ist-MB.10 » Metrobüs Araçları - Genel Tartışma / Kar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18079
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Pzt, 2009 11:08

Susayım diyorum, konuşmayayım. Sonra kopya çekiyorlar yükleniyorlar arkadaşlara ayıp oluyor diyorum ama dayanamıyorum, sindiremiyorum, hazmedemiyorum. İnsanlarımız herhalde uzaktan bakınca gerçekten aptal gibi görünüyor, yani uzaktan saf bir duruşumuz var herhalde? Kolayca kandırılabilen. Keşke bunun saflık değilde uysallık olduğunu, ama bu uysallığın korkaklıktan değil de devlete saygıdan sevgiden olduğunu anlayabilseler.

Niye yazdım bunları? Diyor ki, biz nasıl araç işaret edelim, dünya da bu aracı üreten firma tek o yüzden o geldi. Güzel nesi tek? Soruyorum nesi tek? Tek olan sadece klavuzlama sistemi ve o da üreticinin ülkesinde dahi kullanımdaki şehirde iptal edildi kullanılmıyor, çünkü kullanılamıyor ama biz hala bununla hava atıyoruz, "Bu araç kendi kendine gidiyor, ama biz şoför koyucaz. Bizim şoförlerimiz Michael Knight çünkü, araçta K.I.T. 2009" :) Gülüyorum. Çünkü artık herkesin evinde internet var, artık en az benim kadar araştıran bir sürü otobüs delisi var, gülüyorum çünkü sanıyorlar ki Youtube kapalı insanlar video izleyemiyor.

Aracın neyi tek? Boyumu? Bir büyük bir zamanlar şöyle demişti "Hadi oradan, hadi oradan!" :)

Alın size Volvo' nun uzun otobüsü
http://www.youtube.com/watch?v=jVPzxratRk0&feature=related

Nesi tek hibritliği mi? Alın size hibrit metrobüs
Resim

Tabi bunlarında kılıfları hazırdır muhtemelen boşa yazıyorum ya neyse. Şimdi diyecekler bunların boyu kısa :) bende boyu önemli değil diyecem, Phileas ın boyu çokmu uzundu, ülkesindeki kullanımda o da kısa. Sorun ne biliyormusunuz? İETT bir şekilde para harcamak istiyordu, bu işi yaptı, neden canlı para kazanmak için, bu sene para kazandık diyor işte sırf bu hırsla yolculuk talebinin metro olduğunu bile bile bu sistemi yaptı İETT, hızlı ucuz maliyetli, tamam kabul ediyorum iyi de çalışıyor, ama yazık değil mi geçici bir yatırım için bu kadar işe?

İşte Genel Müdürün ağzından sistemin aslında şimdiden tıkandığının itirafı, burasını metro paklar diyor, o zaman neden onu yapmadınız da hani şu tramvaydan ucuza gelsin diye yapılan sisteme harcanan km ye 5 milyon u çöpe attık?
Metrobüs hattının Avcılar'dan Beylikdüzü'ne kadar uzatılmasının düşünüldüğünü hatırlatan Öztürk, yolcu yoğunluğu artacağı için sistemin metroya dönüştürülmesi gerekeceğini söyledi.

Öztürk, '''Avcılar-Söğütlüçeşme hattı Beylikdüzü'ne bağlandığında 1 milyon 100 bin artı yolcu gelecek. Bu yolcuyu taşımak için 400 aracın yarım dakikada bir sefer yapması gerekir. Bu sistemin ötesine geçildiğinde artık metroya dönmek gerekiyor. Bu sistemi atacak mıyız? Bu araçların tamamı normal trafikte de çalışır'' diye konuştu.
http://www.haber7.com/haber/20090523/IE ... -cekti.php

Madem kapasite Beylikdüzüne bağlanınca metro kapasitesi olacak, bu demektir ki metro inşaatı şimdi başlasa 2 sene sonra metrobüs çöp? hadi 2 de böyle kullanın 4 sene? Peki şu 20 yıl ömürlü araçlarınız normal trafikte kaç sene ömürlü olacak?
İstanbul’un Phileas metrobüs aracı tercihini, 12 Mayıs tarihli Milliyet’e verdiği demeçle eleştiren Fransız taşımacılık uzmanı Robin Foot, aracın imalatçısı Hollanda firması APTS başkanına hitaben yazdığı mektupta bu eleştirilerine yenilerini ekledi.
Haziran 2006’da, Phileas metrobüsünün de aralarında bulunduğu “otobüs-tramvay arası” hibrit araçlarla ilgili bir rapor yayımlayan beş kişilik uzman heyetinin koordinatörü olan Foot, Milliyet’in haberi üzerine e-posta yoluyla kendisini sorgulayan APTS’in başkanı Ruud Bouwman’a dört sayfalık bir yanıt verdi.
Foot yanıtında, “İstanbul’un, kent taşımacılığındaki acil sorunlar ortadayken, kendi ülkesinde kendini kanıtlayamamış, uzunca bir süre seferden kaldırıldıktan sonra otomatik kılavuzlama sistemi terk edilen bir araca deney sahası olmasının faydasını anlamış değilim” dedi.

Yolcu fazlası var
Foot, “APTS’nin internet sitesine baktığımızda 26 metrelik araca izin verilen yolcu yükü 12 ton. Bu da normlara göre 160 yolcuya tekabül eder. Sitede yazılı olan 185 yolcu kapasitesi zaten müsaade edilen yolcu sayısının bir miktar üstünde” dedi.
İstanbul’da bu sayıların çok üstünde yolcunun araca binmesi olasılığından söz eden Foot, aşırı yük probleminin daha az önemli olduğu raylı sisteme sahip Paris metrosunun hıncahınç dolduğu anlarda bile, “aşırı yüklenmenin izin verilen normal yüklemenin dörtte birini aşmadığını hatırlattı.
Foot, Bouwman’in İETT’ye yazdığı mektubu ele aldı ve “Sayın Bouwman azami yük altında, Phileas’ların yüzde 12’lik bir yokuşu saatte 14 km hızla çıkabileceğini söylüyor. Kısacası, yük 12 tonu geçerse APTS hiçbir şeyi garanti etmiyor. Yani yolcu sayısı izin verilenden yüksek olduğunda, Bouwman kendini her türlü sorumluluktan muaf tutuyor ” diye yazdı. Bouwman’in, aracın özelliği olarak bir yandan manyetik kılavuzlamadan söz edilirken diğer yandan “Eindhoven’dekilerle aynı donanımlara sahip” denildiğine dikkat çeken Foot, “Oysa Eindhoven’de bu sistem artık kullanılmıyor. Kullanılmayan bir sistem üzerinden rakipler saf dışı bırakılmış oluyor” ifadesini kullandı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 May Pzt, 2009 11:33

Ulan Esat, bunları yoldn mı okuyacağım yahu?!

Şunları kısa söyleyeyim: bizimkiler itinalı (!) değil. Araç o şekilde doldurulmaz. Rampa dediğin öyle yapılmaz (Freiburg'a gereken tramvay rampasını gel de gör, nereden başlamışlar ... biz yapsazdık, uzunluğunun üçte biri "gerekmezdi". Olmadı bu. Araçlar daha yanaştırılmıyor bile be! Bununla şimdi ilgisi olmasa da ... nerde o HER Citaro'nun durakta yana eğilmesi?! Kaldı bir de ... neden Hollanda'dan Türkiye'ye gelen bir araçta WAGEN HÄLT diyor? Bak sırf bunun için şimdi Alman klavye donanımı açtım ... Kısacası ... bence (de) Phileas'lar doğru dürüst kullanılmıyor. Ha, otopilot motoğilot gerekli (miydi) - o bambaşka! Ama daha kapı aç kapa medeniyetı yok, otopiot deniyor. Hayır, rampalar rezalet, plânlamalar sıfır, araştırmalr salatalık. Suç araçta değil.

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18079
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 May Pzt, 2009 11:38

Ama son 3 mesajımı kesinlikle okuyun lütfen. Sizce çokmu haksızım kızmakta. Yokuş olayına gelince :) bizde her şey birden dikilir Başar, yokuşlarda birden dikilir çıkar abi, öyle eğim meğim hesabı olmaz. Olsaydı kaldırım yaparken o eğimleri standatta yaparlardı, daha kaldırım mühendisliğini çözememişiz be. Şimdi ne kızıyorlar bana, ama maalesef bu bir gerçek. Hep diyorum ya devletlü buyuruyor, "buradan şu karşı tepeye yol gide" :) Son yıllarda bu biraz değişti tabii ki, artık yollar daha doğru hesaplı kitaplı oluyor, o rampalar çok eskiden yapılmış yollar be Başar ama haklısın öyle olmamalıydı.

Araç yanaştırmaya gelince, bu tamamen kabiliyetsizlik ve plansızlık. Bunu daha önce yazmıştım, o peronlar 3-4 cm daha aşağıda olmalıydı. Ya burada çekicem size özellikle otobüs nasıl durağa sıfır yanaşıyor. Çok basit ya, otobüsün burnu kaldırımı harmanlıyor, aynen tramvay durağı gibi insanlar biraz geride duruyor, bu harmanlama ile otobüsün ön marşpiyel çamurluk etek metek hiçbir şey vurmuyor, çünkü kaldırım insani boyutta :) ön tekerlek değince kırıyor ve körüklü otobüsü bile yanaştırıyor herif, sonra? Sonra gerek varsa senin şu dediğin otobüsü yana yatırma butonunu kullanıyor, yaşlılar, engelliler, bebekliler inip binsin diye kapish?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 May Pzt, 2009 11:49

Eh Esat işte ... bura zor! Re-kapisho.

Hadi, ben şimdi Türk yemeklerine dalacağım!

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18079
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Çrş, 2009 20:39

Şimdi ben size ilginç bir o kadar eğlenceli bir link vereceğim :)

http://www.iett.gov.tr/metin.php?no=196

İETT nin Phileaslar ile ilgili olarak bir nevi hava atışı diyelim, linkte Phileasların test görüntüleri var ama ben hiç rampa testi göremedim :) fabrika bahçesinde tam gaz drift marifetse ben onun kralını yaparım yahu. Biraz daha çalışın bu görüntüler kimi kandırır bilmem ama beni tatmin edemedi maalesef. Sizleri rampalarda çalışırken görmek isteriz, 280 kişiyle :D

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 11 Haz Prş, 2009 11:01

Açıkçası Phlisia işinde İett kötü bir imtihan verdi.Ama bazı düzeltmeleri yaptılar.

Mesela kapıları çok yavaş açılıp kapanıyordu bunu düzelttiler.Klima yeterince soğutmuyordu daha evvelki gün bindim düzeltilmiş soğutması iyiydi,rampada ağır oldukları doğru ama abartıldığı kadar değil.Kaç defa Haliç Köprüsü-Okmeydanı arasındaki uzun %7,4 meyilli rampada dolu araçla(koltuklar dolu ayaktata hatırı sayılı insan vardı)30-40km./saat hızla tırmandı.

Boyutuna göre dönüş çapıda iyi.Ama en büyük tenkitim Türkçe yazılım yüklenmemiş.Duracak yerinde bile Wagön Hön müdür nedir birşey yazıyor.İlk seferlerde çok dikkat ettim ikazlar yanıyor yazılar yazıyor ama şoförler maalesef anlamıyordu.Bazı arızalar bence bundan oldu.Bu bir defa dilimize saygızılıktır.Niye Türkçe yazılım yaptırmamışlar?

İkinci oarak inmek için basılacak düğmede Dur değil Stop yazıyor ve düğme tek tarfat kapının iki yanındada olmalıdır.

Kapının üst tarafında tam ortada acil durum düğmesi ve kapı açmöa kolu var.Üstünde gene Türkçe yok.O düğmeyi inmek için basılacak sanan insanda çıkar.

Bazılarına Türkçe yazan yapıştırma yapmışlardı ama çoğunda hala yok.

Kılavuzlama ile şoförsüz gitme hayal.Ama kılavuzlamaya şu açıdan taraftarım bu arada parçaları ithal edilmiş zatenm İkitelli Garajındaymış.

Araç 26mt. olduğu için yolun dar kılı kılına geçilen kesimleri var kıvrımlı yerleri var buralarda aracın uzunluğundan dolayı araçlar 60km./saat düzeyinde gidiyorlar.Halbuki diğer araçlar burada 70km./saat düzeyinde gidiyor.Yani bu meseleden dolayı çok yerde mecburen 10km./aaat daha yavaş gidiyorsunuz.Tarife gözlemime göre 70km. göre yapılmış yani zaman sapması oluyor.Hem bunu ortadan kaldırmak hem daha güvenli(idare gene şoförde bu düzeltici)seyaghathemde duraklarda perona daha yakın duruş sağlamak ve daha yumuşak duruşlar için kurulmalıdır.

Bu hatta çift körüklü araç şarttır.5 yerli üreticiye Temsa,Mercedes,Man,BMC ve Güleryüz'e teklif götürülmelidir.Bunlar yanaşmaz veya istenen evsafta araç yapamayacakları kanaati olursa çift körüklü üreten Volvo ve Vanhool'a başvurulabilir.

Burada çift körüklü şart yetmiyor araçlar.Buraya zamanla yeterli çift körüklü araç gelince bu hattaki körüklülerde normal seferlere verilecek ve filo gençleşecek.

Soldan kapıda şart çünkü tersten gidiyoruz bazı sakıncaları var ve alışkanlıktan dolayı peronlarda bundanda yığılma oluyor.

Phisia alınmasın ama fos çıktı.

Hibrit motorlu oluşuda burada gereksizdi.Zira hibrit motor dur kalklı trafikte esasen faydası görülür burada zaten araçlar yalıtılmış yoldan gidiyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18079
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Haz Prş, 2009 20:31

Soldan kapı için bence geç kalındı en başta doğru düzgün bir araç filosu satın alınarak sistem buna göre işletilmeli idi, seçim yatırımı adına ters işletme yapılarak sistem kuruldu, alınan Citarolara acımam onları her hatta kullanırsınız ama Phileaslar?? Adı gibi hayalperest bir iş başka bir şey değil.

Bahsettiğim fuardan resimleri koyacağım ve bir kez daha iddia edeceğim bakalım İETT buna ne kılıf bulacak, Lastik Tekerlekli Tramvay nedir göreceğiz. Bahsettiğiniz VanHoll ya da Solaris lerin de çok güzel çift körüklü ya da Citarolar gibi uzun boylu körüklü araçlar var zaten o hatta başka türlüsü çalıştırılamaz.

Hibrit denen olay, otobüs üreticilerinin dünya da yükselen Tramvay trendine karşı atağıdır. Kaptırmaya başladıkları pazarda yerlerini tutmak, eskiyen filolarında çevreye duyarlılık falan filan altında -doğru olarak- sürekli eleştirilmesi ile bir pazarlama stratejisi bence, başka hiçbir şey değil ve öylesine güzel pompalandı ki artık bütün üreticiler Hibrit araç satıyor sanki yani Phileaslar bu konuda da üstün değil, herkes üretiyor Hibriti.
İSMAİLÇELİK yazdı:Hibrit motorlu oluşuda burada gereksizdi.Zira hibrit motor dur kalklı trafikte esasen faydası görülür burada zaten araçlar yalıtılmış yoldan gidiyor.
Çok güzel tespit, paralarımız nereye gitti o zaman ha pardon Phileaslar uzundu :D Boyuna vurulduk yani, kaşına gözüne değil endamına :D:D

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 13 Haz Cmt, 2009 22:01

Bugün saat 12:50 sularında Topkapı yönünde Çağlayan durağında Philsialar'dan biri gene bozulmuşve metrobüs trfaiğini karıştırmış.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18079
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cmt, 2009 22:12

İSMAİLÇELİK yazdı:Bugün saat 12:50 sularında Topkapı yönünde Çağlayan durağında Philsialar'dan biri gene bozulmuşve metrobüs trfaiğini karıştırmış.
Kedidir o kedi, bizi böyle kandırırlardı yatardık mevzide, bu da kedidir merak etmeyin. En fazla tilkidir uyduruk bir aracı satmıştır paraları alıp uzarken çıkardığı çıtırtıdır hehhahaheha

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 14 Haz Pzr, 2009 16:13

Ve yine diyorum, eline "şööle kullanıcan" diye bir oyuncak veriyor. Sen gidiyorsun, "ben bööle oynicam" diye şeyediyorsun. Eh, kabahat kimde? :shock:

Yani, gittim, gördüm!

B. Alabay

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesaj gönderen İSMAİLÇELİK » 15 Haz Pzt, 2009 08:34

Ben 5 yerli üretici ile soldan kapısıda olan çift körüklü araç işinde daha ciddi görüşülmesi taraftarıyım.

Firmalar eğer kendine güveniyorsa yapar bunu alım garantisi var gibi.Yeterki istenen evsafta olsun araç.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5559
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Haz Pzt, 2009 08:47

Bu şeylerin yerlisi, merlisi yok. Bu şeyin sadece a) bilgisi, b) fiyatı (ne yazık ki) ve c) tekniği var. İşi iyi bilen ve yapabilen, yapar. Daimler işini bilen bir şirket. Volvo da öyle. MAN (bu aslında Ema-en diye okunur) de. Ama meselâ şu "Güleryüz" araçları beni haftalarca çıldırttı. Ne bu yahu, fazla piyaz mı kaçırdı bu "otopüfler"?! :evil:
Şu Phileas araçları, hipilerin burun karıştırarak arka avluda yaptığı bir şey değiller. Meselâ. Konu aslında körük sayısı da değil. Konu bambaşka. Birincisi yük, ikincisi motor gücü, üçüncüsü yolcu akışı. Ama ne yazık ki, bu işi anlamıyor kimse. Şu anki metrobüs sistemi ... ne yapıyor? İşliyor. O kadar. İyi işliyor, muazzam, üstün tasarım ... öyle sıfatlara sahip değil, maalesef.

B. Alabay

Cevapla

“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön