan bu foto çalışma yeni yapıldığı zamanlarda çekilmiş gibi çünkü daha kameralar orada yok.
O yavaş yazısının biraz ilerisinde de tümsekle birlikte kırmızı bir alan var, işte o alan DUR demek, yani yaya var ise DUR ama cidden bizzatihi test ettim, kimse durmadı. Yani yavaşı bile kaale almıyorlar zaten.
Kast ettiğim kırmızı şerit şu, aslında böyle bile yapılmıyor ama burası hızlı bir yol olduğu için, geniş görülebilecek bir şey yapmışlar, daha da ilginç olan bu foto çalışma yeni yapıldığı zamanlarda çekilmiş gibi çünkü daha kameralar orada yok.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hm, ama orası da bir yaya geçidi için acaip garip bir yer!
Genel olarak zaten yaya geçidi (Zebrastreifen) zor bir konu. Almanyada muazzam katı kural var, PAT diye duracaksın! Ama Fransa veya İsviçrede cart diye geçiyorlar. Ama sen ayağını bastığın anda acil fren basıyorlar, çünkü çarpsalar, yandılar. Bir de aya geçidi işaretlerini ışıklı geçitte kullanmamak gerek, bu da işi karıştırıyor. Bizde bu yapılır, ışık var, yerde de çizgiler, ikisi beraber olmau ama? Ya ışık ve yan taraflar çizgibil, ya da ışık yok ve ortası çizgili, yani aslında uluslararası kural bu. Ama dünya karışık. Ki, şunu söyleyeyim, İngiltere/Galler vs bence çøk daha kolay anlaşılır, Almanyadan çok daha az işaretleri var, ama şöyle bir kaç komuta yazar, herkes anlar. SLOW/ARAF veya STOP/Galcesini unuttum. Ve tatlı bir kamera simgesi
Genel olarak zaten yaya geçidi (Zebrastreifen) zor bir konu. Almanyada muazzam katı kural var, PAT diye duracaksın! Ama Fransa veya İsviçrede cart diye geçiyorlar. Ama sen ayağını bastığın anda acil fren basıyorlar, çünkü çarpsalar, yandılar. Bir de aya geçidi işaretlerini ışıklı geçitte kullanmamak gerek, bu da işi karıştırıyor. Bizde bu yapılır, ışık var, yerde de çizgiler, ikisi beraber olmau ama? Ya ışık ve yan taraflar çizgibil, ya da ışık yok ve ortası çizgili, yani aslında uluslararası kural bu. Ama dünya karışık. Ki, şunu söyleyeyim, İngiltere/Galler vs bence çøk daha kolay anlaşılır, Almanyadan çok daha az işaretleri var, ama şöyle bir kaç komuta yazar, herkes anlar. SLOW/ARAF veya STOP/Galcesini unuttum. Ve tatlı bir kamera simgesi
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aynı endişeyi sabah ve akşam saatlerinde Millet Caddesi içinde düşündüm ama ceza olayını bu kadar sıkı tutarlarsa caydırıcı olabilir ama lanet olsun diye caydırıcı olur, millet arabası ile o trafiği zevkine tepmiyordur, bir iki mesaj geride bir arkadaş yazmıştı, Millet caddesi gün boyu tıklım tıklım bir tramvay ve en az 20 ayrı otobüs hattı çalışıyor ve onlarda dolu, sen istediğin kadar otobüse yol yaptım yok kırmızıda durmayacak de ya bir uyanık bu İBB mi? Ne demek otobüs ışığa yaklaşınca yeşil yanacak, soruyu İBB ye sordum henüz cevap veremediler, veremezlerde çünkü ne teknik olarak ne de başka bir şekilde bana pik saatte o trafiği bu şekilde yöneteceğim diyemezsin, sanki sırf otobüse yanacak yeşil, aynı istikametteki otolarada yanacak, eee o zaman niye ben tıklım tıkış ter kokulu otobüse bineyim ki mis gibi arabam varken?Hakan yazdı:Bağdat caddesinde nasıl yapacaklar çok merak ediyorum, bağdat caddesi trafiği 2 şeritten akıtılamayacak kadar yoğun...
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Bağdat caddesi bence biraz farklı, Millet caddesi gerçekten millet caddesi ama bağdat caddesi biraz burjuva caddesi yani toplu taşıma kullanımı öyle çok değil. Zaten 4 numara var herhalde 10 dakikada bir ve 16D var 15 dakikada bir. Bunların dışında 16 var o da ayda yılda bir geçiyor.
Bence bağdat caddesinde böyle bir şey düşünülürse bir nevi pire için yorgan yakılmış olur ve iş içinden çıkılmaz bir hal alır.
Bence bağdat caddesinde böyle bir şey düşünülürse bir nevi pire için yorgan yakılmış olur ve iş içinden çıkılmaz bir hal alır.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
Bağdat Caddesi'ne kısaca Cadde'ye tercihli yol mol yapacaklarına Kadıköy-Ziverbey-minibüs yolu-Maltepe-Kartal-Pendik arasını en azından sağ şeritleri parklanmadan temizleyerek toplu taşımaya bırakırlarsa çok çok daha hayırlı bir iş yapmış olurlar.
Kusura bakmasınlar ama Tuzla-Bostancı sahilinde 133T diye bir otobüs çalıştırıyorlar. Kaç dk.'da bir kalkıyor o otobüs 30 dk/1 saat arayla ehh demek ki orada öyle ahım şahım yolcu yokmuş.
Gelelim Cadde'ye; Oraya gitmek için 2 yol var ya taksiye binecen ya da Haydarpaşa banliyösüne, otobüsler geçiyor geçmesine ama Cadde her daim yavaş akıyor. Zaten bir alışveriş ve kurumsal/kişisel varlığını pazarlama bulvarı, küçük/büyük burjuva otobüsü n'apsın orada? Otobüse binenler genelde yaşlılar, emekliler, öğrenciler ve o bölgede ücretli çalışanlar.
Kusura bakmasınlar ama Tuzla-Bostancı sahilinde 133T diye bir otobüs çalıştırıyorlar. Kaç dk.'da bir kalkıyor o otobüs 30 dk/1 saat arayla ehh demek ki orada öyle ahım şahım yolcu yokmuş.
Gelelim Cadde'ye; Oraya gitmek için 2 yol var ya taksiye binecen ya da Haydarpaşa banliyösüne, otobüsler geçiyor geçmesine ama Cadde her daim yavaş akıyor. Zaten bir alışveriş ve kurumsal/kişisel varlığını pazarlama bulvarı, küçük/büyük burjuva otobüsü n'apsın orada? Otobüse binenler genelde yaşlılar, emekliler, öğrenciler ve o bölgede ücretli çalışanlar.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
-------------------------------------------------------------------------------------
Servisler nerede duracak?
Vatandaş endişeli. İETT de bu sorunun cevabını bilmiyor
Biliyorsunuz... Geçtiğimiz hafta Toplu Taşıma Yolu projesi hayata geçirildi. Fatih Millet Caddesinde... Artık, hafta içi 07.00-10.00 ila 16.00-20.00 saatleri arasında sağ şeritten sadece İETT ve halk otobüsleri geçiyor. Taksiler ise duraklarda yolcu alıp indirebiliyor. Uygulamanın, yıllar yılı keşmekeşi, curcunası bir türlü bitmeyen Millet Caddesine nefes aldırması planlanıyor. Şimdilik, herhangi bir aksaklık da görünmüyor. Ama Toplu Taşıma Yolunun bu caddeye ne kadar uygun olduğu okullar açılınca ortaya çıkacak.
VELİLER ENDİŞELİ
Zira hem özel araç sayısı, hem de otobüs seferleri artacak ve en önemlisi trafiğe bir de servisler eklenecek. Otobüs şeridi dışında koca caddede sadece iki şerit kalması elbette özel aracıyla seyahat edenleri zorlayacak. Asıl sıkıntı ise servislerde yaşanacak. Çünkü servislerle ilgili nasıl bir düzenleme yapılacağı halihazırda belli değil. 10 Eylülde ilköğretim okullarının birinci sınıfları, anaokulları ve birçok özel okul açılıyor. Binlerce servis, sabah saatlerinde yollara düşecek. Peki bu servisler Millet Caddesinden nasıl geçecek? Daha doğrusu cadde üzerinden nasıl öğrenci alacak? Eğer bir düzenleme yapılmazsa Toplu Taşıma Yoluna giremeyecekler. Bu durumda da yol ortasında durup öğrenci alacaklar ki bu da trafiği karıştırmasından ziyade büyük tehlike. İşte bu belirsizlik velileri endişelendiriyor. Çocukları Millet Caddesinden servise binen veliler doğal olarak Pazartesi günü ne yapacağız diye soruyor. Acil Şikâyet Hattına bu konuda çok sayıdamesaj geliyor.
İETT DE BİLMİYOR!
Ne yazık ki okulların açılmasına iki gün kalmasına rağmen, servislerin durumunu İETT de bilmiyor. En azından dün öyleydi. Dün konuştuğum İETT yetkilileri, Şu anda izleme sürecindeyiz. Caddede her gün raporlar tutuluyor, veri toplanıyor. Bunun sonucunda bir düzenleme yapılacak dedi. Zaten aksi olsa şaşardık! Bu şehirde bir kere de krizler önceden görülebilse, önlemalınsa olmaz değilmi! Köprü tadilata girer, kriz masası 20 gün sonra oluşturulur. Toplu Taşıma Yolu yapılır, okul servislerinin nerede duracağı bilinmez. Anlaşılan o ki kenti yönetenler pazartesi günü duruma bir bakacak. Kargaşanın, eziyetin boyutu bir görülecek. Sonra tedbir alınacak.
08 Eylül 2012 Cumartesi, ESRA BOĞAZLIYAN/HT İSTANBUL
http://www.haberturk.com/yasam/haber/77 ... de-duracak
-------------------------------------------------------------------------------------
Servisler nerede duracak?
Vatandaş endişeli. İETT de bu sorunun cevabını bilmiyor
Biliyorsunuz... Geçtiğimiz hafta Toplu Taşıma Yolu projesi hayata geçirildi. Fatih Millet Caddesinde... Artık, hafta içi 07.00-10.00 ila 16.00-20.00 saatleri arasında sağ şeritten sadece İETT ve halk otobüsleri geçiyor. Taksiler ise duraklarda yolcu alıp indirebiliyor. Uygulamanın, yıllar yılı keşmekeşi, curcunası bir türlü bitmeyen Millet Caddesine nefes aldırması planlanıyor. Şimdilik, herhangi bir aksaklık da görünmüyor. Ama Toplu Taşıma Yolunun bu caddeye ne kadar uygun olduğu okullar açılınca ortaya çıkacak.
VELİLER ENDİŞELİ
Zira hem özel araç sayısı, hem de otobüs seferleri artacak ve en önemlisi trafiğe bir de servisler eklenecek. Otobüs şeridi dışında koca caddede sadece iki şerit kalması elbette özel aracıyla seyahat edenleri zorlayacak. Asıl sıkıntı ise servislerde yaşanacak. Çünkü servislerle ilgili nasıl bir düzenleme yapılacağı halihazırda belli değil. 10 Eylülde ilköğretim okullarının birinci sınıfları, anaokulları ve birçok özel okul açılıyor. Binlerce servis, sabah saatlerinde yollara düşecek. Peki bu servisler Millet Caddesinden nasıl geçecek? Daha doğrusu cadde üzerinden nasıl öğrenci alacak? Eğer bir düzenleme yapılmazsa Toplu Taşıma Yoluna giremeyecekler. Bu durumda da yol ortasında durup öğrenci alacaklar ki bu da trafiği karıştırmasından ziyade büyük tehlike. İşte bu belirsizlik velileri endişelendiriyor. Çocukları Millet Caddesinden servise binen veliler doğal olarak Pazartesi günü ne yapacağız diye soruyor. Acil Şikâyet Hattına bu konuda çok sayıdamesaj geliyor.
İETT DE BİLMİYOR!
Ne yazık ki okulların açılmasına iki gün kalmasına rağmen, servislerin durumunu İETT de bilmiyor. En azından dün öyleydi. Dün konuştuğum İETT yetkilileri, Şu anda izleme sürecindeyiz. Caddede her gün raporlar tutuluyor, veri toplanıyor. Bunun sonucunda bir düzenleme yapılacak dedi. Zaten aksi olsa şaşardık! Bu şehirde bir kere de krizler önceden görülebilse, önlemalınsa olmaz değilmi! Köprü tadilata girer, kriz masası 20 gün sonra oluşturulur. Toplu Taşıma Yolu yapılır, okul servislerinin nerede duracağı bilinmez. Anlaşılan o ki kenti yönetenler pazartesi günü duruma bir bakacak. Kargaşanın, eziyetin boyutu bir görülecek. Sonra tedbir alınacak.
08 Eylül 2012 Cumartesi, ESRA BOĞAZLIYAN/HT İSTANBUL
http://www.haberturk.com/yasam/haber/77 ... de-duracak
-------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Göründüğü kadarı ile şu ana kadar işletmede bir sorun yok? İlk zamanlar çok sayıda ceza yazıldı haberlerde takip ettiğimiz kadarı ile ama aranızda otobüse binipte deneyen oldu mu bilmiyorum, varsa tecrübesi olan aktarırsa seviniriz, gerçi ben bir kaç güne kadar deneyeceğim inşallah, belki bir iki de foto çekme şansım olur bilmiyorum.
Belediye yönetimi sistemi faydalı gördü ki yeni bazı güzergahlarda da Perşembe günü hizmete girecekmiş, kurdelayı kesmem için beni davet ettiler, tamam dedim hallederiz keseriz.
https://www.facebook.com/istweb/posts/513073935389638
Belediye yönetimi sistemi faydalı gördü ki yeni bazı güzergahlarda da Perşembe günü hizmete girecekmiş, kurdelayı kesmem için beni davet ettiler, tamam dedim hallederiz keseriz.
https://www.facebook.com/istweb/posts/513073935389638
20.12.2012 PERŞEMBE GÜNÜNDEN İTİBAREN
YENİ ÖNCELİKLİ YOL UYGULAMASI
Fatih, Aksaray-Unkapanı köprüsü arası (Atatürk Bulvarı),
Beyoğlu, Refik Saydam Caddesi - Tarlabaşı Bulvarı,
Beyoğlu, Şişhane Karaköy yönü tersane caddelerinde başlıyor.