ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Cum, 2009 21:21

Miraç yazdı:Alstomun araçalrı daha pahalı oluyor diye duymuştum.
:)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 15 Ağu Cmt, 2009 16:42

Esat bey, bu teknik değerlendirme süreci ne kadar sürer, zaten yakın tarihte Taksim-Maslak için ve Başakşehir hattı için benzeri değerlendirmeler yapıldı, yani bu hatta ön plana çıkan biraz maliyet bence. Daha önce benzeri süreçleri düşünürsek, sizce sonuç ne zaman açıklanır, sözleşme ne zaman imzalanır.

Bilgi edinmeyle aynı suları belediyeye de sordum ama gelen cevap, papağan gibi değerlendirme sürüyor şeklinde idi...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Cmt, 2009 16:57

Maalesef Belediye' den bu konularda cevap almak pek mümkün olmuyor dediğiniz gibi standart metinler standart cevaplar, açıkçası pek bir fikrim yok Mehmet daha iyi takip ediyor bu ihale süreçlerini belki onun bir tahmini vardır.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Ağu Pzr, 2009 22:42

chenginer yazdı:Bu arada araç ihalesiyle ilgili olarak yalnızca Alstom ve CAF teklif vermiş galiba, ne dersiniz, Rotem kesin kazanır derken süpriz çıkmasın...
İlginç, eğer böyle bir durum varsa ben bunu iyi buluyorum, metro araçları konusunda her iki firmanında araçları yüksek kalitede, her ne kadar Rottem ile ilgili de iyi söylemler olsa da bir türlü ısınamadım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 31 Ağu Pzt, 2009 16:20

Alstomda fransızların yanında italyanlarında ortaklığı varmıydı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Ağu Pzt, 2009 16:40

Ortaklık değil, İtalya'da bir takım şeyleri yuttular.

B. Alabay

oglcan
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 167
Kayıt: 06 May Çrş, 2009 19:30

Mesaj gönderen oglcan » 31 Ağu Pzt, 2009 20:56

Ben ihalenin Alstom tarafından alınmasını istiyorum.Çünkü dünya çapında iyi işler becermişler.Türkiye'de de birçok işleri var.Örneğin:
1.Banliyö Trenleri (1955)
2.Taksim-4.Levent hattının 1.Aşamasında kullanılan araçlar
3.İstanbul'a gelmesi planlanan Alstom Citadis

Kısacası Alstom,Kadıköy-Kartal Hattına birbirinden kullanışlı 120 Araç verir ve bizde bu araçların içine biner,seyahat ederiz...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Pzt, 2009 23:20

Başakşehir - Kirazlı araçları da Alstom, bana da Alstom daha sıcak geliyor, her ne kadar Citadis lerin teslimatında bir takım sorunlar ve gecikmeler yaşandı ve yaşanıyor olsa da, ağır basıyor.

Aslında dediğim gibi teknik olarak baktığımızda birbirinden çok farklı araçlar olmayabilir, ama bunu aracın yanına geldiğinizde, kaynak izinden plastiğine kadar malzemede de fark ediyorsunuz, hani bir tabir vardır kumaşı daha kaliteli geliyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 01 Eyl Sal, 2009 08:19

bana da öyle geliyor. bu işin en iyisi onalr sanırım. ama taksim emtrosunun ilk araçları dik kabini ile sıcak gelmemişti ama alışmıştım. şimdi taksim hattındaki rotemler bana daha iyi geliyor. yeni olduğundanmıdır nedir? sempatik ve sıcak duruşuı var. alstom ise çok kazık duruşu var. dik ve kaba.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Sal, 2009 10:10

Miraç yazdı:bana da öyle geliyor. bu işin en iyisi onalr sanırım. ama taksim emtrosunun ilk araçları dik kabini ile sıcak gelmemişti ama alışmıştım. şimdi taksim hattındaki rotemler bana daha iyi geliyor. yeni olduğundanmıdır nedir? sempatik ve sıcak duruşuı var. alstom ise çok kazık duruşu var. dik ve kaba.
Aslında 2 araç dış tasarım olarak birbirinin benzeri, daha doğrusu şöyle diyelim Rottem her zamanki gibi tasarım hırsızlığına -pardon dilim sürçtü- tasarım benzeştirmesine devam ederek hatta kullanılan araçlara benzer karoseri de bir araç imal etmiş. Tek farkı Alstom araçları seninde belirttiğin gibi çok dik görünüyor bunun sebebi de köşe ve birleşim yerlerinin dik olması, Rottemlerde ise özellikle ön cepheden bakıldığında yuvarlatılmış kenarlar aracı biraz daha sempatik gösteriyor. Ama ben olayı şöyle değerlendiririm Alstom un bu araçlarında da gri kısımlar çıplak metaldi (tabii ki işlemden geçirilmiş) fakat çok düzgün bir işçilik vardı, aynı şekilde çıplak galvanizli saç görüntüsündeki T4 te kullanılacak Rottemler de acemi kaportacı elinden çıkmış gibi bir görüntü vardı, bahsettiğim kalite ve işçilik farkı buydu, ama sürekli tekrar ederek belirttiğim gibi, işletmedeki arkadaşlar M2 deki Rottemlerden çok memnunlar, bunu da göz ardı etmemek lazım.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 01 Eyl Sal, 2009 15:14

Alstom ve Rottem'leri beğeniyoruz yani. Peki CAF nasıl, uluslararası camiada ne kadar söz sahibi, araçları ne olabilir...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18070
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Sal, 2009 17:14

chenginer yazdı:Alstom ve Rottem'leri beğeniyoruz yani. Peki CAF nasıl, uluslararası camiada ne kadar söz sahibi, araçları ne olabilir...
CAF firması ülkemizde maalesef biraz haksız eleştiriliyor. Sebebi de YHT ler. Bu araçların kimse teknik kısmına bakmadan ya da bilgi sahibi olmadan sadece şeklen yorumunu yapıyor. Yani hep eleştirdiğimiz bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak burada da işliyor bence. Tabi YHT farklı bir konu ama ben ne istenilmiş ne gelmiş ona bakarım, bence CAF firmasının bize verdiği araçlar hem yapılacak işletmenin hemde şartnamenin karşılığıdır ve eksiği yoktur. Aerodinamik tasarıma gelince Doğan görünümlü Şahin' im olmasındansa bakımlı bir Şahin'e sahip olmayı tercih ederim :) benim özetim budur.

Diğer taraftan CAF' ın kenti içi sistemlere ürettiği metro araçlarına Brüksel' de binmiştim, açıkçası yüksek konfor dedikleri bu olsa gerek diye düşünmüştüm, hakikatten konforlu, ferah ve teknolojik olarakta son teknoloji kullanılmış araçlardı (eski teknoloji kullanan varmı ki?) Araçlara BOA diyorlardı ama neyin kısaltması ya da neden bu isim verilmiş bilemiyorum, diğer taraftan daha önce de Viyana' daki Siemens leri eleştirdiğim konu bu araçlarda da vardı. Biliyorsunuz metro araçlarında yeni konsept yekpare araçlar, yani yekpare derken, kuple edilmeyen birbirine körükler aracılığı ile bağlı uzun araçlar. Bu yapının yolcunun homojen dağılımı, klimatizasyon falan filan gibi bir sürü artısından bahsediliyor ama yolculuk konforunu bence düşürüyor, teknik bir adam değilim ama benim gördüğüm kadarı ile özellikle Kruvazman makas bölgelerinden hızlı geçişlerde baştan gelen salınım aracın sonuna doğru artıyor ve körük bölgelerinde salsa yaparak durabiliyorsunuz. Bu tip araçlarda gördüğüm en büyük (bence) eksik bu idi ve CAF ın araçlarında da vardı.

Diğer taraftan elimde CAF ın Türkçe bir videosu mevcut ama kes biç, yükle yapmam lazım ya hiçbir şeye vakit bulamıyorum :(

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön