bur-T.10:04 » Yerli Üretim Tramvay "İpek Böceği" - Durmazlar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet o kırmızı araçtaki kapılar bildiğimiz anlamda otobüs kapısı benzeri havalı kapılar, araç prototip olarak üretildiği için ilk etapta çalışır durumda bir aracı ortaya çıkarabilmek için yapılmış bir şey, üretime girecek araçlarda böyle bir yapı yok, bildiğim kadarı ile yenileri elektrik motorlu kapılar ile çalışıyor. Peronlarda böyle bir sistemin yaratacağı tek sıkıntı yolcuların kapı kendilerine vurmasın diye dikkat etmesi gereği olurdu herhalde tabii peron yükseklikleri iyi ayarlanmışsa yoksa dediğiniz gibi perona da çarpabilir. Ayrıca yeni sistemlerde bundan daha farklı değil aslında, sadece daha küçük ekipmanlar ile çalıştıkları için aracın gövdesinden çok fazla uzaklaşmadan açılıyorlar.
Metro araçlarında her iki tarafta makinist kabini oluyor, pratiktede tüm raylı sistem araçları makinist kabini olmasa da ters tarafta bir kumanda paneli ile üretilirler, muhtemelen bu araçta da var, yani o bölümde kilitli kumanda paneline benzer yerler var ama sormadım aklıma gelip fakat vardır diye tahmin ediyorum.
Uzun otobüs görüntüsü şikayeti çok yapılıyormuş, aracı gören herkesin ilk eleştirisi aracın uzun bir otobüs ya da metrobüs olduğu ve aynaları üzerine oluyormuş, ben aynaları artık kabullendim sadece hala karoserin arka tarafı bana itici geliyor, arkadan bildiğiniz otobüs gibi görünüyor Diğer taraftan dediğim gibi arkada kumanda paneli varsa araç ters yöndede hareket edebilir ama bu tasarımda bu yolcu taşıma amaçlı değil, araç tek taraftan kapılı ve armut bölgesinden dönüşlü sistemlere ya da ring sistemlere göre tasarlanmış durumda, başlangıç için olabilir tip onaylarının tamamı alınıp aracın seri üretimi başladıktan sonra tabii ki çift taraftan kapılı ve kabinli model tasarımlarına da geçeceklerdir.
Metro araçlarında her iki tarafta makinist kabini oluyor, pratiktede tüm raylı sistem araçları makinist kabini olmasa da ters tarafta bir kumanda paneli ile üretilirler, muhtemelen bu araçta da var, yani o bölümde kilitli kumanda paneline benzer yerler var ama sormadım aklıma gelip fakat vardır diye tahmin ediyorum.
Uzun otobüs görüntüsü şikayeti çok yapılıyormuş, aracı gören herkesin ilk eleştirisi aracın uzun bir otobüs ya da metrobüs olduğu ve aynaları üzerine oluyormuş, ben aynaları artık kabullendim sadece hala karoserin arka tarafı bana itici geliyor, arkadan bildiğiniz otobüs gibi görünüyor Diğer taraftan dediğim gibi arkada kumanda paneli varsa araç ters yöndede hareket edebilir ama bu tasarımda bu yolcu taşıma amaçlı değil, araç tek taraftan kapılı ve armut bölgesinden dönüşlü sistemlere ya da ring sistemlere göre tasarlanmış durumda, başlangıç için olabilir tip onaylarının tamamı alınıp aracın seri üretimi başladıktan sonra tabii ki çift taraftan kapılı ve kabinli model tasarımlarına da geçeceklerdir.
-
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1585
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet abi haklısın ama o hattın tek hat yapılması ne kadar doğru bu da tartışılır, ama bazı noktalar var ki trafiğin yönü nedeni ile çift hat olması da çok zormuş hakikatten, bir cadde gidiş bir cadde geliş mantığı da bizde olmadığı için yapacak bir şey yok gibi. hattın çift hat geçeceği nokta var deniliyordu ama Bursa'da dolaşırken bunu çözemedim, zaten inşaatın çoğunuda hava karardıktan sonra sağolsun Mustafa beni Otogar a yetiştirirken gördüm pek fotoğraflayamadım.
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Büyükşehir caddelerde yeteri kadar genişlik olmadığından tek hat yapmak zorunda kaldığını söylüyor. Bursa tarihi bir şehir, sokakları ve yolları genelde dar, sanırım bu sıkıntıyı yer üstündeki sistemlerde sürekli yaşayacaklar. Kasım ayında gittiğimde tramvay inşaatı devam ediyordu, dikkatimi yüksek eğim çekti. Setbaşından aşağı doğru giden bir caddede idi yanılmıyorsam, bu eğimde tam yüklü bir tramvay inşallah sorun yaşamaz diye içimden geçirdim. Gerçi teknik özelliklerinde %8 gibi bir eğimi tırmanabileceğini söylüyor İpekböceğinin. İlk tasarımda 35 ton civarı bir yüksüz ağırlık düşünüyorlardı ama yanlış hatırlamıyorsam son halinde 48 ton gibi bir yüksüz ağırlığa ulaşmışlar. Sanırım karoserde ve boji sistemindeki geliştirmeler ağırlığı bu noktaya getirdi. Bana diğer rakiplerine göre yüksüz ağırlığı biraz fazla gibi geldi, siz ne diyorsunuz arkadaşlar?
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
Pardon arkadaşlar, bu ağırlık konusunda bilgi kirliliği var, yüksüz 48 ton yazıyordu biryerlerde bende onun kurban ı oldum. Sanırım aşağıdaki bilgiler doğru olanı.
• Gövde yapısı: 5 kabinli, 4 mafsallı, esnek tip
• Uzunluk: 27700 mm.
• Genişlik: 2400 mm.
• Yükseklik: 3400 mm.
• İç zemin yüksekliği: Yüzde 100 alçak zemin
• Kapı giriş seviyesi: 350 mm.
• Yolcu sayısı: 58 oturan+224 ayakta= 282 yolcu (8 yolcu/m²)
• Klima: 5 adet tavan tipi
• Yan camlar: 5+4 mm., ısı cam, temperli, securit, renkli
• Ön cam: 4+4 mm., lamine, renkli
• Güç ihtiyacı: 750V DC
• Bogie tipi: Esnek tip
• Bogie yerleşimi: Motorlu-Taşıyıcı-Motorlu
• Fren sistemi: Hidrolik tahrikli disk fren sistemi (servis freni)
Manyetik fren sistemi (acil durum freni)
• Araç ağırlığı: 34 ton, yolcu yükü olmaksızın (boş)
51 ton, normal yüklü durumda (6 yolcu/m²)
54 ton, olağan üstü yüklü durumda (8 yolcu/m²)
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ozgur ben yazana kadar sen duzeltmissin bilgi kirliligi var ve biz elimizden geldigince bunu onlemek icin caba veriyoruz, benim Bursa da ogrendigim 36 ton civari denildi, eski unimog operatorlugu tecrubem ile itip cekmeyi konustuk biraz, hangi arac ile olabilir gibi, ben ortalama bir arac 30-32 ton geliyor fikrinde idim ama daha agir denildi, bunu soracagim tam kilo nedir ogrenelim.
Aracin fren sistemlerinin performansi test sahasinda gorulecek ama kisa mesafe duz yolda cok iyi, ve 2 noktada ciddi egim var, arac %8 tirmanma kabiliyetinde diye ozellikle vurgulaniyor, yuklu agirlik ne olacak hat testinde gorecegiz, iniste de hiz keserek iner en fazla.
Aracin fren sistemlerinin performansi test sahasinda gorulecek ama kisa mesafe duz yolda cok iyi, ve 2 noktada ciddi egim var, arac %8 tirmanma kabiliyetinde diye ozellikle vurgulaniyor, yuklu agirlik ne olacak hat testinde gorecegiz, iniste de hiz keserek iner en fazla.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Otobüs görünümlü İpekböce
[quote="btgn"]
T1 hattı Ring ancak Bursa'da planlanan diğer Hatlar böyle olmayacak. Çok fonksiyonluluk ve ortak kullanma gereksinimi nedeni ile tek yönlü Tramvay Seti almak büyük hata olur.
T1 hattı Ring ancak Bursa'da planlanan diğer Hatlar böyle olmayacak. Çok fonksiyonluluk ve ortak kullanma gereksinimi nedeni ile tek yönlü Tramvay Seti almak büyük hata olur.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: Otobüs görünümlü İpekb
Genel yapı üzerinde haklısınız ama araçlar halen prototip ve ilk üretilen araçlar olduğu için ne kadar minimuma indirdik desenizde sıkıntılar çıkacaktır, bu yüzden ilk model üzerinden bu 6 seti çıkartmakta bir sakınca yok bence. Ama diğer konuya gelirsek sadece ring hatlarında tek taraftan kapılı tramvay kullanılır diye bir kuralda yok, eğer Bursa tüm tramvay hatlarını baş noktalarda armut dediğimiz triyaj da deniliyor sanırım alanlardan dönüş yaparak inşa edebilir ise, tek taraftan kapılı araçlar ile bir filo kurabilir, tabi bunun bir diğer şartıda tüm istasyonların sağ tarafta bulunma zorunluluğu olur, yani orta peron tipi inşa edilmez ki gördüğüm kadarı ile Bursa da pek öyle orta peron inşa edecek tramvay caddeside yok.Kamil16 yazdı:T1 hattı Ring ancak Bursa'da planlanan diğer Hatlar böyle olmayacak. Çok fonksiyonluluk ve ortak kullanma gereksinimi nedeni ile tek yönlü Tramvay Seti almak büyük hata olur.btgn yazdı:
Şöyle bir açıklama getireyim mesela bende İstanbul'da neden tek taraftan kapılı araç alınmadı, peronlar bir şekilde düzenlenebilirdi diye görüşümü belirttiğimde fikirlerine kıymet verdiğim bir yöneticim İstanbul için ideali çift taraftan kapı ile işletmek, bu yoğunlukta bir yolcunun sirkülasyonu tek kapılı araç ile sağlanamaz dedi, düşündüm hak verdim Bursa için bunu söylemek mümkün mü bilmiyorum, ne kadar yoğunluk olacak, bir de şu var nasıl alışılır ise öyle gider. Bence Bursa Büyükşehir Belediyesi tramvay hatlarını her iki başta armut alanı ve sağdan duraklı tasarlar ise araç maliyetinde büyük tasarruf eder.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet. Ben de tek taraflı araçları çok görür ve tanırım. Freiburg kentinde sadece 2 numaralı hattın bir sondurağı armutsuz, orada armut yapmak da mümkün değil. O olmasa, burada da yeni araçlar tekbaşlı olurdu. Bilmem, bir gün (yine) o hat için farklı araçlar mı kullanırlar. Berlin ve Potsdam kentinde ikibaşlı tramvay yok, gerek de yok. Ama iki tarafı kapılı araçlarla sirkülasyon ilginç olabilir. O burada pek yok. İstanbulda yapılıyor mu?
- Özgür Türkler
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 363
- Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37