Niye yazdım bunları? Diyor ki, biz nasıl araç işaret edelim, dünya da bu aracı üreten firma tek o yüzden o geldi. Güzel nesi tek? Soruyorum nesi tek? Tek olan sadece klavuzlama sistemi ve o da üreticinin ülkesinde dahi kullanımdaki şehirde iptal edildi kullanılmıyor, çünkü kullanılamıyor ama biz hala bununla hava atıyoruz, "Bu araç kendi kendine gidiyor, ama biz şoför koyucaz. Bizim şoförlerimiz Michael Knight çünkü, araçta K.I.T. 2009" Gülüyorum. Çünkü artık herkesin evinde internet var, artık en az benim kadar araştıran bir sürü otobüs delisi var, gülüyorum çünkü sanıyorlar ki Youtube kapalı insanlar video izleyemiyor.
Aracın neyi tek? Boyumu? Bir büyük bir zamanlar şöyle demişti "Hadi oradan, hadi oradan!"
Alın size Volvo' nun uzun otobüsü
http://www.youtube.com/watch?v=jVPzxratRk0&feature=related
Nesi tek hibritliği mi? Alın size hibrit metrobüs
Tabi bunlarında kılıfları hazırdır muhtemelen boşa yazıyorum ya neyse. Şimdi diyecekler bunların boyu kısa bende boyu önemli değil diyecem, Phileas ın boyu çokmu uzundu, ülkesindeki kullanımda o da kısa. Sorun ne biliyormusunuz? İETT bir şekilde para harcamak istiyordu, bu işi yaptı, neden canlı para kazanmak için, bu sene para kazandık diyor işte sırf bu hırsla yolculuk talebinin metro olduğunu bile bile bu sistemi yaptı İETT, hızlı ucuz maliyetli, tamam kabul ediyorum iyi de çalışıyor, ama yazık değil mi geçici bir yatırım için bu kadar işe?
İşte Genel Müdürün ağzından sistemin aslında şimdiden tıkandığının itirafı, burasını metro paklar diyor, o zaman neden onu yapmadınız da hani şu tramvaydan ucuza gelsin diye yapılan sisteme harcanan km ye 5 milyon u çöpe attık?
http://www.haber7.com/haber/20090523/IE ... -cekti.phpMetrobüs hattının Avcılar'dan Beylikdüzü'ne kadar uzatılmasının düşünüldüğünü hatırlatan Öztürk, yolcu yoğunluğu artacağı için sistemin metroya dönüştürülmesi gerekeceğini söyledi.
Öztürk, '''Avcılar-Söğütlüçeşme hattı Beylikdüzü'ne bağlandığında 1 milyon 100 bin artı yolcu gelecek. Bu yolcuyu taşımak için 400 aracın yarım dakikada bir sefer yapması gerekir. Bu sistemin ötesine geçildiğinde artık metroya dönmek gerekiyor. Bu sistemi atacak mıyız? Bu araçların tamamı normal trafikte de çalışır'' diye konuştu.
Madem kapasite Beylikdüzüne bağlanınca metro kapasitesi olacak, bu demektir ki metro inşaatı şimdi başlasa 2 sene sonra metrobüs çöp? hadi 2 de böyle kullanın 4 sene? Peki şu 20 yıl ömürlü araçlarınız normal trafikte kaç sene ömürlü olacak?
İstanbul’un Phileas metrobüs aracı tercihini, 12 Mayıs tarihli Milliyet’e verdiği demeçle eleştiren Fransız taşımacılık uzmanı Robin Foot, aracın imalatçısı Hollanda firması APTS başkanına hitaben yazdığı mektupta bu eleştirilerine yenilerini ekledi.
Haziran 2006’da, Phileas metrobüsünün de aralarında bulunduğu “otobüs-tramvay arası” hibrit araçlarla ilgili bir rapor yayımlayan beş kişilik uzman heyetinin koordinatörü olan Foot, Milliyet’in haberi üzerine e-posta yoluyla kendisini sorgulayan APTS’in başkanı Ruud Bouwman’a dört sayfalık bir yanıt verdi.
Foot yanıtında, “İstanbul’un, kent taşımacılığındaki acil sorunlar ortadayken, kendi ülkesinde kendini kanıtlayamamış, uzunca bir süre seferden kaldırıldıktan sonra otomatik kılavuzlama sistemi terk edilen bir araca deney sahası olmasının faydasını anlamış değilim” dedi.
Yolcu fazlası var
Foot, “APTS’nin internet sitesine baktığımızda 26 metrelik araca izin verilen yolcu yükü 12 ton. Bu da normlara göre 160 yolcuya tekabül eder. Sitede yazılı olan 185 yolcu kapasitesi zaten müsaade edilen yolcu sayısının bir miktar üstünde” dedi.
İstanbul’da bu sayıların çok üstünde yolcunun araca binmesi olasılığından söz eden Foot, aşırı yük probleminin daha az önemli olduğu raylı sisteme sahip Paris metrosunun hıncahınç dolduğu anlarda bile, “aşırı yüklenmenin izin verilen normal yüklemenin dörtte birini aşmadığını hatırlattı.
Foot, Bouwman’in İETT’ye yazdığı mektubu ele aldı ve “Sayın Bouwman azami yük altında, Phileas’ların yüzde 12’lik bir yokuşu saatte 14 km hızla çıkabileceğini söylüyor. Kısacası, yük 12 tonu geçerse APTS hiçbir şeyi garanti etmiyor. Yani yolcu sayısı izin verilenden yüksek olduğunda, Bouwman kendini her türlü sorumluluktan muaf tutuyor ” diye yazdı. Bouwman’in, aracın özelliği olarak bir yandan manyetik kılavuzlamadan söz edilirken diğer yandan “Eindhoven’dekilerle aynı donanımlara sahip” denildiğine dikkat çeken Foot, “Oysa Eindhoven’de bu sistem artık kullanılmıyor. Kullanılmayan bir sistem üzerinden rakipler saf dışı bırakılmış oluyor” ifadesini kullandı.