1. sayfa (Toplam 9 sayfa)

ist-MB.10 » Metrobüs Araçları - Genel Tart

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Sal, 2007 20:25
gönderen Esat
Henüz metrobüse binmedim fakat bugün güzegahta gördüğüm Mercedes Capacity hakikaten çok alımlıydı, İBB bildiğimiz kadarı ile bu hat için Phileas alacaktı ama bir yandan da Capacity almış olması enteresan geldi bana, İETT de bir türlü çözülemeyen araç çeşitliği ve ortaya karışık mantığı herhalde metrobüste de devam edecek, bugün yine Kadir Topbaş İETT Hat ihalesinin iptal edildiğini yeni bir şirket kuracaklarını ve otobüslerin işletmesini bu şirket aracılığı ile yapacaklarını duyurdu, hayırlı olsun yeni iştirak şirketi umarım İETT de yaşanan hantallıklar son bulur ağırlık yerini dinamizme bırakır, her ne ise konumuz Phileas ile Capacity lerin karşılaştırması araçları kullanmış olan arkadaşlar varmı, her ikisini kullanmış kişiler var ise bir kıyas yapabiliriz yolcu olarak ayrıca teknik bilgilerine sahip olanlar bu bilgileride ekleyebilirler, ben şimdilik resimlerini ekliyorum gerisine bileğinize kuvvet :)

Önce Phileaslar
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Şimdi Capacityler
Resim
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Sal, 2007 20:32
gönderen abhazyalı ugur
Mercedes Capacity çok mükemmel bir araç ama Phileas çok hantal bir araç hem neden ürün degişikligi yapıyoruz mercedes ile devam edelim.En iyisi bu degilmi bir firma ile çalışmak hem uygun fiyata araç alırız hem buna göre hibesi olur. Parca sorunumuz olmaz.İlk bindigim Araç CITARO idi Phileas yolda solladık gectik.İnanmak belki güç ama İETT şöförü hayatında ilk defa bu kadar stres siz yolcu taşımanın memnuniyetini yaşıyordu.Bence Mercedesten vazgecilmemeli.

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Sal, 2007 20:36
gönderen abhazyalı ugur
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Çrş, 2007 01:10
gönderen Mustafa Noyan
Mercedes Capacity otobüsleri kullandım, otobüsleri oldukça modern ve kullanışlı buldum; bugün metrobüs hattında gördüğüm Capacity otobüslere 2007-801 den itibaren filo numarası verilmeye başlandığını da bildirmek isterim, bu durumda İETT muhtemelen kiralık olarak kullanmaya başladığı bu araçları filoya dahil etme kararı almış olabilir.
Resim
Resim

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzt, 2007 00:19
gönderen Esat
Phileaslar ülkesine geri döndü :shock: neden geldiler ki? çalışmamak için mi? Bu konuya anlama veremiyorum İBB ya da yöneticiler hala İstanbul' u 1960 larda İstanbullularıda televizyonu yolu olmayan yerlerden gelmiş kişilermi sanıyorlar?????

Lütfen bu ucuz numaraları bırakalım yok Phileaslar yetişmemiş, gelicekmiş, cakmış cukmuş, ya neden kimse çıkıp açık açık "biz bunu geciktirdik, kusura bakmayın bazı sebeplerden ötürü gecikti, ama açıyoruz otobüsler şu tarihte gelecek" ya da "vazgeçtik, mercedes capacity alıcaz" neden demiyorlar, daha önce başka bir yerde Sultançiftliği hattı için özür dileseler ne olur dedim, netekim 1 ay sonra bir yetkili hakikaten özür babında bir şeyler söyledi ve inanın bana bu insanların gururunu okşadı, yahu yönetici olmak erişilmez olmak değil, ya da burnundan kıl aldırmamak değil, gerekirse devleti bile yönetiyor olsan seni oraya getirenden özür dilemesinide bileceksin, bana sorarsanız bu gelen phileaslar göstermelik getirildi adına da test yok şoför eğitimi denildi, sonra da gönderildi, bakalım ne olacak umarım bu sefer yanılırım da bir işi de başarılı olarak bitirirler, sanırım birileri DİK DURMAK tabirini hata yapsanda kabullenmemek olarak algılıyor. Ne kötü bir düşünce.

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzt, 2007 10:45
gönderen abhazyalı ugur
çokşükür geri yolladılar ve bu yolda tercihli yol oldu.Hiç kanım ısınmadı bu araçlara çok biçimsizdi mercedesler bu yola yakıştı.

Gönderilme zamanı: 08 Eki Pzt, 2007 10:57
gönderen alabay
Bence yine de Phileas'lar o hat için iyi olabilir, boy bakımından, ama ille de kapıları ters tarafta olmasın, trafiği ters yönden akıtsınlar, daha iyi!

B. Alabay

Metrobüs Araçları - Genel Tartışma

Gönderilme zamanı: 26 May Pzt, 2008 06:57
gönderen Esat
Konu ile çok alakalı olmadığımdan genel bir başlık açtım bu araçlar ya da bu hatta kullanılacak araçlar ile ilgili teknik bilgiye sahip arkadaşlar bulabilirsek başlığı daha sonra bölebiliriz.

Hafta sonu metrobüs hattındaki Capacityleri iyice bir inceledim, araçlar herşeyden önce yeni olmanında etkisi ile olsa gerek çok şık :) Renkleri alışık olmadığımız bir tarzda ve zaten bu araçları o iğrenç yeşile boyarlarsa yazık ederler.

Araçların iç tasarımı oldukça değişik, en arkada bölümde bir yan oturma alanı var biraz yüksekte ve yanında da büyükçe bir kutu var sanırım burada aracın motor ve aktarma elemanları bulunuyor bu sebeple böyle bir tasarım gerçekleştirilmiş, bunun dışında oturma alanları oldukça rahat, en beğendiğim özellik ise orta kısımda engelli ve bebekliler için araba yeri ayrılmış olması, bu yer hem ayrılmış hemde işaretler ile fazlaca gösterilmiş, araçların dış kapısında da bu konu ile ilgili uyarılar var, bu anlamda bu güne kadar gördüğüm en doğru işaretleme ve bilgilendirmenin yapılmış olması çok hoşuma gitti, bir de o dondurmalı yiyecekli piktogram :)

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 26 May Pzt, 2008 10:48
gönderen alabay
Ama aslında bunlar "normal", büyük, şehiriçi trafiğine uygun otobüsler. Asıl Phileas'lar metrobüs şebekesi için (olmalı).

B. Alabay

Metrobüs İçin Yeni Araç Aranıyor [F

Gönderilme zamanı: 24 Haz Sal, 2008 09:58
gönderen Esat
İETT daha Phileas ları kullanmadan yeni arayışlara girmiş, işin komiği metinde Phileaslar şimdi lastik tekerlekli tramvay olmuş :) bunlar metrobüs olmuş, hibritmiş falan filan. Araçlar Polonya firması Solaris üretimi halen kullanımda olan araçlar yani bildiğimiz körüklü otobüs.
İETT ilk etapta Zincirlikuyu’ya, ardından da Kozyatağı’na uzatılacak Metrobus hattında çalıştırılmak üzere yeni araç arayışını sürdürüyor. Avrupa’nın en büyük hibrit motorlu araç üreticisi konumunda olan Polonyalı Solaris firmasının yetkilileri, İETT’li üst düzey yöneticilere Urbino’yu tanıttı. Kağıthane garajındaki sosyal tesislerde yapılan bilgilendirme toplantısına İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Genel Müdür Yardımcıları Ali Bölükbaşı ve Mustafa Hatipoğlu ile Daire Başkanları ve Garaj Müdürleri katıldı. Araç hakkındaki sunumu firmanın danışmanı Wolfgang Presinger ile özel projeler ihracat müdürü Slawomir Jarzabkowski yaptı. Bilgilendirme toplantısında firmanın Türkiye ortağı Enis Günay ile Türkiye genel müdürü Erkan Akkoyunlu da hazır bulundu. İki grup daha sonra örnek otobüsle Kağıthane garajında kısa bir tur yaptı. Konuklarını Türk misafirperverliğine yakışır şekilde ağırlayan İETT, Büyükşehir Belediyesi’nin Kasımpaşa’daki tesislerinde öğle yemeği verdi.

Firma yetkililerine İETT’nin araçta aradığı özellikleri anlatan Genel Müdür Mehmet Öztürk, köklü kamu kuruluşu İETT’nin Türkiye’de pekçok ilk’in mimarı ve öncüsü olduğunu söyledi. Öztürk açıklamalarını şöyle sürdürdü: ‘Bizim ihtiyacımız Metrobus (BRT) hatlarında çalıştırılmak üzere tasarlanıp üretilecek 20-21 metre boyunda uzun araçlardır. Metrobus işletim sistemi saniyelerle ifade edilir. Yolcuların araçlara inip binmelerini minimize etmek durumundayız. Bu nedenle aracın her iki tarafta kapısının olması çok önemli. Metrobus hattı Kozyatağı’na kadar uzayınca sistemde 300 araç çalışacak. Hedef tek araçla çok yolcu taşımak. Bu ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak alınacak yeni araçlar, hatta 50 Phileas’la birlikte çalışacak. İETT alım kararını araç belli bir süre denendikten sonra verecek.’
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 25 Haz Çrş, 2008 15:17
gönderen asan70
Basına ve İETT'ye göre başka araç üreticisi olmadığından ihalesiz alınmıştı.Şimdi üreticiler birden biremi ortaya çıktı.Hatta bazı internet sitelerinde :!: dünyadan örnekler verilmişti.Metrobüs konusunda.Hibride de gerek yok.Troleybüs/elektrikli körüklü otobüs bile çevreyi kirletmiyor.O kadar para vermye gerek yok.Üstelik ülkemiz Avrupa'nın en büyük otobüs üreticilerinden.Yapılmak istensin metrobüsünde her aracında alası yapılrda-yapılmıyor yada yapın denmiyor....

Gönderilme zamanı: 25 Haz Çrş, 2008 15:34
gönderen Esat
asan70 otobüsler konusunda bilgili bir arkadaşımız ve sonuna kadar haklısın ikide bir de heryerde hava atan biz değilmiyiz Avrupa' nın üretim üssü! Ortadoğu Balkanların En Baba Üreticisi! diye evet ağır hizmet ve yük araçları ile yolcu taşıma araçlarında son derece kaliteli üretimimiz var ama hep google mühendisliği, başkası tasarımını yapıyor suyunu çıkarıyor sonra bize lisansını veriyor ya da lisansı kendisinde duruyor bize üretim izni veriyor, halbuki o kadar eminim ki isteseler alasını yaparlar hemde sadece otobüs olarak değil troleybüs olarakta bilmem neden böyle yürüyor bu işler