ist-T.10:04 » İlk Yerli Tramvay Aracı - RTE 200X Serisi

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 07 Ara Cmt, 2013 19:03

Esat yazdı:Ben de size katılmıyorum maalesef, mesela Tosun u küçümsemek zaten bakış açısının nerede olduğunu gösterir ama Devrim kıymetlidir di mi? İsminden dolayı, Tosunun adı da başka bir şey olsaydı tutulurdu. Çünkü Türkler için önemli olan şeyler bellidir, EN, BÜYÜK, ŞAAŞALI, İHTİŞAMLI diye uzatabiliriz bu listeyi, bir şeyin niteliği değil görünümü önemlidir. Yazınızdan amacın bağcı ile ilgili olduğunu çıkardığım için sizi ikna etmek ya da size özel bir şeyleri açıklamak gibi bir durum/vazife olayı da olmayacak,
Bu ne alınganlık. :?
Tosun kelimesini ben telaffuz etmedim. Sadece yapılanların şirket için bir faaliyet olduğunu ve rekabetci pazara kapalı olduğunu ima ettim. 8)

Amacım bağcı dövmek hiç değil Esat Kardeşim. :? 8)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ara Cmt, 2013 21:22

Sorun rekabetçilik ise teknolojik olarak RTE A klasmanda bir araçtır, bu konuda şüpheniz olmasın, başka üreticilerin araçları ile ilgili herhangi bir yorum yapamam.

Araç üzerinde ismi dahil eleştirilecek pek çok konu bulunabilir ve bulunacaktır ama "hiç üretilmiş mi?" "hiç kullanılmış mı?" ya da "kim önce üretti" "kimin ki önce yola çıktı" gibi anlamlar barındıran sorular da hoş değil. Hangisinin önce yola çıktığı ortadadır, bunu tartışmak anlamsız İLK sıfatını neyin hakettiği de ortadadır. Ticari olması olmaması ayrı bir tartışma konusudur, diğer aracın amacı ticariliktir, tanıtım kampanyasını iyi yapmıştır, Bursa yollarında kendisini ispat ederek inşallah iç ve dış pazarda kendisine pay bulacaktır, bulmasını da canı gönülden isterim ama anlamsız bir şey yarışına İSTANBUL aracının dahil edilmesini kabul etmiyorum. Her şeyden önce Başar' ın dikkat çektiği konu üzerinden gidebiliriz, İSTANBUL bir tramtrain vazifesi görebilecek teknik ve mekanik kabiliyete sahiptir.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 08 Ara Pzr, 2013 12:24

Esat yazdı:Sorun rekabetçilik ise teknolojik olarak RTE A klasmanda bir araçtır, bu konuda şüpheniz olmasın, başka üreticilerin araçları ile ilgili herhangi bir yorum yapamam.

Araç üzerinde ismi dahil eleştirilecek pek çok konu bulunabilir ve bulunacaktır ama "hiç üretilmiş mi?" "hiç kullanılmış mı?" ya da "kim önce üretti" "kimin ki önce yola çıktı" gibi anlamlar barındıran sorular da hoş değil. Hangisinin önce yola çıktığı ortadadır, bunu tartışmak anlamsız İLK sıfatını neyin hakettiği de ortadadır. Ticari olması olmaması ayrı bir tartışma konusudur, diğer aracın amacı ticariliktir, tanıtım kampanyasını iyi yapmıştır,
Burada yaman bir çelişki, hedefsizlik var. İstanbul BB, Türkiyede ekonomik güç olarak zaten 1.sıradadır. En gelişmiş raylı sistem ağına sahiptir doğal olarak. Burada sözünü ettiğiniz gücünü, YERLİ SERMAYE - YABANCI SERMAYE davet ederek işi TİCARİ boyuta getirse idi bugün Bursa'da üretilen İPEKBÖCEĞİ'ni kimse ballandıra ballandıra anlatmaz, yeteri kadar mesafe alınmış ve TÜRKİYE'nin bir Siemens, CAF, Bombardier yada Koreli bilmem ne alternatifi olan yerli RAYLI SİSTEM TAŞIT üreticimiz olurdu.8)

Türkiye'den, Çevre ülkelerden Belediyeler araç almak için sıraya girerdi.

M.İ.Gökçek, Ankara'da yaptı. Çinliler ile Araçların Ankara'da kısmen yerli yapılması anlaşması yaptı.

Her yerde yerli otomobil diyen, 1966'dan beri bu ülke'de otomobil üretenleri suçlayan, RTE'nin radarından bu konu neden ise kaçmış. :? 8)

Kral ÇIPLAK diyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzr, 2013 13:33

Çelişki nerede onu bir anlayabilsem, kavrayamıyorum herhalde? Sorun bende olsa gerek.

Ortada ülkenin raylı sistem üreticisi olma hedefi olduğunu kim söylüyor ben onu soruyorum size? Öyle bir hedef ne zaman nerede dile getirilmiş, bu hedef Bursa' nın dır ve o hedefte bizlerinde desteği ile ilerlemektedir. Ankara' da kim ne yapmış? Melik Gökçek mi yapmış yoksa UDH mı? Yapılan işin sonucunda o %51 e uyulmuş mu? Var mı elimzide bilgi belge, daha düne kadar bazı yerli malzeme üreticileri itiraz etmediler mi bu işe? Çinliler şarta uymuyor diye? Bin kere söyledim YÜZDE ile yerlilik ifade edilemez, bunu böyle dile getirmenin hiçbir anlamı yoktur. Bu ülkede üretilmiş her araç yüzde 100 yerlidir, günün şartları bütün dünyada bu şekildedir.

Konuyu sürekli siyasi arenaya çekmeye çalışan ben değilim, dolayısı ile yazdığınız her mesaj bana maksatlı geliyor ve yine herhalde sorun bende, balatamda sorun var kavrayamıyor olsam gerek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ara Pzr, 2013 14:09

Soru(n/y)a siyasetsiz girmek imkânsız. Sizler ama yine de kavga etmeden, iki farklı siyasî uçlardan ülke gelirine göre sohbet ederseniz, hepimiz için daha kazançlı olur. Boş yere kavga etmeye gerek yok. Bugünün siyaseti yarın dününkisi olacak, ertesi gününkisi de zamanında evvelsi günün. Hayat böyle. Asıl acıklı olan, 1950’lerden beri şovlardan kurtulamamamız. Şov ve en gırgırı bittikten sonra, ciddî bir yerli bilmemne imâlatı başlayabilir, evvelden … mafiş!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Ara Pzr, 2013 14:22

Türkiyenin ilk yerli tramvay aracı RTE serisidir, gerisi ancak teknik detaylar üzerinden tartışılabilir. Türkiyenin ilk alçak tabanlı tramvay aracı da İpek Böceği dir, bu da bu saatten sonra ancak teknik üzerinden tartışılabilir.

Bu yüzden açıkça tramtrain konusuna girdim ya da HRS hattına daha uygun ama teknolojik olarak bir tramvayda olması gereken tüm emniyet, güvenlik ve frenleme sistemlerine de sahip olduğuna değindim, bu artısıdır. Ha yolcu alçak tabanlı hatlar istiyor artık, İstanbul' da böyle yapsın denilir amenna, ya da niye böyle yapılmadı denilir eyvallah. Bunların hepsi tartışılır ama yok efenim otobüs yapılmış zevk için herkes unutmuş, devrimmiymiş anadolmuymuş :) Türkiye bugün dünyaya beyaz eşya, elektronik satıyor. İyi hadi bakalım ne kadar yerli? İlk kim yaptı? Bu söylemler gereksiz, boş işlerdir ve bağlanacağı tek yer siyasetçi ismi vererek, bak onu yapmadı bunu yapmadı, buna ses çıkarmadı demek olabilir. Çünkü elde veri yok, argüman yok, bazı kişilerin elindeki tek malzeme "bu adamı sevmiyoruz, cenneti dünyaya getirse yaranamaz" a gelmiştir, bende buna KİŞİSEL olarak kızmaktayım. Herkesin hatası, eksiği gediği vardır, bunlar eleştirilmelidir, hele ki siyasetçiler illa ki eleştirilmelidir ama "efenim yerli dedi bunu niye yapmadı o zaman" denilince bunu kavrayamıyorum, çelişki var ya işte, o çelişki nerede acaba?

Neyse ne, kaç sefer söyledim bu ülkede muhalefet yapabilen siyasetçi yok ki halk yapabilsin.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ara Pzr, 2013 15:53

Yerli konusunda bizde gereken ciddiyet yok! Türkiye’de herşey çocuk bahçesi gibi. Sonra Almanlara bakıyorlar ve alay ediyorlar, aa bak Alamanlar yine manyak felan. Evet. Manyak olacaksın, nevrotik olacaksın, yoksa yürümez bu işler. Yü-rü-mez. Güzel mezeler olur, 1001 gece aşk, meşk, rakı, üzüm ve tesbih olur – ama ciddî teknoloji üretilemez. Üreten Alman olur, İsviçreli olur, İsveç olur, Japon olur … ve, her nedense, Çin olur. Ek Malezya (trafik konusunda olmasa da, elektronik konusunda çok büyük numara).

Dendiği gibi de, şaaşa, şakşak (ne bu şakşak be? 31 çeker gibi ses!), »çağdaş dıramvay«, ENNNN bööööğğğk, wowwww falanlardan yola çıkılırsa, öyle binâenataerkilperest (nassı ama?) hafif ıslak düşler olur, o kadar. Boğazın üçyüz metre altında VIP fayton ve 5000 metre üzerinden de VIP² çiftetelliferiği yaparlar. hepsi de Çamlıca’da buluşur, öksürük şurubu içer!

Bunlar gayrıciddiyetül-beşerriyeh. Eh? Dünya da neresiyle gülsün, ağlasın, şaşırır. Kranker Mann am Bosporus olur Sehr kranker Mann am Bosporus … Psüşiş kırank falan. Bu böyle. Bunun aslında muhalefetle de ilgisi yok. Hamam, tellak, taş, mangabaşı … hep aynı. Hepsini yıkıp, Fin saunası yapacaksın. Veya yüzme havuzu. Ya da Japon tuvalet duşu :lol:

Bilmem valla, şu anki siyasetin çok büyük bir avantajı var, bütün problemlerin ve belâların kabahatlısı. Bunlar kovulduktan sonra gelenler acaba ne yapacak? Asıl korktuğum o! :roll: Paradigma değişimi başlamadıkça hiçbir şey olmayacak. Devrim, Tosun, tramvay, metro, kuççe, hiçbiri.

Ama şu Bursa’da yapılan şey? Hiç de fena değil! Nitekim başta bir bayan mühendis de vardı, işi kurtaran budur, hehe :-) Bence hatamız kibir. Alttan alma ve hakiki çalışkanlık (yani ötmemek, şov yapmamak, YAPMAK), onu hâlâ kimse öğretemedi. Esat, sen ben bile bu konularda ikide ikide kapışıyoruz. Ki sen sırf dikkafalığından yapıyorsun 8) Piskolocih bu, biliyom.

Bu kadar palavra yazdım, son bir şey daha: Yapcaz etçez derken napıyz? hep peşten koşuyoz. Neden? Asıl önemli olan ne? İleri bakış. Ama hakikat ne? Almanlar yine şu gülünç, hahahaaa, değirmenlerle uğraşıyorlar. Ne kaddar palavracı, e mi? değirmen! Moderin değirmen, felan. Biz n’aapak? Şöyle taşşş gibi adom sangdrali, hem de EN. En boktan yerde EN enayi şey. Öfff! Araplar bu sırada ne yapiyorlar? Birbirlerini kesmekle ve ayet didiklemekle uğraşmayacak bir teneffüs bulduklarında, abov, biz acaba mikroçip yapımıyla mı uğraşsak diyorlar! Pes be! PES! Biz ne yapacağız? Efendim, yine EN yeni kahve otomatını yerli yapım olarak üretip, Yemene’e ikram edeceğiz. Olur mu yahu? Nerede hakiki mühendislerimiz? Nerede iyi mühendis yetiştirebilecek birimler, öğretmenler? Adam koskoca möhendiz, geliyor benimle insan-maymun gevezeliğine başlıyor :shock: Yaşadım bunları. Çüş dedim.

Tabiîki bütün bunların kültürel, tarihsel, bilmemnesel şuuraltı etnopsikoanalitik sebepleri vardır. Ama sıkıyor artık. Son aylar gösterdi ki, bizde de (!) uyanık, enayi olmayan, gözü açık gençler ve yaşlılar var. Onlar biraz yönetime geçseler, güzel olur. Bilmem artık, demografik gelişme bu konuda müsbet mi olacak, menfî mi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Ara Cum, 2013 17:50

Halen testleri devam eden aracın hat üzerinde de testleri gerçekleştirilecek. Benim için çok kötü bir zaman denk geldi, sınav olmayaydı kesin koştururdum peşinde fotoğraflamak için :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Oca Pzr, 2014 16:54

Yeni nesil RTE aracı üzerinde çalışmalar 7/24 devam ediyor, bugün 2 araç kuple edilmiş olarak depo sahasında testlere devam ediliyordu, henüz açıklanmış bir tarih yok ama yakın zamanda raylarda göreceğiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Sal, 2014 11:57

3. aracın alt ekipman montajı da yapılıyormuş, bakalım Şubat ortasına kadar 3 lü bir set işletmeye hazır hale gelecek mi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Oca Sal, 2014 20:25

Esat yazdı:3. aracın alt ekipman montajı da yapılıyormuş, bakalım Şubat ortasına kadar 3 lü bir set işletmeye hazır hale gelecek mi.
Hala göremedik yeni setleri :? Kullanılan altyapı kime ait abi? Bogie, motor, beyin...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Oca Sal, 2014 21:36

mustafaguler yazdı:
Esat yazdı:3. aracın alt ekipman montajı da yapılıyormuş, bakalım Şubat ortasına kadar 3 lü bir set işletmeye hazır hale gelecek mi.
Hala göremedik yeni setleri :? Kullanılan altyapı kime ait abi? Bogie, motor, beyin...
Foto koymayi bende cok istiyorum ama verdigim sozu yiyemiyorum, bilirsiniz cinsim biraz :) baska sitelerde foto varmi bilmiyorum eger varsa onu emsal gosterir koyarim valla :)

Simdi tek tek parca parca sunu su, bunu bu uretiyor diyemem ama aracin yuzde yuz yerlilik iddiasi yok zaten, oncede yazmistim kabaca %60 yerlilik orani var diyebiliriz. Tum tasarim yerli, ar-ge yerli, sase, karoser, kabin, camlar, aydinlatma, elektrik, boji, klima bunlarin hepsi yerli. Cozum ortakligina gidilmis sektorde bilinen yabanci firmalarda bazi komponentleri uretim, montaj ve testlerini yapiyorlar. Ben %100 olayina hic inanmadim ve gonuldende destekledigimi soyleyemem, bu anlamda rte projesi bence bu cozum ortakliklari ile dogru gidiyor.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön