Gönderilme zamanı: 05 Mar Pzt, 2012 23:42
çinli firma malatya vagon fabrikasını alır artık. aynı firmaydı.
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://www.ulasimturkiye.com/
Ankara Metrosu “Çin işi” mi olacak ?
Ankara Metrosu yeni metro araçları alım ihalesinde en düşük teklifi Çinlilerin vermesi sektörde Çinlilerin metro konusundaki yetenekleri ile ilgili merak uyandırdı. Bu merakı bir nebze olsun gidermek amacıyla küçük bir araştırma yapmayı uygun gördük ve bazı bilgilere ulaştık. Öncelikle Çin devleti demiryolları konusunda muazzam yatırımlar yapıyor. Bu yatırımlar sadece kentiçi metro yatırımları olmayıp şehirlerarası hızlı tren yatırımlarını da kapsıyor. Bu yatırımları Çinli firmalar yapıyor gözüksede işin arka planında herhangi bir Avrupa ülkesi üreticisi var. Çin devleti Avrupalılar’a “buyrun gelin hatları yapın ama bir Çinli firma ile işbirliği yapın” diyerek yatırım yaptırıyor. İşler yapılınca da Avrupalı firmanın herhangi bir izi bile görünmüyor. Tüm işlerin üstündeki imza Çinli firmalara ait oluyor. Zaten Çinli büyük üretici firmalarda direk Çin Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı. Ekonomi de tam bir devletçilik uygulaması hakim. Dolayısıyla devlet Çin’de yatırım yapacakları önemli ölçüde belirliyor ve kontrol ediyor. Çin uzun yıllar bu modelle ilerleyip Dünya’ya açılmaya çalışıyor. Özellikle Afrika ve Ortadoğu’da bazı raylı sistem projelerini üstleniyor ancak Avrupa’da herhangi bir projeyi üstlenebilmiş değil. Ülkemizde ise ilk olarak İzmir Metrosu Üçyol-Üçkuyular Hattında kullanılacak olan metro araçalrını üretmeye devam ediyor. İlk 3 partiyi teslim eden Çinliler toplam 8 set üretimi yapacak. Kalan 5 setin üretiminin bu sene içinde teslim edilmesi bekleniyor. Geçtiğimiz yıl gerçekleşen ziyarette İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu, Çinli firmaya İzmir’de vagon fabrikası kurmasını teklif etmişti. Ayrıca yıllardır Malatya’da atıl duran Vagon Fabrikası’na işlerlik kazandırmak için Çinli firma ile iyi niyet anlaşması imzalanmıştı. Bundan dolayı Ankara Metrosu için üretilecek 324 vagonun imalatı Malatya’da gerçekleştirilebilir. Böylece Korelilerin Sakarya’da Çinlilerin ise Malatya’da imalat yaptığı ilginç bir manzara ile karşılaşabiliriz. Öyle ki metro setlerinin parçalarının önemli bir bölümünün Made in Türkiye olması konusundaki hassasiyetle birlikte Malatya; Sakarya ve Eskişehir’den sonra önemli bir demiryolu üretim merkezi olabilir. Ortadoğu’ya yakınlığı da artı bir puan olarak öne çıkabilir. Zaten Çinliler de Türkiye’nin Ortadoğu’daki aktif dış politikasında Türkiye ile omuz omuza vererek işbirlikleri geliştirmeyi düşündüklerini belirtmekten çekinmiyorlar. Son olarak Çinlilerin ülkemizde yapımı devam eden İnönü-Köseköy ve Yerköy-Sivas hızlı tren hatlarının altyapı inşaatında yer aldıklarını da ekleyelim. Özetle Çinlilerin ülkemizdeki demiryolu yolculuğu henüz yeni başlıyor. Sırada Ankara-İstanbul arasını 1.5 saate düşürmeyi planlayan meşhur Ayaş tünelini de ihya ederek hayata geçirilmesi beklenen Sürat Demiryolu Projesi bulunuyor.
Raytürk: Ankara Metrosu için alınacak 324 adet metro vagonu ihalesi ile ilgili düşüncelerinizi alabilirmiyiz? Türk ortak alarak üretim yapmayı düşünüyormusunuz?
Nezih Ertürk: İmalat için Türk partnerler ile uzun vadeli stratejik işbirliği halen gündemimizde olup gerçekçi bir çözümü üretebilmek için çalışmalarımızı sürdürmekteyiz. Esasen İstanbul’da yan sanayi oluşturmak için açmış olduğumuz satın alma ofisi, bu planımızın bir parçasıdır, yan sanayi oluşturduktan sonra imalata geçmenin daha sağlıklı olacağını düşünmekteyiz.
yaş tahtaya basmıyorlar yani. geliemde ortam uygun mu? büyük şirket kolay olunmuyor tabi.Esat yazdı:El oğlunun kafası çalışıyor, bu hesapları iyi yapar bu adamlar.