tr-D.10 » Yerli Üretim Dizel Set Raya İniyor?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-D.10 » Yerli Üretim Dizel Set Raya İniyor?

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Pzr, 2011 20:50

http://www.haber7.com/haber/20110417/Il ... iniyor.php
İlk yerli dizel tren seti, Türkiye Vagon Sanayi AŞ. (TÜVASAŞ) tarafından üretildi. Tren seti düzenlenecek törenle raya indirilecek.

TÜVASAŞ'dan yapılan yazılı açıklamada, Türkiye'de ilk yerli dizel tren setinin TÜVASAŞ tesislerinde üretildiği bildirildi. Üretimi yapılan tren setinin 19 Nisan Salı günü düzenlenecek törenle raya indirileceği kaydedildi. ''Raya İndirme Töreni''ne Ulaştırma eski Bakanı Binali Yıldırım, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki'nin katılacağı belirtildi.
Haber eksik herhalde, insan kibarlıktanda olsa vekil Bakan' ı da çağırırdı, sanki çağırılmamış gibi olmuş :) bir de haberde pek detay yok, nedir bu, yoksa şu bizim menşur yerli imalat 160km/s hızlı tren mi? :) Aha şu linkte yeterince yerden yere vurmaya çalışmıştım,

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=173

kızacaksınız tabii şimdi, ama kimse kusura bakmasında öyle muazzam bir iş görememiştim ben o çalışmada, biraz animasyon, biraz illustrasyon biraz da fiberglas, raya inecek seviyeye geldi ise bravo, en azından şu Rotem DMU ayarında bir aracın ortada olmasını ümit ediyorum, başarılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Nis Sal, 2011 20:06

Kimse bu konuyu merak etmiyor herhalde, üç seçenek var, ya etraf şakşakçılar ile dolu, ya yapılan iş gerçekten harika ya da kimse ne olduğunu bile anlamadı.

Şimdi soruyorum, cehaletimi mazur görün, malum cühelanın önde gideniyim de bu törende resimlerde gördüğüm araç Rotem DMU değil mi? Bunun nesini biz yaptık? Montajını mı? Yok ben gerçekten aşağılıyormuyum bu işi, anlamıyorum, bu aracı zaten kullanmaya başlamamışmıydık? Zaten Rotem aynı tip aracı motorunu değiştirip değiştirip Eurotem aracılığı ile ülkemize satıyor, EMU su da DMU su da aynı karoser (nerede ise aynı) yani bilmiyorum, ben bir şey anlamadım, lütfen birileri lütfedip beni aydınlatsın, tabi bilen varsa.

http://www.haber7.com/haber/20110419/Il ... GALERI.php
Ve Türkiye ilk yerli trenine kavuştu. Türkiye Vagon Sanayi A.Ş’de (TÜVASAŞ) üretilen ilk yerli dizel tren seti törenle raya indirildi.

Törende açılış konuşmasını yapan TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki, dizel tren setinin devrim niteliğinde bir proje olduğunu belirtti. Dizel setle ilgili bilgi veren Ertiryaki, aracın saatte 140 kilometre hız yapabildiğini, yolcuların isteği şekilde ayarlayabildiği uçak tipi koltuklara sahip olduğunu söyledi.

Araçlarda anons sistemi, LCD ekranlar, üçlü setlerde 196 koltuk, dörtlü setlerde 286 koltuk bulunduğunu belirten Ertiryaki, "Her bir tren setinde çift taraflı kumanda kabini mevcuttur.

Maksimum yolcu konforu sağlamak amacıyla tam otomatik iklimlendirme , UIC şartlarına uygun elektronik kontrollü otomatik kapı ve fren sistemine sahip araçlarda en son teknoloji kullanılmaktadır. Bu projenin toplam kapsamı 84 araçtan oluşmaktadır. 84 aracın 12’si 3’lü, 12 seti de 4’lü üzere üretimi gerçekleştirecek ve TCDD’ye teslim edilecektir." dedi.
Haberin gerisinin çoğu ıvır zıvır geldi bana, yani 2003 yılında Bakan ziyaret etmiş, aman efendim burada daha iyi ne yapabiliriz diye sormuş, tesadüfe bakın ki, tren revizyon, montaj ve hadi üretim de diyelim yapılan bu fabrika dan tren yapalım fikri çıkmış, ben dahiyane buldum. Açıkçası uçak yapalım deseler garipserdim. Sonra oturulmuş, 80 yılda yapılamamış, yapmaya çalışanlarında 10 yıldan fazla zamandır üzerinde uğraştığını ve hala mükemmelleştiremediğini bildiğim bir şeyi yapmışlar, yani tren yapmışlar. Yanlız bu tren uzun zamandır yollarda idi, sanırım törene geç kalınmış, törene geç kalmada rekor kırma dalında rekor kırılmış, gazete bunu yazmayı unutmuş. Neyse seçim öncesi iyi atraksiyon, oyumun rengini belli etmeyeyim şimdi ama :) beni bunlarla şaşırtmanıza gerek yok yani, zaten veriyoruz. :) Herhalde herkes gibi aman hayırlı olsun, ülkemizi daha iyi yerlerde görmek isteriz falan diyerek kapatırsam herkes memnun olur.

Resimler aynı linkteki galeriden alıntıdır

Resim

Resim

Mahmut
Transit Yolcu
Mesajlar: 13
Kayıt: 01 May Cum, 2009 12:51

Mesaj gönderen Mahmut » 20 Nis Çrş, 2011 21:42

http://e40003.me.metu.edu.tr/MT30000/

Resmi açılıştan bir gün önceki fotoğraflar.Ergin Törük ün sitesinden.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 May Cmt, 2011 13:48

Rotem Lisansı ve teknolojisi ile yerli üretim dizel setimlerden ilki seferlerine başlıyormuş. Anadolu ismi verilen set İzmir' de görev yapacakmış, hayırlı uğurlu olsun.
TCDD’nin bağlı ortaklığı TÜVASAŞ’ta üretilen ilk dizel tren seti, 30 Mayıs 2011 Pazartesi günü saat 09.30’da Alsancak Gar’da düzenlenecek törenle İzmir- Tire hattında, Ulaştırma Eski Bakanı Binali Yıldırım tarafından hizmete verilecek. Aynı gün saat: 11.00’de Tire’de karşılama töreni yapılacak.

Ülkemizde yakın şehirler arasında hızlı, rahat ve konforlu seyahat imkanı sağlamaya yönelik olarak TCDD tarafından talep edilen 84 araçlık Dizel Tren Seti (DMU) Projesi kapsamında TÜVASAŞ’ta üretimi tamamlanan ve 'Anadolu' ismi verilen ilk yerli dizel set, İzmir (Alsancak)- Tire arasında işletmeye alınacak.

Her biri 41.8 milyon avroya malolan araçlar, saatte maksimum 140 km hız yapabilmektedir. Yolcunun istediği şekilde ayarlayabileceği uçak tipi koltuklar, anons sistemi, LCD ekranlar vasıtasıyla bilgilendirme sistemi ile 3’lü setler ikisi engelli olmak üzere 198 kişi, 4'lü setler 256 koltuk oturma kapasitesi bulunmaktadır. Her bir tren setinde çift taraflı kumanda kabini mevcuttur. Maksimum yolcu konforunu sağlamak amacıyla tam otomatik iklimlendirme, UIC şartlarına uygun elektronik kontrollü otomatik kapı ve fren sistemine sahip araçlarda en son teknolojiler kullanılmaktadır.

İlk yerli dizel seti “Anadolu”, toplam 96 km’lik İzmir–Tire arasında, 3 gidiş 3 dönüş olmak üzere, günde 6 seferle hizmet verecek. Yeni setlerle ortalama 110 dakika süren seyahat süresi 90 dakikaya inecek ve vatandaşlarımız konforlu ve daha hızlı ulaşım imkanına kavuşacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Prş, 2011 20:23

http://www.haber7.com/haber/20111215/Ik ... edildi.php

İkinci copy-paste da teslim edilmiş.
Türkiye Vagon Sanayi AŞ (TÜVASAŞ) tarafından üretimi tamamlanan Dizel Tren Set, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) yetkililerine teslim edildi.

Törende bir konuşma yapan TÜVASAŞ Genel Müdürü İbrahim Ertiryaki, TCDD tarafından 84 araçlık Dizel Tren Set siparişi aldıklarını anımsatarak, ''Bunların ilk iki setini teslim etmiş bulunmaktayız. Prototip niteliğindeki ilk aracın uygunluk değerlendirmesinden sonra, kalan araçların seri üretimine başlanmıştı. Halen hatlarımızda yüksek tempoda süren üretim performansıyla, yıl sonuna kadar ilk dört setin TCDD'ye teslimini yapmış olacağız'' dedi.

Gelecek yıl hedeflerinden de bahseden Ertiryaki, ''2012 yılından itibaren de teslimatlar belirli aralıklarla devam edecek. 2013 yılı sonu itibariyle 84 araçlık bu proje tamamlanacaktır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 16 Ara Cum, 2011 19:39

bu 84 tren enrelere verilecek acaba? bize de düşer mi? izmir-tire arası istanbul-çorlu arasından daha yoğun olamaz sanırım. ıspartakule hattı açılsa bergamadan daha çok yolcu taşır. sirkeci-çerkezköy işletmesi olsa cumaovası-torbalı hattından daha çok yolcu taşır. ama devlet izmire takıldı kaldı. her rayı oraya çekiyor. neden acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ara Cum, 2011 20:47

Sen bilirsin niye olduğunu :) boşver Mehmet o işleri, adam gibi yapsında İzmir'e yapsın ve ben gerçektende İstanbul'un mağduriyetini biraz abarttığını düşünüyorum, tamam mağdurda bir Fatmagül değil ama :) hatta geçen neden mağdur olmadığına da değinmiştim.

Diğer taraftan 84 set az bir rakam değil, bu kadar seti sadece İzmir' de çalıştıracaklarını düşünmüyorum.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 18 Ara Pzr, 2011 13:25

Bence bu trenlerden birkaç set istanbul-Çorlu-Edirne işletmesi yapılabilir. Hem konfor artmış olur. Edirne yönüne gidecek olanlar otobüsü veya lokomotifli trenlere değilde bunlara yönlendirilebilir. Hem konfor artmış olur hemde bu trenler lokomotiflerden daha az yaktıkları için çevre kirliliği bir nebze engellenip yakıttanda tasarruf edilmiş olur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ara Pzr, 2011 13:38

köseköy-gebze arası yenilenince bu setler adapazarı-istanbul seferi yapar mı acaba?

bakırköyden kalkıp adapazarına giden bir tren çok iyi olur bence.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ara Pzr, 2011 18:16

senturk90 yazdı:Bence bu trenlerden birkaç set istanbul-Çorlu-Edirne işletmesi yapılabilir. Hem konfor artmış olur. Edirne yönüne gidecek olanlar otobüsü veya lokomotifli trenlere değilde bunlara yönlendirilebilir. Hem konfor artmış olur hemde bu trenler lokomotiflerden daha az yaktıkları için çevre kirliliği bir nebze engellenip yakıttanda tasarruf edilmiş olur.
Şentürk önerin çok hoşuma gitti, demiryolu yapımı için belkide ülkemizdeki en ideal yerlerden birisi olmasına rağmen trakyamız da mağdur, ama dediğim gibi ağlamayan meme yok :) Gerçi bir demiryolu hattı var, hatta benim yakınlarımdan da tren ile bu yolu gidip gelenler vardı ama otobüse göre cazip değil, otobüs çok daha hızlı gidiyor tren biraz fantazi kalıyor gibi, ama bu yeni setler verilirse tabii ki tercih sebebi olacaktır diye düşünüyorum.

Adapazarı' da olabilir Mehmet neden olmasın ama benim şöyle bir düşüncem var, elimizde elektirifikasyonlu bir hat varken neden hala orada mecburiyetler dışında DMU çalıştıralım? Tamam bu araçlarında EMU lardan eksiği yok ama işletme maliyeti anlamında EMU kullanılması daha mantıklı geliyor bana. Elde yeterli EMU yoksa tabii ki bunlarla İzmit-Adapazarı seferi yapılabilir, hatların yenilenmesi ile birlikte bu güzergahta minibüs gibi yolcu taşıyan koca koca otobüs firmaları ne yapacaklar onu da çok merak ediyorum.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 20 Ara Sal, 2011 19:34

Aslında benim farklı bir önerim daha var. Dünyanın çoğu yerinde raybüs tipi trenler işletiliyor. Bence sadece bölgesel seferlerde değil dünyada olduğu gibi ülkemizde de anahatlarda işletilebilir. İlk aklıma gelen İngiltere'de class 390 pendolino treni. Londra-Glasgow arası işliyor. 9 vagonlu. Biz zaten rotemlerin lisansını aldık.İstediğimiz kadar vagon ekleyebiliyoruz. Üretin abi bu trenin 6 -7 vagonlusunu. İşletin anahatlarda bak nasıl gelecek yolcu. Daha hızlı, daha konforlu, gürültüsü daha az, çevreci, az mazot yakıyor. Hep olumlu. İlk aklıma gelen 6 Eylül ekspresi. (bandırma-alsancak) Tcdd'nin sitesinden baktım mesafe 342km imiş. Böyle bir yerlerde söylenti duydum Aydın-İzmir raybüsünün bandırmaya uzatılacağını ama; işte söylentiydi.Başka örnek: Çukurova mavi tren mesafe 671km. fırat ekspresi 511km. Erciyes ekspresi 319km. Kayseri-Adana arası koymuşlardı. Ama ben ne anladım 319 kmlik yolu 5 saatte giden trenden. Hemde İngilizce'si (Intercity express) "yok artık" Hani diyoruzya işletmeyi becerebilecek miyiz? :D Yani gelin Van gölü ekspresi niyetine işletin demiyoruz.(1800 küsür km) Zaten bu trenlerin doğasına aykırı birşey bu mesafe.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Ara Çrş, 2011 01:26

300 km bence mantıklı bir mesafe ama o mesafeyi otobüs ile yarışacak sürede daha doğrusu otobüsü geçecek sürede kat edebilmesi için bakımlı yollar gerekiyor sanırım, hatlar ile ilgili sorunlar aşıldıktan sonra önerin bence gayet mantıklı. TCDD nin de bu yönde bir eğilimi olabilir.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön