ist-T.10:01 » Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom Citadis 301 EvoX04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Açıkçası Alstom standında bu konuya bir cevap alamadım, Ulaşım A.Ş. den ise offtherecord lar haricinde bir şey yok fakat dediğim gibi bildiğim kadarı ile Alstom kaynaklı bazı nedenler ile testler gecikti, fakat İstanbul Ulaşım A.Ş. nin T1 ve T2 yi şu an tek işletme olarak ele alması ve isimlendirmesi, Zeytinburnu bölgesinde turnikelerin kaldırılması tamamen bu çalışmaya bir hazırlık yani bu bilgilerin yorumlayarak ben en geç bu sene sonuna kadar teslim alınabilir diye düşünüyorum.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Strasbourg'un tramvayları çok özel bir tasarıma sahip ve bu şekilde başka hiçbir yerde yok. Kent bu konuda çok itinalı ve tarihine önem veriyor. Bir zamanlar Vogez'lere kadar tramvay şebekesine sahip bir şehirde bu kalkınca, boşluk çarpmıştı. Bu yeni uyanış zarif başladı ama şimdi canavar gibi. A, B ve C hatlarına D ve E de ilâve edildi, ve Almanya'ya, Kehl'e kadar uzatılacak. Yani, bambaşka bir tramvay medeniyetine sahip. Mukaise etmek için, biraz güneyindeki Mulhouse'a bakmak gerek. Onlar da şimdi oyuncakçı gibi başlıyor ... ama daha neler gelecek, Moosch ve Thann istikametinde! (moğş ve tan oku).
Başar
Başar
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O konuyu tartışmıştık ama tabi örnek olarak Strasbourg Citadis' ini göstermemiştik. Aracın alımında yetkili olan kişilerden aldığım birebir bilgiye ve düzeltmeye göre modüler karoseri araçların İstanbul' daki altyapıda kullanılamayacağını tespit ettiklerini belirtmişlerdi. Dolayısı ile Citadis' in modüler değil de bu tip araçları İstanbul' a daha uygun.senturk90 yazdı:Strasbourg'daki citadislerden olsaydı sanki daha iyi olurdu.Keza Strasbourg'daki tramvaylar bunlardan daha uzun gibi. Her zaman uzun trenleri sevmişimdir.
Sizin bahsettiğiniz modelde biraz daha fazla kapı var sanki internetten gördüğüm resimlerde belki bu bir avantaj olabilirdi, zaten benimde en çok takıldığım nokta Citadis İstanbul' daki kapıların bana göre düzensiz olması idi. Hep İstanbul' daki yolcunun yoğunluğundan söz ediyoruz ama ben bu araçlarda da homojen dağılım olmayacağını iddia ediyorum bakalım göreceğiz.
Ve zaten Başar' ın da söylediği gibi araçların adı da Citadis Strassbourg, gerçi Viyana' daki fuarda gördüğümüz kadarı ile bizim Citadis'e de İstanbul adını takmışlardı ama, bu zaten Citadis' in bu tip tramvay araçlarında sadece ön panel değiştirilerek yapılan bir çalışma, Paris' te de kullanılan Citadis lerin bir modeli fazlası ile bizim tramvaya benziyor.
-
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 153
- Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28
Evet Strasbourg (fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla) çok güzel bir şehir ve tramvaylarlada çok güzel uyum sağlamış.Şimdi F hattıda geliyor. Sanırsam tüm sistemin şu anki uzunluğu 53 km. Yavaş yavaş ilerliyolar.alabay yazdı:Strasbourg'un tramvayları çok özel bir tasarıma sahip ve bu şekilde başka hiçbir yerde yok. Kent bu konuda çok itinalı ve tarihine önem veriyor. Bir zamanlar Vogez'lere kadar tramvay şebekesine sahip bir şehirde bu kalkınca, boşluk çarpmıştı. Bu yeni uyanış zarif başladı ama şimdi canavar gibi. A, B ve C hatlarına D ve E de ilâve edildi, ve Almanya'ya, Kehl'e kadar uzatılacak. Yani, bambaşka bir tramvay medeniyetine sahip. Mukaise etmek için, biraz güneyindeki Mulhouse'a bakmak gerek. Onlar da şimdi oyuncakçı gibi başlıyor ... ama daha neler gelecek, Moosch ve Thann istikametinde! (moğş ve tan oku).
Başar
Tramvaylar bence şehrin her yerini gezmelidirler.Otobüs gibi her yere gitmelidirler. En güzel örnek Prag olabilir. Ama orasıda çok fazla nostaljik tramvaylarla dolu.
Esat Bey sizinle aynı fikirdeyiz.Otobüslerde insanlar zaten bir çile çekiyorlar.Bari Tramvaylarda olmasa. Bunların kapasiteleri biraz fazla olsada yoğunluğu önleseler çok daha keyifli bir yolculuk olur.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5556
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Prag nostaljik tramvaylarla dolu değil Onlar paşa paşa işleyen "eski" Tatra'lar. Hem de nasıl paşa! Yanında alçak tabanlı koda'lar da işler, onları oradan başka bir yerde görmedim ve bayağı da şaştım. Tek hakiki nostaljik hat haftasonları Vozovna Střeovice'den kalkıp (aşağı yukarı sçeşo-vitse oku), kenti dolaşıyor. Neredeyse yüz senelik araçlar, ama onlar da gıcır gıcır (öööf öf, oranın da resimlerini daha yayınlamam lâzım ...).
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Eh nerde yazmıştım bizde jargon yanlış kuruldu diye, o da bu hatalardan birisi zaten, tam gün düzenli tarife ile çalışan hatlara sadece araçlar 1960 model diye nostaljik demek acaba başka nerede vardır? Allah'tan Kadıköy-Moda tramvayında bu ifadeyi kaldırabilmiştik ama İETT hala öyle kullanıyor tabi İETT güdümlü İBB de.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Konumuz Alstom Citadis EvoX04 (Citadis İstanbul) konumuzdan devam edelim, haber zaten bizim için atlatma değildi ama resimler gelmeden pek anlamlı olmayacaktı, edinebildiğim resimler bunlar inşallah daha iyilerini de yayınlarız.
Bu vesile ile videoyuda tekrar gösterelim derim
http://www.youtube.com/watch?v=YumFLuwQ29w
Bu vesile ile videoyuda tekrar gösterelim derim
http://www.youtube.com/watch?v=YumFLuwQ29w
En son Esat tarafından 14 Nis Çrş, 2010 21:35 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.