ist-T.10:04 » KTA Tramvay Araçları - Düwag B100
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 76
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:45
KTA Araçlarının filo numaralandırılmasında sistem, Köln' de kullanıldıkları zamanda aldıkları filo numaraları esas alınarak, 4 hanenin yüzler basamağındaki "0" atılıp, numaranın 3 haneye indirilmesi şeklinde olacak. Mesela Köln' de filo numarası 2013 olan araç, İstanbul' da 213 filo numarasıyla çalışacak.
Benim bugüne kadar kesinlikle numaralandırıldığını tesbit ettiğim KTA araçlarının filo numaraları aşağıdadır:
211
213
215
216
225
243
Benim bugüne kadar kesinlikle numaralandırıldığını tesbit ettiğim KTA araçlarının filo numaraları aşağıdadır:
211
213
215
216
225
243
- salih erdem KÖSTEK
- Aylık Paso
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Sonderzug mu?
Zón-der-tsuk okuyun.
Yok, o özel olaylar için sefere çıkan trenlerde yazar. Depoya giden depodan evvelki durak ismini yazar, insanları oraya kadar alır. Bir de [E] işaretiyle dolaşanlar var, bazen de [/] oluyor, onlar "Einsatzwagen" (Ayn-zats-vağ-gen), yani hatta ek işleyen tren.
Freiburg'ta artik tek bir kocaman depo var, oraya giden vasıtalarında "VAG-Zentrum" (Fau-A-Ge-Tsentrum) diye yazar, eskiden bir kaç depo vardı, tramvayda meselâ "Eichstetter Str." (Ayh-ştetter-ştrağsı) yazardı, ki o durak o depoya giden makastan evvelki son duraktı.
B. Alabay
Zón-der-tsuk okuyun.
Yok, o özel olaylar için sefere çıkan trenlerde yazar. Depoya giden depodan evvelki durak ismini yazar, insanları oraya kadar alır. Bir de [E] işaretiyle dolaşanlar var, bazen de [/] oluyor, onlar "Einsatzwagen" (Ayn-zats-vağ-gen), yani hatta ek işleyen tren.
Freiburg'ta artik tek bir kocaman depo var, oraya giden vasıtalarında "VAG-Zentrum" (Fau-A-Ge-Tsentrum) diye yazar, eskiden bir kaç depo vardı, tramvayda meselâ "Eichstetter Str." (Ayh-ştetter-ştrağsı) yazardı, ki o durak o depoya giden makastan evvelki son duraktı.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eh bu da özel bir olay canım KTA lar seferde bir de umarım en kısa zamanda bu KTA tanımı değiştirilir, bir öncekilere YTA denilmişti onu anlamıştım (herhalde Yeni Tramvay Aracı demektir ) da KTA - Köln Tramvay Aracı - yani araçlar artık İstanbul' da bunu vurgulamanın bir anlamı olduğunu sanmıyorum bunlara bir isim bulalım da başlığı değiştirelim, İkinci El Tramvaylar bile KTA dan daha iyi durur, mesela Viyana da eski tramvaylara Bim diyorlar, bildiğim kadarı ile bu araçların korna yerine kullandıkları küçük kampanaların bim bim bim diye ötmesinden ileri geliyor (aslında daha çok çin çin çin yapıyor ama herhalde çin çin başka şeyleri çağrıştırıyor - (dünya da italyan etkisi )- bizde bunlara yüksek taban diyelim ya da Düwag olarak adlandıralım çünkü amacımız zaten konuları anlayabilen kitle ile temasa geçebilmek,Yok, o özel olaylar için sefere çıkan trenlerde yazar.
Benim önerim bu araçlardan artık Yüksek Taban ya da Düwag olarak bahsetmemiz sizlerin önerileri neler?
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18079
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bunlar havalı sistem zaten, pnömatik ile çalışıyor bu kapılar, sistemin bir benzeri ABB-SGP araçlarında da var, onlarında bir zamanlar kapı kolları vardı ve o kolları itince kapılar açılıyordu, günümüzün modern araçlarında bu kolların yerini butonlar almış durumda ki Yüksek Tabanlı bu araçlarda da butonlar var, hatta yolcular alışmamış olduğu için istasyonda araç beklerken kapıları kapandığında afallayıp bakıyorlar ne yapacağız diye bunun için bir bilgilendirme ya da kapıların dışına butona basın gibi bir uyarı yazmak lazım olabilir, Bombardierlerde ise kapılar elektrikli sanırım servo tabir edilen motorlar ile yani PLC ile çalışıyor bu kapılar, hali ile pnömatik sisteme göre daha avantajlı, sessiz, daha az arıza veren bir yapısı var, bir yerlerde bu Düwag ların Köln deki bazı modellerinin kapılarının elektrikli olduğunu okumuştum ama bu bir revizyon mu yoksa bu araçların üst modelleri olan 1100 lerin bir özelliğimi bilemiyorum.
Yolcuların basamakta durmasına gelince, Bağcılar hattında böyle bir problem olmaması lazım çünkü basamaklar deaktive edilerek araç sürülüyor, mantık olarak aktif olmayan basamağın ağırlığı algılamaması gerekir, fakat burada basamak sensörü dışında bir de kapı önünde yatay kızılötesi sensör var bildiğim kadarı ile bunlar nedeni ile de sorun yaşanıyor olabilir, bunlar kapatılmalı mı? Bence hayır, artık insanımız ve yolcularımız bu konuda eğitilmeli ve nerede ne yapması gerektiğini bilmeli, yapmayanları uyarmalı bu bilinci ve kültürü oluşturmak bizlerin görevi.
Alttaki resim KTA dediğimiz araçların bizim aldıklarımızın bir üst modeli fakat bu modellendirmede bunlar Düwag1100 mü yoksa K2000 mi diye adlandırılıyor bilemiyorum. Aracın genel farklılığı ön camın tek parça ve bombeli olması tabii bu camın monte edilebilmesi için kaportada bir takım değişiklikler var, bir diğer dikkatimi çeken nokta kapıları kapılar tam boy camlı görünüyor, bu da bahsi geçen elektrikli kapılı modeller olabilir.
Yolcuların basamakta durmasına gelince, Bağcılar hattında böyle bir problem olmaması lazım çünkü basamaklar deaktive edilerek araç sürülüyor, mantık olarak aktif olmayan basamağın ağırlığı algılamaması gerekir, fakat burada basamak sensörü dışında bir de kapı önünde yatay kızılötesi sensör var bildiğim kadarı ile bunlar nedeni ile de sorun yaşanıyor olabilir, bunlar kapatılmalı mı? Bence hayır, artık insanımız ve yolcularımız bu konuda eğitilmeli ve nerede ne yapması gerektiğini bilmeli, yapmayanları uyarmalı bu bilinci ve kültürü oluşturmak bizlerin görevi.
Alttaki resim KTA dediğimiz araçların bizim aldıklarımızın bir üst modeli fakat bu modellendirmede bunlar Düwag1100 mü yoksa K2000 mi diye adlandırılıyor bilemiyorum. Aracın genel farklılığı ön camın tek parça ve bombeli olması tabii bu camın monte edilebilmesi için kaportada bir takım değişiklikler var, bir diğer dikkatimi çeken nokta kapıları kapılar tam boy camlı görünüyor, bu da bahsi geçen elektrikli kapılı modeller olabilir.
- salih erdem KÖSTEK
- Aylık Paso
- Mesajlar: 33
- Kayıt: 01 Eki Pzt, 2007 21:34