3. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 11 Oca Çrş, 2012 22:41
gönderen alabay
Adana keb… kutuları mı?

Gönderilme zamanı: 11 Oca Çrş, 2012 22:45
gönderen Esat
alabay yazdı:Adana keb… kutuları mı?
aynen onlardan bahsediyoruz.

Gönderilme zamanı: 11 Oca Çrş, 2012 22:48
gönderen Mehmet Kasım
evet tam üstüne bastın. insan utanır yahu. o ne öyle

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 00:35
gönderen alabay
Tranvay işte. N ile.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 11:32
gönderen Mehmet Kasım
2 vagon arasındaki kaparto var ya, tüylerimi diken diken ediyor. kütük bile daha estetik durur.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 12:14
gönderen alabay
Ama o normal bir teknik? Yani, araçtan araca pek farkı olmaz, bildiğim kadarıyla. Bir, iki, üç tipi olur, o kadar. Hakiki metro araçlarında da var(dı), kurt araçlar yapılmadan evvel (ama evet, artık öyle araçlar gelecek, o da başka şey).

Aslında o tip araçlar burada Stadtbahn, yani kenttreni, olarak kullanıliyor/düşünülüyor, yani daha çok tramvay, metro gibi yerin altından da geçebilir, ama en büyük fark, başka trafiklerle kesişip kesişmemesi, kesişen hakiki metro olamaz. Frankfurt metrosu, Köln metrosu, Essen metrosu … hepsi “hafif metro” dediğiniz “şey”. Berlin, Münih, Hamburg ve Nürnberg metroları kesişmesiz, o yüzden hakiki metro. İşin ilginç tarafı, M1 bizde kesişmesiz, yani aslında hakiki bir metro, ama palavra araçları var. T4'ü şahsen kullanmadım, sanırım, kesişmeleri oluyor, o yüzden metro olamaz (bu şekilde).

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 12:37
gönderen Mehmet Kasım
şu kütüğü diyorum abi. yandan bakınca teneke gibi görünüyor. 2 vagon arası çok açık.

Resim

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 15:17
gönderen alabay
He, sürücü kabini. Evet, onu neden öyle “seksi” bir şekilde öne doğru inceltiyorlar, ben de anlayamadım, bence tamamen gereksiz. Daha az materyal gerektiriyor, daha uccuzzzz … mu acaba?!

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 16:12
gönderen Esat
alabay yazdı:M1 bizde kesişmesiz, yani aslında hakiki bir metro, ama palavra araçları var. T4'ü şahsen kullanmadım, sanırım, kesişmeleri oluyor, o yüzden metro olamaz (bu şekilde).
T4 metro olamayacak zaten, ha birileri sırf sinyalizasyonu var diye adına metro diyebilir :) bilemem. M1 se sapına kadar metrodur, sen çok gereksiz şeylere takılıyorsun.
alabay yazdı:He, sürücü kabini.
hayır, değil. Orası boş bir nokta M1 deki SGP lere bindi isen eğer vagonların son kısmı nasılsa bu da o, orada bir şey yok, belki depo sahası kullanımı için bir kumanda panel kutusu ve onu saklayan bir alan o kadar.
Mehmet Kasım yazdı:2 vagon arası çok açık.
Bence seninki göz yanılması, iki vagon arası çok açık derken ne kadar çok açık olabilir ki? Kuplörler aşağı yukarı standarttır dışarı doğruda çok çıkıntılı olsa bile mesela sence SGP lere göre kaç cm daha büyük o ara? Niye böyle diyorum bana göre de çok aşırı bir açıklık yok, o daralma göz yanılması oluşturuyor.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 16:38
gönderen Mehmet Kasım
vagon arası açıklığa değilde çok cins duruyor orası yav. yoksa açık olu estetik olur. konuyu anlatmak için arası açık dedim. kütük gibi ne biliym kalas gibi duruyor. bi estetik zerafet yok. çok kıl oluyorum. binerken oraya bakmamaya çalışıyorum ama hep gözüme takılıyor. sanki 2 tenekeyi birbirine kuple etmişler gibi. hafif yassı olur bi şey olur. ne kazık öyle.

bu arada başar abi t4 hiç bir yerde karayolu trafiği ile kesişmiyor. bildiğim kadarıyla hat tamamen izole. belki metristen sonra bir kaç yerde trafik ışığı olabilir. hatırlamadım şimdi. cebeci kavşağında olabilir.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 16:46
gönderen Esat
Mehmet Kasım yazdı:bu arada başar abi t4 hiç bir yerde karayolu trafiği ile kesişmiyor. bildiğim kadarıyla hat tamamen izole. belki metristen sonra bir kaç yerde trafik ışığı olabilir. hatırlamadım şimdi. cebeci kavşağında olabilir.
Kesişiyordu, hatta bir değil bir kaç nokta da kesişiyordu, en son yapılan çalışmalarda Cebeci' de bir alt geçit yapılmıştı bir de Mescid-i Selam' da, bu ikisi zaten en büyük kavşaklardı, bunun dışında Mescid-i Selam öncesinde bir geçiş bölgesi var ki orası en problemli nokta aslında, yani hem yol çok dar hemde kamyon trafiği çok fazla idi ve ışıklara riayet etmeme oranı %70 falandır o kadar kötü durumda idi, Mescid-i Selam daki alt geçit ile kamyon trafiğinin burayı kullanmaması sağlanacaktı, geçen sene hattı kullanırken hiç dikkat etmedim, yani kaldı ise bir tek bu nokta kaldı sanırım, bunu bir öğrenmek lazım merak ettim şimdi, her ne kadar bu konu ile ilgili olmasada.

Bu arada LRV34 Rotem lerin neresi doğruki orası doğru olsun :):) önden görünüşü çokmu şık? :)

Gönderilme zamanı: 12 Oca Prş, 2012 16:57
gönderen Mehmet Kasım
Bu arada LRV34 Rotem lerin neresi doğruki orası doğru olsun SmileSmile önden görünüşü çokmu şık? Smile
t4'ü sevmek için çok zorladım kendimi. ama bir türlü beceremedim. sevemiyorum vesselam. bir tek tünel içi istasyonlar biraz fena değil gibi. içerden bakınca. ama onda da dışarıya çıkınca caddenin ortasında şak diye trafiğin kalbine iniyor yolcular. adam kenara alır.