yyn-TS.24 » Yolcu Bilgilendirme Materyalleri
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eh genel konuşursak değişen ne? İETT de bir takım şeyler yaptırmaya çalışıyor ha sonuçlanmadı, ama işin teknik iç yüzünü ne kadar biliyoruz, bana kalkıp Londra da da trafik berbat ama otobüslerin tabelaları iyi çalışıyor deme
Bu işin altında ne kadar ciddi bir matematik çalışması gerektiğini sen biliyorsundur, yani kalkıp şimdi biri bu iş sadece elektronikçilerin işi derse bende "hah" derim neyse yani, tamam tüm kent genelinde ve tüm sistemler genelinde bu işlerin yapılmasını kast edersen biraz daha sürer ama zaten bu konuda bir takım ciddi çalışmalar var, hem İETT, hem Belbim tarafında ayrıca herhalde İsbak ve Ulaşım A.Ş. nin de bir takım çalışmaları var, peki sorun ne? Entegrasyon. Nefret ediyorum bu kelimeden.
Bu işin altında ne kadar ciddi bir matematik çalışması gerektiğini sen biliyorsundur, yani kalkıp şimdi biri bu iş sadece elektronikçilerin işi derse bende "hah" derim neyse yani, tamam tüm kent genelinde ve tüm sistemler genelinde bu işlerin yapılmasını kast edersen biraz daha sürer ama zaten bu konuda bir takım ciddi çalışmalar var, hem İETT, hem Belbim tarafında ayrıca herhalde İsbak ve Ulaşım A.Ş. nin de bir takım çalışmaları var, peki sorun ne? Entegrasyon. Nefret ediyorum bu kelimeden.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu konu ile ilgili olarak raylı sistemleri ilgilendiren kısımda yakın zamanda bir takım gelişmeler ortaya çıkacak, en azından sefer tarifeleri ve yolculuk süreleri gibi bazı dataları dinamik bir şekilde görüntüleme imkanı veren bir yapı mevcut, ne zaman diye sorarsanız ben 3 vakte kadar diyeyimoglcan yazdı:Bence yolcuların bilgilendirilmesi sadece istasyon içerisinde değil internettn de yapılmalı.Örneğin bir internet sitesi oluşturulsun ve buradan tüm hatlar interaktif bir şekilde verilsin.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Güzel. Ama yine mıymıylık etmeden yapamıyacağım. Ekran basit ASCII kullanıyor! UTF-8i beceremediler mi, ne?! KIRAZLI. KİRAZLI olmalı ama. O Olmazsa, burada da yapıldığı gibi KiRAZLI olmalı! Sağcı değilim, ama Türkçe Türkçedir! İngilizce değil. Birleşik Krallıkta da Gallerce ek harflerle, incik boncukla yazılır, ekranlar da ona göre.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O yüklediğim resim gitmiş, çekmek lazım bir ara ama şöyle söyleyeyim ben gördüğümden beri tabelalarda KiRAZLI yazıyordu.
Bir de İETT nin bir çalışması var daha önce bahsetmiştik, AKYOLBİL diye bir ismi vardı, hatta bazı duraklarda ekran yerleri vardı ama içerisi boştu, bayağı zamanda AKYOLBİL BURADA sloganı altında boş boş durdular. Şimdi bambaşka bir konsept ile duraklara takılmaya başlandı. Bu iki yapıdan bir tanesini fotoğrafladım, ekran küçük bakmak için insanlar önüne takılı kalırsa bu yüzden kötü ama içeriğin en düzgün göründüğü de bunlar, çünkü ışık yansıması olmuyor, rahat rahat okunuyor. Sistem genel olarak iyi işliyor, ben bir 10 dk. kadar Pazartekke durağında bakıp durdum genellikle dakikalar tutuyordu ama ekleyeyim bu gece 21:00 de idi, gündüz ya da pik saatte durum ne tekrar bakacağım. Sorun varmı derseniz, var. Bazı otobüsler durağa geliyor yanaşıyor ama o listedeki 10 tane otobüs içinde numarası yok!!! Bu neden böyle bilmiyorum ama doğal olarak bir hata, bu tip sistemlerin yeni kurulduğu zamanlarda sorunlar yaşanabiliyor umarım düzeltilir.
Bunun dışında bir de bazı durakların yanında falan totem ekranlar var ki bunların durumu kötü, içerik aynı orada bir sorun yok fakat, hem bence çok yüksek hemde görünmüyor. Gün ışığı altında okunmuyor, yani ya her durakta güneşin konumuna göre yerleştirilmesi lazım ya da o büyüklükte durak içine, yan cama falan konulması lazım. Bununla ilgili bir yolcu grubunun İETT ile irtibata geçtiğini biliyorum, siperlikleri biraz daha uzatılarak gölge olması sağlanacak en azından, dediğim gibi fotosu yok anlattıklarım havada kalıyor ama çekeceğim en kısa zamanda.
Bir de İETT nin bir çalışması var daha önce bahsetmiştik, AKYOLBİL diye bir ismi vardı, hatta bazı duraklarda ekran yerleri vardı ama içerisi boştu, bayağı zamanda AKYOLBİL BURADA sloganı altında boş boş durdular. Şimdi bambaşka bir konsept ile duraklara takılmaya başlandı. Bu iki yapıdan bir tanesini fotoğrafladım, ekran küçük bakmak için insanlar önüne takılı kalırsa bu yüzden kötü ama içeriğin en düzgün göründüğü de bunlar, çünkü ışık yansıması olmuyor, rahat rahat okunuyor. Sistem genel olarak iyi işliyor, ben bir 10 dk. kadar Pazartekke durağında bakıp durdum genellikle dakikalar tutuyordu ama ekleyeyim bu gece 21:00 de idi, gündüz ya da pik saatte durum ne tekrar bakacağım. Sorun varmı derseniz, var. Bazı otobüsler durağa geliyor yanaşıyor ama o listedeki 10 tane otobüs içinde numarası yok!!! Bu neden böyle bilmiyorum ama doğal olarak bir hata, bu tip sistemlerin yeni kurulduğu zamanlarda sorunlar yaşanabiliyor umarım düzeltilir.
Bunun dışında bir de bazı durakların yanında falan totem ekranlar var ki bunların durumu kötü, içerik aynı orada bir sorun yok fakat, hem bence çok yüksek hemde görünmüyor. Gün ışığı altında okunmuyor, yani ya her durakta güneşin konumuna göre yerleştirilmesi lazım ya da o büyüklükte durak içine, yan cama falan konulması lazım. Bununla ilgili bir yolcu grubunun İETT ile irtibata geçtiğini biliyorum, siperlikleri biraz daha uzatılarak gölge olması sağlanacak en azından, dediğim gibi fotosu yok anlattıklarım havada kalıyor ama çekeceğim en kısa zamanda.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bugün biraz daha dikkatlice göz attım ve neresinden tutayım bilemedim bu işin, artık hata yazılımsal mıdır çizilimsel midir bilmiyorum ama eleştirilecek bir çuval yanı var bu panoların.
İlk önce geçen gün bahsettiğim Pazartekke durağındaki durak için ekrana değinelim, ne demiştim, güzel demiştim iyi falan. Gündüz vakti baktım bir de, gölgede durum şu
okunmuyor, okunamıyor. Hiçbir direkt ışık kaynağı olmamasına rağmen. Sorun ne? Başar belki daha iyi bilir ama acizane görüşüm ya kullanılan lcd panellerin kalite sorunu var, ya da enerji tasarrufu yapmak adına parlaklıktan fedakarlık edilmiş, ekran soluk kalıyor, üzerinde kullanılmış olan koruyucu ki büyük ihtimal ile pleksiglas parlıyor. Gece iyi, gündüz kötü. İçerikteki bilgilere gelir isek, çok fazla hatalı data vardı. Yani listede olmayan otobüsler durakta, listede olanlar ortada yok, 4 dk. sonra gelecek olan durakta, durakta görünen 2 dk. mesafede yaklaşıyor
Bir diğer konu şu bahsettiğim totem ekranlar, buyrun bunu Yenikapı durağında çektim. Aynı konumlandırma Eminönü ve Bakırköy plantonluklarda da bu şekilde.
Peronlar ve otobüsler ile pano arasında nerede ise 10 metre var, güzel hatırınıza 8 m. olsun. Dibine gelmeden okunamayan bu ekranları bu mesafeden görmek gece ve gündüz hayal. Kaldı ki dibine gelince yine yukarıda yazdığım sebeplerden, ya panel kalitesi ya da parlaklık ayarı nedeni ile okumak için bayağı bir kastırmanız lazım. Kaldı ki en önemlisi durak ile alakası yok panoların git bak, geri git, bir daha git bak, gene dön, ya da orada bekle otobüsün gelene kadar. Ha burası plantonluk nasıl olsa baş durak yapacaklar diye gönül rahatlığı yapacaksak zaten bunlara gerek yok ki! Gider ilgili peronda beklerim.
Buyrun okuyabilene aşkolsun. Bir de siperlik gölge yaptığı halde böyle. Yükselik AB insan boyundan yüksek yani İsveçliler falan bile okuyamaz ha. Ekran tabanı 3 m. den başlıyor. Dediğim gibi parlaklık nedeni ile okunmuyor, koruma camı her halukarda parlıyor, çok yüksek, alakasız şekilde konumlandırılıyor, falan, filan, falan, filan. Müsade ederlerse düzeltirim ama.
Aynı bölgede bir sonraki durak, hiçbir bilgilendirme yok. BN1 ve BN2 için vira bismillah deyip beklemek zorundasınız.
Ben gelen otobüsleri hatalı göstermesini de bir kenara bıraktım, tasarım kötü. Şunu anlıyorum, çok otobüs hattımız var, bir duraktan 10 larca otobüs hattı geçiyor. Eyvallah, iyi de okuyamıyorum kardeşim ve ben 40 yaşında bile değilim daha, yaşlısı ne yapıyor, görmeyeni ne yapıyor? Hep diyorum, evropaya gidelim saksı gibi gezelim.
Sorunlar;
1. Bilgiler hatalı
2. Ekran seçimi yanlış
3. İçerik sunumu yanlış
4. Ekranda ısrarlı isek içerik tasarımı eksik
5. Direkler çok yüksek
6. Durak içi ekranların camları ya da koruyucu camlar hatalı seçim
7. Direk ekranların konumlanmaları yanlış
İlk önce geçen gün bahsettiğim Pazartekke durağındaki durak için ekrana değinelim, ne demiştim, güzel demiştim iyi falan. Gündüz vakti baktım bir de, gölgede durum şu
okunmuyor, okunamıyor. Hiçbir direkt ışık kaynağı olmamasına rağmen. Sorun ne? Başar belki daha iyi bilir ama acizane görüşüm ya kullanılan lcd panellerin kalite sorunu var, ya da enerji tasarrufu yapmak adına parlaklıktan fedakarlık edilmiş, ekran soluk kalıyor, üzerinde kullanılmış olan koruyucu ki büyük ihtimal ile pleksiglas parlıyor. Gece iyi, gündüz kötü. İçerikteki bilgilere gelir isek, çok fazla hatalı data vardı. Yani listede olmayan otobüsler durakta, listede olanlar ortada yok, 4 dk. sonra gelecek olan durakta, durakta görünen 2 dk. mesafede yaklaşıyor
Bir diğer konu şu bahsettiğim totem ekranlar, buyrun bunu Yenikapı durağında çektim. Aynı konumlandırma Eminönü ve Bakırköy plantonluklarda da bu şekilde.
Peronlar ve otobüsler ile pano arasında nerede ise 10 metre var, güzel hatırınıza 8 m. olsun. Dibine gelmeden okunamayan bu ekranları bu mesafeden görmek gece ve gündüz hayal. Kaldı ki dibine gelince yine yukarıda yazdığım sebeplerden, ya panel kalitesi ya da parlaklık ayarı nedeni ile okumak için bayağı bir kastırmanız lazım. Kaldı ki en önemlisi durak ile alakası yok panoların git bak, geri git, bir daha git bak, gene dön, ya da orada bekle otobüsün gelene kadar. Ha burası plantonluk nasıl olsa baş durak yapacaklar diye gönül rahatlığı yapacaksak zaten bunlara gerek yok ki! Gider ilgili peronda beklerim.
Buyrun okuyabilene aşkolsun. Bir de siperlik gölge yaptığı halde böyle. Yükselik AB insan boyundan yüksek yani İsveçliler falan bile okuyamaz ha. Ekran tabanı 3 m. den başlıyor. Dediğim gibi parlaklık nedeni ile okunmuyor, koruma camı her halukarda parlıyor, çok yüksek, alakasız şekilde konumlandırılıyor, falan, filan, falan, filan. Müsade ederlerse düzeltirim ama.
Aynı bölgede bir sonraki durak, hiçbir bilgilendirme yok. BN1 ve BN2 için vira bismillah deyip beklemek zorundasınız.
Ben gelen otobüsleri hatalı göstermesini de bir kenara bıraktım, tasarım kötü. Şunu anlıyorum, çok otobüs hattımız var, bir duraktan 10 larca otobüs hattı geçiyor. Eyvallah, iyi de okuyamıyorum kardeşim ve ben 40 yaşında bile değilim daha, yaşlısı ne yapıyor, görmeyeni ne yapıyor? Hep diyorum, evropaya gidelim saksı gibi gezelim.
Sorunlar;
1. Bilgiler hatalı
2. Ekran seçimi yanlış
3. İçerik sunumu yanlış
4. Ekranda ısrarlı isek içerik tasarımı eksik
5. Direkler çok yüksek
6. Durak içi ekranların camları ya da koruyucu camlar hatalı seçim
7. Direk ekranların konumlanmaları yanlış
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Şov Turkey
LCD ekranı derken bu herhâlde (?) eski neon ışıklısıdır, sanırım. Onlar aydınlık açısından çok zor, eski dizüstü bigisayarlarda da öyleydi. Bugün genellikle LED kullanılır. Veya, büyük ekranlarda, plasma. Çok daha parlak ekranlar olur. Böyle cihazları yerleştirmek de bir sanat. Ne diyorum işini bilen yapabilir sadece.
Şovvv hov hov Esat, yeşil ulduzcik
Şaka bir yana, yoruldum ve üzülüyorum. Bakalım, bu ne zaman körelir.
LCD ekranı derken bu herhâlde (?) eski neon ışıklısıdır, sanırım. Onlar aydınlık açısından çok zor, eski dizüstü bigisayarlarda da öyleydi. Bugün genellikle LED kullanılır. Veya, büyük ekranlarda, plasma. Çok daha parlak ekranlar olur. Böyle cihazları yerleştirmek de bir sanat. Ne diyorum işini bilen yapabilir sadece.
Şovvv hov hov Esat, yeşil ulduzcik
Şaka bir yana, yoruldum ve üzülüyorum. Bakalım, bu ne zaman körelir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aynen, eski demek yanlış ama bir önceki teknoloji diyelim. Ekranların LED teknolojisi kullandığını düşünmüyorum ki, öyleyse bile yanlış. Tahminim bunlar LCD panel ve ya kalitesi düşük ya da sırf enerji tasarrufu modunda çalıştırılıyorlar, bilirsiniz parlaklığı düşürür, kontrastı kısar falan filan. Dediğim gibi bence LED ekran bile yanlış, olacaksa yine ucuz diye LCD olsun ama sadece durak içi ekran olarak. Direk üstü ekranlar senin de iyi bildiğin sarı ya da yeşil fosfor led lambalar ile kullanılan, yazıların büyük olduğu, gece ve gündüz görülme sorunu yaşatmayan, gayet standart bu iş için üretilmiş bilgilendirme ekranlarından olmalı. Amerika yı yeniden keşfetmenin hele ki bunu Çin üzerinden yapmanın alemi yok :Dalabay yazdı:LCD ekranı derken bu herhâlde (?) eski neon ışıklısıdır, sanırım. Onlar aydınlık açısından çok zor, eski dizüstü bigisayarlarda da öyleydi. Bugün genellikle LED kullanılır.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Normelde böyle ekranlar bugünlerde (veya senelerce de) otomatik adaptasyonla da işler, yani parlaklığını etraftaki ışık durumuna ayarlar. Ama arkadan LED ile bence en iyi sonuç elde edilir (yani backlight olarak LED, ekran LED değil).
Ve böyle şeyler neden hep yama bilmem. 1981de de bilgilendirilen duraklar vardı, çok nadir, ama vardı. Bir tanesi Beşiktaştaydı galiba. Ötekileri Beyoğlundan kuzeyde, Bebek veya Sarıyer istikametinde bir yerdeydiler. Zincirlikuyu? Mecidiyeköy değildi. Örnektepe? Hm. Unuttum. Yazılı panolar, yani »normal« avrupaî duraklar. Acaip nadirdi. Olmadı, olmayacak.
Ve böyle şeyler neden hep yama bilmem. 1981de de bilgilendirilen duraklar vardı, çok nadir, ama vardı. Bir tanesi Beşiktaştaydı galiba. Ötekileri Beyoğlundan kuzeyde, Bebek veya Sarıyer istikametinde bir yerdeydiler. Zincirlikuyu? Mecidiyeköy değildi. Örnektepe? Hm. Unuttum. Yazılı panolar, yani »normal« avrupaî duraklar. Acaip nadirdi. Olmadı, olmayacak.