ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bu bahsettiğin problemler hattın ray durumuna da bakar ama. Berlin'deki U8 hattında bu problemler hiç yaşanmıyor. Metro yürüyen merdiven gibi, o da yekpare, ve o hat en eskilerinden bir tanesi.
Hangisi daha iyi, fikrim yok. Bana kurt trenlerin biraz daha güvence sağlar gibi geldi, olanlar tüm trende farkediliyor. Yoksa arkada, altıncı vagonda olanlar, önde kimse tarafından görülmüyor, duyulmuyor.
B. Alabay
Hangisi daha iyi, fikrim yok. Bana kurt trenlerin biraz daha güvence sağlar gibi geldi, olanlar tüm trende farkediliyor. Yoksa arkada, altıncı vagonda olanlar, önde kimse tarafından görülmüyor, duyulmuyor.
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet hat durumuna da bakar ama sonuçta Kalküta demiryollarından bahsetmiyorum bakım, onarım falan filan.
Bu arada CAF ile ilgili AntRay araçlarını unuttuk, Antalya' da kullanılan ve tasarım olarak baktığımızda hiç beğenmediğimizi belirttiğimiz tramvay araçlarıda CAF üretimi. Daha önce bahsettiğim videoyu buldum uygun hale getirdikten sonra yükleyerek sizler ile paylaşacağım.
Bu arada CAF ile ilgili AntRay araçlarını unuttuk, Antalya' da kullanılan ve tasarım olarak baktığımızda hiç beğenmediğimizi belirttiğimiz tramvay araçlarıda CAF üretimi. Daha önce bahsettiğim videoyu buldum uygun hale getirdikten sonra yükleyerek sizler ile paylaşacağım.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
CAF ın videosunu en sonunda yükledim izleyin bakalım kararınızı verin gerçi video ile olsa bu işler ben Steven Seagal olurdum ya neyse
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=9310
Şimdilik bu hattın araçları ile ilgili tartışmalar bu başlıkta kalacak, başlığın gelişimine göre ayrı bir başlık olarak açabiliriz.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=9310
Şimdilik bu hattın araçları ile ilgili tartışmalar bu başlıkta kalacak, başlığın gelişimine göre ayrı bir başlık olarak açabiliriz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
E güzel Hayırlı uğurlu olsun, inşallah bir pürüz çıkmadan iş halledilir. Her ne kadar her hatta ayrı tip, ayrı marka, ayrı model araca karşı olsam da en azından bu iş sonuçlandı ne diyelim buna da şükür.chenginer yazdı:Ve Flash haber, 120 adet araç alımı ihalesini yaklaşık 139 milyon euro +kdv bedelle CAF kazandı.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Sözleşme de en geç 1 ayda imzalanır bence...Kadıköy – Kartal Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 120 adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma işinin ihalesi 14.07.2009 tarihinde ihalesi yapılarak teklifler alınmış ve yapılan değerlendirme sonucunda, en düşük teklifi veren Construccıones Y Auxıllar De Ferrocarrıles S.A. (CAF) firmasına 138.739.027 € + KDV bedelle ihale edilmiştir. Halen Sözleşme yapımı için çalışmalar devam etmektedir.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bildiğim kadarı ile Markaların modelleri belli. Ama modellerin kendi içinde tipleri olabiliyor, ama bu söylediğim daha çok tramvay araçları için geçerli. Metro araçlarında ise hattın yapısı, ortalama işletme hızı gibi etkenlere göre seçiliyor sanırım. Zaten firmalar muhtemelen bu ihalenin şartnamesinde belirtilen kriterlere göre hangi model için teklif verdiklerini belirtmişlerdir diye düşünüyorum.
Metro araçlarında hattın gabarisi bir diğer önemli etken, yani tünel çapınız, ve istasyon bölgelerindeki girişler, mesela körüksüz araçlar ile körüklü araçların kurplara girişi aynı değil, birisi daha kavisli dönerken diğer daha teğet dönüyor, tabi büyük farklar olmayabilir ama etkili oluyor diye duymuştum.
Hatta özel araç üretimi eğer parasını verirseniz oluyor, mesela boji yerleşimi daha farklı isterseniz bu şasenin değişmesi demek, dolayısı ile yeni bir tasarım demek, çok iyi bilirsiniz ki bu işlerde zaten tasarım, üretim, Ar-Ge aşamaları korkunç maliyetli. Aynı şekilde karoseri üzerinde çok büyük değişiklikler isterseniz yine aynı süreç işler. Ama ben firmaların kapı varyasyanlarını düşündüklerini ve buna göre zaten seçenekleri olduğunu düşünüyorum, tabi çok ta vakıf değilim ama bazı yerlerde edindiğim bilgiler ve izlenimlerin böyle bir çıkarım yapmama sebep oluyor.
Metro araçlarında hattın gabarisi bir diğer önemli etken, yani tünel çapınız, ve istasyon bölgelerindeki girişler, mesela körüksüz araçlar ile körüklü araçların kurplara girişi aynı değil, birisi daha kavisli dönerken diğer daha teğet dönüyor, tabi büyük farklar olmayabilir ama etkili oluyor diye duymuştum.
Hatta özel araç üretimi eğer parasını verirseniz oluyor, mesela boji yerleşimi daha farklı isterseniz bu şasenin değişmesi demek, dolayısı ile yeni bir tasarım demek, çok iyi bilirsiniz ki bu işlerde zaten tasarım, üretim, Ar-Ge aşamaları korkunç maliyetli. Aynı şekilde karoseri üzerinde çok büyük değişiklikler isterseniz yine aynı süreç işler. Ama ben firmaların kapı varyasyanlarını düşündüklerini ve buna göre zaten seçenekleri olduğunu düşünüyorum, tabi çok ta vakıf değilim ama bazı yerlerde edindiğim bilgiler ve izlenimlerin böyle bir çıkarım yapmama sebep oluyor.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Şimdi, eşi İspanyol olan, ve İspanya'da bir süre kalmış bir arkadaşımla konuştum. CAF Bilbao yakınlarındaki bir Bask şirketi imiş, yüksek teknoloji standartlarını ve tedarikçilerininin seçimini de Bask milliyetçiliği ile yapıyormuş. Arkadaşımın değerlendirmesi, olumlu yönde.
CAF metro vagonları şu an, Bilbao, Barselona, Madrid, Hong Kong, Washington, Sao Paulo, Mexico City ve Roma'da kullanılıyor.
CAF metro vagonları şu an, Bilbao, Barselona, Madrid, Hong Kong, Washington, Sao Paulo, Mexico City ve Roma'da kullanılıyor.
şeklinde bir bilgi elimde vardı, firmanın modelleri ile örtüştürmeye çalışıyorum ama pek de başarılı değilim, Barselona da kullanılan S6000 ve Madrid'de S8000 güzel duruyor, S8000 galiba 3.raydan besleniyor, yani S6000 modeli olabilir.120 adet araç alınacak, her vagon 200 yolcu kapasiteli olacak 22,5 m uzunluğunda 3,69 m yüksekliğinde ve 3,05 m genişliğinde olacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37