ist-T.10:04 » KTA Tramvay Araçları - Düwag B100
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Olduysa değil, burada bunlar sigortalık konu. Schadenersatz ve Schmerzensgeld davaları normal. Burada her küçük yolda bile yazar, özel yol mu (Privat), değil mi, kışın kara karşı müdahale var mı, yok mu (kein Winterdienst, Schneeräumdienst), en önemli levha hep ve her yerde "Auf eigene Gefahr!" - "kendin bilirsin hee" gibi yani ... bir şey oldu mu, kimse sorumlu değil. Ve evet, hafif bir emrivarî hava esiyor...du buralarda, son on onbeş yılda bunu değiştirmeye kalktılar, bence yüzlerine, gözlerine bulaştırdılar. Almancaya (Almanya Almancası, Avusturya'yı bilmem, İsviçre, Lihtenştayn, İtalya-Tirol ve Belçika kültürel tamamen ayrı) canım, cicim, lûtfen, falan filan yakışmıyor. Asker dili
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet aslında haklısın, bende Almanya' yı bilmiyorum ama Avusturya' da da aynı durum söz konusu, çimlere basma! Bahçede top oynamak yasak! Garaj Girişi Park Yapma! en ilgincide bu garaj girişleri, araba park edebilmek için dört dönüyorsunuz tam buldum derken aha park girişi ve o kapı 10 yıldır açılmamış her halinden belli ama kimse oraya araba park etmiyor ))
Aslında evet Almanca' nın asker dili olduğunu hiç düşünmemiştim geçmişine bakınca bu çok doğru, bu anlamda daha önce Japon bir aikido eğitmenine neden bu şekilde sert ve yüksek konuşuyorsunuz diye sorulduğunda Japonca savaş dilidir ancak bu şekilde konuşulur gibi bir cevabı vardı, çok benzeşmeselerde vurgulamaları benziyor be neyse dağıtmayayım ben şimdi başlığı toparlayamam sonra
Aslında evet Almanca' nın asker dili olduğunu hiç düşünmemiştim geçmişine bakınca bu çok doğru, bu anlamda daha önce Japon bir aikido eğitmenine neden bu şekilde sert ve yüksek konuşuyorsunuz diye sorulduğunda Japonca savaş dilidir ancak bu şekilde konuşulur gibi bir cevabı vardı, çok benzeşmeselerde vurgulamaları benziyor be neyse dağıtmayayım ben şimdi başlığı toparlayamam sonra
- Mahmut Pasa
- Aylık Paso
- Mesajlar: 82
- Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47
Uzun zamandır binmiyordum bugün tramvaya bindim ve şansıma bu vagon denk oldu, bende cep telefonuma bir iki reim çektim ama pek iyi değil telefon eski olduğuna düşük kalite çekiyor, önce bu almanca yazıları çektim, bir de harita vardı büyük ama şeffaf güzel olmuş bir de tavanda var dı kocaman bir şey, bir de bir şey dikkatimi çekti benim neden burda 51 yazıyor numarası 51 mi bu hattın başka yolcularda konuşuyordu burası 51 gelirken 52 flan diye varmı böyle bir şey, bir de aracın kapıların üstünde bağcılar istasyonları yazıyor ama ortasında başında kabataşın istasyonlarını yazıyor??? BEn bir şey anlamadım bunlardan, bir tek o kapılardaki şekiller güzel olmuş kırmız lacivert bir de kapı üstündeki listelerde bağcılar hattını zeytinburnunda aktarma göstermiş ama metro hattını göstermiyor??? Acaba neden böyle yapmışlar??
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Stop! Tür auf! Bu düğme herhalde çift fonksyonlu, yolda giden araçta basıldığında durma isteği belirtiyor (Stop! Höst len diye asker dili, ama dağıtmayalım konuyu ...), durmuş hâlde de otomatik kapıyı açıyor (Tür auf! YAVOLL! <ayakkabı topukları seslerini unutmayalım>). "Bugünün" zarif, Ausländer'e "Mensch mit Migrationshintergrund" diyen, mıymıy, alırmısınızlûtfenbirçaydaha Almancasında bu şimdi "Haltewunsch" (durmasını lûtf etmek) ve "Türe öffnen" (kapıları acaba biraz açmak falan) diye, kolonyalı molonyalı sunulur
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bu "Stop! Tür Auf" lar önümüzdeki haftalarda değişir herhalde yenileri gelmiş olması lazım, yenileride aynı sistem ile imal edildi ve biraz buradaki ifade ile uygunluk biraz otobüslerden alışık olunduğu üzere "İnecek Var" ibaresi yazıldı, yine bir iki hafta içerisinde bu araçların kapılarına dışarıdan "Kapının Açılması İçin Butona Basınız" yazılı piktogramlı uyarı stickerları yapıştırılacak, bunu bir ara gösteririm ya da resmini çekerim, bu durumda hali hazırda alışmamış ya da bilmeyen yolcuların sisteme adapte olması sağlanacak, bir de büyük ihtimalle diğer tramvay araçlarında da kapı butonları kullanıma alınacak bu çok güzel bir gelişme ve en çok istediğim şeylerden birisi idi, öğrenmek ve alışmak zaman alacak biliyorum ama öğreteceğiz bizim işimizde bu ve ben bunları çok hoşuma giderek yapıyorum
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
KTA Tramvay Araçları
Basamakta Durmayınız Uyarısı:
Araç içinden iki görünüm
Bu koltuklar bebek arabalı ve tekerlekli sandalyeli yolcular, hamile ve bebekli yolcular ile yaşlı ve çocuklular için ayrılmış durumda, bu koltukların hemen yanındaki kapılarda orta demir yok ve rahatlıkla tekerlekli sandalye ve bebek arabası geçebiliyor, ayrıca normalden geniş olan koltuklara iki kişi rahat olarak oturuyor ve arada biraz boşluk kalıyor, ama 3 kişinin oturmasına uygun değil çünkü kullanım amacı bu değil yolcularımızın normalde bu alanı piktogramlar ile de gösterildiği üzere yukarıda belirttiğimiz yolculardan birisinin gelmesi durumunda boşaltmaları gerekiyor.
214 (2014) numaralı araç
210 (2010) numara revizyon için garaj sahasında bekliyor.
Araç içinden iki görünüm
Bu koltuklar bebek arabalı ve tekerlekli sandalyeli yolcular, hamile ve bebekli yolcular ile yaşlı ve çocuklular için ayrılmış durumda, bu koltukların hemen yanındaki kapılarda orta demir yok ve rahatlıkla tekerlekli sandalye ve bebek arabası geçebiliyor, ayrıca normalden geniş olan koltuklara iki kişi rahat olarak oturuyor ve arada biraz boşluk kalıyor, ama 3 kişinin oturmasına uygun değil çünkü kullanım amacı bu değil yolcularımızın normalde bu alanı piktogramlar ile de gösterildiği üzere yukarıda belirttiğimiz yolculardan birisinin gelmesi durumunda boşaltmaları gerekiyor.
214 (2014) numaralı araç
210 (2010) numara revizyon için garaj sahasında bekliyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Daha önce bahsettiğim kapı açma uyarısı en kısa sürede kta araçları kapı açma butonlarının olduğu yerlere yapıştırılacak, Bağcılar hattında normalde dışarıdan yolcuların açması için zaten kapılar serbestte çalışılıyor ama yolcular sistemi bilmedikleri için zorluk yaşıyorlar bu stickerlar ile büyük ölçüde bu olumsuz durum aşılacak