bur-T.10:04 » Yerli Üretim Tramvay "İpek Böceği" - Durmazlar

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 28 Eyl Cum, 2012 10:55

Ray va ağ yokta tramvaylar buzda mı asfltta mı ? gidiyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2012 11:02

Mehmet keleş yazdı:Ray va ağ yokta tramvaylar buzda mı asfltta mı ? gidiyor...
Başar kendisine hiç yolda kalmış tramvay denk gelmeyince bütün dünyada kalmıyordur diye düşünüyor, malum bilimsel bakış, görmeyince inanmıyorlar :)

Mehmet senin hesap gayet güzel ama 70 metrelik tramvay gerçekten kullanışlı mı? Gerçi 2 li kuple edilmiş bir setten farkı ne diyeceksin, yok, hatta senin yaptığın hesap ile yolcu taşıma anlamında daha da doğru görünüyor. Bir de senin bir zamanlar yayınladığın bir şey vardı ulaşımda lastik tekerleklimiydi o, çok daha dar kurpları dönebilen uzun bir araçtı. Belki Bursa'da uzun araç iş görür hatta daha doğru bile olabilir.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesaj gönderen Mehmet keles » 28 Eyl Cum, 2012 11:21

Heee lastikli tramvay Translohr, ilginç ve fleksbl bir araç ve türkiyede imal etmesi çok kolay nerdeyse otobüs gibi. Dediğin gibi kurp konusunda sıkıntı yok...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Eyl Cum, 2012 12:17

Mehmet, asfaltta veya buzda giden trenler var(dı) da, benim kastım, doğru dürüst bir ağ yok (meselâ İstanbul’da, aslında hiçbir yerde, Eskişehir belki biraz hariç olmak üzere, ama orada da deplasman ne kadar olur, bilmiyorum şimdi). Bizler ne yazık ki hep beraber Berlin tramvay şebekesine dalmadık, çünkü o çok daha doğu kısmında. İnsan batıda gezince, hiç tramvay yokmuş gibi hissediyor. Bilmem, belki Esat da rayların ve hatların ne şekilde dallandığını görmüştür. Ray ve ağ deyince, bunu kastediyorum. farzedelim ki, bir tramvay yolda kaldı, veya kaza oldu. Üç beş saat cadde A’dan geçmeye imkân yok. N’apcez? cadde B ve(ya) C üzerinden başka güzergâh ile hatları problemin etrafından dolandıracağız. Yani, yapılan da bu işte. O beş günümde bir kaç kez inşaat durumlarından dolayı rastladım, bir keresinde, otobüste, Esat da vardı, anonsu da yapılıyor. Hat 100 ile yolcuyduk (Brandenburger Tor’dan sonraki kısım).

Kullanıcı avatarı
ray haber
Mesajlar: 1
Kayıt: 29 Eyl Cmt, 2012 09:19

InnoTrans 2012 Silkworm Videosu

Mesaj gönderen ray haber » 29 Eyl Cmt, 2012 09:27

Durmazlar Makine Sanayi tarafından Bursa'da üretilen İpek Böceği aracı (Silkworm) 2012 Innotrans fuarında Berlinde sergilendi. Durmazlar Makineye daha nice yeniliklere imza atması temennisiyle başarılarının devamını dileriz.

http://www.youtube.com/watch?v=DJCBWIMQmT4

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 11:50

Ray haber e hoşgeldiniz diyorum, Levent Bey ile fuarda tanıştık Ray Haber in dergi olarak çıkacağını haber olarak verdi kendisi, umarım dergi işide başarılı bir olur.

Başar, bahsettiğin gibi işletme çok sık yapılan bir şey değil, yani konuyu iyica karıştırmak istemiyorum çünkü senin takıntılarını aşamıyorum, sana pek çok şeyi yüzyüze ifade ettim anlamış olman gerekirdi ama herhalde yeterli derecede ikna edemedim, neyse. Gerçekten bir tramvay ağı olan kentlerde de sorun olduğunda genellikle kısa parkur çalışıyorlar, bir diğer hat üzerinden geçiş tabii ki zaman zaman oluyor ama bunun ağırlıklı hali başka hat üzerinden kısa parkur yapmak olabiliyor. Berlin'de tüm tramvay şebekesini görmedim tabii ki ama çok daha iyi tramvay sisteminin içinde yaşıyorum :)

Konuya döneyim, fuarda ziyaretçilerin -gördüğüm kadarı ile- en çok sordukları soru "Bu araç nereye satıldı?" ya da "bu araç nerede kullanılıyor?" Bu önemli bir konu, yani Durmazlar Makina nın bu araç ile ilgili karşılacağı en büyük sıkıntı bu olsa gerek, kaldı ki fuarda dahi Konya Belediyesinden gelen misafirler açıkça bazı şeyleri ifade ettiler, yerli araç almayı düşünmüyorlardı ama fuar ertesinde ne oldu ise ihale daha yapılmadan iptal edildi. Araç alımlarında en önemli madde "üreticinin satış yapmış olması" dır, yani bir şekilde ürettiği araçların işletmede bir yerlerde kullanılıyor olması, Yurtdışı üreticilerinin nerede ise tamamı bu şartı sağlıyor, bir de illa ki belli firmalara zorlamak isterseniz, yıllık şu kadar satış yapmış, ya da üretim bandında 1 yılda xx adet araç çıkarabilecek kapasitede olması gibi maddeler koyduğunuz anda küçük üreticiyi ve piyasanın yeni oyuncularını elemiş oluyorsunuz. Kenan bir kaç link vermişti, Ticaret Odalarının örgütlediği yerli firma grupları ve RayDer gibi organizasyonlar da buna itiraz ediyor. Durum karışık, yerli üretim desteklenmeli ama kendini kanıtlamamış bir araç ile kimse deney tahtası olmak istemez, sorun bu. Bugün Siemens bile ürettiği araçta sorun yaşıyor, Başar ikide bir de Combino Combino diye cıyırıp duruyordu, orada öğrendi neymiş Combino ların sorunu, çok kötü. Siemens bile bunu yapıyorsa, ilk defa araç üreten bir firmanın ürününde sorun ortaya çıkması normaldir, doğaldır ama kim bu risklere girer?

Benim İpek Böceği nin piyasa girmesi ile ilgili izlenimim şu oldu. Bursa bu aracın üretimini başlattı, Bursa Belediyesinin kast ediyorum ve işin arkasında, dolayısı ile bu aracın ilk alıcısıda olmak zorunda. Araç bu şekilde piyasaya çıkacak, kendisini işletmede gösterecek, ortaya çıkabilecek hatalar giderilecek ve ondan sonra başka şehir hatta belki ülkeler alıcı olacak. Bu zor bir süreç ama Durmazların patronu Hüseyin Bey de şöyle diyor, "Ben bu aracı satacağım" Şimdi ağzından dökülen sözleri kelimesi kelimesine yazmak doğru olmaz belki ama kendisi bu aracı ürettim, bu fuara getirdim daha önce hangi Türk firması bunu yapabildi, ben bu aracı satarım. diyor, öyle ya da böyle. Orada bu özgüveni görmek beni mutlu etti.

Bakalım İpek Böceği seri üretim aşamasına bir şekilde geçecek ama sonrasında satış ve ihalelerde ne gibi sorunlar yaşayacak, göreceğiz.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Eyl Cmt, 2012 23:22

Konuyu yirminci sayfdan itibaren okudum da amma çok kafa patlatılmış.

Önce ki mesajlarda da belirtildiği ve Sn.Hüseyin Bey'in de söylediği gibi tramvay yedi modüllüde üretilebilir.

Şuan ortaya çıkan araç tam anlamıyla prototip bir araç ve bu araç üzerinde daha birçok yenilik olcaktır. He bana sorarsanız "T1 için bu araç yeter mi" diye açıkçası ne diyeceğimi şaşırırım. Ortada nasıl bir plan/planlama var bilmiyorum. Ama şu bir gerçek bu aracın yedi modüllüsü de olur kupleli versiyonu ve şimdi ki gibi otobüs tarzı da olur ve olması da gerekir.

Bakalım biraz daha zamanla ortaya tam olarak ne çıkacak bende merak ediyorum. Yani tam anlamıyla oturmuş tramvayı merak ediyorum.

Bir de İpekböceği'ni hala Burulaş'ın deposunda ki test parkurunda göremedik. Ne zaman Bursaray ile geçsem muhakkak depo sahasına bakarım ama her zaman İpekböceği'ni görme hevesim kursağımda kalır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 23:28

Evet test sahası bitmiş, araç tam olarak test için hazırmı bunu bilemiyorum gerçi orada Şehime Hanım'a bu konuda Başar bir soru sormuştu, yani 1400 m. lik düz bir hat yetecek mi gibi bir soruydu galiba, kendisi daha iyi bilir. Açıkçası biz kendi aramızda yetersiz midir diye düşünüyorduk ama aldığımız cevap yapılan test sahası yeterli şeklinde idi. Biz aslında daha çok bir işletme hattında testini düşünmüştük ama yapılan o yolun bu konuda yeterli olacağı söylendi. Diğer taraftan ben geçmiş mesajlarda araç için dual gibi bir ifade kullanmıştım galiba, şimdi geriye dönüp okumadım, hatamı düzelteyim benim aldığım bilgi test sahası için yapılmış olan bu yol dual enerjili inşa edilmiş, yani hem tramvay araçları hemde Bursaray'da çalışacak araçlar burada test edilebilecek.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 29 Eyl Cmt, 2012 23:45

Test alanı dümdüz bir yoldan ibaret değil. Çok keskin virajlara sahip yerleri var. Yani açıkçası şuan beşli modülü baya zorlayacak yer var. Ama benim asıl merak ettim düz bir yolda yüklü hali ile ani fren testi. :!:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Eyl Cmt, 2012 23:58

mustafaguler yazdı:Test alanı dümdüz bir yoldan ibaret değil. Çok keskin virajlara sahip yerleri var. Yani açıkçası şuan beşli modülü baya zorlayacak yer var. Ama benim asıl merak ettim düz bir yolda yüklü hali ile ani fren testi. :!:
Evet, biz görmediğimiz için düz zannediyorduk :) orada öğrendik ki her türlü imkanı veriyormuş, valla kendi adıma konuşayım gözümde biraz küçültmüşüm işin bazı kısımlarını, şimdi farklı düşünüyorum. Fren sisteminde malum günümüzde nerede ise standart olan 5 kademeli fren yapısını kullanmışlar ama dediğin gibi gerçekte görmek lazım, muhakkak kum torbalı testleri yapacaklar belki bilgisini alma şansımız olabilir.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 30 Eyl Pzr, 2012 00:03

Evet büyük ihtimalle kumlar bizden önce tramvayı darmadağın edecekler :D

Frenler de büyük sorun yaşanmayabilir ama fren esnasında kasanın yani karoserin durumu nasıl olacak o ayrı birşey. Karoser konusunda Bursa baya ileride ama ne olur ne olmaz. Büyük işler başardık derken bizim için belkide küçük iş haline gelen karoser veya şasi neyse işte onda problem yaşarsak açıkçası gülünç bir durum olur. Fren testlerin de umarım bu durumu gözardı etmiyorlardır.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 01 Eki Pzt, 2012 02:53

Anlaşılan o ki yerli sermaye sahipleri, büyük ölçekli yabancı sermayenin metro yatırımlarından aslan payını kapmasını frenlemek istiyor.
-------------------------------------------------------------------------------------
Ostim Giad Başkanı Türkoğlu: "Ankara Metrosu İçin Yüzde 51 Yerli Katkı Şartını Çok Önemsiyoruz. Ostim, Metronun Yarısını Değil, Tamamına Yakınını Yapabilecek Kapasitedir"

"İhale yapacak kurum ve kuruluşların, yüzde 51 eşiğine uymaları konusunda gerekli yasal çalışmalar yapılmalı"

OSTİM Genç İşadamları Derneği (GİAD) Başkanı Teoman Türkoğlu, yerli sanayinin gelişmesi için kamu ihalelerinde yerli katkı şartı aranması gerektiğini belirterek, "Ankara metrosu için yüzde 51 yerli katkı şartını çok önemsiyoruz. OSTİM, metronun yarısını değil, tamamına yakınını yapabilecek kapasitedir" dedi.

Türkoğlu, yazılı açıklamasında, kamu ihalelerinde yerli sanayine mutlaka ayrıcalık tanınması gerektiğini kaydetti.

OSTİM'in Türkiye'nin en büyük, dünyanın da sayılı organize sanayi bölgelerinden biri olduğunu belirten Türkoğlu, "yerli sanayinin lokomotifi olan OSTİM'de üretimi yapılamayacak çok az şey olduğunu, OSTİM'deki firmaların rekabet gücünü arttırmalarına yönelik başlatılan kümelenme çalışmaları sayesinde üretim ve rekabet gücünün daha da arttığını, pazar payının büyüdüğünü" kaydetti.

Kümelenme çalışmalarının son halkasının OSTİM Raylı Ulaşım Kümesi olduğunu belirten Türkoğlu, Ankara metrosunda yüzde 51 yerli katkı şartının, Anadolu Raylı Ulaşım Sistemleri Kümelenmesi için hayati önem taşıdığını, bu konudaki kararlılığın devam etmesi gerektiğini ifade etti.

İhale yapacak kurum ve kuruluşların, yüzde 51 eşiğine uymaları konusunda gerekli yasal çalışmaların yapılması gerektiğini de belirten Türkoğlu, "OSTİM'de üretilebilecek pek çok değişik sistemin yurt dışından getiriliyor olması önemli ekonomik kayıptır. Buna neden olan etkenlerin bir an evvel ortadan kaldırılması, ihale şartnameleri hazırlanırken Türk sanayicisine ayrıcalık tanınması gerekmektedir" ifadesini kullandı.

Türkoğlu, "Yerli sanayinin gelişmesi, ekonomik büyüme için tıpkı Ankara metrosunda olduğu gibi öteki kamu ihalelerinde de yüzde 51 yerli katkı şartı aranması gerektiğini" kaydetti.

Muhabir: Arife Yıldız Ünal
Yayıncı: Fazilet Özer
Kaynak: AA
http://www.haberciniz.biz/ostim-giad-ba ... 55300h.htm
-------------------------------------------------------------------------------------

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön