yyn-TS.24 » Yolcu Bilgilendirme Materyalleri
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 136
- Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben mi düşük ifadeli yazdım? istasyona özel sefer tarifesi = time table = Fahrplan hatta Fahrplanaushang da deniyor galiba. Bu normal sefer tarifesi dışında o istasyona özel olarak ilk ve son araç saatleride var yani o artı olarak.Esat yazdı:sefer tarifeleri de o istasyona özel, normal tarife dışında o istasyondan geçen ilk ve son tren saatleri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şimdi ben bir zamanlar bunu başlatalım demiştim ama kabul edilmemişti diyecem, ama inanırmısınız bilmiyorum İstanbul yolcu profili ve işletme içindeki hareket kabiliyetinin bunu anlamak için yetersiz kalacağı düşünüldü, teknik olarak beğenmek ile birlikte bende anlaşılmasını biraz zor buluyorum, mesela her gün burada duraklarda kolumdaki saate bakarak hesaplama yapmak zorundayım, çünkü aynen şöyle yazıyor :alabay yazdı:Timetable derken, şu 08:05, 05:10, 08:15 yazma tarzı yerine ben burada çok görülen ...
[...]
08| 05 10 15
[...]
şeklini begenirim.
B. Alabay
07:00 --------------------- 3' - 5' --------------------------------------------
08:00 -------------------------------------------------------------------------
09:00 -------------------------------------------------------------------------
10:00 -------------------------------------------------------------------------
11:00 --------------------------------------------------------------11:55-----
12:00 -----------------------4' - 6' -------------------------------------------
gibi işin yoksa hesapla ne ulen bu, gerçi bir saat aralığını hesapladığında hepsi birbirinin aynı oluyor ama işte o 1 saati gelde hesapla
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Onun anlaşılması ne bakımdan zor?
Bombasit.
05| 00 05 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55
06| 00 03 06 09 ... her üç dakikada bir
07| 00 02 04 06 ... her iki dakikada bir
08-12| 00 02 05 07 10 ... her iki/üç dakikada bir
... diye fazla uzun olursa kısaltmak da mümkün. Ama açıkçası, bu tramvay ve otobüs için daha elverişli olabilir de! Biraz aralıklara bakar.
B. Alabay
Bombasit.
05| 00 05 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55
06| 00 03 06 09 ... her üç dakikada bir
07| 00 02 04 06 ... her iki dakikada bir
08-12| 00 02 05 07 10 ... her iki/üç dakikada bir
... diye fazla uzun olursa kısaltmak da mümkün. Ama açıkçası, bu tramvay ve otobüs için daha elverişli olabilir de! Biraz aralıklara bakar.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Sana göre basit kaç yaşından beri o tabloyu biliyorsun sen? İkincisi örnekleri orada verdim işte, 3 dk - 5 dk ara ile diyor ve 4 saat boyunca böyle, işin yoksa başla saat başından saymaya
07:00 - 03 - 08 - 11 - 16 - 19 - 24 - 27 - 32 - 35 - 40 - 43 - 48 - 51 - 56 - 59 varmı böyle bir şey, var işte burada işin yoksa hesapla, komik olan otobüsler tam bu dakikalarda geliyor ya sinir oluyorum
07:00 - 03 - 08 - 11 - 16 - 19 - 24 - 27 - 32 - 35 - 40 - 43 - 48 - 51 - 56 - 59 varmı böyle bir şey, var işte burada işin yoksa hesapla, komik olan otobüsler tam bu dakikalarda geliyor ya sinir oluyorum
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu olması gereken bir kriter zaten, ama maalesef bu konularda biraz gerideyiz. Son zamanlarda başka bazı sistemlerin uygulamaları sayesinde farklı sektörler için bir şeyler yapılmaya başlandı ama henüz toplu taşımacılık sektörü için ülkemizde bu tip çalışmalar yok. En iyi yolculuk sorgulama sistemi İETT' de, onun üzerinden raylı sistemler için bir şeyler geliştirilmeye çalışılmıştı, hatta ben bir demo da gördüm ufak tefek sorunları vardı ama neden yapılmadı bilmiyorum.
Yıllar önce benim bir takım düşüncelerim vardı, daha sonra zaten bir toplu taşımacılık kurumu internet sitesinin nasıl olması gerektiği konusunda standartlar ve dökümanlar üzerinden bir de şartname hazırlamıştım, o dönemde çalıştığım yerde bu işi yapacak firmalar ile kontak ta kurmuştuk ama bu işin maliyeti de biraz fazla, ayrıca yapacak firmaların da tecrübesi yok, yani sistem oturana kadar bir takım sıkıntılar yaşanacaktı.
Dediğim gibi bu olması gereken bir şey ama bu işin temelinde işletmecilerin sistemde aktif araçlarının varış sürelerini istasyonlarda yolcuya gösterebiliyor olmaları yatar. Yani daha biz istasyonlarımızda gerçek zamanlı olarak araçların geliş sürelerini veremiyoruz. Bununla ilgili bir dönem M2 hattında bir çalışma vardı, fakat yapan arkadaş gidince işte kalmıştı, geçenlerde tramvay istasyonlarında İSBAK firmasına ait bir alet takıldığını gördüm, bu aletin bir ihtimal bu tip bir çalışma için olabileceğini düşünüyorum ama kimseye de sormadım.
Sonuç olarak şöyle toparlayayım, internetten önce istasyon ve duraklarda bu iş gerçekleştirilmeli, ondan sonrası zaten kolay. Belbim in otobüs işletmesi yaptığı bir çalışma vardı şu AKYOLBİL miydi ne akıllı durak projesi, o projede bir türlü hayata geçirilemedi, belki o projenin hayata geçmesi ile birlikte bu konularda bir sıçrama yaşanacaktır. Ben bu işlerin yapılması için gerçekten istekli arkadaşların kurumlarda olduğunu biliyorum ve tanıyorum, hatta sadece istekli değil bunun için çalışanlarda var ama bazen her şey istenildiği gibi yürümeyebiliyor.
Yıllar önce benim bir takım düşüncelerim vardı, daha sonra zaten bir toplu taşımacılık kurumu internet sitesinin nasıl olması gerektiği konusunda standartlar ve dökümanlar üzerinden bir de şartname hazırlamıştım, o dönemde çalıştığım yerde bu işi yapacak firmalar ile kontak ta kurmuştuk ama bu işin maliyeti de biraz fazla, ayrıca yapacak firmaların da tecrübesi yok, yani sistem oturana kadar bir takım sıkıntılar yaşanacaktı.
Dediğim gibi bu olması gereken bir şey ama bu işin temelinde işletmecilerin sistemde aktif araçlarının varış sürelerini istasyonlarda yolcuya gösterebiliyor olmaları yatar. Yani daha biz istasyonlarımızda gerçek zamanlı olarak araçların geliş sürelerini veremiyoruz. Bununla ilgili bir dönem M2 hattında bir çalışma vardı, fakat yapan arkadaş gidince işte kalmıştı, geçenlerde tramvay istasyonlarında İSBAK firmasına ait bir alet takıldığını gördüm, bu aletin bir ihtimal bu tip bir çalışma için olabileceğini düşünüyorum ama kimseye de sormadım.
Sonuç olarak şöyle toparlayayım, internetten önce istasyon ve duraklarda bu iş gerçekleştirilmeli, ondan sonrası zaten kolay. Belbim in otobüs işletmesi yaptığı bir çalışma vardı şu AKYOLBİL miydi ne akıllı durak projesi, o projede bir türlü hayata geçirilemedi, belki o projenin hayata geçmesi ile birlikte bu konularda bir sıçrama yaşanacaktır. Ben bu işlerin yapılması için gerçekten istekli arkadaşların kurumlarda olduğunu biliyorum ve tanıyorum, hatta sadece istekli değil bunun için çalışanlarda var ama bazen her şey istenildiği gibi yürümeyebiliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ne var bu kadar gülecek? Evet, sadece biraz geriden. Adam gibi bir proje ve şartname ile yeterli maddi kaynak ayrılması durumunda, imalat süresi hariç 6 aylık iş, ne yani atla devemi, ya da çok mu uzun bir tarih? Kaç yıl sonra yapılacak olması ya da başka yapmış ülkelerden kaç yıl sonra yapılıyor olması değil ki geriden gelme kriteri, kriter kaç ayda bu işi çözersin, benim öngörüm 6 ay yeter. Sistemin tamamına uygulamak ve bununla ilintili bir de interaktif sistemler üretmek dersek hadi 1 yıl olsun, o da senin güzel hatırın için Başar.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Biz bilgilendirmede daha taş devrine bile girmedik! Hani duraklar? Hani numaralar? Hani tabelâlar? Hani anonslar? Hani aktarma levhaları? Hani hani hani? Çook eskiden bir iki durakta bazı şeyler yazardı, Beşiktaş mı, bebek mi, oralarda ... istasyonlarda bu işe doğru dürüst başlayan sendin. Pardon, ama aslında HİÇ gülünecek birşey yok!
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Hat numaraları iyi kötü var, bizim bu sitede yaptığımız çalışma gibi olmayacak, önümüzdeki yıl bir takım gariplikler ile devam edecek ama iyi kötü var, hatası ile doğrusu ile yok diyemezsin.
İkincisi yönlendirme levhaları da var, resimlemeye vaktim olmadı, aslında sırf o iş için bir fotoğraf çalışması gerekir, pek çok noktada levhalar her ne kadar başka bazı şeylerin gazı ile takılmış olsalarda. Bir kaç kare çekebilmiştim ama çok iyi değiller bakayım silmedi isem yüklerim. Ben yaptım o yaptı mevzusu değil, biz orada bir şeyleri başlattık, biz olmayınca ölecek mi, ne alakası var. Kişiler geçer sistem kalır, tabii ki kalanlar devam ettirmek isterse, bu konuda tek üzüntüm bir arkadaş ile birlikte yaptığım bir çalışma vardı bu sitede de yayınlamıştım, birilerinin bu çalışmayı kopyalayıp altına kendi imzasını attığı kulağıma geldi, bu gerçekse gerçekten üzücü bir durum, tabii şahsi olarak. Yoksa iş yapılmış daha ne, vatandaş olarak memnun olmamız gerekir.
Anonslar, raylı sistem için konuşuyorum yani sadece Ulaşım A.Ş. sistemleri için, anonslarda var. İngilizcesi de var, sen kalkıp ingilizcenin telaffuzuna kabahat buluyorsun ama yok diyemiyorsun var, sadece M2 hattı Alstom araçlarında sorun vardı onlarında çekildiği bu ağır bakımda sorunları hallolacak.
Şu an kent içi toplu taşımacılıkta gerçek anlamda eksik olan, online tarife bilgisi, yani hangi araç ne zaman gelecek, bu da dediğim gibi sırf mevcut raylı sistem hattı için emin ol ki istense 6 aylık iş, ama sadece bu iş ile uğraşacak bir ekip olursa.
İkincisi yönlendirme levhaları da var, resimlemeye vaktim olmadı, aslında sırf o iş için bir fotoğraf çalışması gerekir, pek çok noktada levhalar her ne kadar başka bazı şeylerin gazı ile takılmış olsalarda. Bir kaç kare çekebilmiştim ama çok iyi değiller bakayım silmedi isem yüklerim. Ben yaptım o yaptı mevzusu değil, biz orada bir şeyleri başlattık, biz olmayınca ölecek mi, ne alakası var. Kişiler geçer sistem kalır, tabii ki kalanlar devam ettirmek isterse, bu konuda tek üzüntüm bir arkadaş ile birlikte yaptığım bir çalışma vardı bu sitede de yayınlamıştım, birilerinin bu çalışmayı kopyalayıp altına kendi imzasını attığı kulağıma geldi, bu gerçekse gerçekten üzücü bir durum, tabii şahsi olarak. Yoksa iş yapılmış daha ne, vatandaş olarak memnun olmamız gerekir.
Anonslar, raylı sistem için konuşuyorum yani sadece Ulaşım A.Ş. sistemleri için, anonslarda var. İngilizcesi de var, sen kalkıp ingilizcenin telaffuzuna kabahat buluyorsun ama yok diyemiyorsun var, sadece M2 hattı Alstom araçlarında sorun vardı onlarında çekildiği bu ağır bakımda sorunları hallolacak.
Şu an kent içi toplu taşımacılıkta gerçek anlamda eksik olan, online tarife bilgisi, yani hangi araç ne zaman gelecek, bu da dediğim gibi sırf mevcut raylı sistem hattı için emin ol ki istense 6 aylık iş, ama sadece bu iş ile uğraşacak bir ekip olursa.