Yok ben zaten sizin değilde Uğur' un kullandığı ifadeyi kast ederek düzeltmiştim, o zaman aynı fikirdeyiz, bende zaten kameralı sistem olduğunu biliyordum ama gözümle görmediğim için tereddütte kaldım ve ifadeyi yanlış yorumladım galiba, sonradan aklıma kameralar geldi. O zaman şöyle düzelteyim araçta Yan Ayna vazifesi gören Kamera sistemi var, sanırım kast edilen aracın içinde Makinistin vagonun içini görmesini sağlayacak dikiz aynasının olmaması, ama bu da ne kadar gerekli? Zaten yeni nesil araçların hepsinde araç içi izleme kameraları var zaten bırak arkasını en arka vagonun arkasını bile görebiliyor Makinistler.Mahmut yazdı:Dikiz aynası yok derken aynı RTE 2009 lardaki gibi kameralı sistem var demek istemiştim.
ist-T.10:01 » Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom Citadis 301 EvoX04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçlar bugün hizmete alınıyormuş, bir saat kadar önce Kabataş' ta bir tören yapılacağı yönünde İBB kaynaklı bir haber var, fakat hatların birleşimi ile ilgili bir bilgi yok, sanırım bu şimdilik sadece araçların servise verilmesi ile ilgili bir durum, daha önce aldığım bir bilgide de bir ihtimal olarak önce T1 hattında yolculu olarak çalıştırılacak araçların saha performansının görüleceği ve akabinde T1 ve T2 hatlarının birleşiminin olacağı yönünde düşünce vardı, herhalde böyle olacak, tabi bu törenden elimizde foto falan yok gazetelere düşerse alıntı yaparız ya da İBB den, hayırlı uğurlu olsun yolcuların beğeneceğine inanıyorum.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19022
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... wsID=19022
KABATAŞ – BAĞCILAR HATTINA 37 EK TRAMVAY HİZMETE ALINIYOR
Başkan Kadir Topbaş tarafından ilk örneği basına tanıtılacak olan ve Kabataş – Bağcılar hattında artan yolcu talebini karşılamak üzere satın alınan 37 adet düşük tabanlı tramvay aracının tamamı testlerden geçirildi.
Hizmete gireceklerle birlikte araç sayısı 92’ye çıkacak. Sefer aralığı ise 5 ve 2,5 dakikadan 4 ve 2 dakikaya inecek.
Araçlar, düşük tabanlı olduğundan araç içerisinde herhangi bir basamak veya engel bulunmuyor. Bu sayede engelli yolcular, araçların içinde de rahat hareket edebilecek.
Yolcu ve sürücü bölümleri, klimalar ile iklimlendirildiğinden İstanbullular, mevsim şartlarından olumsuz etkilenmeyecek. Araç içinde yolcu hareket serbestliği açısından optimum koltuk yerleşimi tasarlandı. Araç tasarımında, İstanbul lalesinden esinlenerek ön kabine lale formu uygulandı.
Teknik Özellikler:
Toplam Cer (motor) gücü 600 kW
Maksimum Hız 70km/s
Minimum Acil frenleme ivmesi 2,8m/s
Çarpışmada tampon dayanım yükü 40 ton
En son teknolojik yenilikler İstanbul araçlarında uygulandı
Cer motorları (elektrikli tahrik motorları) hızlı tren teknolojisinde kullanılan motorlar olup, ilk defa İstanbul’da seri imalat olarak bu tramvayda kullanıldı.
Tam korumalı kabin, olası çarpışmalarda makinisti koruyacak şekilde tasarlandı. Yüksek acil frenleme ivmesi ile daha emniyetli yolcu trafiği hedeflendi.
Araç, sürücünün dikkatini sürekli aktif tutmak üzere son sistem ölü adam tutamağı ile dizayn edilmiş ve makinistin bayılması vs. durumlarda emniyetli olarak aracın durması garanti edilmiştir.
Araçların içi de kapalı devre kamera sistemi ile araç içi güvenlik ve seyahat emniyeti arttırılmıştır. Araçlar, GPS ile hat boyunca takip edilebilecek.
Tarih: 31 Aralık 2010 Cuma
Saat: 13.30
Buluşma Yer: Kabataş Tramvay İstasyonu - TRAMVAY İLE SULTANAHMET MEYDANINA HAREKET
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5558
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Hep şu »en son teknoloji« gevezeliklerini bir bıraksalar? Bir de teknik, teknoloji değil Loji logos, bilim ... burada da anlamiyorlar, küresel bir problem oldu bu teknik ve teknoloji, Technik ve Technologie.
Gardaşlar, görüşemezsek hepppinize iyi güzel bir yeni yıl dilerim, he! Hâlâ biraz yollardayım, bir iki gün sonra inşaallah biraz rahata konup kavuşacağım.
Gardaşlar, görüşemezsek hepppinize iyi güzel bir yeni yıl dilerim, he! Hâlâ biraz yollardayım, bir iki gün sonra inşaallah biraz rahata konup kavuşacağım.
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
-
- Abonman
- Mesajlar: 16
- Kayıt: 23 Eki Cum, 2009 21:26
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Yan koltuların olmaması ayaktaki yolcu için daha çok alan, dolayısı ile ayaktaki yolcunun hareketi için de rahatlık sağlayacak, oturacak yer sayısı azalmış oluyor, yolculuk talebi olarak baktığımızda T1 için konuşursak aslında sorun yok, fakat iki hat birleşince ne olacak, ara da yine Cevizlibağ-Kabataş ya da hiç olmazsa Cevizlibağ-Beyazıt seferlerinin gün boyu yapılması lazım ki, Cevizlibağ-Yusufpaşa arasında binen yolcular illa ki ayakta yolculuk yapmak zorunda kalmasın. Tabii pik saatte ne olursa olsun bu imkansız ya
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18078
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Olsun abi en azından araçları işletmede görmüş olduk, eline ayağına sağlık. Bence yola çok yakışmış araçlar, bu alttaki resim çok hoşuma gitti
En son Esat tarafından 04 Oca Sal, 2011 12:42 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.