ist-L.09 » Özel Halk Otobüsü Isletmesinden Neler Beklersiniz?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Prş, 2008 00:35

İşte Başar a anlatamadığımız şey bu, Başkan ne derse ne isterse o olur, aslında sistem ne isterse o olmalı, sistemin ihtiyaçları etüt edilmeli ve ona göre hareket edilmeli, küçük bir örnek Viyana toplu taşıma idaresi otobüs işletmesi dünyanın en çevreci işletmesi olmak ile övünüyor, sebebi tüm otobüslerinin LPG li (sanırım flüssiggas ın karşılığı budur) olması :) bizde ise belediyeler LPG li otobüsleri sadece öylesine bir denediler ama filolarını buna geliştirmediler öyle numune olarak kaldı bu otobüsler. Aşağıda euro motorlar ve LPG karşılaştırma tablosu var bu işletmede sana veri olarak faydalı olabilir.

Resim

gördüğümüz üzere LPG li otobüsler en az zararlı gaz salınımı yapıyorlar, euro 3 ise AB standartlarında en kötü durumdaki motor oluyor :) yani AB ye girersek yeni araba almak zorunda kalabilirsiniz :D bu alçak tabanlı hemide körüklü hemide LPG li, hemi de bebek arabası ve özürlü arabası alanlı bir otobüs , bunların bazılarında Graef & Stift bazılarında Graef & Steyr yazıyor ama ön göğüste kabartma bir de MAN yazısı var ve çok kaliteli araçlar ben körüklü resmi bulabildim idare et

Resim
En son Esat tarafından 25 Eyl Prş, 2008 00:49 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 25 Eyl Prş, 2008 00:47

Lpg nin altından kalkınamayız. yani otobüs olarak yakıt maliyeti dizeli geçer.doğalgaz çok daha iyi.

Lpg sistem denetlemecisiyim ama flüssiggas çeşidini ilk defa duydum. Belki propan-bütan karışımı farklı olabilir.

Verdiğin tabloya göre ne kadar acınacak ve vahim durumda olduğumuz anlaşılıyor demi. Bizim en iyi motorumuz euro 3.

Araç nerde üretiliyor acaba? Yani Man ve Mercedes sitelerini sürekli yoklarım ama hiç bu modeli görmedim.

bir gerçek daha varki firmaların bize sattığı otobüsler 3.sınıf otobüsler. Aynı model bir yerli ile avrupa otobüsünün arasında dağlar kadar fark var. Biz kazığı hep kendimize atıyoz.
En son f.sonat tarafından 25 Eyl Prş, 2008 00:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Eyl Prş, 2008 00:57

f.sonat yazdı:Lpg nin altından kalkınamayız. yani otobüs olarak yakıt maliyeti dizeli geçer.doğalgaz çok daha iyi.

Lpg sistem denetlemecisiyim ama flüssiggas çeşidini ilk defa duydum. Belki propan-bütan karışımı farklı olabilir.

Verdiğin tabloya göre ne kadar acınacak ve vahim durumda olduğumuz anlaşılıyor demi. Bizim en iyi motorumuz euro 3.
Evet Türkiye de LPG yi dizele eşitlediler belki de geçti bile değil mi, aslında yazık olan bu birazda burada tam tersi dizel en pahalı yakıt hatta benzinden bile pahalı biliyormusun? Flüssiggas anladığım kadarı ile Likit Gaz demek oluyor :) alamanca bunlar herşeyin kendi dillerinde olanını seviyorlar

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 25 Eyl Prş, 2008 01:03

Likit anlamında ise bizim LPG nin aynıdır. Dizelin yükselmesinin nedeni. mazot üretmek için önce benzini üretmek gerektiğidir.Yani petrolden önce benzin sonra mazot çıkartılır.Devlet baktı millet dizel araca kayıyor hemen önlem aldı ve dizeli uçurdu. Olanda saniyiciye nakliyeciye otobüsçüye oldu.Lpg aslında çok ucuz bir yakıt ama devlet baba vergiye doymuyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Eyl Prş, 2008 16:16

LPG burada ikinci ucuz şey, tek elektrik daha ucuz. Nasıl olur yahu?
Bir de alkolle işletmek mümkün, ama ondan vazgeçtiler, Methanol otobüsleri vardı Berlin'de.

B. Alabay

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 25 Eyl Prş, 2008 21:48

Babacan, enerji çeşidi oldukça fazla ama bize mazot kullanacaksın diye resmen dürtüyorlar. Bazen Almanya'dan güzel örnekler veriyorsun ama malesef biz o seviyeye kafa yapısı olarak ulaşamadık. Ulaşsak shell,total nasıl zengin olacak?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 00:38

Ankara da midibüslerin dayatılması bence iyi olmamış gerekçemi belirtmiştim, trafikte daha çok araç ama sonat işletmeci olarak midibüsler ile daha kaliteli hizmet verdiklerini söylüyor umarım halkta aynısını düşünüyordur.

Diğer taraftan başarında belirttiği gibi midibüs sistemi evropa da biraz farklı misal viyana da sadece eski kentte çalışıyorlar onlarında sayısı çok az, omnibüs diyorlar ama konfor olarak diğer otobüslerden hiçbir farkı yok ama genel olarak tercih edilmiyor, sebebi ise sonat ın dikkat çektiği konuda gizli, otobüs yollarında kasis yok, kavşaklar otobüslerin döneceği şekilde planlanmış yani park alanları ve arabaların ışıklarda duracağı yerler otobüslerin dönmesin engel olamaz bu sebeple adamlar mahalle arasında bile körüklü otobüs ile dolaşabiliyor çünkü engelleyen bir şey yok, yani sorun sadece otobüs almak ile bitmiyor o otobüse imkanları sunacak olan bir de belediye lazım, ama gördüğümüz kadarı ile belediye daha fazla köstek oluyor

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 26 Eyl Cum, 2008 01:44

Otobüs midibüslere göre daha konforludur. Daha doğrusu Türkiye'de üretilen midibüslere göre konforlu. Ben motor konusunda biraz cahil kalmışım. En üst seviye motor euro3 sanırdım ama meğer 4-5-6 çıkmış ve euro 3 tarih olmuş. Peki devlet neden buna bir sınırlandırma bir denetleme getirmiyor. Havamız çevremiz çokmu temiz?

Biz midibüslerle daha iyi hizmet veriyoruz gerçekten. Çünkü vatandaş durakta beklemek istemiyor, ayakta yolculuk yapmak istemiyor ve minimum maliyette yolculuk yapmak istiyor. Ama bunlar hep ters orantılı. Akaryakıt fiyatları adamakıllı yolculuğu yok ediyor. Yeni araçlara binmek için,klimalı konforlu otobüslere binmek için kar etmek gerekir. Kar olmadan bu iş olmaz. Ha olur, belediye derki benim vatandaşım vergisini ödüyor, ben zarar ederim ama yinede vatandaşımı çok iyi şartlarda işine evine götürürüm. Özel halk otobüsleri bunu diyemez.

Malesef belediyede bunu diyemiyor ve iyi bir ulaşım sistemi sağlamadığı halde 5 milyar borcun içinde mazot parası bile bulamıyor. Zaten belediyeler bu işi üstlenseydi özel halk otobüslerine ihtiyaç duymazdı. Özel halk otobüsü hatlarının kuruluş yılları ve bölgesine bakarsanız hep yolcusu olmayan bölgelerde başlamıştır. Daha sonra kentsel gelişme ile bu bölgeler iyi bir rant bölgesine dönmüştür.

Belediyeler ulaşımı adam akıllı beceremediği gibi yaptırmayıda beceremiyor. İstese özel halk otobüslerini geliştiremezmi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 26 Eyl Cum, 2008 08:54

Daha dün bizim bir belediye toplantımız vardı, 2009 senesinin sonuna doğru kente bir CityBus daha ilâve edilmesi plânlanıyor. Kentin nüfusu 26.000 (Freiburg değil, etrafında, biraz ötede, bağımsız bir yer). Şu an 3 Midibüs çalışıyor. Buna dördüncü bir tane eklenecek, ve öyle ki, artık o herhalde otobüs olacak. Burada çok dar kavşaklar var, yüzden sadece 1, 2 ve 5 numaralı hatlarda çalışabilecek, 3 ve 6 dağ, tepe, ormanlık yerlerde sonlanıyor, orada da yollarda otobüs dönemez, 9 ise az yolcu taşıyor. Ama 1 ve 2 numaralı hatlar da tüm otobüs trafiğinin %66'sını taşıyor, ona göre. Bu esnada konu maliyetlere de gelmişti, midibüs, tam bakılırsa, toplam olarak, basit otobüsten daha pahallı (sadece satın almaya bakılmaz da yakıta, yolcu sayısına, servisine, herşeye bakılırsa). Bunu bir mühendis firmasına hesaplatmışlar. Bir de tüm seferlerde ortalama 19 yolcu var, piklerde bu artık öyle şekiller almış ki, bazen midibüse adam sığmıyor, bunun olmaması lâzım. Euro 4 de en az beklenecek şey. He, otobüs de havagazlı olmalıymış, duyduğum kadarıyla. Mazot fiyatları bir süre benzin fiyatlarını bile sollamıştı, olmuyor artık (kamu otobüslere özel fiyatlar olsa da).

B. Alabay

f.sonat
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 22:53

Mesaj gönderen f.sonat » 09 Eki Prş, 2008 12:35

Segili Alabay, suan Amsterdam dayim ve simdi senin yorumlarini cok iyi anliyorum. Buraya ilk geldigimde dikkatimi toplu tasimaya verdim. Bizim buradaki sistemi kurmamiz cok zor ve hatta ben imkansiz olarak goruyorum. Burada toplu tasima hem cok rahat hemde oldukca sık araliklarla servis aliyor. Ben biraz pahalli buldum ama insanlara normal geliyor. 2.60 euro tek binis fiyati.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 09 Eki Prş, 2008 19:45

Ben şimdi Amsterdam'ı tam bilmem, ama genelde normal bilet fiyatı pahallı olur da, toplu biletler ve günlük, ikigünlük, bilmemkaçgünlük, haftalık, aylık ve senelik biletler olur, onlar da ona göre mukaisen muazzam ucuz olurlar.

İsviçre'de ise, her nedense, normal bilet fiyatları da bayağı ucuz olur, o ülkenin toplu taşım medeniyeti başka yerde zor görülür zaten.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18060
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Prş, 2008 21:11

Sonat bize amsterdam dan güzel güzel otobüs ve tramvay fotoğrafları yüklersin artık değil mi? :) :) bekliyorum yani.

Bence yapabileceğine inanmalısın, sonuçta bir işe başlamışsınız sen inanırsan başkalarınıda inandırırsan neden olmasın? Tamamı belki imkansız evet sana katılıyorum ama bazı şeyler olabilir, mesela Amsterdam da dar sokakları olan bir şehir diye biliyorum aynı bizim Türk şehirleri gibi peki nasıl çözümler bulmuşlar, midibüs-omnibüs? otobüsler nasıl teknolojileri nedir, ve en önemlisi bilet otomasyonlarına göz atmalısın Başar da kısaca özetlemiş zaten bence artık bizde bilet sistemlerimizde bu tip gerçekçi yaklaşımlarda bulunmalıyız.

Burada küçük bir inceleme yaptım, burda da otobüsler senin bahsettiğin havuz sistemine benzer bir yapı ile çalışıyorlar kaç kişi taşıdığının, taşıdığının ne kadarının biletli ya da kaçak olduğunu onlar için bir önemi yok, kontrol yetkisi wienerlinien de ve günlük yapacakları sefer sayısıda belli :) gavur yaptıysa vardır bi bildiği :D doğru yoldasınız demek ki :D

Cevapla

“Belediye ve Halk Otobüsleri” sayfasına dön