ist-M.10:04 » Kadıköy-Kaynarca Metrosu Araçları - CAF

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Eyl Cmt, 2009 18:31

Vallaha hiç sanmıyorum, şahsen ben burada bile bırak bayanı erkeğin önüne dikilmeye bile çekiniyorum, kaç kişi var bunu düşünen? Eminim inadına kadınların önüne dikilenler olacak, bundan rahatsız olan kadında erkekte olacak. Kimse Avrupalılar rahatsız olmuyor demesin Brüksel'de STIB' in müdürünü görünce adamın biri bir sürü azar atmıştıda ne oldu diye sorunca arkadaşlar, adam platformda oturdukları yerin hemen arkasına hangi akla hizmet info panonun konulduğunu insanların önüne birilerinin dikilip panoya bakmasından rahatsız olduklarını gayet kibar bir azarlama ile anlatmış :) Bekleyip göreceğiz, çok kavga çıkacak ben böyle düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cmt, 2009 19:47

CAF işi hayırlı olsun diyelim. Bu Zapetero da akıllı adammış. medeniyetlerarası barış eş başkanlığı ayağına Tayyibi kafalayıp ülkesine iş alıyor. Hızlı Treni de onlar yapıyorlardı. Bu arada M2'deki rotemleri bende beğeniyorum. Gözüme hoş görünüyor :)

Barcelona Metrosunda CAF:
Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Eyl Pzr, 2009 14:59

Brüksel metrosuna bakmıştık, bir de Roma'da kullanılanlara bakalım.

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Eyl Pzr, 2009 17:27

Daha eski dönemde Bilbao Metrosu için ürettikleri vagonlarda var, ama bunlar bizim hatta uygun değil bence, biraz dar gibiler.

Resim

Resim

Mehmet kardeşimin paylaştığı fotoğraftaki, Barcelona metrosunun eskilerinden 5000 serisi, onların yerini 6000'ler almış aslında benziyorlar ama 6000'ler var.

Resim

Resim

6000 serisinin iç tasarımına bakın, neredeyse Alstom K-Stock ile birebir aynı, kapıların yanlarında mavi görünen kısımlar farklı kalan kısımlarda ben farklılık göremedim.

Bir de dikkatimi çeken şey tutacaklardan yok, Maltepe'liler çok üzülecek :lol: , şaka bir yana sadece tutunma demirleri kullanılıyor. Bir kaç tane de video izledim farklılık yok, fotoğraflardakilerin aynısı.

Bir de hazır aklımda iken söylemek istedim, flickr, youtube, dailymotion gibi sitelerde konuyla ilgili baya uzun tarama yaptım, yorumlara baktığımda hep temizliğin çok iyi durumda olduğundan bahsedilmiş ama genel olarak vagonlarla ilgili fotoğraf ve videolarda gördüğüm şey, asla İstanbul'un temizliği ile boy ölçüşemeyecekleri, galiba biz istendiğinde dünyanın en temiz milletiyiz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzr, 2009 17:32

chenginer yazdı:Daha eski dönemde Bilbao Metrosu için ürettikleri vagonlarda var, ama bunlar bizim hatta uygun değil bence, biraz dar gibiler.

Bir de hazır aklımda iken söylemek istedim, flickr, youtube, dailymotion gibi sitelerde konuyla ilgili baya uzun tarama yaptım, yorumlara baktığımda hep temizliğin çok iyi durumda olduğundan bahsedilmiş ama genel olarak vagonlarla ilgili fotoğraf ve videolarda gördüğüm şey, asla İstanbul'un temizliği ile boy ölçüşemeyecekleri, galiba biz istendiğinde dünyanın en temiz milletiyiz.
Dar derken bakmak lazım sitesinden genişlikleri neymiş, sanırım şartnamedeki ölçüyü de siz vermiştiniz zaten, ona göre de bir kıyas yapılabilir.

Temizlik konusunda İstanbul tabii olarak daha temiz ama sadece insanların yaklaşımından değil. Evet bizde henüz metroların içine hacet yapma olayı çok fazla değil, hatta çok ama çok nadir ama temizlik hizmetinin sürdürülmesi konusunda mantalite farklılığı var. Bizde bir işi belediye yapıyorsa orası istihdam kapısıdır, Avrupa' da böyle bir düşünce yok, minimalize edilmiş adam en az adamla idare edecek kadar temiz tutmayı yeğliyor. Ulaşım A.Ş. M2 için konuşuyorum tüm yürüyen merdivenlerden araç tutamaklarına kadar özel kimyasallar ile hijyen çalışmaları yaptırırken burada adamlar haftada bir asansör temizletirse şanslıyız, kokudan binilmiyor ve çoğu zaman düğmeye basarken bile ulan hepatit ama A mı B mi deyip besmele çekip basıyorum :)

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 13 Eyl Pzr, 2009 17:38

Bilbao metrosundaki arçlar çok güzelmiş bunun neresi darki gayet güzel oturma planıda güzel tasarlamışlar.

Temizlik konusunda hiç bir endişem yok İstanbul Ulaşım A.Ş. araçları her zaman bakımını yapıyor. Dün Habipler deposunda bir ABB aracının yıkanırken gördüm zaten bugün ABB arçları bu kadar bakımlı temiz olmasına İstanbul Ulaşım A.Ş.'ye borçluyuz.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Eyl Pzr, 2009 17:39

Son olarak Madrid Metrosu için ürettikleri 8000 serisi var, galiba dış tasarımı herkesce en çok beğenilecek olan bunlar olur.

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzr, 2009 17:46

Araçların iç tasarımı hepsinde aynı zaten, dış görünüm olarak ben 6000 lere daha sıcağım diğeri bir metro aracından çok, şehirler arası tren gibi :) tabi bence.

Diğer taraftan resimlerden gördüğüm kadarı ile her iki aracında Rijit katener serisi var, buradaki araçlardan bildiğim kadarı ile zaten aynı pantograf hem normal tel katenerde hemde bu rijit katenerde kullanılıyor, mekanik kısım ile ilgili bir sorun yok sadece dediğimiz gibi enerji tipinin ülkemize uygun donanımda olması tabi ki ayarlanacak.

Doğukan
Aylık Paso
Mesajlar: 45
Kayıt: 10 Ağu Pzt, 2009 20:38

Mesaj gönderen Doğukan » 13 Eyl Pzr, 2009 17:46

Hocam bence bunlar çok tehlikeli araçlar baksanıza yolcular için emniyet kemeri gibi demir koymuşlar sanki lunarpak gibi bu araçlar. :lol:

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 13 Eyl Pzr, 2009 17:56

Bende İstanbul'da olması muhtemel araçları gördükten sonra genel kanaatlerimi sıralamak istiyorum.

1- Bence 6000 ve 8000 serilerinden birisi için anlaşılmıştır, ben ikisinide beğendim.

2- CAF yan oturma sistemini kesin olarak benimsemiş ve İstanbul vagonlarıda kesin böyle olur.

3- Kapılarda açılması için düğmeler var, onlara basıp açılıyor.

4- Tutacaklar yok, demirlere sarılacağız.

5- LCD ekranlar İstanbul metrosundaki yerlerinde değil daha ziyade ayaktaki yolcular düşünülerek ortada ve aracın hareket eksenine doğru ve tersine doğru izlenebiliyor.

6- Araçların dış tasarımları fena değil, zaten bizde reklamla kaplanacağı için pek de kıymeti yok.

7- Araçların dışlarında, gideceği yönü yazan elektronik tabelalar kötü, neredeyse izlediğim tüm videolaradakiler ve fotoğraftakiler okunmuyor, İETT'nin Citaro otobüslerinden kendilerine hisse çıkarmalılar, okunmayan Pendik yazısından sa yazı olmamasını tercih ederim.

8- Bu araçların hepsi balık istifine müsait, yani tam bizlik...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Pzr, 2009 18:03

chenginer yazdı:1- Bence 6000 ve 8000 serilerinden birisi için anlaşılmıştır, ben ikisinide beğendim.

2- CAF yan oturma sistemini kesin olarak benimsemiş ve İstanbul vagonlarıda kesin böyle olur.

3- Kapılarda açılması için düğmeler var, onlara basıp açılıyor.

4- Tutacaklar yok, demirlere sarılacağız.

5- LCD ekranlar İstanbul metrosundaki yerlerinde değil daha ziyade ayaktaki yolcular düşünülerek ortada ve aracın hareket eksenine doğru ve tersine doğru izlenebiliyor.

6- Araçların dış tasarımları fena değil, zaten bizde reklamla kaplanacağı için pek de kıymeti yok.

7- Araçların dışlarında, gideceği yönü yazan elektronik tabelalar kötü, neredeyse izlediğim tüm videolaradakiler ve fotoğraftakiler okunmuyor, İETT'nin Citaro otobüslerinden kendilerine hisse çıkarmalılar, okunmayan Pendik yazısından sa yazı olmamasını tercih ederim.

8- Bu araçların hepsi balık istifine müsait, yani tam bizlik...
1- Bende ikisinden birisi olduğunu düşünüyorum.

2- Bu sistemi İBB de benimsedi, daha önce alınan Rottem ve Alstom metro araçları ile yeni gelen Alstom tramvaylarından bunu biliyoruz. O zaman da düşüncemi söylemiştim yine söylüyorum bana sıcak gelmiyor.

3- O düğmeler seçenekli, makinist serbest konumda kullanırsa evet ama kullanmazsa hayır. O sistem eski ABB lerde de vardı ama bizim yolcumuz o kolları tekmelemeyi, istasyonda durmadan itip kakmayı tercih ettiği için söküldüler. Bombardier lerde de zaten yolcu yoğunluğundan dolayı tüm kapılar açılıyor o zaman kullanmaya gerek yok diyerek kullanılmadı, sadece KTA lardan sonra günün bazı saatlerinde ve sadece baş duraklarda kapılar serbest konuma alındı, onda da hala yolcu alışamamıştı, tabi bunun sebepleri çok başka şimdi dile getirmeyeyim.

4- Ve yine ciddi eleştirdiğim noktalardan birisi, o ortadaki demir yüzünden de kavga ederiz :) nereye tutunacağız, umarım şartnamede ilave edilmiştir ya da ilk araçtan önce işe ilave edilir, yoksa yine Ulaşım A.Ş. ye kalır bu iş ve onlar monte ederler.

5,6- No comment :)

7- Videolarda düzgün görüntülenmeyebilir, çünkü Led li yazıların özelliği tazelenmesidir, yani enerjiyi sürekli verip yakamazsınız, elektrik palsler halinde gelir ve sürekli olarak bir titreşim söz konusudur, video ve fotoğraflarda bu frekans uymayacağı için düzgün görüntü yakalamak tamamen şans eseridir.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 14 Eyl Pzt, 2009 00:56

Teknik olarak bir bilgim olmadığı için dış dizaynı hakkındaki görüşüm..Araçların ön cephesindeki köşeli yapı bence çok hoş..Hangisi olursa olsun yakışır..Yalnız son resimdeki hızlı trene benzeyen aracı benimseyemedim..(Ben benimsesem nolur tabi orası da var :D )Pek metro gibi durmuyor..

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön