13. sayfa (Toplam 13 sayfa)

Gönderilme zamanı: 26 Ara Cum, 2014 18:14
gönderen Esat
Kaynak? Kolpa basin. ISRAF oyle mi? :) ucaga binicem vaktim yok, yoksa izah etmeye calisirdik israfmi degil mi, her neyse toplum her iki yarisida at gozluklu olduktan sonra her haber % 100 dogru bu ulkede.

Gönderilme zamanı: 26 Ara Cum, 2014 22:51
gönderen Edil Arda
ısıtma gerilimi veriliyor olması gerek setlere ama yine de durdukları yerde eskiyorlardır diye düşünüyorum(?)

Gönderilme zamanı: 27 Ara Cmt, 2014 10:05
gönderen kado
Yanlış planlama sonucu yıllarca bekletilen setleri eleştirmek için bir taraf olmaya gerek yok, gülünç duruma düşmemek lazım.

Gönderilme zamanı: 27 Ara Cmt, 2014 12:17
gönderen Esat
Araclar ile ilgili yanlis planlanan bir sey yok. Bu hattin arac alimi set sayisi ve arac adedi olarak turkiyede yapilmis en dogru istir. Problem hattin insaatinin bitmemesidir, bu araclar alinmayip 5 sene sonra arac yetmiyor yeni alicaz dense o zaman o seref yoksunu kolpa basin bu seferde bak bir arac almayi beceremediler eksik aldilar diyecekti, tabii sizde yine buna sak sak yapacaktiniz. Komik arayanlar kendisine baksin, taraf oldugumu dusunene saygi duyarim ama akil tutulmasi ile sacma sapan seyleri haber diye savunanlar komik degil rezildir bana göre. Kazlıçeşme de dönüş yapacak yer yokmuş :) hadi ya! Yok binmediniz de herhalde hiç, ha binipte anlamıyorsak olabilir, ona amenna.
Edil Arda yazdı:ısıtma gerilimi veriliyor olması gerek setlere ama yine de durdukları yerde eskiyorlardır diye düşünüyorum(?)
Bu konudaki tek mantıklı mesaj da bu olsa gerek.

Re: ist-B.03:01 » Halkalı-Gebze Banliyö Hat Revizyonu (CR3)

Gönderilme zamanı: 07 May Pzr, 2017 09:55
gönderen Engin Y
Marmaray trenleri ile ilgili şöyle bir yazı buldum: http://www.endustri40.com/marmaray-iki- ... demiryolu/

Burada bana ilginç gelen, onlu setin yolcu kapasitesinin beşli setinkinin tam iki katı olmaması..

Resim
MCT1 ve MCT2: 10-vagonlu trenlerin sürüş kontrol kabini ("1" ön kısım, "2" arka kısım kabini demektir)

MCF1 ve MCF2: 5-vagonlu trenlerin sürüş kontrol kabini ("1" ön kısım, "2" arka kısım kabini demektir)

M1, M2, M3, M4: Motorlu kabin

T1, T3, T4, T5, T6: Pantograflı treyler kabin

T2: Treyler kabin

Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Gönderilme zamanı: 07 May Pzr, 2017 12:38
gönderen Uğur
Acaba Marmaray tam olarak açıldığı zaman mümkün olan en kısa işletme aralığı kaç dakika olur?

Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Gönderilme zamanı: 07 May Pzr, 2017 14:51
gönderen Engin Y
Abi,

Bence, bir tren Sirkeci'yi tamamen terk etmeden, arkadaki trenin Üsküdar'dan ayrılmasına müsaade etmezler..

Ölçtüğümde, Üsküdar'dan kalkan tren tam 3:25 ile 3:40 dakika arası değişen sürelerde Sirkeci'de durmuştu.. Yolcuların binmesine de 20 saniye desek, bence 4 dakikanın altına inilmesi zor..

Öte yandan, tren denizin altında nispeten yavaş seyrediyordu.. Daha hızlı gitmesi ve iki kıta arasını 3 dakikada alması durumunda, 3,5 dakikaya inebilir..

Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Gönderilme zamanı: 07 May Pzr, 2017 21:08
gönderen Uğur
Senin anlattığın çok eski sistem bir sinyalizasyon sistemi. Tanıtımlarda CBTC olduğu söyleniyordu. Benim bildiğim CBTC en ileri sinyalizasyon, bu da sefer sıklığını baya arttırabilirler demek.

Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Gönderilme zamanı: 07 May Pzr, 2017 23:08
gönderen Edil Arda
Uğur yazdı:Acaba Marmaray tam olarak açıldığı zaman mümkün olan en kısa işletme aralığı kaç dakika olur?
bildiğim kadarıyla teoride 90 saniye.

Re: ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Gönderilme zamanı: 07 May Pzr, 2017 23:52
gönderen Uğur
90 Saniye ve Uzun trenlerle 120 bin kişi taşınabilir saatte gayet iyi bence.