Hakan, bu sitede 2 tane rahatsız var

lütfen sen kendine mukayet ol ve bize uyma

:D, şaka yapıyorum alınma. Aslında güzel konuya temas etmişsin, önce senin düşüncen ile ilgili yazayım sonra bir iki başka basit örnek vereyim.
Aslında ben bu kıyası yapamam çünkü Anadolu yakasında banliyöye hiç binmedim, Avrupa yakası banliyöye de emin değilim ama 4 sene kadar önce bir sefer bindim, çocukluğumda kullanırdım bu hattı daha çok. Valla gazetelerden, TCDD den sorsak rakamlar ile konuşsak diyeceğim ama bu anlamsız olur, çünkü senin sorun biraz daha farklı sanırım. Yani hangi hatta günde kaç adamın cep telefonu çalınıyor, kaç kişi trenden atılıyor ya da kaç trenin camı kırılıyor hesabına girersek zaten yanlış yaparız. Fakat şöyle bir kıyas yapalım sen Anadolu banliyösünün bir kaç nezih semtten geçtiği için yolcu profilinin etkisinden söz etmişsin ama Avrupa banliyösü de Bakırköy, Yeşilköy ve Yeşilyurt gibi semtlerden geçiyor, eh nezihliği tartışılır ama hani biraz daha görgüsü yüksek yerlerdi bunlar önceden ama ben hiç oralarda böyle insanların akın akın banliyö trenlerine bindiğine şahit olmadım, hep bizler gibi Şehremini, Mevlanakapı, Koca Mustafa Paşa eşrafından zibidiler Florya, Menekşe plajlarına gider dönüşüde yine bunlar yapardı
Fakat o zamanda, yıllar sonra gençliğimde de, daha sonra sektörün içine girdiğim zamanda dahi Avrupa yakası banliyö trenleri bana hiç güvenli gelmemiştir, sürekli olarak sorun çıkartması muhtemel tipler o araçların içerisindedir ve sorun çıkartırlar, höt diyemezsin git diyemezsin. Çok uzun zaman olmadı ama özel güvenlik görevlisi uygulaması başlaması ve ardından akbil entegrasyonu ile bilet sisteminin biraz düzenlenmesi ortalığı biraz düzeltmişti, fakat bana göre halen istasyonları ve araçları ile hiç tekin yerler değil. Bu konuyu daha önce bir yerde işletmiştim ama şimdi bulamadım, İstasyonlarda Güvenlik Algısı diye bir çalışma vardı bulursam dökümanlarını da koyarım. Bence daha çok durum bunun ile alakalı, yani bir şey olmasa da insan kendini tedirgin hissediyor.
Eh bir kıyas yapamadım ama bana göre Avrupa banliyösünün durumunu anlattım tabii ki bilgilerim güncel değil, belki güncel olarak kullanan birileri de bir şeyler dile getirirse bu konuyu iyice tartışabiliriz. Ayrıca trenlere taş atılma hadisesi ne sadece bizim ülkemizin ve kentimizin ne de sadece banliyö hatlarının sorunu, maalesef densiz her yerde densiz.