ist-T.10:04 » İlk Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

RTA Ağır Bakımda

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Cum, 2008 14:42

RTA (Raylı Taşıma Aracı) ağır bakımda, ağır bakım çalışmasında araçların alt kısmı komple sökülerek tüm mekanik ve elektrik aksamı elden geçirilmektedir, boji bakımları tekerlek bandaj bakımları bunun dışında araç içinde zemin kaplaması tamamen sökülerek yenilenmektedir, tabi bunun dışında benim bilmediğim daha pek çok şey yapılıyordur, araç ile ilgili Uğur' un tespiti ve verdiği bilgi doğru herhalde RTA kaç km yaptı bilemiyorum, dolayısı ile bu ağır bakım Edirnekapı-Sultançiftliği hattına gitmeden önce iyice elden geçirmek için planlanmış olabilir.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Çrş, 2008 21:00

Resim
RTE nin içinden bir kare

Resim
RTE Kabataş yollarında :)

Resim
Ve evet bugün güzel bir olaya daha tanık oldum not alın tarih 11.06.2008 RTE2000 ilk kez Galata Köprüsünden geçti ve Kabataş istasyonuna demirledi :) çoğu insan önemsemese de benim için önemli bir andı, kıskananlar çatlasın

Resim
Resim

RTE nin içinden Eminönüne bakış

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

RTE 2009

Mesaj gönderen Esat » 17 Mar Sal, 2009 23:33

Evet RTE 2009 hatta iniyor. İlk prototip in ne kadar zor şartlar altında üretildiğini bilen birisi olarak bu aracın çok daha kıymetli olduğuna inanıyorum. Aradan geçen 10 senede araç üzerinde hem görsel hem işlevsel olarak geliştirmeler yapıldığı gibi teknolojik olarak günümüz şartlarında emsallerine denk hale getirildi.

En son Ocak ayında prototip RTE 2009 u atölye sahasında görme şansım olmuştu ve halen kaporta ve elektrik elektromekanik çalışmaları devam ediyor gibiydi, oldukça hızlı bir şekilde raya indirilmiş olması çok güzel, tabii ki seri üretime geçebilmesi için üzerinde daha çok çalışılacağını düşünüyorum. Bu güzel işe imza atan İstanbul Ulaşım A.Ş. deki arkadaşları canı gönülden tebrik ederim, her ne kadar bir işletmecinin işinin bu olmadığına inanıyor olsamda gösterilen özveri ve ortaya bu eseri çıkartma azmi ve isteğide takdir edilmelidir.

Resim
1999 yılında ilk prototipi üretilen Türkiye’nin ilk yerli tramvay aracının devamı ve en gelişmiş modeli olan Railway Transport Equipment 2009, tek araçtaki 320 yolcu taşıma kapasitesi, yepyeni görsel tasarımı, yeni üretim teknikleri ve son teknolojik sistemi ile İstanbul raylarıyla buluşuyor.

Yepyeni görsel tasarımı ve son teknolojik özellikleri ile yerli tramvay aracı Railway Transport Equipment 2009’un Teknik Özellikleri;

Araç boyu 25 m
Araç genişliği 2.65 m
Araç yüksekliği (raydan) 3.26 m
Araç boş ağırlığı 32 ton
Yolcu sayısı (m2 8 kişi) 320
Maksimum Hız 80 kmh
İşletme hızı 50 kmh
Minimum dönme çapı 30 m

1999 yılındaki ilk yerli prototipten, 2009 model prototipe kadar tüm çalışmaları İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraklerinden İSTANBUL ULAŞIM A.Ş tarafından gerçekleştirilen Yerli Araç Projesi ile İstanbul kendi yapısına en uygun raylı sistem araç ihtiyacını, daha ekonomik karşılayabilme gücü kazanırken, demiryolu teknolojilerinde bilgi ve tecrübeyi, uzman personeli de daha üst boyutlara taşıyor. Çalışmalar aynı zamanda İstanbul’un teknolojik bağımlılığını azatlamayı da hedefliyor.

Halen Edirnekapı-Sultançiftliği hattında yolcu taşımacılığı yapan, 300 kişi kapasiteli, 25 metre uzunluğundaki RTE 2000 modeli de üretildiği günden bu yana 300 bin km yol yapıp, 5 milyon yolcu taşıdı.

Yerli Üretimde Yeni Hedef: Railway Transport Equipment 2011’i üretmek.
Sonrasındaki hedef ise Hafif Metro Araçlarının seri üretimine ve Metro, Hızlı Tren, Monoray gibi yeni raylı taşıt teknolojilerine geçmek.
Kaynak : http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5553

Tabi aracın görünen tek handikapı yüksek peronlu LRS lere daha uygun olması, fakat RTE 2000 üzerine yapılandırıldığı için aynı şekilde devam etmesi normal, bildiğim kadarı ile alçak tabanlı (%70) tramvay aracı içinde tasarım çalışmaları yapılıyordu, belkide haberde bahsi geçen RTE 2011 serisi alçak tabanlılar üzerinden devam edebilir.

İlerleyen günlerde araç ile ilgili bir takım başka bilgileri de yayınlayacağım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

İsim?

Mesaj gönderen alabay » 18 Mar Çrş, 2009 01:50

Bunun marka ismi sırf RTE mi? Hani Çeklerin Skoda'sı, Almanların Siemens'i, Düwag'ı var, bizimkisinin de bir ismi olmalı. Attım, meselâ VARAN şirketi. Otobüsle alâkası yok şimdi. Veya KALKAN. Veya KARTAL. İşte öyle bir şey. KEDİ de olabilir ;-) Önemli olan, harflerin tün dünyada kolay yazılabilinmesi, nitekim Skoda'nın bir problemi, aslında Škoda olması, ama o harfi kim yazabilir ki. O yüzden, bizde isim ŞEKER olsa (gülmeyin lan!), uluslararası SEKER olur. Bilmem yani.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: İsim?

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2009 16:25

alabay yazdı:Bunun marka ismi sırf RTE mi? Hani Çeklerin Skoda'sı, Almanların Siemens'i, Düwag'ı var, bizimkisinin de bir ismi olmalı. Attım, meselâ VARAN şirketi. Otobüsle alâkası yok şimdi. Veya KALKAN. Veya KARTAL. İşte öyle bir şey. KEDİ de olabilir ;-) Önemli olan, harflerin tün dünyada kolay yazılabilinmesi, nitekim Skoda'nın bir problemi, aslında Škoda olması, ama o harfi kim yazabilir ki. O yüzden, bizde isim ŞEKER olsa (gülmeyin lan!), uluslararası SEKER olur. Bilmem yani.

B. Alabay
Güzel soru ve güzel sorun :) valla bu isim zaten yeterince polemik konusu, ve açıkçası bir vatandaş olarak bence hiçte hoş değil, ingilizcem yerlerde sürünüyor dolayısı ile Rail Transportation Equipment gibi bir kelimenin ne kadar doğru bir syntax a sahip olduğunu bilemem ve iddia da edemem, ama algı nedeni ile çok zorlama geldiği açıktır. Dolayısı ile bu araca bir marka vermek gerekirse ne olabilir? Aracı en başından beri yapan İstanbul Ulaşım A.Ş., ama bu bir araca verilecek isim değil, diğer taraftan İstanbul tek başına marka olarak kullanılamaz, zaten İBB bu işi bir aman boşver diyor bir canlandırıyor nedense de hep canlanması seçim zamanına denk geliyor umarım bu seferki canlılık daha uzun sürecektir, çünkü en azından İstanbul Ulaşım' ın ne kadar çok istekli olduğunu biliyorum.

Valla bilmem sonuçta araç seri üretime geçer/geçecek ise bir üretim tesisi olmalıdır, bunu üreten bir firma olmalıdır, gömlek değilki Merterde fasonculara yaptıralım :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Mar Çrş, 2009 17:45

Biraz da aracın süreci ile ilgili foto koyalım.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Mar Prş, 2009 03:02

RTE2009 T4 Hattı Topkapı-Edirnekapı uzatmasının açılış töreninde basın mensupları ve halkın beğenisine sunuldu. Konu ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı' nın sözleri aşağıdadır :

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=17167
Topkapı Şehir Parkı’nda düzenlenen törenle Büyükşehir Belediyesi’nin Şirketlerinden Ulaşım A.Ş.’nin mühendisleri tarafından tamamen belediye kaynaklarıyla üretilen ilk modern yerli tramvay “Railway Transport Equipment - RTE 2009” da hizmete alındı.

Kadir Topbaş, tek vagonda 320 yolcu taşıma kapasitesine sahip aracın 1 milyon euroya mal olduğunu ve 2012 yılına kadar 18 tane üretileceği belirtti.

İştiraklerimizden Ulaşım A.Ş. bünyesinde sürdürülen bu proje, bir yandan İstanbul’un bünyesine en uygun aracın üretilmesini sağlarken öte yandan dışa olan teknolojik bağımlılığımızı azaltmış oluyor. Aynı özelliklerde bir treni yurtdışından aldığımız taktirde bu araçların tanesi 2,5 milyon euroya mal olacaktı. Biz kendi insanımızla yarı fiyatına mal ettik.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Mar Cmt, 2009 19:10

RTE 2009 un tasarım ve üretim sürecinde çekilmiş görüntüler ile oluşturulan tanıtım videosu, oldukça güzel bir çalışma olmuş ben beğendim.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=6325#6325

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Nis Pzt, 2009 13:06

Aracın ne kadarının yerli olduğu ile ilgili bir soru vardı diye hatırlıyorum. İstanbul Ulaşım A.Ş. den aracın üretimi ile ilgili bir takım bilgiler istemiştim, aşağıdaki verileri göndermişler, sağolsunlar.

Sorular:
* RTE serisi prototip aracın üretiminde tüm aksamlar yerli üretim ilemi gerçekleştirilmiştir, örn. Boji ve fren sistemlerinin üretimi için herhangi bir firmanın mamülü kullanılmışmıdır?
* Aracın tam olarak kategorisi / sınıfı nedir? LRS içerisinde değerlendirilsede tramvay araçlarıda, hafif metro araçlarıda aynı kategoriye girmektedir, RTE2009 hangi sınıftadır?
* Projenin devamında alçak tabanlı tramvay aracı tasarımı planlanmaktamıdır?
Cevaplar :
* RTE aracı % 100 Türk emeği ve sermayesinin ürünüdür. Bununla beraber Türkiye’den temin edemediğimiz, yani Türkiye’de üreticisi olmayan araç bilgisayarı, cer motoru, invertör gibi kısımları yurtdışından sağladık.
Talepler artarsa yerli girişimciler bu konulara el atacaktır ve bunları da yerli tedarik edebileceğiz. Amaçlarımızdan biri de yerli demiryolu yan sanayisini oluşturmaktır. Aracın Bojileri yerli üretimdir.

* RTE 2009 aracı yüksek tabanlı tramvay sınıfına girer. Tramvay araçları araç performans değerleri –ivme ve frenleme- gibi, koltuk dağılımları, etek ve tampon yapıları, araç dizi konfigurasyonları, kurp dönme çapları gibi noktalarda LRT metro araçlarından farklılıklar gösterirler.

* Raylı taşıtlar konusunda yüksek tabanlı araç ve bogilerinde yeterli tecrübeye ulaştığımızda düşük tabanlı araçlara geçmek hedeflerimiz arasındadır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzt, 2009 09:37

RTE serisi araçların üretimi ile ilgili bir web sitesi hazırlanmış, site içerisinde araç ile ilgili nerede ise tüm bilgilere ulaşmak mümkün, pek çok teknik detay verilmiş, ayrıca araç üretimi ile ilgili geleceğe yönelik planlamadan da küçük bilgiler sunulmuş.

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/rte/index.html

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 20 Nis Pzt, 2009 13:56

Sence fazla mı verilmiş, Esat? Bazen bazı bilgiler kapak altında kalmalı.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18075
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Nis Pzt, 2009 14:05

:) Yani tanıtımı anlatımı anlamında hoş buldum, ben daha çok sitenin başka şeylerine takılmıştım, yani neden frame ile yapılmış falan gibi. İçerik olarak bence Genug yani :) Evet çok fazla bilgi verilmiş, ama buna kurum karar verir, yani ne kadarını paylaşacağını onlar daha iyi bilir. Sonuçta ortada ne kadar gizli kapaklı bir durum olabilir ki? Bir kaç mesaj önce bende bilgi edinme ile aldıklarımı yazmıştım, aracın ne kadarı yerli yabancı hususunda, ve zaten teknik olarak çok büyük değişiklikler yok, çok ama çok özel bir şeyler yok, bence paylaşılması iyi olmuş.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön