ist-MB.10 » Metrobüs Araçları - Genel Tartışma / Kar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Sal, 2009 10:24

Bence bütün sorun yanlış etüt. Yolcu sayısını İETT nasıl oluyor da hesaplayamıyor bunu kafam almıyor. Yolcu yoğunluğu bu kadar belli bir hatta deneme aşamasındaki araçlar ile sefere çıkmaya çalışmayı da anlayamıyorum, diğer tarafta kendisini her türlü şartta ispat etmiş firma ve araçlar varken, şartnameye bir iki atıf ile bu araçlar alınıyor. Sonra da biz firma işaret etmedik ama şartnamemize göre bunu üreten başkası yok diyorlar :) Eeee iyi de o zaman bunun adı işaret etmek oluyor işte.

Burada yolcu sayısının yanlış hesaplanması ya da yanlış yorumlanması durumu var, ikinci olarak ta bu yolcu sayısına göre yanlış araç seçimi var. Bir kere araçlar en kötü ihtimal ile Mercedes Citaro körüklü olmalıydı, ama tabii ki çift körüklü araç olmalı, çünkü araç başına kapasiteyi arttırabilmek için, yoksa koy İkarus' ta gider o yolda. Ve dediğim gibi hadi Amerikan firmaları uzakta üretiyor daha pahalıya gelir, pek çok Avrupalı üretici var Volvo var, M.A.N. var, Mercedes var, ki bunlardan bazılarının ülkemizde ana üretim üsleri var. Eeeee her şeyimiz var ama helva yapamıyoruz. Tamamen bir seçim yatırımı idi, bu iş doğru düzgün planlı programlı olsa idi, ülkemizde üretim yapan firmalar çağırılırdı, biz böyle bir iş yapacağız bize bu iş için birer proje sunabilirmisiniz? Toplam şu kadar araç alacağız? Adamlar varya değil çift körük emin ol üç körüklü bile üretirlerdi :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Haz Cmt, 2009 09:21

Phileas marka metrobüs, Haliç Köprüsü çıkışında saat 20.00 sıralarında arızalandı. Metrobüste bulunan yolcular Okmeydanı durağına kadar metrobüs yolunda yürürken, her iki istikamette de bir süre metrobüs seferleri durduruldu. Her iki yönde de trafik durdurulunca Okmeydanı ve Edirnekapı duraklarında metrobüs kuyruğu oluştu.

Arıza yapan metrobüsün tamiri için teknik ekip çağrılırken, seferler kontrollü olarak verilmeye başlandı. Akşam eve dönüş saati olması nedeniyle yaklaşık yarım saat aksayan seferler duraklarda da yolcu yoğunluğuna neden oldu.

Öte yandan Çevizlibağ-Söğütlüceşme arasında sefer yapan metrobüs Okmeydanı sapağında arızalandı. İ.B.B'nin filoya yeni kattığı araç daha sonra tamir edilmek üzere Edirnekapı'daki İETT Garajına çekildi.
http://www.haber7.com/haber/20090626/Me ... -kaldi.php

Başkan demiş ki araçlar çok donanımlı o yüzden kullanımdan kaynaklı arızalar oluyor :) Vaybeee uzay gemisi almışız desene, altı üstü otobüs be, iki düğmeyi aklında tutamıyor mu şoförler? Ama akbil basmayı biliyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 02:03

Sırf bu hattaki vukuatlar için ayrı bir çetele tutmak lazım aslında, aşağıdaki bilgilerin bir iddia olduğu belirtiliyor, ben Lojiport.com dan aldım onlarda Yeni Şafak' tan almışlar.
Binlerce yolcu, Edirnekapı'daki metrobüs kalkış noktasına yürüyerek ulaşmaya çalıştı. Yolu kapatan metrobüs ise yolcular tarafından itilerek götürüldü.

Yolcuların iddiasına göre, akşam saatlerinde Zincirlikuyu'dan hareket eden metrobüsün yakıtı Edirnekapı durağında bitti. Arkadan gelen onlarca metrobüs de yol kapandığı için istikametlerine devam edemedi. İş çıkışı metrobüsün tercih eden binlerce vatandaş bu araçlardan inerek Metrobüs kalkış noktasına yürümek zorunda kaldı. Yol uzun süre açılmayınca yolcular devreye girdi. Yakıtı biten ve yolun tıkanmasına neden olan metrobüs onlarca yolcu tarafından itilerek Edirnekapı'daki metrobüs kalkış noktasına götürüldü. Yol açılınca oluşan metrobüs trafiği normale döndü.

Evlerine gitmek üzere yola çıkan ancak metrobüs yolunda yürümek zorunda kalan yolcuların yorumu ise ilginçti. Saatlerce yolun açılmasını beklediğini belirten bir yolcu, "Metrobüs yolu yayabüs yolu oldu. Yürümek zorundayız." dedi.

Öte yandan aynı saatlerde Okmeydanı civarında yeni metrobüslerden biri arıza yaptı.


http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14618

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzr, 2009 11:47

Bari bozulmuş bir metrobüs resmi de ekleyelim :P

Resim

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 12:00

Metrobüs hattı değil ama burası?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzr, 2009 12:05

Nasıl değil yahu? 34A :-)
Köprüden geçmek zorunda ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 12:08

alabay yazdı:Nasıl değil yahu? 34A :-)
Köprüden geçmek zorunda ...

B. Alabay
He köprü yolu yani, ilerideki Ortaköy Viyadüğü yazısına dikkat etmemişim :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Tem Pzt, 2009 10:16

:) Metrobüs hattı ve Phileaslar ile ilgili son bomba Taraf gazetesinden geldi, ben haberi Habertürk ten alıntılıyorum. Habere göre İETT nin günlük olarak şoförlere dağıttığı Tesellüm Belgesi adındaki kağıtta, araçların peron bölgesinde arıza yapması durumunda yolculara ittirilerek peronun boşaltılması, asfaltın aşınmaması için frene az basılması gibi tam İETT zihniyetine yakışacak ifadeler var. İETT nin kafa yapısını az çok kavradığım için bana çok normal ve gerçekçi geldi, keşke gerçek olmasa. Şimdi bu haberi aslında Almanca İngilizce tüm dünyaya yaymak lazım. Neden? Çünkü; "Deveye demişler boynun eğri, Deve demiş nerem doğru ki?"
İstanbul’da sefere başladığı günden bu yana tartışma konusu olan Metrobüs’lerle ilgili komik talimatnameyi Taraf ele geçirdi.Talimatnamede “Metrobüs yolda kalırsa, hemen yolcuların itmesi sağlansın” deniyor.

-O, asfaltta lastik izi bırakan metro.
-O, teklediğinde elbirliğiyle ittirilen “büs.”
-O, İstanbul’un yoksul semtleriyle varsıl semtlerini bir çırpıda bağlıyor.
-O, Hindistan trafiğine dönmüş E-5 trafiğini Musa gibi ikiye yarıyor.
-O bir fenomen.
-O bir metroseksüel.

Öylesine tartışıldı ki, Hollandalılar Eindhoven’daki sistemi değiştirdi.

İstanbul’un çok tartışmalı götürgeci metrobüs, şimdi de “yolculara metrobüs ittirme” uygulamasına geçiyor.

Aşağıda şoförlere asfaltın bozulmaması için fren yapmaktan kaçınmalarını bildiren bir evrak bulacaksınız. Ayrıca, yarısı yolda duran gişe kabinleri, E-5’le kot farkı olan yerler, geçişi zorlaştıran dar bölümler, yola doğru yamulmuş bariyerler, yanlış yapılmış mazgallar, çukurlar, tümsekler, yarıklar var.

Metrobüs hattına taşınmış plastik personel tuvaleti, Okmeydanı’nda yola fırlayıp duran bir grup çocuk, ağır çalıştırılmaktan çıldırmış şoförler ve İETT’nin yeni projeleri...

Mart 2009 Yerel Seçimleri’ni İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’a kazandıran “ittirmek suretiyle hareket ettirilen” metro-kağnılar için arıza, yolculuğun günlük bir parçası.

Preslenerek birbirine tutturulan yolcular inebilmeye-binebilmeye razı. Müteahhit ve taşeron firmalara yapılan kıyakları İstanbul halkı takmıyor bile. Peki ama neden bozuluyor bu trilyonluk metrobüsler?

Onu en iyi bilen şoförlerine göre proje başlı başına mühendislik hatası.

-İşçilik kötü, personel yetersiz ve kullanması zor...
-Asfalt gündüz sıcağında döküldüğünden tutmamış, ince ve dayanıksız.
-Araca kapasitesinin üzerinde yolcu alındığından şanzıman bozuluyor.
-Elektronik araçlar aşırı hassas, kazara imdat çekici kımıldatılsa uğraşman gerek.
-Klima filtreleri Hollanda’nın temiz havasına göre yapılmış, İstanbul’un kirli havasına göre değil. Bu nedenle de 15 günde bir bakımdalar.
-Maaşlarını alamayan, aşırı yorulan ve yolcularla uğraşmak istemeyen şoförler isyanda.
-Durak anonsları için kurulan pahalı sistem işletilemiyor.
-Tavanda duran dijital ekran ve ecza çantası Felemenkçe tasarlanmış.


Şimdi, paragrafın sonunu bir İETT işçisi tamamlasın:

“Listeyi uzatırsan buradan Mecidiyeköy’e yol olur.”

Aşağıda gördüğünüz, İETT’nin “Tesellüm Bilgisi” adıyla düzenlediği günlük belge...

Resimdeki örneğinde şoförlerden, asfaltı bozmamak için fren yapmaktan kaçınmaları ve gerektiğinde yolcularla birlikte metrobüsü “ittirmeleri” istenmiş.

İfade aynen şöyle:

“Bir otobüsümüz istasyon alanında kaldığında yaşadığımız kaos malumunuzdur. Yolculara otobüsü ittirmek suretiyle peronu boşaltınız.”
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/07/06

Resim

Gülecezmi Ağlayacazmı?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Tem Pzt, 2009 11:45

Burada da ama bir sakatlık var! Felemenkçe ne?! O üstteki durak ve duracak göstergesi Felemenkçe değil, ALMANCA! İşte beni tamamen sarsıp güldüren oydu. resmini ve videosunu çekmiştik Kemal ile.

Yani, Hollanda'dan Türkiye'ye gelen bir araç! Ve bak hâlâ, bu gazetede bile Felemenkçe diyorlar. Yahu koskoca 20 milyonluk İstanbul'da tek ben mi şimdi görüyorum? Yoksa hepüsi hakikaten Felemenkçe de, benim bindiğim Phileas Alamanca mı, ne?!

Of bee! Ama bakın, nasıl demiştim, Phileas'lar iyi, problem bizde diye? Haklı çıkmışım. Çok üzücü bir şey, çok. Boşver, hestt demek geliyor ... ama öyle de olmuyor işte.

Paranteze alayım ama ... ben de 1988'de Karaorman'da başka yolcularla beraber bir otobüs itmek zorunda kalmıştım, start yapamıyordu, kış, -20º, akşam, sondurak tren istasyonunda sap gibi kaldık hepimiz (Seebrugg istasyonu, gidin bakın, ne ıssız ;-) ) ... ama iterek, start yaptırabildik, sonra paşa paşa Sankt Blasien'e kadar gitti. Tabiîki, bileti olmayan kişileri hepsini sonra beleş bindirdi şoför.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Tem Sal, 2009 13:59

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14849
Söğütlüçeşme-Zincirlikuyu seferini yapan bir metrobüs dün sat 13.35’te Boğaziçi Köprüsü’nü geçtikten sonra arızalanarak yolda kaldı.

Öte yandan, ismini vermek istemeyen tamir ekibinden bir görevli metrobüslere yöneltilen eleştirilere “Bu metrobüs bir seferde 450 yolcu alıyor. Diğerleri bunun yarısını bile alamıyor. Bugün sıfır kilometre otomobil alsanız o da arıza yapar. Körükteki tıpalardan biri arıza yapmış. Başka bir şeyi yok” diyerek karşı çıktı.
Körük tıpası arıza yapmış, çok afedersin ama ismini vermeyen tamirci sana çok ağır konuşurum şimdi ben buradan. Ağzıma gelenleri tutacağım, peki sana soruyorum çok bilen ukala tamirci, o bahsettiğin körük araçta makas vazifesi gören yani yükü taşıyan ve aracın yana yatmasını sağlayan körük muhtemelen. Dimi? Bu körüğün tıpası herhangi bir neden ile tıkandı dimi, neden tıkanmış olabilir? Sence hani abartmışsın ya 450 yolcu taşıyor (tavana da adam alında 600 kişi taşısın) acaba o yüzden olmasın? Aracın kapasitesi 185 yolcu biraz itiş kakış 250, acaba kapasitesi üzerinde yolcu taşıdığı için körükler erken yıpranıyor olmasın? Sen özel aldığın sıfır otomobile 15 kişi bindirirmisin? Ukala. Tek bildiğiniz Padişahım Çok Yaşa, var ya korkuyorum sizin gibiler bu koca devleti de yıkacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Cmt, 2009 01:33

İETT Genel Müdüründen inciler :

Tarih 04.07.2009 Taraf Gazetesi
http://www.taraf.com.tr/haber/36953.htm
İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, alınacak yeni metrobüsler için şunları söyledi:

“100 metrobüs daha alacağım. Bu kez Phileas marka metrobüs almayacağım. Çünkü 2006’dan bu yana projenin bütünü çok değişti ve artık başka araçlar almak gerekiyor. İhale açılacak ve 3-3.5 ayda bitirilmesi mümkün metrobüsler tercih edilecek. Phileas metrobüslerin siparişinden teslimine kadar 18 ay geçiyor. Bu çok uzun bir süre. Bu yüzden Phileas almayacağız.”
Aaaa ama olmadı şimdi, hani fayda maliyet analizleriniz hani daha ucuza mal oluyordu? Yoksa astarı yüzünden pahalı atasözü bu iş için mi geçerli?

Aha bakın ne buldum, tabi benzer linklerden yüzlerce var ben ilk bulduğumu yapıştırıyorum :)

http://haber.mynet.com/detay/guncel/Ozt ... 09/N225396

bu da alıntısı :
''Büyükşehir Belediyesi bu araçlar alındığı için pişman mı?'' sorusuna da Öztürk, ''Bana sorsanız, tüm bunlara rağmen kaynaklar ve hat müsait olsa ben yine alırım. Çünkü söylenmeyen, dikkate alınmayan bir şey var. Bu araç yüzde 20-40 yakıt tasarrufu sağlıyor. 3 solo otobüsün taşıdığı yolcu sayısını taşıyor. Sadece şoför nedeniyle İETT'nin tasarrufu ayda 30 milyar liradır'' yanıtını verdi.
:) Çelişkiler yumağı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18081
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Tem Cum, 2009 10:33

Yine Phileas yolda kalmış, tabi birde şu var, basın metrobüs yolunda meydana gelen her arızaya Phileas yazıyor olabilir mi? Aslında burada tartışılması gereken hangi aracın arıza yaptığı değil, deplase edilemeyen bir sistem yapılmış olması bence.

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/07/31
İNCİRLİKUYU-Söğütlüçeşme seferini yapan metrobüslerden biri dün saat 18.00 sıralarında Acıbadem Durağı’nda arıza yapınca yüzlerce yolcu yürümek zorunda kaldı. Hollanda’dan ithal edilen ‘Phileas’ marka metrobüslerden biri Acıbadem Durağı’nda bilinmeyen bir nedenle arızalandı. Arıza, İETT görevlileri tarafından teknik personele bildirilince olay yerine teknik ekip gönderildi. Bu sırada yolun trafiğe kapatılması sebebiyle de arkadan gelen onlarca metrobüs uzun kuyruklar oluşturdu. Metrobüs arızasının Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu Stadyumu’na giden taraftarların da bulunduğu saate denk gelmesi yollardaki yoğunluğu arttırdı. Yolun kapanması nedeniyle metrobüslerde mahsur kalan yolcular, inerek yolu yürümeyi tercih etti.

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön