1. sayfa (Toplam 13 sayfa)

ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Gönderilme zamanı: 28 May Çrş, 2008 11:35
gönderen Esat
Yarın açılacak teklif zarfları ile birlikte Marmaray' ın son etabı olan araç alımıda tamamlanmış olan elektromekanik işlerin bir parçası sayılabilecek araç alım ihalesinin şimdiden yapılması çok iyi bu durumda 2009 sonu gibi araçlar teslim alınmaya başlanabilir, 2010 da da test aşamasına geçilebilir, her şey yolunda giderse Marmaray sistemi büyük sarkmalar olmadan zamanında bile açılacak diyebiliriz. İhaleye katılan firmalar zaten bu sektörde isim yapmış ve kendini kanıtlamış firmalar açıkçası her ne kadar tanınsa ve bilinse de ben bu Rottem den pek hazzetmiyor, mümkünse Bombardier ya da Siemens olsun derim :) bana kaldı ya :P
Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, Bakanlığa bağlı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğünün (DLH) yürüttüğü projede, Gebze-Halkalı arasında sefer yapacak 440 adet demir yolu aracının temini için 7 Haziran 2007 tarihinde ön yeterlilik çağrısı yapılmıştı.

Ulaştırma Bakanlığı, ön yeterliliği kazanan firmaları mali teklif vermeye davet etmişti. İhalenin teklifleri Mart ayında alındı. Güney Kore'den Hyundai ROTEM, Fransa'dan ALSTOM, İspanya'dan CAF, Kanada'dan Bombardier ve Almanya'dan Siemens ile Türkiye'den Nurol'un oluşturduğu ortak girişim teklif vermişti. Mali teklifleri daha sonra açılmak üzere notere teslim eden ihale komisyonu, teknik yönden 4 teklifi değerlendirdi.

Firmaların mali teklifleri ise 29 Mayıs Perşembe günü açılacak. Komisyon, mali tekliflerle birlikte yapacağı değerlendirmenin ardından nihai kararını verecek.

Projenin son ihalesiyle temin edilecek ve Gebze-Halkalı arasındaki 77 kilometrelik hatta sefer yapacak 440 adet demir yolu aracının yatırım bedeli 750 milyon avro olarak belirlenmişti. Satın alınacak demir yolu araçları, 22-23 metre uzunluğunda olacak. 5'li ya da 10'lu setler halinde temin edilecek araçlar, yolcunun yoğun olduğu saatlerde ya da gerektiğinde 5'li setler birbirine bağlanarak kullanılacak.
Kaynak:Lojiport

Gönderilme zamanı: 28 May Çrş, 2008 12:45
gönderen alabay
Çiftkatlı olacak inşaallah?! Başka hiçbir şey yakışmaz ve yetmez ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 28 May Çrş, 2008 14:57
gönderen alabay
Bu çiftkatlılarda ayakta yolculuk problemsiz mümkün, otobüs kuralları geçerli değil. Sadece saat 16 veya 17'de film çekmemi bekleme :-) Öte yandan boğazı geçmekte ayakta yolculuk ne kadar iyi olur, bilemem. Bir de treni/trenleri tünelde acilen boşaltmak var! Onu da göz önüne almak, pardon, dikmek gerek!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 09:28
gönderen Mehmet Kasım
Çift kat zor be abi. Daha tek katlı sistemleri oturtamadık. Öyel bir duyum da almadık.

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 12:18
gönderen alabay
Tahran metrosunun bile bir kısmı çiftkatlı, yuh be! Mehirşehir'e giden 5 numaralı "banliyömsü" hat. Yani aynen bizim Marmaray gibi bir hat, pik hız 140 kmh, sekizlik traksyonlar, 250 metrelik trenler!
Yani!

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 12:43
gönderen Mehmet Kasım
Marmaray setleri 8 dizi olacak. Pik saatlerde. Daha çok bile olabilir. 10 dizi gibi.

ROTEM, BOMBORDIER,SIEMENS KAPIŞIYOR.

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 16:11
gönderen Mehmet Kasım
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=7982

Asya ile Avrupa'yı denizin altından birleştirecek Marmaray Projesi'nde kullanılacak 440 adet demir yolu aracının temini için açılan uluslararası ihalede, İspanyol ve Fransız şirketleri elendi, Güney Kore'den Hyundai ROTEM ile Kanada'dan Bombardier ve Almanya'dan Siemens ile Türkiye'den nurol'un oluşturduğu ortak girişimin mali teklifleri ise kabul edildi.


Hala eski resimleri neden kullanırlar acaba. Bu resmin ne alakası var şimdiki projenin. Eski projede kara+demir olacaktı.

Resim

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 16:40
gönderen Mehmet Kasım
http://www.bombardier.com/index.jsp?id= ... _1_3_1.jsp

Finale kalan firmaların üretimlerini irdelemeye çalışalım. Önce BOMBARDIER'dan örnek raylı sistem araçları, metro, lrt, tram,...

Bombardier Konseptini anlamaya çalışalım. Diğer firmalarla arasındaki farkları görerek en güzelini seçelim.
Resim
Resim

İzmir'den...
Resim
Resim
Resim

Ankara'dan...
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
ResimResim
ResimResim

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 18:39
gönderen Esat
Ohoo Mehmet vallahi helal olsun iyi çalışma artık diğerlerini de yüklersin :)

en üstteki resim Başar' ın bahsettiği çift katlılar işte, Alman demiryolları bölgesel tren işletmesine ait, daha detaylı bilgiyi bize Başar verebilir bunlar hakkında, aslında kullanışlı ama tavan yüksekliği düşük olduğu için bizde kabul görmeyecektir buna emin olabilirsiniz, çünkü aklımdaki soru acaba tünelleri yaparken gabariyi düşündülermi? çok fazla yüksekliği olan araçlar değil ama yine de katener ile araç arasında belli oranda pantograf mesafesi gerekiyor bildiğim kadarı ile, neyse.

Bir altındaki de daha önce Fransa incelememde içini yayınladığım aracın dıştan görünümüne benzettim ama sonra hatırladım ki o Alstom du fakat konsept aynı olabildiğince geniş bir araç.

Üçüncü resim izmir metrosuna ait ve ayrıca çok merak ettim orası neresi? Öyle bir tepeden İzmir i gören yere metro çıkıyormu? Çok ilginç.

Dört numara benim favori işletmecilerimden ÖBB-Österreichiche Bundes Bahn- Avusturya demiryolları henüz binmek nasip olması ama konforlu araçlar, beş numara ise bir RATP treni ve bir türlü hatırlamıyorum ben bu araca bindim mi? Ya Kemal Çevik abi neredesin bize en iyi bunu sen anlatırdın :?:

Ankara metrosu ve altındaki nerenin çok merak ettim aklımda Avusturalya diye kalmış ama niye blmiyorum. yine en altta Deutsche Bahn Alman devlet demiryollarının aynı konsept tek katlı standart araçları var bunlarda oldukça güzel, sol alttaki sarı Berlin metrosunun olsa gerek Başar?

Gönderilme zamanı: 29 May Prş, 2008 19:53
gönderen alabay
Yok, Berlin metrosu değil, apayrı. İstasyona bakılırsa, bir banliyö treni (ki bence öyle, evet).
Düşük tavan ile ne demek istiyorsun? Her katta kocaman olsan da, dik durabilirsin. Videoları izle! Pantograf da hioç problem olmaz, olamaz, çünki her zaman (!) lokomotifte olur. Lokomotif de trenden ayrı olur! O lokomotife benzeyen sadece komuta vagonu. O öne doğru giderse, lokomotif arkadan iter. Lokomotif önden çekerse, o komuta vagonu son vagon olarak işler. Çok uzun veya bölünmesi öngörülen (Kurswagen usûlü) traksyonlarda ortada da iki komuta burun buruna gelebilir. O zaman treni baştan sona dolaşamazsın, baştan ve kıçtan ortaya kadar sadece ğecış bağlantıları olur.
O trenler O KADDARR muazzam ki, anlatamam! Otur, öl! Sessizlikleri (içeride) ve "uçuşları" beni her zaman yeniden hayran kılıyor.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 07:38
gönderen Esat
Açılan teklif zarfları beni memnun etmedi açıkçası, Rottem in araçlarını nedense bir türlü beğenemiyorum bu hem görsel beğeni hemde teknik beğeni ile alakalı gerçi ben Korelilerin hiçbir şeyini sevmiyorum ya belkide ondandır, bence Bombardier Türkiye' de büyük bir treni kaçırdı, bundan 2-3 sene önce Avusturya Viyana fabrikasının kapanması gündemde idi bu dönemde o fabrikayı kapatmadılar çünkü Avrupa' dan başka siparişlerde almışlardı diye biliyorum ama bir şekilde Türkiye' ye yatırım yapsaydılar Rottem' in yerini alabilirlerdi, ki Rottem Türkiye üretim yapmıyor aslında bir montaj fabrikası bildiğim kadarı ile, neyse aradaki fiyat farkı tercihin açıkça nereden olacağını gösteriyor zaten, ben yine de herşeye rağmen Bombardier-Siemens olmalıydı diyorum.

Bombardier-Siemens-Nurol Ortak Girişiminin teklifi:
-Toplam Sözleşme Bedeli: 703 milyon 559 bin 967 Avro
-Değişken fiyat: 183 milyon 395 bin Avro
-Yedek akçeler: 52 milyon 195 bin 118 Avro
-Enerji tüketimi: Kilometre başına 26,9 kilowatt/saat

Hyundai Rotem'in teklifi:

-Toplam Sözleşme Bedeli: 520 milyon 436 bin 909 Avro
-Değişken fiyat: 22 milyon 979 bin 350 Avro
-Yedek akçeler: 41 milyon 621 bin 845 Avro
-Enerji tüketimi: Kilometre başına 23,14 kilowatt/saat

Gönderilme zamanı: 30 May Cum, 2008 10:02
gönderen alabay
Bence Türkiye yüksek bir kalite aşamasını kaçırdı. Kore malına "per se" karşı değilim, ama Bombardier ile mukaise? Hah, unut. Ama her nedense, "geiz ist geil" mentalitesi artık tüm dünyaya yayılmış - bence sadece fiyat kriter olmamalı. Kalite, servis ve tecrübe daha önemliler.

Unutmamalı ki, bu (!) konuda Bombardier sadece "Bombardier" demek değil, aslında "Waggonfabrik Talbot" ve "Deutsche Waggonbau AG (DWA)" (oha, al sana çiftkat devleri!) ve "ABB Daimler Benz Transportation (Adtranz)" şirketlerinin teknikleri bunlar. Bombardier bunları sadece yuttu. Yani sırf Kanada teknolojisi değil, Alman ve İsviçre teknolojisi. Amerikan teknolojisinin daha ne kadar rol oynadığını bilmiyorum (American Locomotive Company).

Bunları araştırıp, göz önünde tutmak gerekirdi. ABD, Almanya ve İsviçre - tren ve ray aracı konusunda daha üstün kim var?

B. Alabay