ist-T.10:01 » Yeni İstanbul Tramvayları - Alstom Citadis 301 EvoX04
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bahsettiğiniz resim bu olsa gerek,
Bu tasarımı draft olarak adlandırabiliriz, çünkü içinde başka bazı değişikliklerde yapılacak, bu hafta içerisinde özellikle özürlü ve bebek arabası ile ilgili bir takım tasarım değişiklikleri de gösterilecekti, ayrıca ortadaki tutunma barı ve yanlardaki katlanır koltuklarda da revizyon var, bu araçların daha çok ayakta yolcu için tasarlanması söz konusu, ama kişisel görüşüm olarak kapı ağızlarında birer koltuk araç yönünde bırakılmalı ve bunların önünde tekerlekli sandalye ve puset bağlama kayışları olmalı, bu sayede bu kişiler ve yanlarındakiler bu bölümlerde oturabilirler, diğer ayakta yolcularda orta bölümde yolculuk edebilirler.
Aracın dışında büyük değişiklikler olacağını sanmıyorum, belki renk ile ilgili düzenlemeler olabilir, benim şerh düştüğüm kapıların pozisyonu gereği homojen yolcu dağılımı sağlamayacağı yönündeki görüş ise teknik personel tarafından pek kabul görmedi ama yine ben ısrarla olabileceğini iddia ediyorum öndeki motorlu boji yerine 2 tekerlekli taşıyıcı boji kullanılabilir böylece makinist arkasında da bir kapı oluşturularak ayakta yolcunun dağılımı sağlanabilirdi, bir diğeri Siemens-Bombardier ortak yapımı Viyana ULF tramvaylarının tamamı 2 tekerlekli motorlu bojiler ile çalışıyor demek ki oluyormuş, ama Alstom un böyle bir boji üretimi yok ise tabii ki bu araca özel yapmasını beklemekte ne kadar doğru, belki köfte ekmek hesabı olabilir.
Bu tasarımı draft olarak adlandırabiliriz, çünkü içinde başka bazı değişikliklerde yapılacak, bu hafta içerisinde özellikle özürlü ve bebek arabası ile ilgili bir takım tasarım değişiklikleri de gösterilecekti, ayrıca ortadaki tutunma barı ve yanlardaki katlanır koltuklarda da revizyon var, bu araçların daha çok ayakta yolcu için tasarlanması söz konusu, ama kişisel görüşüm olarak kapı ağızlarında birer koltuk araç yönünde bırakılmalı ve bunların önünde tekerlekli sandalye ve puset bağlama kayışları olmalı, bu sayede bu kişiler ve yanlarındakiler bu bölümlerde oturabilirler, diğer ayakta yolcularda orta bölümde yolculuk edebilirler.
Aracın dışında büyük değişiklikler olacağını sanmıyorum, belki renk ile ilgili düzenlemeler olabilir, benim şerh düştüğüm kapıların pozisyonu gereği homojen yolcu dağılımı sağlamayacağı yönündeki görüş ise teknik personel tarafından pek kabul görmedi ama yine ben ısrarla olabileceğini iddia ediyorum öndeki motorlu boji yerine 2 tekerlekli taşıyıcı boji kullanılabilir böylece makinist arkasında da bir kapı oluşturularak ayakta yolcunun dağılımı sağlanabilirdi, bir diğeri Siemens-Bombardier ortak yapımı Viyana ULF tramvaylarının tamamı 2 tekerlekli motorlu bojiler ile çalışıyor demek ki oluyormuş, ama Alstom un böyle bir boji üretimi yok ise tabii ki bu araca özel yapmasını beklemekte ne kadar doğru, belki köfte ekmek hesabı olabilir.
- abhazyalı ugur
- Sezonluk Yolcu
- Mesajlar: 128
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bağlantısı olduğunu sanmıyorum, ama otomobil modellerinde olduğu gibi esinlenme olabilir, fakat o tutamaklar değişecek en son karar bu şekilde idi, İstanbul şartlarında kullanışlı olmadığı düşünülüyor ki bencede uygunsuz altları şamdanlık gibi çok geniş üst kısımda ise tutma yeri çok kısıtlı, ayrıca araç içinde yine büyük ihtimalle katlanır koltuklarda tamamen kaldırılacak, tabi aracın son hali bu ay içerisinde ortaya çıkar o zaman daha net konuşabiliriz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tutamak yerleri ve yolcu sirkülasyonu ile ilgili tasarımlar son aşamada bir ihtimal hafta sonuna kadar bir kaç draft daha yayınlayabilirim, aracın son hali ile ilgili çalışmalar bitiyor, onay aşamasından sonra imalat başlayacak. Şimdilik bu resim ile yetinelim, bu arada Araçlar Alstom Citadis 300 serisinden, Citadis 301 olarak geçiyor, bu bağlamda bir alttaki resimde yayınlayacağım araç ile kardeş olduğu tezimde doğrulanmış oldu, 301 ile birlikte kullanılan evolution tabiri sanırım İstanbul' a özel yapılan düzenlemelerden kaynaklanıyor.
Citadis 301 Evolution Istanbul
Citadis 300 - Paris T2 hattı
Citadis 301 Evolution Istanbul
Citadis 300 - Paris T2 hattı
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Araçtan görüntürler
Citadis 301 Evolution - İstanbul Tasarımı draft tasarım görüntüleri
http://www.youtube.com/watch?v=YumFLuwQ29w
http://www.youtube.com/watch?v=YumFLuwQ29w
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet yeni tramvay aracımız Alstom Citadis ler ile ilgili bir takım resimler daha, bu resimler bir önceki drafta göre yapılmış değişiklikleri de görmemizi sağlıyor.
Alstom ve Bombardier yanyana, bu resim ile iki araç arasındaki görsel farkı biraz algılama şansınız yakalıyoruz, çok büyük bir fark yok ama zaten ne farklılık olabilir ki? Bence her iki araçta iyi bir dış tasarıma sahip. Bu sefer farklı renkler kullanılmış, Bombardierler mavi ağırlıklı iken Alstom araçlarında kırmızı ağırlıklı bir tasarım söz konusu.
Benim kafama takılan nokta, kapıların pozisyonu, kapılar birbirine ve ortaya yakın, ama birbirine yakınlıkları bence bir dezavantaj, bizde "ilerleyelim beyler" diye bir olay var, sanırım bu tramvayda bu çok sık yaşanacak, kapı ağızlarına bir yığılma olacaktır, umarım bu araçların dinamiği ile ilgili yapısal bir takım erken eskimelere sebep olmaz. Tabi bu bizim yolcu bakışı ile görüşümüz muhakkak ki bu işin teknik kısmı ile ilgilenenler bu konuları göz ardı etmiyor ve ince eleyip sık dokuyorlardır, ama Citadis' in önde de kapısı bulunan bir modeli vardı ve KTA larda olduğu gibi dar değil böyle bir modelde değerlendirilebilirdi diyorum sadece, genel olarak kapıların bu yerleşimi motorlu boji sistemi yüzündendir dediğim gibi Alstom un kendisinde de bu çözüm olduğu gibi Siemens' in 2 tekerlekli ve motorlu boji çözümüde vardı.
Ve araç içi, araç içinde en büyük değişiklik oturma alanlarının azaltılmış olması, bunun en büyük sebebi sanırım yolcu profilinin kısa mesafeli olması, daha önceki tasarımda yer alan katlanan koltuklar yerini dayanma yastıklarına bırakmış, iki kapı ortasındaki dikine tutamakta biraz değiştirilerek ortaya alınmış ve son olarak kapıdan kapıya üst kısma değişik tasarımlı bir tutamak eklenmiş, her ne kadar bu kadar ayakta durma yerine karşı olsamda bence oldukça iyi olmuş, görünen tek eksik, özürlü arabaları ya da bebek arabaları için bağlamak kayışları? Neden yok bilemiyorum, ABS bile arabalarda standart oldu bizde bu kayışlar yok, son halinde olacaktır umarım.
Alstom ve Bombardier yanyana, bu resim ile iki araç arasındaki görsel farkı biraz algılama şansınız yakalıyoruz, çok büyük bir fark yok ama zaten ne farklılık olabilir ki? Bence her iki araçta iyi bir dış tasarıma sahip. Bu sefer farklı renkler kullanılmış, Bombardierler mavi ağırlıklı iken Alstom araçlarında kırmızı ağırlıklı bir tasarım söz konusu.
Benim kafama takılan nokta, kapıların pozisyonu, kapılar birbirine ve ortaya yakın, ama birbirine yakınlıkları bence bir dezavantaj, bizde "ilerleyelim beyler" diye bir olay var, sanırım bu tramvayda bu çok sık yaşanacak, kapı ağızlarına bir yığılma olacaktır, umarım bu araçların dinamiği ile ilgili yapısal bir takım erken eskimelere sebep olmaz. Tabi bu bizim yolcu bakışı ile görüşümüz muhakkak ki bu işin teknik kısmı ile ilgilenenler bu konuları göz ardı etmiyor ve ince eleyip sık dokuyorlardır, ama Citadis' in önde de kapısı bulunan bir modeli vardı ve KTA larda olduğu gibi dar değil böyle bir modelde değerlendirilebilirdi diyorum sadece, genel olarak kapıların bu yerleşimi motorlu boji sistemi yüzündendir dediğim gibi Alstom un kendisinde de bu çözüm olduğu gibi Siemens' in 2 tekerlekli ve motorlu boji çözümüde vardı.
Ve araç içi, araç içinde en büyük değişiklik oturma alanlarının azaltılmış olması, bunun en büyük sebebi sanırım yolcu profilinin kısa mesafeli olması, daha önceki tasarımda yer alan katlanan koltuklar yerini dayanma yastıklarına bırakmış, iki kapı ortasındaki dikine tutamakta biraz değiştirilerek ortaya alınmış ve son olarak kapıdan kapıya üst kısma değişik tasarımlı bir tutamak eklenmiş, her ne kadar bu kadar ayakta durma yerine karşı olsamda bence oldukça iyi olmuş, görünen tek eksik, özürlü arabaları ya da bebek arabaları için bağlamak kayışları? Neden yok bilemiyorum, ABS bile arabalarda standart oldu bizde bu kayışlar yok, son halinde olacaktır umarım.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
Re: Araçtan görüntürler
Kardeş mahkeme kararından dolayı erişemedim. Belki sen karardan önce ekledin ama yeni link varmı başka.Esat yazdı:Citadis 301 Evolution - İstanbul Tasarımı draft tasarım görüntüleri
http://www.youtube.com/watch?v=YumFLuwQ29w
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18069
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aracın prototipi ortaya çıkartılmış, sanırım bu prototip üzerinden yapılan incelemelerden sonra var ise düzeltmeler talep edilecek ve seri üretime geçilecek, tabi bu şekilde toplam tarihte biraz sapmalar olabilir herhalde, çünkü yılbaşı gibi üretime geçilmesi planlanıyordu bildiğim kadarı ile. Bakalım bir bilgi edinme talebi yaparız umarım cevap alabiliriz.
Bu arada araç ile ilgili genel görüşlerinizi de bekliyoruz arkadaşlar, iç tasarım ile ilgili de daha önce resimler yayınlamıştık, ne diyorsunuz?
Bu arada araç ile ilgili genel görüşlerinizi de bekliyoruz arkadaşlar, iç tasarım ile ilgili de daha önce resimler yayınlamıştık, ne diyorsunuz?